Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Dw vs Tama vs Yamaha?
1
DKDrumm3r
10.08.2013 13:07:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nonii morjensta taas! Elikkä kertokaas oma mielipiteenne mitkä näistä olis parhaat?
Dw Performance vai Tama Starclassic Maple vai Yamaha Maple Custom Absolute?
Jos näistä saisitte valita niin mitkä ottaisitte? Tietenkin jokasella on oma maku mutta jos nyt kysytään näin yleisesti? Kokemukset?
Kiitos jo etukäteen!
 
Viimeiseen kapulaan saakka!
tomboarmageddon
10.08.2013 13:17:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tuo performance oo halvempaa sarjaa dw:ltä? Nuo kaks muuta taas kärkisarjoja...? Voin olla väärässäkin enkä jaksa tarkemmin tutkia, mutta jos noin niin huono vertailla.
Tamat hyviä ja jammut myös...
 
DKDrumm3r
10.08.2013 14:03:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On juurikin noin.
 
Viimeiseen kapulaan saakka!
zak69
10.08.2013 15:22:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä nyt jättäisin kyllä heti Tamat näistä valintakinkereistä pois, mutta sehän on vaan mun mielipide.
 
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
Conrad Lant
10.08.2013 15:43:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Eikös tuo performance oo halvempaa sarjaa dw:ltä? Nuo kaks muuta taas kärkisarjoja...?
 
Jammulla PHX ja Tamalla Star lienee nykyiset kärkisarjat. Kummatkin ko. merkkien ainoat japanilaista tuotantoa.
 
No one prayed for Sodom
tomboarmageddon
10.08.2013 15:51:12 (muokattu 10.08.2013 15:52:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zak69: Mä nyt jättäisin kyllä heti Tamat näistä valintakinkereistä pois, mutta sehän on vaan mun mielipide.
 
Joo näitä tamoja vihataan vissiin vielä enemmän kun pearleja. En omista tamaa ollenkaan mutta oon nuilla starclassiceilla sekä vaahtera että koivu seteillä soittanut ja mielestäni ihan pro vehkeitä.
Kai tähän pitäs taas joku ärsyttävä automerkkivertaus liittää;)
Minkä vaan merkin parhaimmat setit on varmasti hyviä yleensä ottaen. Makumieltymykset tulee sitten joillakin edellä ja joillekkin ihan sivuseikka mikä nissan(oho!yritin oikeasti välttää) siinä kyljessä lukee.
Niin edit. Vintage vehkeet tietty ihan eri juttu...
 
kincy
10.08.2013 16:09:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zak69: Mä nyt jättäisin kyllä heti Tamat näistä valintakinkereistä pois, mutta sehän on vaan mun mielipide.
 
Miksi? Taman selkeä lippulaiva vielä muutaman vuoden takaa?
 
Performereihin suhtautuisin itse varovasti kun "paperilla" ei sitä terävintä kärkeä ole. Mutta näkemättä ei kannata huudella.
 
statistiÖ
10.08.2013 16:17:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DKDrumm3r: Elikkä kertokaas oma mielipiteenne mitkä näistä olis parhaat?
Dw Performance vai Tama Starclassic Maple vai Yamaha Maple Custom Absolute? Kokemukset?

Ei näistä ole mitkään parhaat. Kaikki kolme erilaisia, kun saundista puhutaan. Sehän kai oleellisin-tärkein valintakriteeri soittimessa on. Teknisesti ovat ilmeisesti kutakuinkin samalla viivalla. DWssa on persoonallisuutta, omalaatuinen saundi, sopii kevytkätiselle; Tamassa on pyöreä, syvä, tummahko saundi; Yamahat on kuivakkaat ja arvokkaat, perusvarma. Kaikista on saundikokemuksia, Performancet olen kertaalleen kopistanut. Täysin henkilökohtaisesti jätän Jammut valitsematta.
 
I RLRR LRLR RLRR LRLR I Jos ei soi hiljaa, soi kovaa II
tomboarmageddon
10.08.2013 17:57:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä väitän statistiö että et ees kuule sokkotestissä eroa jos laitetaan kaikki samankokoiset ja syvyiset,samoilla kalvoilla ja samasta puusta.(en tiedä tehdäänkö performeria vaahteraisena)
 
jazzmies
13.08.2013 18:25:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Yamahan MCA-setti. Meinasin myydä sen ylimääräisenä, mutta onneksi en myynyt. Saundi on ihan mieletön. Tuttu saundi monesta paikasta muttei missään nimessä tylsä.
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
lkx
13.08.2013 20:30:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha ei pamaha. Tama puoli ylospain. DW?
 
Soitamme huonosti, mutta kovaa ja koko ajan.
kincy
13.08.2013 21:30:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lkx: Yamaha ei pamaha. Tama puoli ylospain.
 
Yamaha ei pamaha nyt on vanha mutta Tama puoli ylospain piristi iltaa.
 
markkuliini
13.08.2013 21:37:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamahako ei muka pamaha?! Tamaha ei pamaha!
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
lkx
14.08.2013 18:09:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Yamahako ei muka pamaha?! Tamaha ei pamaha!
 
Ya(ma)ha, Tama taisi olla tassa.
 
Soitamme huonosti, mutta kovaa ja koko ajan.
arhipp
22.08.2013 11:21:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha -miehenä valitsisin Yamahat. Kokemusta vuodesta 1996, koskaan ei ole mikään hajonnut tai muuta vikaa löytynyt. Osa kalustosta kuitenkin 80-luvulta. Raudatkin huippuluokkaa. Vissiin Kumun rumpuihin menee Yamahan rautaa melko isossa roolissa? Sekin kertoo varmaan jotain laadusta.
 
Hyvän käytetyn setin puolesta liputan. Hyviä ne on kaikki, Maplet, Birchit, Oakit, Beechit apsoluuttisine customeineen tai ilman.
 
Ei sillä, käsitykseni mukaan Starclassicit on ihan hyviä rumpuja ja DW osaa myös kannuja tehdä, rautaakin.
 
Osta mikä tahansa hyvä käytetty. Jos et tykkää, myy pois. Pääset omillesi.
 
Ennen pitkää määrä korvaa laadun!
Duro
22.08.2013 12:16:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arhipp: Vissiin Kumun rumpuihin menee Yamahan rautaa melko isossa roolissa?
Ei automaagisesti, mutta hirmu moni (mm. ite halusin) haluaa just tomikiinnitykset Yamahalta. Se Kumun oma hardis on aika pitkälle Gibraltarin tyylistä, mitä käytetään bulkkina tomeissa.
 
Tilipitappituppitappi
ferodoz
22.08.2013 14:06:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arhipp: Vissiin Kumun rumpuihin menee Yamahan rautaa melko isossa roolissa?
 
Ei mene. Tomiripustukset kuitenkin saa Yamahana jos haluaa. Yamahan raudasta olen samaa mieltä, kevyitä, kestäviä ja järkeviä. Omani täyttävät pian 10 vuotta.
 
telaketju.com
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «