Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Carl Martin Plexitonesta kysymyksiä.
1 2
Epsu!
05.03.2013 22:05:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällainen olisi nyt hankintalistalla kunhan saan rahoituksen kuntoon. Kysynkin nyt että onko se kuinka äänekäs? eli siis huriseeko tai suhiseeko kuinka paljon kun
tätähän ei voi käyttää ulkoisella virtalähteellä vaan pedaalissa on oma virtalähde.
 
Tykkääkö se muista kitarapedaaleista vai toimiiko parhaiten yksinään? meinaan mulla tää tulis kuuden muun pedaalin seuraksi, joille virtaa antaa Voodoo Lab Pedalpower 2plus ja Vahvistimena Fender Custom Vibrolux Reverb.
 
Sitten vielä yksi pedaaleihin liittyvä kysymys:
 
Voiko choruspedaali (Electro Harmonix Nano Clone Chorus) värittää saundia silloinkin kun se ei ole päällä? Olen kuulevinani ihan pienen choruksen silloinkin kun pedaali ei ole päällä. Onko vastaavia kokemuksia? Voi tietty olla, että kuulen omiani.
 
Tällaista sydämellä tälläkertaa!
 
tepeh
05.03.2013 22:24:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epsu!: Voiko choruspedaali (Electro Harmonix Nano Clone Chorus) värittää saundia silloinkin kun se ei ole päällä? Olen kuulevinani ihan pienen choruksen silloinkin kun pedaali ei ole päällä. Onko vastaavia kokemuksia? Voi tietty olla, että kuulen omiani.
 
Ensimmäiseen en osaa vastata, mutta kyllä pedaalit muokkaavat hieman sitä ääntä, vaikkeivat päällä olisikaan.
 
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
Hynkel
06.03.2013 07:43:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on Plexitone aika isossa pedaalilaudassa mukana, voit klikata jäsenkuvauksesta detaljit. Omasta mielestäni sopii oikein hyvin käytettäväksi muiden purkkien kanssa, mutta on parhaimmillaan kyllä yksin.
 
Mulla on vahvistimena sellainen pönttö joka nielee kaiken, mutta Fenkku-maailmaa kuten sinullakin. Ei voi kuin lämpimästi suositella!
 
Hurinoita en ole pahemmin huomannut, minulla on jopa sama virtalähde kuin siulla noihin muihin. Plexitonessahan on siis oma. Tosin en ole soitellut pahemmin gain-ruuvi kaakossa, enkä voi tietenkään muiden laitteista vannoa.
 
Osta ihmeessä, jos vain hinta antaa myöden.
 
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
Epsu!
06.03.2013 11:32:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Itselläni on Plexitone aika isossa pedaalilaudassa mukana, voit klikata jäsenkuvauksesta detaljit. Omasta mielestäni sopii oikein hyvin käytettäväksi muiden purkkien kanssa, mutta on parhaimmillaan kyllä yksin.
 
Mulla on vahvistimena sellainen pönttö joka nielee kaiken, mutta Fenkku-maailmaa kuten sinullakin. Ei voi kuin lämpimästi suositella!
 
Hurinoita en ole pahemmin huomannut, minulla on jopa sama virtalähde kuin siulla noihin muihin. Plexitonessahan on siis oma. Tosin en ole soitellut pahemmin gain-ruuvi kaakossa, enkä voi tietenkään muiden laitteista vannoa.
 
Osta ihmeessä, jos vain hinta antaa myöden.

 
Aika hyvin osu, että sulla vielä sama virtalähdekin laudassa. Kyllähän Plexitone vähentäis heti kaks säröpedaalia mun laudasta, jos sen hankin.
 
Kiitos vastauksesta, tuo auttoi paljon!
 
sickboy
06.03.2013 12:36:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epsu!: Aika hyvin osu, että sulla vielä sama virtalähdekin laudassa. Kyllähän Plexitone vähentäis heti kaks säröpedaalia mun laudasta, jos sen hankin.
 
Kiitos vastauksesta, tuo auttoi paljon!

 
Ei ollut minullakaan ikinä PlexiTonen kanssa mitään hurinaongelmia, kun sen omistin. Pitkään se oli laudassa toisena pääsärönä/boostina ja laitteet vaihtui ympärillä...silti ei mitään hurinaongelmia.
 
Swan
06.03.2013 15:11:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimii hyvin muiden pedaalien kanssa, oli kyse säröistä, kompurasta tai jostain muusta. Sen sijaan tuon chorus-pedaalin ongelma ei kuulosta luonnolliselta: jos siitä vuotaa efekti läpi bypass-tilassakin, jotain on vialla.
 
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))>
S.M.A.K.
sickboy
06.03.2013 16:02:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi vuotamisjuttu voi olla ihan psykologinenkin homma...se saundi jotenkin jää kummittelemaan päähän. Mä oon huomannut monta kertaa kuulevani muka flangeria, vaikka Eventiden ModFactor on pois päältä (niin, että flanger on kuitenkin valittuna). Toi ModFactor on myös PedalSwitcherin loopin takana, joka on myös suljettuna. Jotenkin se saundi vaan jää korvaan, vaikka ei siinä oikeasti olekaan.
 
Epsu!
06.03.2013 16:31:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sickboy: Toi vuotamisjuttu voi olla ihan psykologinenkin homma...se saundi jotenkin jää kummittelemaan päähän. Mä oon huomannut monta kertaa kuulevani muka flangeria, vaikka Eventiden ModFactor on pois päältä (niin, että flanger on kuitenkin valittuna). Toi ModFactor on myös PedalSwitcherin loopin takana, joka on myös suljettuna. Jotenkin se saundi vaan jää korvaan, vaikka ei siinä oikeasti olekaan.
 
Joo mää luulen kans että ongelma on mun pään sisällä eikä pedaalissa.
 
gunnar
06.03.2013 16:57:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sickboy: Toi vuotamisjuttu voi olla ihan psykologinenkin homma...se saundi jotenkin jää kummittelemaan päähän. Mä oon huomannut monta kertaa kuulevani muka flangeria, vaikka Eventiden ModFactor on pois päältä (niin, että flanger on kuitenkin valittuna). Toi ModFactor on myös PedalSwitcherin loopin takana, joka on myös suljettuna. Jotenkin se saundi vaan jää korvaan, vaikka ei siinä oikeasti olekaan.
 
Mutta voi olla myös ihan oikea! Mulla vuoti Boss DD-7 tap-tempo läpi, vaikka pedaali ei ollut päällä ja tai se oli switcherillä irti signaalitiestä. Se aiheutti sellaisen napsumisen signaaliin. Asia korjaantui, kun laitoin DD-7 omaan virtalähteeseen.
Häiriö kulkeutui virtalähteen kautta pedaalista toiseen ja siitä kitarasignaaliin. Onkohan selitys yhteinen maa, en tiedä?
 
Muistaakseni saman ilmiön huomasin eräällä flangerilla, kun flanger oli sellasessa överi jet moodissa, niin kuului läpi!
Jos tuo switcheri on samassa virtalähteessä (eristämöttömässä) tuon modfactorin kanssa, tiedä vaikka kuulisitkin ihan oikein ;)
Eri muuntajat tai eristetyillä lähdöillä oleva esim. pedal power auttaa tähän vaivaan.
 
sickboy
06.03.2013 21:35:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gunnar: Mutta voi olla myös ihan oikea! Mulla vuoti Boss DD-7 tap-tempo läpi, vaikka pedaali ei ollut päällä ja tai se oli switcherillä irti signaalitiestä. Se aiheutti sellaisen napsumisen signaaliin. Asia korjaantui, kun laitoin DD-7 omaan virtalähteeseen.
Häiriö kulkeutui virtalähteen kautta pedaalista toiseen ja siitä kitarasignaaliin. Onkohan selitys yhteinen maa, en tiedä?
 
Muistaakseni saman ilmiön huomasin eräällä flangerilla, kun flanger oli sellasessa överi jet moodissa, niin kuului läpi!
Jos tuo switcheri on samassa virtalähteessä (eristämöttömässä) tuon modfactorin kanssa, tiedä vaikka kuulisitkin ihan oikein ;)
Eri muuntajat tai eristetyillä lähdöillä oleva esim. pedal power auttaa tähän vaivaan.

 
Mulla on kyllä eristetyt lähdöt virtalähteessä. Mä oon melko varma, että mun tapauksessa toi flangersaundi jäi vaan kummittelemaan, sillä se katos kyllä.
 
kimurantti1
06.03.2013 22:14:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gunnar: Mutta voi olla myös ihan oikea! Mulla vuoti Boss DD-7 tap-tempo läpi, vaikka pedaali ei ollut päällä ja tai se oli switcherillä irti signaalitiestä. Se aiheutti sellaisen napsumisen signaaliin. Asia korjaantui, kun laitoin DD-7 omaan virtalähteeseen.
Häiriö kulkeutui virtalähteen kautta pedaalista toiseen ja siitä kitarasignaaliin. Onkohan selitys yhteinen maa, en tiedä?
 
Muistaakseni saman ilmiön huomasin eräällä flangerilla, kun flanger oli sellasessa överi jet moodissa, niin kuului läpi!
Jos tuo switcheri on samassa virtalähteessä (eristämöttömässä) tuon modfactorin kanssa, tiedä vaikka kuulisitkin ihan oikein ;)
Eri muuntajat tai eristetyillä lähdöillä oleva esim. pedal power auttaa tähän vaivaan.

 
Sattuiko sulla olemaan virtalähteenä 1-Spot tms hakkuriteholähde?
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
gunnar
06.03.2013 23:18:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Sattuiko sulla olemaan virtalähteenä 1-Spot tms hakkuriteholähde?
 
Ei ollut one-spot, mutta vastaava suuren mA omaava virtalähde ketjutettuna daisy-chainilla pedaaleille.
Tuo häiriö ei ollut muuntajan tekemää hurinamaista häiriötä, jos sitä haet. Häiriö napse kuului aina kulloinkin valitun tap-tempon tahtiin.
 
kimurantti1
06.03.2013 23:45:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gunnar: Ei ollut one-spot, mutta vastaava suuren mA omaava virtalähde ketjutettuna daisy-chainilla pedaaleille.
Tuo häiriö ei ollut muuntajan tekemää hurinamaista häiriötä, jos sitä haet. Häiriö napse kuului aina kulloinkin valitun tap-tempon tahtiin.

 
Jos kyseessä oli hakkurilähde, niin sen tap tempo-napseen tekee juurikin virtalähde. Mm. Empressin Tremolon pulputus kuuluu vaimeasti sen ollessa pois päältäkin, jos virtalähteenä käyttää 1-Spotia tms hakkuria. Niitä ei kannattaisi hankkia audiokäyttöön ollenkaan.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
mattim
07.03.2013 07:26:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Jos kyseessä oli hakkurilähde, niin sen tap tempo-napseen tekee juurikin virtalähde. Mm. Empressin Tremolon pulputus kuuluu vaimeasti sen ollessa pois päältäkin, jos virtalähteenä käyttää 1-Spotia tms hakkuria. Niitä ei kannattaisi hankkia audiokäyttöön ollenkaan.
 
Hyvät hakkurit eivät toisiopuolelta tulevia häiriöitä vahvista, huonot saattavat näin tehdäkin.
 
Laulava Kylätohtori
07.03.2013 09:46:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla tuli Bossin PSA:lla ja daisy chainilla viben muljutus läpi, vaikkei vibe ollut edes päällä ja kitarasta volumet nollassa...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
gunnar
07.03.2013 09:51:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Jos kyseessä oli hakkurilähde, niin sen tap tempo-napseen tekee juurikin virtalähde. Mm. Empressin Tremolon pulputus kuuluu vaimeasti sen ollessa pois päältäkin, jos virtalähteenä käyttää 1-Spotia tms hakkuria. Niitä ei kannattaisi hankkia audiokäyttöön ollenkaan.
 
Ongelma oli kyllä virtalähteessä ja "erotuksella" eli hommaalla toisen virtalähteen DD-7 ongelma poistui tuon tap-tempon tapauksessa. Uskoisin että tämä ongelma johtui tuosta lähtöjen erotuksesta.
Tuo alkuperäinen poweri on kyllä ihan laadukas muuten. Palautuu mieleen pätkittäin mutta aluksi ostin juuri tuon 1-spotin ja omalla laudalla se hurisi liikaa. Vein sen takaisin kauppaan ja sain tuon tilalle ja toimi ok.
Toki daizy-chain on aina kompromissi ja jossakin vaiheessa pitää investoida varmaan ihan kunnon pedal poweriin. Kaksi normi poweria on kuitenkin ollu tähän asti tuntuvasti halvempi ratkaisu ja sillä on pärjänny.
 
kimurantti1
07.03.2013 19:12:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Hyvät hakkurit eivät toisiopuolelta tulevia häiriöitä vahvista, huonot saattavat näin tehdäkin.
 
Siinä tapauksessa noi 1-Spotit yms menee kastiin "huonot kakkurit".
 
gunnar: Ongelma oli kyllä virtalähteessä ja "erotuksella" eli hommaalla toisen virtalähteen DD-7 ongelma poistui tuon tap-tempon tapauksessa. Uskoisin että tämä ongelma johtui tuosta lähtöjen erotuksesta.
Tuo alkuperäinen poweri on kyllä ihan laadukas muuten. Palautuu mieleen pätkittäin mutta aluksi ostin juuri tuon 1-spotin ja omalla laudalla se hurisi liikaa. Vein sen takaisin kauppaan ja sain tuon tilalle ja toimi ok.
Toki daizy-chain on aina kompromissi ja jossakin vaiheessa pitää investoida varmaan ihan kunnon pedal poweriin. Kaksi normi poweria on kuitenkin ollu tähän asti tuntuvasti halvempi ratkaisu ja sillä on pärjänny.

 
Jeps. Ongelmasta pääsee tosiaan kahdella tavalla eroon, joko vaihtamalla virtalähteen parempaan tai erottamalla purkkien sähköt toisistaan. Suosittelen ehdottomasti Voodoo Labin Pedal Poweria. Sillä mun kaikki hurinaongelmat katosi, eikä ole näkynytkuulunut sen jälkeen. Nykyäänhän niiltä löytyy vaikka minkä verran malleja, niin että valinnan varaa on moneen tarpeeseen.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Epsu!
08.08.2013 15:13:58 (muokattu 08.08.2013 15:15:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjoitetaan nyt sitten tähän vanhaan joskus aloittamaani ketjuun.
 
Kysyisin tosta PlexiTone Single Channel pedaalista, että onko se True bypass vai Bufferoitu?
 
Onko tämä soundiltaan samanlainen kun se kolmikanavainen vanha PlexiTone?
 
Olisi vaan niin paljon parempi kooltaan tämä Single Channel mun pieneen pedaalicaseen.
 
juki
08.08.2013 22:51:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epsu!: Kirjoitetaan nyt sitten tähän vanhaan joskus aloittamaani ketjuun.
 
Kysyisin tosta PlexiTone Single Channel pedaalista, että onko se True bypass vai Bufferoitu?
 
Onko tämä soundiltaan samanlainen kun se kolmikanavainen vanha PlexiTone?
 
Olisi vaan niin paljon parempi kooltaan tämä Single Channel mun pieneen pedaalicaseen.

 
Ensimmäine vastaus löytyy mm manuskasta (http://www.carlmartin.com/manuals/manual_single_channel_plexitone.pdf)
 
Pete kertoo toisen http://www.youtube.com/watch?v=XMmK0VwYR2M
 
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
Epsu!
09.08.2013 11:14:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juki: Ensimmäine vastaus löytyy mm manuskasta (http://www.carlmartin.com/manuals/manual_single_channel_plexitone.pdf)
 
Pete kertoo toisen http://www.youtube.com/watch?v=XMmK0VwYR2M

 
Se on toi kielitaito sitä luokkaa että, vähän arvailuksi menee ;)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «