Aihe: Floydrose ja matala vire+paksut kielet
1 2
Kapane
09.05.2004 14:03:32

lisää tallajousia ainakin.
mua ei huvita enää yhtään mikään. [Kyllä Lähtee]
Juunsku
09.05.2004 14:12:09

kyllähän se tietysti selviäs ku kaupassa asennuttaa ne kielet samalla ku ostaa.. mut ei varmaankaan pitäs tulla ongelmia niiden kielilukon kielen urien kans vai minkä laiset nyt kielilukossa onkaan.
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
Fortune
09.05.2004 14:39:29
kyllähän se tietysti selviäs ku kaupassa asennuttaa ne kielet samalla ku ostaa.. mut ei varmaankaan pitäs tulla ongelmia niiden kielilukon kielen urien kans vai minkä laiset nyt kielilukossa onkaan.

Ainakin Ibanezin halvempien satulalukkojen ruuvit ovat sen verran lyhyet, että jo 11-setin kanssa bassokielet nostavat palan sen verran ylös, että ruuvia ei saa jengoille. Se korjaantuu toki pidemmällä ruuvilla.

Jousia saa laittaa aika rankasti taakse, lisää ja jäykempiä, itse en normaalijousisatsilla saanut kuin juuri ja juuri säädettyä 10-setille toimivaksi floikkakeppiä.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
LaXu
09.05.2004 16:16:46
Jousia vireestä riippuen tarvii kenties kaikki viisi. Ainakin omaan Ibaneziini sain asennettua 10-52 setin ihan ongelmitta, mitä nyt talla oli aika jäykkä normaalivireessä. Siirryin sittemmin takaisin 10-46 settiin tuon kitaran kohdalla, tallaa helpompi käyttää kolmen jousen kanssa.
Ze Kink
09.05.2004 17:26:02
Mun omassa kepissä on ihan 10-46, Eb vire, mutta se pitäs käydä vaihtamassa E:vireeseen (Ja samalla vaihtaa yksi osa tallasta joka narisee). Tuleeko tallasta kenties jäykempi? 3 jousta on sisässä.
Ja keppihän on Ibanez JPM100P3.
"I was at about 216 bpm. Let's suppose that was hard!" -John Petrucci
Juunsku
09.05.2004 23:09:46

mulla vire tulee semmoiseen A tai H vireeseen sen takia juuri pitää olla paksut kielet.. ehkä joudun laittaan jopa 13 setin kun nyt 12 setti ja vire on C.. ei siittä mitään tule jos ei ole kielissä tuntoa, sanon minä!
Hanok
10.05.2004 10:30:25 (muokattu 10.05.2004 10:31:03)
mulla vire tulee semmoiseen A tai H vireeseen sen takia juuri pitää olla paksut kielet.. ehkä joudun laittaan jopa 13 setin kun nyt 12 setti ja vire on C.. ei siittä mitään tule jos ei ole kielissä tuntoa, sanon minä!

Kannattaa kyllä miettiä baritoniskaalaista keppiä jos noin matalassa vireessä aiot soitella. Aika spagetilta alkavat tuntua paksutkin kielet tuollaisilla virityksillä. (EDIT: siis tavanomaisella 25,5" skaalalla)

Oma kokemukseni on että B-virekin on jo varsin ikävä studiossa, kun soundia joutuu ruuvaamaan paljon tavallista enemmän että siitä saa jotain selvää. Ja päteehän se sama keikoillakin.
Xarri
10.05.2004 15:50:46 (muokattu 10.05.2004 15:52:07)
Aikanaan on tullut death metallia sahattua 11-setin kielillä c ja h -vireissä Ibanezin s-sarjan köykäisellä kepillä ja se ei ainakaan millään tavalla kärsinyt alavireestä tai paksummista kielistä. Floyd Rosessa on vain ne kolme jousta mutta ruuveja sai kyllä kiristää.

Soiton kanssa saa tosin olla aika tarkkana, koska kielet alkavat olla elohopeaa sormien alla noilla löysyysasteilla eli baritonikitaraa kannattaisi käyttää, jos meinaa teknisempiä juttuja soittaa. Kuten ylläkin kirjoitetaan.

Nykyään kitara on d-vireessä 10-52 setillä koti- ja varakitarana ja toimii edelleen mainiosti yli 10v alavireen jälkeen
Om Namah Shivaya!
Juunsku
10.05.2004 18:23:07

shit.. pitääkö se sit yrittää löytää baritoni kitara. perkele.. ei juma kyllä se saa kelvata C vireys.. no ehkä H:hon vois laittaa niin ei kait se siinä haittaa..
maggot
10.05.2004 21:11:06
Jahas, pitkästä aikaa kirjoittelen tänne.. Mulla on ibanez rg 320 fa ja se on b-vireessä. Siinä on 12 kielisetti ja punottu g kieli. Mulla ei ainakaan ole ollut ongelmia ton vireen kanssa. Itse asiassa aika helposti meni vaihto tohon vireeseen kun ostin kitaran. Kitarassahan oli alunperin jotkut 9 setin kielet ja se oli viritetty normaalivireeseen eli e:hen. Ostin sitten 12 setin kielet ja laitoin ne kiinni ja viritin kitaran b:hen ja kas kummaa, talla oli rungon kanssa samassa tasossa niin kuin pitääkin, kaularautaa tartti säätää hieman sekä intonaatiota.
Lukkojen kanssa ei ole mitään ongelmia ainakaan 12 setillä, ruuvit riittää mainiosti.
"reality is a very fragile thing after all..."
Juunsku
10.05.2004 22:16:59

tuosta kaularauta säätö hommasta tulikin mieleen, miten se on neck-thru bodyssä? kyllä luulen et ei sen pitäis mahdottomuus olla kun kyllähän In flames toinen kitaristi soittelee les paulilla ja vire on A:ssa.. Les paulissahan on se lyhin skaala.. Ainut kai tuo mitä nyt tulee mieleen on et 12-56 on liian löysä.. pitäs vaihtaa 13-58 setti niin johan alkais..
maggot
11.05.2004 20:27:33
tuosta kaularauta säätö hommasta tulikin mieleen, miten se on neck-thru bodyssä? kyllä luulen et ei sen pitäis mahdottomuus olla kun kyllähän In flames toinen kitaristi soittelee les paulilla ja vire on A:ssa.. Les paulissahan on se lyhin skaala.. Ainut kai tuo mitä nyt tulee mieleen on et 12-56 on liian löysä.. pitäs vaihtaa 13-58 setti niin johan alkais..

Niin, tosta en tiedä jos neck-thru malli, mut tosiaan toi 12 setti on kyllä liian löysä sit siihen a-vireeseen.. Kokeiltu on.
Juunsku
11.05.2004 22:17:02

tietenki se vire olis dropped H.. muuttaako se asiaa? liian löysä vire on myös dropped D 10-52 setillä, tämä menee makuasiaks..
maggot
12.05.2004 19:53:49
tietenki se vire olis dropped H.. muuttaako se asiaa? liian löysä vire on myös dropped D 10-52 setillä, tämä menee makuasiaks..

No, kohtuu varma valinta on ainakin toi 12 setti tohon b-vireeseen punotulla g:llä elikkä kielten vireet seuraavanlaiset: B E A D G B. Toimii mun mielestä hyvin. Tiedä sitten oliko tästä kommentista mitään hyötyä sun pohdintaan. = )
Juunsku
12.05.2004 22:53:20

mulla se vire tulis olemaan B F# B D# jne. tällä hetkellä C E# C jne. punotulla kielellähän se on pakko..
Spike
13.05.2004 00:33:50 (muokattu 13.05.2004 00:35:17)
12 setti toimii B E A D F# B vireessä, mutta ne on löysät sillon jo. nyt on 13:n Blue Steelit floikkaskebassa, vire se B. Noi on kyllä vieläkin löysät. Kannattaa kokeilla niitä zakk wylden settejä. Heität ylimmän kielen (011?) pois ja ostat jonkun 026:n G-kielen paikalle. Saa siihen alapäähän vähän ryhtiä. Kaveri tekee noin ja ihan hyvä tatsi sillä skebassa on.

EDIT: Toisaalta tykkään soitella 12 setillä jossain D tai Eb vireessä. 5 jousta floikassa auttaa.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
päänahka
14.05.2004 11:25:54
tuosta kaularauta säätö hommasta tulikin mieleen, miten se on neck-thru bodyssä

Ihan samalla lailla säädetään kaularauta vaikka ois minkälainen kaula. Ainoat erot on (mahdollisesti) siinä, kummasta päästä kaulaa säätöruuvi löytyy, ja voiko sitä säätää molempiin suuntiin, mitkä ei taas liity kaulatyyppiin mitenkään.
Soolot on perseestä.
päänahka
14.05.2004 11:31:08
Aikanaan on tullut death metallia sahattua 11-setin kielillä c ja h -vireissä Ibanezin s-sarjan köykäisellä kepillä ja se ei ainakaan millään tavalla kärsinyt alavireestä tai paksummista kielistä. Floyd Rosessa on vain ne kolme jousta mutta ruuveja sai kyllä kiristää.

Aika mielenkiintoista että jousia piti kiristää, jos 11-setillä oot soittanu c-vireessä. Mistähän sitä on lähdetty liikkeelle sitten?
Soolot on perseestä.
Juunsku
15.05.2004 12:16:37 (muokattu 15.05.2004 12:17:05)

joku zakk wyldie setti varmaaki tuossa 11 setissä ku paksuin kieli on 58 tai 62
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)