Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender EVH 5150 III
1 2
Torniojaws
20.05.2007 20:36:38 (muokattu 20.05.2007 20:39:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on näköjään ostettavissa se EVH:n uusi signaturevahvistin, 5150 III:
 
http://www.guitarampkeyboard.com/en/73485
 
Eight 12AX7 preamp tubes (!)
 
Saapa nähdä sitten milloin tulee ensimmäisiä ääninäytteitä.
 
Täällä vielä lisää kuvia huhtikuulta, ensimmäisestä esittelytilaisuudesta:
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=175611
 
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Räbbänä
20.05.2007 20:48:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on näköjään ostettavissa se EVH:n uusi signaturevahvistin, 5150 III:
 
http://www.guitarampkeyboard.com/en/73485
 
(!)
 
Saapa nähdä sitten milloin tulee ensimmäisiä ääninäytteitä.
 
Täällä vielä lisää kuvia huhtikuulta, ensimmäisestä esittelytilaisuudesta:
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=175611

 
Mahtaakohan olla vain pelkkä normi SISO joka lyöty uusiin kuoriin. :)
Oi kiinnostava kuulla jos ovat vaikka jonkinlaista pikku muutosta tehneet, esim. clean kanavalle.
 
"Jännä...."
Torniojaws
20.05.2007 20:52:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtaakohan olla vain pelkkä normi SISO joka lyöty uusiin kuoriin. :)
 
Tiedä sitten. Ainakin etuaste on erilainen; Peaveyn versioissa oli 5 etuasteputkea, kun taas tuossa on 8 etuasteputkea.
 
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Fingolfin
20.05.2007 20:57:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

8 etuasteputkea..se on paljon. Mahtaakohan gainiakin sitten lähteä vielä enemmän kuin 5150/6505:sta.
 
Strength and Honor
Torniojaws
20.05.2007 21:20:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulemma ko. vahvistimessa on 3 itsenäistä kanavaa noin äänen kannalta. Siksi noin paljon etuasteputkia. Eli siis tavallaan kolme eri vahvistinta samoissa kuorissa, jotka kuitenkin käyttävät samaa pääteastetta.
 
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
xEVH5150x
20.05.2007 21:26:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtaa eddiellä olla aivan uus saundi jos se kiertue tulee uus kitara ja kaikki.
 
donkkis
05.07.2007 16:00:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.evhgear.com/5150III/ lisää infoa vehkeestä.
 
Kyseinen mörssäri on siis Fenderin EVH-merkillä valmistama, ja erotuksena wanhaan kunnoon "pirjoon" on ainakin nuo mainitut lisäetuasteputket, yksi ylimääräinen kanava, "dedicated clean that can be 'dirtied up' if necessary", ja päätetehoa löytyy "vain" 100W verrattuna vanhaan 120 wattiin. Jokaisella kanavalle löytyy 5150II:sen tyyliin oma EQ:nsa sekä precense säätönsä. Resonance potikka sen sijaan loistaa poissaolollaan?!
 
Jotain tällaista se 5150-->6505 vaihdos enteilikin.
 
Tyhjän saa pyytämättäkin.
jmyrakka
11.08.2013 13:37:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nosto.
 
Onko kellään kokemuksia tästä vahvistimesta? Entä kaapista?
 
Shredator
11.08.2013 17:53:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jmyrakka: Nosto.
 
Onko kellään kokemuksia tästä vahvistimesta? Entä kaapista?

 
Tullut testattua sekä 100w että 50w versiota. Hyviä ovat ja kovastihan nuo kaasuttelisi. Soundasi paremmalta kuin 6505.
 
Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti.
arppah8
11.08.2013 18:19:44 (muokattu 11.08.2013 18:20:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on 50w nuppi ja sen alla mätsäävä 2x12 kaappi (omista kuvista löytyy). Helevetin hyvä yhdistelmä. Tuossa tosin saattaa tuntua kompromissilta yhdistetyt clean- ja crunch-kanava (jakavat siis kaikki kontrollit), itse priorisoin säröosastoa jolloin puhdaskin menee vähän ruttuun. Puhdistuu tosin tarvittaessa ihan pikkasen kitaran volaa pudottamalla. Jos tarvitsee vähemmän komppisäröä niin clean-kanavakin pysyy puhtaana. Kolmoskanavalta taas ei lopu gain varmasti ikinä kesken, itselläni numikka on klo 10 kieppeillä ja vieläkin vois ehkä inasen pudottaa. Takapaneelin resonance-potikalla saa muokattua alakerran mieleisekseen ja soundissa on just semmoinen kiva keskialuekorostus oikeassa kohdassa taajuuskaistaa. Plus hemmetin tiukka soundi.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
jmyrakka
22.08.2013 22:34:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jees.
 
mul on se viiskybänen mut meinasin hommata siihen sen mätshäävän kaapin myös kun tällä hetkellä käyttelen mesan rektumia ja kelasin vaan et varmaan vois saundata viel paremmalta jos käyttäis sitä mätshäävää kaappia.
 
olen älyttömämpi kuin miltä vaikutan
TTV
23.08.2013 06:25:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: Mulla on 50w nuppi ja sen alla mätsäävä 2x12 kaappi (omista kuvista löytyy). Helevetin hyvä yhdistelmä. Tuossa tosin saattaa tuntua kompromissilta yhdistetyt clean- ja crunch-kanava (jakavat siis kaikki kontrollit), itse priorisoin säröosastoa jolloin puhdaskin menee vähän ruttuun. Puhdistuu tosin tarvittaessa ihan pikkasen kitaran volaa pudottamalla. Jos tarvitsee vähemmän komppisäröä niin clean-kanavakin pysyy puhtaana. Kolmoskanavalta taas ei lopu gain varmasti ikinä kesken, itselläni numikka on klo 10 kieppeillä ja vieläkin vois ehkä inasen pudottaa. Takapaneelin resonance-potikalla saa muokattua alakerran mieleisekseen ja soundissa on just semmoinen kiva keskialuekorostus oikeassa kohdassa taajuuskaistaa. Plus hemmetin tiukka soundi.
 
Mites toi nuppi toimii pienillä volumeilla? Aiemmat inkarnaatiot vaati masterin avaamista melkoisesti ennen kuin saundi oli hyvä. Kiinnostais hommata tollainen kotisoittoon.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
arppah8
23.08.2013 08:23:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Mites toi nuppi toimii pienillä volumeilla? Aiemmat inkarnaatiot vaati masterin avaamista melkoisesti ennen kuin saundi oli hyvä. Kiinnostais hommata tollainen kotisoittoon.
 
Kotisoittoon 50w täysputkinuppi? :D No ei kait siinä. Hirveästi en ole pikkuvolilla tuota soittanut mutta kyllä se mun korvaan soundaa silleenkin ihan hyvältä. Kyllähän tuossa tuntuisi olevan sweet spot siinä vaiheessa kun master on noin klo 9 kohdalla, siinä aukeaa kunnolla mutta ei ne pikkuvolatkaan huonolta kuulosta.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
TTV
23.08.2013 09:53:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: Kotisoittoon 50w täysputkinuppi? :D No ei kait siinä. Hirveästi en ole pikkuvolilla tuota soittanut mutta kyllä se mun korvaan soundaa silleenkin ihan hyvältä. Kyllähän tuossa tuntuisi olevan sweet spot siinä vaiheessa kun master on noin klo 9 kohdalla, siinä aukeaa kunnolla mutta ei ne pikkuvolatkaan huonolta kuulosta.
 
Kyllähän isowattiset nupit oikein rakennettuna toimii hyvin kotosalla, lahkeet ei toki lepata stadiontasoisesti :-)
 
Täytyypä tutkailla ja koittaa testata tuota nupikkaa tarkemmin . . .
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
jmyrakka
23.08.2013 12:41:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: Kotisoittoon 50w täysputkinuppi? :D No ei kait siinä. Hirveästi en ole pikkuvolilla tuota soittanut mutta kyllä se mun korvaan soundaa silleenkin ihan hyvältä. Kyllähän tuossa tuntuisi olevan sweet spot siinä vaiheessa kun master on noin klo 9 kohdalla, siinä aukeaa kunnolla mutta ei ne pikkuvolatkaan huonolta kuulosta.
 
keinokuormalla...
 
olen älyttömämpi kuin miltä vaikutan
A.O.K.
23.08.2013 13:05:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: Kotisoittoon 50w täysputkinuppi? :D No ei kait siinä. Hirveästi en ole pikkuvolilla tuota soittanut mutta kyllä se mun korvaan soundaa silleenkin ihan hyvältä. Kyllähän tuossa tuntuisi olevan sweet spot siinä vaiheessa kun master on noin klo 9 kohdalla, siinä aukeaa kunnolla mutta ei ne pikkuvolatkaan huonolta kuulosta.
 
Kuinka paljon tuossa pienemmässä on alapäätä? Eli saako tarvittaessa lahkeet lepattamaan? Pienempi wattimäärä ja hinta houkuttelee, mutta pienempitehoisissa on yleensä pienemmät muuntajat jolloin alapää ei ole niin tuhti.
 
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
jmyrakka
23.08.2013 13:09:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A.O.K.: Kuinka paljon tuossa pienemmässä on alapäätä? Eli saako tarvittaessa lahkeet lepattamaan? Pienempi wattimäärä ja hinta houkuttelee, mutta pienempitehoisissa on yleensä pienemmät muuntajat jolloin alapää ei ole niin tuhti.
 
riippuu mihin sitä vertaa. amispoppiin corollan subbareilla ei pääse...ellei ole sitten sitä subbaria.
 
kyllä mun mielestä siinä on aika jyrä se alapää ja muutenkin. tosiaan riippuu mihin sitä vertaa. en mä tiedä mikä sun mielestä on tuhti...joku meshuggah?
 
olen älyttömämpi kuin miltä vaikutan
A.O.K.
23.08.2013 13:21:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jmyrakka: riippuu mihin sitä vertaa. amispoppiin corollan subbareilla ei pääse...ellei ole sitten sitä subbaria.
 
kyllä mun mielestä siinä on aika jyrä se alapää ja muutenkin. tosiaan riippuu mihin sitä vertaa. en mä tiedä mikä sun mielestä on tuhti...joku meshuggah?

 
Heh, joo. Ei mulla oo edes corollaa mihin tuon laittaisi. Kaapistahan alapää riippuu myös. Mutta esimerkiksi Peaveyn 5150:aan verrattuna, siinä kun varmaan on isommat muuntajat. Onkohan suunnilleen samaa luokkaa?
 
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
jmyrakka
23.08.2013 13:27:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A.O.K.: Heh, joo. Ei mulla oo edes corollaa mihin tuon laittaisi. Kaapistahan alapää riippuu myös. Mutta esimerkiksi Peaveyn 5150:aan verrattuna, siinä kun varmaan on isommat muuntajat. Onkohan suunnilleen samaa luokkaa?
 
en mä tiedä. aika minimaaliset erot mun mielestä. sanoisin, että kaappi on isompi asia kuin se et onko 50W vai 100W vahvistin. mut se on taas kiinni siitä, että miten kukin minkäkin havaitsee. puhutaanko ilmanpaineesta myös - siitä että miten se ääni käyttäytyy tilassa? jos sulla on isompi kaappi niin se saundi kuulostaa "isommalta" ei pelkästään äänenvoimakkuudesta - jota kyllä saa pienemmästäkin niin vitusti että pää räjähtää - vaan siitä että miten se ääni tavallaan levittyy.
 
toisaalta jos soitat pienessä tai keskikokoisessa treenikämpässä niin vitut sä jollain stäckillä mitään teet - ei se "isonna" saundia mun mielestä mitenkään vaan menee pelkästään mössöksi ettei mistään saa mitään selvää. eri asia isommilla klubeilla tai konserttihalleissa...
 
mun mielestä tossa 50W kyllä on potkua alapäässä niin saatanasti.
 
olen älyttömämpi kuin miltä vaikutan
arppah8
23.08.2013 13:45:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A.O.K.: Kuinka paljon tuossa pienemmässä on alapäätä? Eli saako tarvittaessa lahkeet lepattamaan? Pienempi wattimäärä ja hinta houkuttelee, mutta pienempitehoisissa on yleensä pienemmät muuntajat jolloin alapää ei ole niin tuhti.
 
Kyllä tossa alapäätä riittää, Resonance-namiskuukkelilla saa annosteltua itselleen sopivan määrän. Ei pitäis loppua kesken. Meikällä on sekä EQ että toi resonance noin puolessavälissä ja hyvin lepattaa.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «