Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Käytetyt rummut ja millaiset niistä?
1 2
Stone
11.08.2013 10:08:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näitä kysymyksiä on varmasti, mutta oma lähestymistapani hieman eri..
 
..nimittäin tarvitsisin (=tarvitsemme rummut treeniksellemme) ja en ole rumpali missään muodossa, joten en siis tunne rumpuja/ niiden laatutekijöitä. Meillä rumpalia tulee/ menee ja toivon mukaan, joskus tulee pysyvämpi kannuttaja, mutta haluamme, että treenikseltä löytyy edes jotkut rummut niille "vierailijoillekkin". Kukaan meistä tämnhetkisestä aktiiviporukasta ei siis ole rumpali missään määrin.
 
Sen mitä nettiä olen käynyt lävitse, niin Milleniumit ovat se synneistä pahin (eräätkin maksaisivat 95 € satsi, mutta unohdetaanpa kuitenkin heti kättelysä tämä) , jotka pitää kiertää kaukaa kuten muutkin ns. tuntemattomat merkit.
 
Sitten nk. halvemmista "rumpu" merkeistä olen tajunnut, että Tama, Pearl, Trak (ei siis trax) ja Yamaha ovat merkkejä, joista voisi KÄYTETTYNÄ löytää sellaisen tyydyttävän rumpusetin??
 
Kiinnostaisi jonkin verran tuo TRAK, koska niitä pyörii käytettynä 200-300 € hinnoissa kuten hyvällä tuurilla noiita muitakin em. merkkejä. Toinen merkki, jota olen tiiraillut niin Tama stagestar tai target. Mielipiteitä näistä? Ihan perussetti siis mahd simppeli. missä kaikki tarvittava ilman mitään extroja. Musiikkityyli jotain pop-rock-balladi ja jopa iskelmääkin joskus. Omalla ajalla (mitä se muuten on?) voisin kuvitella jotain blues/ classic rock tyyppistä musiikkia mikäli jostain saa rumpalin narrattua tontille.
 
Se budjetti ja vain kuin ainoastaan KÄYTETTYJÄ metsästän hintahaarukkassa 150-300 €.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Duro
11.08.2013 10:57:53 (muokattu 11.08.2013 11:10:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäskö tuolla 150-300€:lla saada siis pönttöjen lisäks myös pellit ja hardis?
 
EDIT: Niin ja ihan kättelyssä unohta tuo että Tama, Pearl tai Yamaha olis mitään halpismerkkejä. Kaikki ovat valtavalmistajia ja niiltä löytyy settiä alottelijatasosta helvetin kalliisiin huippumalleihin. Käytettynä ko. merkeiltä kyllä löytynee tuohon hintahaarukkaan sopivat pöntöt, mutta pakko kuitenkin tuon verran tarkentaa :)
 
Stagestar on Taman halvin (joskin jo lopetettu) sarja ja Target taas Pearlin halvin sarja. Käytettynä vois jonkunlaisia löytyä, mutta varsinkin jos pellit ja hardis pitää tolla budjetilla saada mukaan niin ihan turha odottaa mitään kovin kestävää tai hyväsoundista.
 
Trak oli japanialainen aloittelijatason settien valmistaja. Niitä ei siis enää valmisteta. Käytettynä kuitenkin saattaa tosiaan löytyä, mut munsta helpompi olis katella joitain näitä nykyisten valtavalmistajien settejä. Eli oikeestaan mikä tahansa näistä: Pearl, Tama, Ludvig, Mapex, Sonor, PDP jne.
 
Tilipitappituppitappi
Kefiiri
11.08.2013 12:37:45 (muokattu 11.08.2013 12:46:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos budjetti kerta kaikkiaan on rajallinen, niin huonotkin pöntöt ovat tyhjää parempi.
Symbaaleihin kannattaa panostaa ainakin sen verran, ettei jouduta ihan halpissetin mukana tulevilla kattopellin paloilla rämistelemään.
 
Kokemuksesta tiedän, siis ei-rumpalin hommista, että huonoissa treenikämppärummuissa on yksi verraton etu: keikalla mitkä tahansa rummut kuulostavat mahtavan professionaalisilta verrattuna niihin treenikämpän rumpuihin. Muhkea sointi kohottaa koko orkesterin soittofiilistä ja itseluottamusta!
 
En ole musiikin asiantuntija.
Stone
11.08.2013 16:24:20 (muokattu 11.08.2013 16:28:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia asiallisista kommenteista!
 
Siis mielellään koko setti pelteineen telineineen (eli hi-hat ja mikäs se toinen yksittäinen pelti on omassa telineessään..symbaali?) ja olen kyllä varautunut siihen, että tuossa hintaluokassa pellit eivät ole se vahvin lenkki tosiaankaan. Peltejä voi sitten päivittää ajankanssa tarpeen niin vaatiessa. Kuitenkin jos tuolla budjetilla sen setin hommaa, niin onpahan silloin ainakin rummut treeniksellä odottamassa asiansa osaavaa ja voihan sitten mahdollinen kannuttaja tuoda itse paremmat työkalut paikalle, jos siltä tuntuu. Pelkästään treeniskäyttöön ne rummut ensisijaisesti ovat tulossa (lue: "ei keikalle").
Tässä on nytkin käynyt pyörähtämässä rumpalitaitoisia henkilöitä, jotka eivät varsinaisesti ole rumpaleita ja homma toimi siihen asti, kun säilytimme eräitä rumpuja (joita sai hyödyntää), mutta kun ne rummut lähtivät, niin korvaavat tilalle siis täytyy hommata, jotta homma toimii edelleenkin parhainpäin. Tässä on siis ensisijaisesti kyse vain ja ainoastaan "harrastebändi toiminnasta".
 
Tuossa vinkattiin jättämään listasta Trak merkki pois, mutta esim. käytetyn TRAK setin saisi tasan 200 € pelteineen kaikkinensa. Onhan tietysti Pearl tai Tama merkkinä sellainen, että helpompi niitä myydä eteenpäin, mutta tarkoitus, että rummut jäävät sitten pysyvästi esim. jälkikasvulle jne. ellei muuta käyttöä enään itse keksisi. Ei siis vaatimukset liian korkealla hifistelystä puhumattakaan, mutta kuitenkin, että ne silti ajavat asiansa.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Veksi
11.08.2013 16:29:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Kiitoksia kommenteista!
 
Siis mielellään koko setti pelteineen telineineen (eli hi-hat ja mikäs se toinen yksittäinen pelti on omassa telineessään..symbaali?) ja olen kyllä varautunut siihen, että tuossa hintaluokassa pellit eivät ole se vahvin lenkki tosiaankaan. Peltejä voi sitten päivittää ajankanssa tarpeen niin vaatiessa. Kuitenkin jos tuolla budjetilla sen setin hommaa, niin onpahan silloin ainakin rummut treeniksellä odottamassa asiansa osaavaa ja voihan sitten mahdollinen kannuttaja tuoda itse paremmat työkalut paikalle, jos siltä tuntuu. Pelkästään treeniskäyttöön ne rummut ensisijaisesti ovat tulossa (lue: "ei keikalle").
Tässä on nytkin käynyt pyörähtämässä rumpalitaitoisia henkilöitä, jotka eivät varsinaisesti ole rumpaleita ja homma toimi siihen asti, kun säilytimme eräitä rumpuja (joita sai hyödyntää), mutta kun ne rummut lähtivät, niin korvaavat tilalle siis täytyy hommata, jotta homma toimii edelleenkin parhainpäin.
 
(Tuossa vinkattiin jättämään listasta Trak merkki pois, mutta esim. setin saisi tasan 200 käytetyn TRAK € pelteineen kaikkinensa. Onhan tietysti Pearl tai Tama merkkinä sellainen, että helpompi niitä myydä eteenpäin, mutta tarkoitus, että rummut jäävät sitten pysyvästi esim. jälkikasvulle jne. ellei muuta käyttöä enään itse keksisi. Ei siis vaatimukset liian korkealla hifistelystä puhumattakaan, mutta kuitenkin, että ne silti ajavat asiansa.
Trak on aivan sopiva treenisetti tuohon hintaan!?
 
Duro
11.08.2013 18:39:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Tuossa vinkattiin jättämään listasta Trak merkki pois
 
Enhän mä niin sanonut? Sanoin vaan, että sitä voi olla hankala löytää, mutta jos sulla on jotku jo kiikarissa pelteineen kaikkineen 200€ niin osta ny jo jos ne haluat. Ei satasella lisää juurikaan parempaa saa kuitenkaan niin sama kai ottaa semmoset. Jääpähän satku lisää vaikka kalvopäivitykseen.
 
Tilipitappituppitappi
Stone
11.08.2013 19:12:38 (muokattu 11.08.2013 19:18:33)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duro: Enhän mä niin sanonut? Sanoin vaan, että sitä voi olla hankala löytää, mutta jos sulla on jotku jo kiikarissa pelteineen kaikkineen 200€ niin osta ny jo jos ne haluat. Ei satasella lisää juurikaan parempaa saa kuitenkaan niin sama kai ottaa semmoset. Jääpähän satku lisää vaikka kalvopäivitykseen.
 
Sori, minä vähän huono muistisena "oikasin" mutkia suoraksi tai otin taiteellisen (liian suuren sellaisen) tulkita asian noin....et sanonut et ;)
Se Trak voi olla eräs vaihtoehto, mutta tutkaillen nyt rauhassa, kun ei tämä päivän päälle juttu ole, mutta tässä lähiaikoina kylläkin.
 
Kun otit sopivasti tuon kalvojen päivityksen puheeksi, niin onko se käytännössä millainen prosessi ei asiaan perehtyneeltä? Entäpä se virityspuoli?
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
ilebe
11.08.2013 21:21:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmönen osui torilta silmään!
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=782851
 
Kuvasta päätellen tellingitkin löytyy matkaan.
 
Kaiken lisäksi Pearlit saa varmasti myytyä hyvällä hinnalla eteenpäin jos on joskus tarvetta. Saattaa jopa tehdä hieman voittoakin ;)
 
Stone
11.08.2013 22:28:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ilebe: Tämmönen osui torilta silmään!
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=782851
 
Kuvasta päätellen tellingitkin löytyy matkaan.
 
Kaiken lisäksi Pearlit saa varmasti myytyä hyvällä hinnalla eteenpäin jos on joskus tarvetta. Saattaa jopa tehdä hieman voittoakin ;)

 
Kiitos. Huomasin itse kanssa tuon, mutta valitettavasti välimatkaa on liikaa, joten kustannukset kohoavat sillä. Minulla on eräästä Trak setistä kaupat hieman vaiheessa (180,-) eli katsottava tämä ensin loppuun.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
rintapek
13.08.2013 15:38:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Näitä kysymyksiä on varmasti, mutta oma lähestymistapani hieman eri..
 
..nimittäin tarvitsisin (=tarvitsemme rummut treeniksellemme) ja en ole rumpali missään muodossa, joten en siis tunne rumpuja/ niiden laatutekijöitä. Meillä rumpalia tulee/ menee ja toivon mukaan, joskus tulee pysyvämpi kannuttaja, mutta haluamme, että treenikseltä löytyy edes jotkut rummut niille "vierailijoillekkin". Kukaan meistä tämnhetkisestä aktiiviporukasta ei siis ole rumpali missään määrin.
 
...KÄYTETTYNÄ löytää sellaisen tyydyttävän rumpusetin??
 
... Ihan perussetti siis mahd simppeli. missä kaikki tarvittava ilman mitään extroja. Musiikkityyli jotain pop-rock-balladi ja jopa iskelmääkin joskus. Omalla ajalla (mitä se muuten on?) voisin kuvitella jotain blues/ classic rock tyyppistä musiikkia mikäli jostain saa rumpalin narrattua tontille.
 
Se budjetti ja vain kuin ainoastaan KÄYTETTYJÄ metsästän hintahaarukkassa 150-300 €.

 
Toi sana "rumpusetti" on pikkuisen hämäävä.
Kurkkaas toi:
http://www.youtube.com/watch?v=YLwqaAJgFsI
 
Tossa on "setissä" bassari, virveli ja pelti. Hi- hat löytyy kans, mut ei näytä olevan tossa kappaleessa kovin ahkerassa käytössä. Lisäksi pätkä kertoo, että jakkarakaan ei ole välttämättömyys, joskin useimmat rumpalit yleensä istuvat.
 
One kind of music only - the good kind
Sonormies
13.08.2013 17:42:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli vähän aikaa sitten pikkuinen Trak-setti 1980-luvulta. Käsittääkseni Trakin parasta 400-sarjaa. Oli pirun hyvät eli sellaiset täyttäisi tarpeenne mainiosti.
 
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
Stone
13.08.2013 21:49:49 (muokattu 13.08.2013 21:54:54)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sonormies: Mulla oli vähän aikaa sitten pikkuinen Trak-setti 1980-luvulta. Käsittääkseni Trakin parasta 400-sarjaa. Oli pirun hyvät eli sellaiset täyttäisi tarpeenne mainiosti.
 
Mukava kuulla, sillä ostin juurikin sen Trak-setin ja hintakin lienee ok, koska 180 egeen irtosi. En tosin tiedä mitä Trakin sarjaa se on. Voin laittaa siitä kuvan kunhan kerkeän, jos joku pystyy sen perusteella jotain kertomaan. Kalvot on päivitetty remon kalvoihin ja pellit ovat pääasiassa paisteen peltejä sekä joku pearl kuin stagg löytyy myös. Bassorummun tuenta on aiheuttanut vähän päänvaivaa, kun siinä on oikeastaan kaksi sellaista kaarevaa metallitankoa, mutta ne ei ainakaan yhtaikaa kosketa lattiapintaa. En siisi tiedä noista, mutta tuo on vähän mysteeri. No, huomenna päästään treeneissä koestamaan, että mihin tästä setistä sitten on.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Sonormies
14.08.2013 00:41:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinä mun setissä oli rummuissa pieni metallinen lätkä, missä luki 400-series. Siitä sen sarjan tunnistaa. Itse asiassa mulla on sen setin virveli edelleen. Mainio peli, johon olen vaihtanut lyöntipuolelle JackShopin vaahteravanteen.
 
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
Stone
14.08.2013 21:54:44 (muokattu 14.08.2013 22:06:43)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä nyt tämä Trak-setti: http://db.tt/jB97BPIA
 
Pömpeliä ei tuossa kuvassa tosin ollut vielä kasattu kaikkien standardien mukaan ;)
 
En tullut katsoneeksi sitä metallimerkkiä tarkemmin, että olisiko siitä malli selvinnyt, kun oli kiireempi päästä soittamaan porukalla. Ilmeisesti 'melko jees' setti hintaisekseen.
Jos joku nyt osaa jotakin tuosta kuvasta päätellä (??), niin arvostan!
 
Tossa bassorummun tuennassa on sellainen jännä juttu, että siihen laitetaan 2 kpl kaarevaa metallitankoa nk. tuiksi, mutta nepä jäävät molemmat ilmaan koskettamatta lattiapintaa. Niiden alle pitää sit laittaa jotkut kumikiilat tai vastaavat, että tuenta osuu lattiaan asti. Enpä ole vastaaviin törmännyt...no miten voisinkaan, kun en tiedä rummuista juurikaan. Onko tutun oloista tekniikkaa tämä?
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Sonormies
15.08.2013 00:45:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko sulla (metallisia) vanteita tomien alle? Samanlaisia, millä lyöntikalvotkin ovat kiinni. Ja viritysruuveja? Niiden avulla asennetut alakalvot tekisivät rumpujen soundille eetvarttia.
 
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
Stone
15.08.2013 07:05:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sonormies: Onko sulla (metallisia) vanteita tomien alle? Samanlaisia, millä lyöntikalvotkin ovat kiinni. Ja viritysruuveja? Niiden avulla asennetut alakalvot tekisivät rumpujen soundille eetvarttia.
 
Eipä taida olla. Myyjän mielipide ( mihin itse olen jäävi sanomaan mitään), että "kun alakalvot pois, niin soundi ei jää kaikumaan vaan on napakampi". Mitä mieltä? Saakohan noihin Trakeihin noita vanteita kuinka helposti enään Se pitäisi selvittää myös??
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
El Jefe
15.08.2013 07:35:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Eipä taida olla. Myyjän mielipide ( mihin itse olen jäävi sanomaan mitään), että "kun alakalvot pois, niin soundi ei jää kaikumaan vaan on napakampi". Mitä mieltä? Saakohan noihin Trakeihin noita vanteita kuinka helposti enään Se pitäisi selvittää myös??
 
Trak aka varhainen Mapex. Mullakin Mapexeissa basarin jalat ylettää huonosti lattiiaan, joten korvasin ne pidemmillä, jotka oli ohuemmat joten teippiä shimmiksi.
 
Voi mennä rummut kieroiksikin kun ei ole alakalvoja. Noita tehdasvalmiita alakalvottomia konserttitomeja oli paljon 70-80 -luvuilla. Osa on sittemmin muutettu 2-kalvoisiksi. Ei rummuissa turhaan ne resokalvot ole.
 
Samat 1,6mm, 2,3mm power hoopit, s-hoopit tai valuvanteet noihin käyvät miltä tahansa merkiltä kunhan tuumakokoon oikea määrä reikiä löytyy. Ja viritysruuvit lienevät millikokoista neliökantaista. Pultitkin käy parempien puutteessa.
 
Eemil: Kuten sanottiin olet selvästi jenkkiharrastaja koska et ymmärrä alkuunkaan mitä urheiluauto edes tarkoittaa.
Veksi
15.08.2013 09:51:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanteitahan saa aika halvalla, jos on normivanteet 6,8 reikäiset, mutta jos on 5reikäinen vanne,voi olla hankalampi saada!!?
 
Sonormies
15.08.2013 23:19:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyisikö tuosta sopivia vanteita:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=785584
 
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
Stone
16.08.2013 10:09:15 (muokattu 16.08.2013 11:25:20)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sonormies: Löytyisikö tuosta sopivia vanteita:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=785584

 
kiitos vinkistä! Nyt menee pari viikkoa, että pääsen treenikselle, mutta otan mittoja sit siellä sopivuudesta.
Voisin samalla kysyä vielä niistä bassorummun jaloista, että ne kun menevät sinne rummun sisään ja säädetään pituus sopivaksi kiristysruuvilla, muttei silti osu lattiaan, niin onko suositella joitain korvaavia jalkoja alkuperäisten tilalle? Se profiili alkuperäisissä on jokseenkin neliskanttinen reikään kuten itse reikäkin.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «