Aihe: Floyd Rosen logiikka?? | 1 |
---|
|
Eli homman nimi on siis seuraavanlainen. Omistan Dimebag Darrellin Dean from Hell heavykepin johon edellinen omistaja on nätisti asetellut Floyd Rose Originalin. Kitarassa on monien muiden tapaan floikan takana eräänlainen syvennys, jonka varmasti pitäisi mahdollistaa kielten kunnollinen venyttäminen. Mutta kun ensimmäisen kerran kokeilin kunnon dive bombia, niin kitara ei ollut asiasta samaa mieltä kanssani ja A-kieli otti ja lähti irti. Ei siis katkennut, vaan lähti irti. Lähes sama tarina kun olin bändini kanssa esiintymässä ja ajattelin että se sukelluspommi voisi sopia mukavasti erääseen kohtaan. Tällä kertaa D kielen punos purkaantui tai jotain vastaavaa. Mitä siis teen väärin? Käytän 010-013-017-026w-036w-046w kielisettiä. | Lunkhead 04.08.2013 05:31:34 (muokattu 04.08.2013 05:38:34) | |
|
DreamingEvil: Eli homman nimi on siis seuraavanlainen. Omistan Dimebag Darrellin Dean from Hell heavykepin johon edellinen omistaja on nätisti asetellut Floyd Rose Originalin. Kitarassa on monien muiden tapaan floikan takana eräänlainen syvennys, jonka varmasti pitäisi mahdollistaa kielten kunnollinen venyttäminen. Mutta kun ensimmäisen kerran kokeilin kunnon dive bombia, niin kitara ei ollut asiasta samaa mieltä kanssani ja A-kieli otti ja lähti irti. Ei siis katkennut, vaan lähti irti. Lähes sama tarina kun olin bändini kanssa esiintymässä ja ajattelin että se sukelluspommi voisi sopia mukavasti erääseen kohtaan. Tällä kertaa D kielen punos purkaantui tai jotain vastaavaa. Mitä siis teen väärin? Käytän 010-013-017-026w-036w-046w kielisettiä. Meinaat varmaan divebombin sijaan pull uppia (miksi sitä oikeaoppisesti kutsutaan?), eli et painanut kampea vaan vedit sitä ylöspäin? Sinulla on ollut varmaan vanhat kielet kitarassa kiinni? Tai ehkä olet laittanut rikkoutuneen kielen huonosti kiinni. Onko kitara E-vireessä vai mörököllissä? Itselläni on käynyt muutaman kerran sama juttu useita kuukausia kitarassa kiinni olleiden kielien kanssa. E: Anteeksi sekava kirjoitus. En ole nukkunut ollenkaan, joten aivotoimintani on erittäin heikkoa tällä hetkellä. | |
Kitara on E-vireessä ja kielet on suhteellisen uudet. Myöskin kaikki nupit ja tapit on kiristelty tietääkseni aivan oppikirjan mukaisesti. Olisiko kielisetin vaihtaminen esim. Laihon tai Darrellin signature kieliin mahdollinen ratkaisu? Nämä kaverit kun käyttävät tai ovat käyttäneet floikkaa musiikissaan varsin mallikkaasti. | |
DreamingEvil: Kitara on E-vireessä ja kielet on suhteellisen uudet. Myöskin kaikki nupit ja tapit on kiristelty tietääkseni aivan oppikirjan mukaisesti. Olisiko kielisetin vaihtaminen esim. Laihon tai Darrellin signature kieliin mahdollinen ratkaisu? Nämä kaverit kun käyttävät tai ovat käyttäneet floikkaa musiikissaan varsin mallikkaasti. Kahtoisin ensimmäisenä ettei ne kielien string lockit oo urautunu liikoo, nuita pittee vaehtaa aeka usein ja se myös aiheuttaa sen et kielet lipsuu paekoiltaan tallasta, eli nuita http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … 374113&tuoteryhma_id=139&offset=30. Sit nuikin kannattaa vaehtaa välil http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … tuotekoodi=390003&tuoteryhma_id=139 Itelläkin vähä heikot unet, yritin lukkee alkupostauksen oekein, mut alakaa silimät harittaan hiljalleen :D http://caughtinthebetween.com | opel99 08.08.2013 17:56:45 (muokattu 08.08.2013 18:05:20) | |
|
itse menin tuossa taannoin vaihtamaan kielet floikka(iban tapauksessa edge)ibanetniini ja siitä alkoikin edelleen kesken oleva kielien kiinnittely,tallan asennon säätö ja hienovireen säätösessio jollaista en olekaan kokenut.mulla on myös fender stratocaster kampitallalla ja sen kielien vaihto ja viritys on todella helppo ja nopea työ,juuri tällä hetkellä tätä kirjoittaessa lähden vähän siitä,että kunhan nyt vielä tovin taistelen ton floikan kanssa niin hetken päästä koko keppi lähtee myyntiin jollekin joka osaa floikan kans pelata. | Bf109 08.08.2013 20:16:05 (muokattu 08.08.2013 21:28:58) | |
|
opel99: itse menin tuossa taannoin vaihtamaan kielet floikka(iban tapauksessa edge)ibanetniini ja siitä alkoikin edelleen kesken oleva kielien kiinnittely,tallan asennon säätö ja hienovireen säätösessio jollaista en olekaan kokenut. Orkkisfloyderi menee näin, varmaan Ibanez sunnilleen samalla lailla? 1) Blockaa talla paikalleen, pohjalevy samansuuntaisesti kuin kitaran kansi. Yksi jousi irtu ja sopiva palanen sustainmötiskän taakse. Itse tykkään käyttää hylsysatsista sopivankokoista hylsyä, mutta puupalanenkin ajaa asian. 2) hienosäätimet joku 1/4 yläasennosta alaspäin 3) asenna kielet, venyttele niin että riittää ja viritä. 4) säädä intonaatio, löysäämällä aina yksi kieli ja säätämällä sitten palasta. 5) viritä kieli ja toista muille kielille 6) lukituspalat kiinni, jos kaikki on kuten pitääkin niin vire on edelleen kohdallaan. Jos ei, niin hienosäätöruuveista paikalleen 7) poista blokkaus 8) viritä kitara vireeseen käyttämällä jousien säätöruuveja, pohjalevyn pitäisi tulla siihen asentoon missä viritit kitaran 9) kovaa ajoa Hommaan menee muutaman kerran harjoittelun jälkeen alle vartti jos työkalut ovat valmiina odottamassa. Edit: tajunnanvirtaa korjattu selväkielisemmäksi | |
Veikkaan: a-kieli: ruuvi liian löysällä d-kieli: vanha kieli, ruuvi ehkä turhan kireellä (punos saattaa katketa helpommin kun on lytyssä) Mut joo, noita palikoita voi tosiaan koittaa vaihtaa jos ongelma toistuu. Tosin kun kyseessä on punotut kielet ni tuskin siitä on kiinni (no pun intented). | |
kiitokset bf109:lle,kokeilen tuolla systeemillä,olihan tämä lievä järkytys,että floikka talla kitaran kielten vaihto olikin monimutkaisempi homma kuin luulinkaan.no,oppia ikä kaikki. | |
Bf109: Orkkisfloyderi menee näin, varmaan Ibanez sunnilleen samalla lailla? 1) Blockaa talla paikalleen, pohjalevy samansuuntaisesti kuin kitaran kansi. Yksi jousi irtu ja sopiva palanen sustainmötiskän taakse. Itse tykkään käyttää hylsysatsista sopivankokoista hylsyä, mutta puupalanenkin ajaa asian. 2) hienosäätimet joku 1/4 yläasennosta alaspäin 3) asenna kielet, venyttele niin että riittää ja viritä. 4) säädä intonaatio, löysäämällä aina yksi kieli ja säätämällä sitten palasta. 5) viritä kieli ja toista muille kielille 6) lukituspalat kiinni, jos kaikki on kuten pitääkin niin vire on edelleen kohdallaan. Jos ei, niin hienosäätöruuveista paikalleen 7) poista blokkaus 8) viritä kitara vireeseen käyttämällä jousien säätöruuveja, pohjalevyn pitäisi tulla siihen asentoon missä viritit kitaran 9) kovaa ajoa Hommaan menee muutaman kerran harjoittelun jälkeen alle vartti jos työkalut ovat valmiina odottamassa. Edit: tajunnanvirtaa korjattu selväkielisemmäksi Joo, tässä on hyvät ohjeet ja tämän kun olisi tiennyt 15 vuotta sitten. Tosin tuohon kolmos ja neloskohdan väliin pitäisi vielä laittaa kaularaudan säätö. Tärkeintä on tosiaan tallan blokkaus ja sen jälkeen vain säädetään kitara niin kuin normaalit kiinteätallaiset kitarat säädetään. Sitten tosiaan lukituspalat kiinni vielä kerran vireen tarkistus ja tarvittaessa viritys ja sen jälkeen blokki pois ja viritys jousien säätöruuveilla. Talla asettuu nätisti kohdilleen ilman ihmeempiä kikkailuja. Nopea toimenpide (verrattuna siihen monen tunnin säätämiseen, jonka jälkeen kaikki on edelleen hanurista) ja ennen kaikkea kitara on säädetty oikein ja sillä on mukava soittella. Oikeastaan ottaa päähän se, ettei tajunnut, että kuinka helposti floikalliset kitarat saa lopulta oikeisiin säätöihin. Tai lähinnä se, ettei kyse lopulta ole mistään rakettitieteestä. Tässä on aika hyvä video eri vaiheineen (tosin kaularaudan säätö puuttu tästäkin, eikä äksöniäkään säädetä). Tuossa vain käytetään vähän hienompia systeemejä tallan blokkaamiseen. Ja tässä säädetään intonaatio kitara selällään, kun taas itse tarkistan ja säädän intonaation soittoasenossa. Lisäksi tässä taidettiin käyttää intonaation säätämisessä aputyökalua, jota ilmankin kyllä pärjää. http://www.youtube.com/watch?v=RIjd-glbWIc | |
Originaali floyd on paras tai ainakin ennen oli. Minusta koko Floyd Rosea ei kannata hommata ihan ensimmäiseen eikä vielä toiseenkaan kitaraan ( Ei ehkä mihinkään ). Tahtoo olla niin ettei se kauhean hyvin toimi jos kitara on muuten sieltä hintahaitarin edullisemmasta päästä. Parasta olisi kun ostaisi kitaran jossa on kiinteä talla jos sitä kampea ei aivan välttämättä tarvitse. Kukaan ei tietysti ole seppä syntyessään, että mikäänhän ei estä hommaamasta erilaisia soittimia ja sitten tehdä omat johtopäätökset mitkä jutut ovat tarpeellisia ja mitkä ei. Jotkut näistä kampiratkaisuista huonoimmillaan syövät vielä soundia kitarasta ,että sellainen kiinteä tallainen olisi ainakin aloittelijalle parempi ratkaisu. Minun mielestä. Toki kannattaa kaikkia vehkeet joita on hommaamassa itse kokeilla ja todeta onko ne sellaisia jotka tuntuu hyvältä kaikinpuolin. | |
Ei sillä kitaran tallalla ole mitään logiikkaa, se jätetään lie itse kitaran ostajalle ja soittajalle. Minä joku ilta osallistuin keskusteluun missä mietittiin parhainta nuottia. En keksinyt, mut hyvästä G-huiluäänestä olen aina pitänyt. Raportoin sen samantien vanhalla 50's stratollani ylös eri kohdista soitettuna ja tuli kampeakin näköjään käänneltyä ylös että alas. Tuo klippi ei sisällä otelautabendejä. http://maihinnousu.net/s/20114 Eli tietyissä rajoissa selviäisi perinteiselläkin roippeella jos soittaisi musiikkia. Moving near the edge at night
Dust is dancing in the space | « edellinen sivu | seuraava sivu » | 1 |
---|
|
|