Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lisäkanavia haussa
1 2
zak69
08.08.2013 11:00:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tälläinen harrastelija kyselee tyhmiä viisaammilta, itse kun tähän asti vaan soitellut.
 
Eli itsellä on Liquid56 ja haluaisin siihen muutaman lisäkanavan jonkun etusen muodossa, ja pari vaihtoehtoa on nyt mielessä.
 
Käytettynä olisi RME FF400 tai sitten uutena about samaan hintaan Focusrite Octopre MkII.
 
Kumpaan kallistuisitte ja mistä syystä, vai onko samassa hintaluokassa jotain muuta järkevämpää. Haluan siis saada sen 16 kanavaa laakista sisään ilman kikkailuja, tarjotakin voi jos löytyy sopivia vermeitä.
 
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
johanssen
08.08.2013 11:05:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zak69: Tälläinen harrastelija kyselee tyhmiä viisaammilta, itse kun tähän asti vaan soitellut.
 
Eli itsellä on Liquid56 ja haluaisin siihen muutaman lisäkanavan jonkun etusen muodossa, ja pari vaihtoehtoa on nyt mielessä.
 
Käytettynä olisi RME FF400 tai sitten uutena about samaan hintaan Focusrite Octopre MkII.
 
Kumpaan kallistuisitte ja mistä syystä, vai onko samassa hintaluokassa jotain muuta järkevämpää. Haluan siis saada sen 16 kanavaa laakista sisään ilman kikkailuja, tarjotakin voi jos löytyy sopivia vermeitä.

 
RME on palvellut moitteettomasti vuosikausia ilman minkäänlaisia harmeja, joten täältä ääni sille.
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
hape
08.08.2013 12:03:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johanssen: RME on palvellut moitteettomasti vuosikausia ilman minkäänlaisia harmeja, joten täältä ääni sille.
 
RME:t on hyviä, mutta jos halutaan vaan lisäkanavia tohon Liquid56:een, niin sillon kandeis ehdottomasti katella jotain 8-kanavaista etuaste/muunnin -asiaa jonka saa adatilla tohon Liquidiin kiinni. Eihän tuossa FF400 ole mikkietusiakaan ku kaks, eli sen lisäksi tarvis niitä joka tapauksessa lisää. Ja FF400 on kuites ensisijaisesti interface, eli tyystin eri asiaan tarkoitettu. Eli siinä mielessä toi Focusrite Octopre MKII ois ehkä järkevämpi ratkaisu.
 
http://www.thespyro.com
Mikael
08.08.2013 15:13:46 (muokattu 08.08.2013 15:14:54)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä on käytössä RME Octamic II ja se on ainakin pomminvarma ja laadukas vekotin. Octoprestä mulla on ollut aina vähän nihkeät tunnelmat (noista uusista versioista ei oo kokemusta) mutta kyllä niilläkin on toimeen tultu. Sääli ettei Yamahan MLA8:sta ole sellaista versioita jossa olis muuntimet ja adat-out sillä sen etuset on tosi kivat. Vaikka saahan sitä toki muuntimet erikseenkin, mut sit on taas yksi loota lisää...
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
zak69
08.08.2013 18:01:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Täällä on käytössä RME Octamic II ja se on ainakin pomminvarma ja laadukas vekotin. Octoprestä mulla on ollut aina vähän nihkeät tunnelmat (noista uusista versioista ei oo kokemusta) mutta kyllä niilläkin on toimeen tultu. Sääli ettei Yamahan MLA8:sta ole sellaista versioita jossa olis muuntimet ja adat-out sillä sen etuset on tosi kivat. Vaikka saahan sitä toki muuntimet erikseenkin, mut sit on taas yksi loota lisää...
 
Tuota Octamicia vilkuilin kanssa juu, on vaan ehkä turhan arvokas tälläisiin sivuharrastustouhuihin. Pääpaino kun selkeästi on sillä soittamisella, tosin ei nyt viitsi ihan romuillakaan yrittää harrastaa kun menee sit hetken päästä fiilikset :)
 
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
hape
09.08.2013 11:39:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zak69: Tuota Octamicia vilkuilin kanssa juu, on vaan ehkä turhan arvokas tälläisiin sivuharrastustouhuihin. Pääpaino kun selkeästi on sillä soittamisella, tosin ei nyt viitsi ihan romuillakaan yrittää harrastaa kun menee sit hetken päästä fiilikset :)
 
Täs vielä yks budjettiluokan vaihtis:
 
http://www.thomann.de/fi/presonus_digimax_d8.htm
 
Mutta tuskin on sen kummempi ku se Focusrite, tosin noista Presonuksen etusista on ihan ok kokemuksia.
 
Jos halvalla haluaa päästä, niin perinteinen ADA8000 hoitaa kyllä homman sekin.
 
http://www.thomann.de/fi/behringer_ultragain_pro8_digital_ada8000.htm
 
Vaikka onhan se jo niin ruman näkönen että fiilikset menee varmasti :D
 
http://www.thespyro.com
zak69
09.08.2013 11:43:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hape: Täs vielä yks budjettiluokan vaihtis:
 
http://www.thomann.de/fi/presonus_digimax_d8.htm
 
Mutta tuskin on sen kummempi ku se Focusrite, tosin noista Presonuksen etusista on ihan ok kokemuksia.
 
Jos halvalla haluaa päästä, niin perinteinen ADA8000 hoitaa kyllä homman sekin.
 
http://www.thomann.de/fi/behringer_ultragain_pro8_digital_ada8000.htm
 
Vaikka onhan se jo niin ruman näkönen että fiilikset menee varmasti :D

 
Juu jos nyt unohdetaan tuo behrinkeli tällä kertaa kuitenkin :)
Tuo Digimax olisi varmaan myös ihan hyvä vaihtoehto, enköhän minä jommankumman noista vkl aikana hommaa niin saa hommat etiäpäin taas.
 
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
anapena
09.08.2013 11:46:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaa/vuokraa joltain kaverilta kympillä:) Mullakin Focusrite vaan makaa hyllyssä...
 
Istu ja pala!
zak69
09.08.2013 11:53:01 (muokattu 09.08.2013 11:54:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Lainaa/vuokraa joltain kaverilta kympillä:) Mullakin Focusrite vaan makaa hyllyssä...
 
Toi lainaaminen on vähän sellainen juttu että ei oikein mielellään, välttyy sit niiltä epämiellyttäviltä tilanteilta jos sattuu menee rikki tms.
Ostelen mieluummin sitten omaksi, olkoon käyttöä tunti tai 100 kuussa :)
 
edit : mikäs focusrite kerää pölyä, myy mulle se :)
 
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
lasal
09.08.2013 14:07:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

> Haluan siis saada sen 16 kanavaa laakista sisään ilman kikkailuja
 
tuo kanavamäärä usein vaatii ADA 8000 -tyyppistä lisälaitetta JA sen kytkemismahdollisuutta interfaceen.
 
poikkeuksena mm. itse joulukuussa ostamani Tascam US-1800 jossa tosin kaksi viimeistä kanavaa otan tulitikkurasian kokoisella RCA-to-SPDIF palikalla.
 
harkinnassa oli myös ESI ESU 1808, mutta Thomannin kolmen vuoden takuu voitti, vaikka ESI olisi ollut sikäli sopivampi että kanavat olisivat olleet valmiiksi linjatasoisia, kun US-1800:ssa kahdeksan on mikkitasoisia. Piti vastusverkolla balansoida ja pudottaa tasoa
 
Mikael
09.08.2013 23:21:43 (muokattu 09.08.2013 23:22:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin toi ARTin Tubeopto8 vaikuttaa kiinnostavalta näistä tällasista...
http://artproaudio.com/art_products … el_tube_preamps/product/tubeopto_8/
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Torniojaws
10.08.2013 11:07:53 (muokattu 10.08.2013 19:10:08)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johanssen: RME on palvellut moitteettomasti vuosikausia ilman minkäänlaisia harmeja, joten täältä ääni sille.
 
Itsellä poksahti Fireface 400 alle 2 vuodessa. Kävi huollossakin, mutta eivät saaneet korjattua. Lähettivät saman resun laitteen takaisin. Täysin hukkaan heitettyä rahaa RME:n laitteet kun asiakaspalvelukin on tuota tasoa.
 
Edit:
Eikun se olikin 3 vuotta, kuten myös takuu.
 
Vortech Industrial Death Metal, uusi levy ulkona!
zak69
10.08.2013 11:40:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torniojaws: Itsellä poksahti Fireface 400 alle 2 vuodessa. Kävi huollossakin, mutta eivät saaneet korjattua. Lähettivät saman resun laitteen takaisin. Täysin hukkaan heitettyä rahaa RME:n laitteet kun asiakaspalvelukin on tuota tasoa.
 
Ihme touhua, oliko tuo siis kuitenkin vielä takuunalainen vehje?
Tai no, oli tai ei niin eihän tuo kyllä hyvää kuvaa anna.
 
No ostelin eilen sitten kaverilta Octopre MkII Dynamicin pois, enköhän minä näillä jo pärjää hetken aikaa.
 
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
anapena
10.08.2013 13:25:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zak69:mikäs focusrite kerää pölyä, myy mulle se :)
 
Platinum Octopre LE. Ei kannata myydä, koska tarvitsen sitä muutaman vuoden välein...:) Ei se mikään järisyttävä kampe ole, mutta toimii, ja on adatit.
 
Ihme homma tuo RME, oma mielikuva on keskitasoa laadukkaammasta merkistä, maanantaikappale? Ja tuo supportin toiminta...
 
Ja tuota ARTia olen salaa diggaillut! Voisin vaihtaa Focusriten siihen...
 
Istu ja pala!
Mikael
10.08.2013 13:36:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torniojaws: Itsellä poksahti Fireface 400 alle 2 vuodessa. Kävi huollossakin, mutta eivät saaneet korjattua. Lähettivät saman resun laitteen takaisin. Täysin hukkaan heitettyä rahaa RME:n laitteet kun asiakaspalvelukin on tuota tasoa.
 
Erikoista... Mulla on RME:stä pelkästään hyviä kokemuksia ja laadukas mielikuva, mutta näköjään kaikille voi sattua. Aika surkeaa palvelua tosin. Eikös siinä ollut takuu voimassa?
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Torniojaws
10.08.2013 19:06:24 (muokattu 10.08.2013 19:11:13)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Eikös siinä ollut takuu voimassa?
 
Takuu oli pari kuukautta vanha. Ostettu elokuun lopussa 2007 ja takuuta oli 3 vuotta. Laite poksahti sitten marraskuun alussa 2010 (3 vuotta, eikä 2 vuotta kuten aiemmin muistelin), kuitenkin alle 3 kk takuun jälkeen ._.
 
Tällaista shöytä ilmeni silloin:
 
Minun Fireface 400 pimeni totaalisesti kesken käytön. Ensin kuului
korkeataajuuksisia kohinaääniä ja erilaisia häiriöääniä, jonka jälkeen laite
sammui. Kokeilin vaihtaa laitteen Firewire-väylävirtaan, mutta silläkin
laite pysyi päällä vain pari sekuntia. Nyt laite ei mene päälle enää
ollenkaan, eikä osoita mitään elonmerkkejä.
 
Laitteen virtajohto toimii ja siinä oleva vihreä led palaa edelleen.
Jännitepiikki ei ole kyseessä, sillä koko laitteistoni on
jännitesuojalaitteessa kiinni, eikä muihin laitteisiin tapahtunut mitään
silloin kun Fireface pimeni.

 
Kokeilin vielä useammassa eri koneessa, mukaanlukien sellaisessa, jossa se laite ei aiemmin ole ollut kiinni.
 
Vortech Industrial Death Metal, uusi levy ulkona!
washburn
10.08.2013 20:18:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zak69: Juu jos nyt unohdetaan tuo behrinkeli tällä kertaa kuitenkin :)
Tuo Digimax olisi varmaan myös ihan hyvä vaihtoehto, enköhän minä jommankumman noista vkl aikana hommaa niin saa hommat etiäpäin taas.

 
Huvittavaa sikäli, että tuossa behkussa on todella paljon paremmat etuset kuin Presonuksen digimaxeissa. Tää on useaan kertaan todettu ab vertailussa ihan henk. kohtaisesti. ADA8000:n muuntimet ovat myös erittäin hyvät hintaisekseen.
 
Live long and prosper.
Hoo_
10.08.2013 21:11:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaan kavalasti toisen ketjua. :) Mulla on tällanen http://www.thomann.de/fi/presonus_firestudio_project.htm . Jos haluun toiset 8 kanavaa, eli yhteensä 16 kanavaa, niin pitääkö mun ostaa toinen samanlainen vai oisko joku toinen ratkasu olemassa?
 
T. Tietämätön alottelija
 
On se jännä... En ole täyttänyt vuosia kuukausiin.
zak69
10.08.2013 22:51:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoo_: Lainaan kavalasti toisen ketjua. :) Mulla on tällanen http://www.thomann.de/fi/presonus_firestudio_project.htm . Jos haluun toiset 8 kanavaa, eli yhteensä 16 kanavaa, niin pitääkö mun ostaa toinen samanlainen vai oisko joku toinen ratkasu olemassa?
 
T. Tietämätön alottelija

 
No tossa kun ei ole adatteja niin ainut vaihtoehto olisi linkittää toinen tuolla firewirellä, jos se tuossa onnistuu? Sori en lukenut tuon speksejä vielä ollenkaan, heitin siis lonkalta :(
 
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
Mr. Johnny
11.08.2013 09:51:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

. Tascam US-1800 jossa tosin kaksi viimeistä kanavaa otan tulitikkurasian kokoisella RCA-to-SPDIF palikalla.
 
Miten tämä siis tapahtuu? Itselläni focusrite saffire Pro 40, jossa siis myös s/pdif optio. Voiko tuollaisella muuntinella kytkeä minkä tahansa etuasteen tähän väylään? Eli sellaista jossa ei mitään digitaalista outtia ole?
 
Joni
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «