Jucciz: Kappas, tää on päässy livahtamaan kokonaan ohi silmien. Todella mielenkiintoinen kapistus: keinokuorma ja tehokas päätevahvistin samoissa kuorissa, joiden ansiosta minkä tahansa vahvistimen saa muutettua joko tosi hiljaiseksi tai tuskaisen äänekkääksi - tai mitä tahansa noiden väliltä. Näemmä sisääntulo on 8-ohminen, mutta tokihan Weber Z-Matcher hoitaa homman, jos vahvistimesta ei löydy 8 ohmin ulostuloa. Kiitos infosta! Unleashit saapuneet Kitarapajalle... Jos/kun joku ostaa, niin muistakaahan raportoida. |
Gabe 08.08.2013 15:05:43 | |
---|
klobasa: Unleashit saapuneet Kitarapajalle... Jos/kun joku ostaa, niin muistakaahan raportoida. Jo valmiiksi tuhottoman kallis ostoslista sen kuin kasvaa vain. :/ Muistakaahan tosiaan pistää raporttia. |
von spets 08.08.2013 15:29:43 | |
---|
Tehkääpä itsellenne palvelus ja keskittykää kaiutinkaappien ja elementtien soundin tasapainottamiseen jo olemassa olevan vahvistimen kanssa. Hyvät loodat saavat vahvarit kuulostamaan aivan erilaisilta ja paremmilta kuin keskinkertaiset combo- ja 4x12 -viritykset. Ite lähtisin oman vahvarin kanssa kitaristituttujen luokse kylään tai musakauppaan ja kytkisin sen kiinni erilaisiin kaappeihin ja oppisin uusia sävyjä vahvistimesta ja sen skaalasta. Esimerkiksi eilen viimeksi oivalsin taas uutta kun oma JCM800 2203 oli kiinni kaverin 15" kaapissa jossa takalevy auki. www.myspace.com/thebadcaseband
www.facebook.com/thebadcaseband |
AngieRainbow 08.08.2013 15:33:46 | |
---|
Mä myin Bad Catin pois. Vielä kun saisi telen menemään, niin on aika hankkia taas uusi vahvistin. Olen tullut siihen tulokseen, että kaikkea on mahdoton saada yhdestä vehkeestä. Kunnon kamarunkkarilla on useampi kone :) Sitähän on olemassa todella laadukkaita monikanavaisia härpäkkeitä kuten Bluetone Crossroad. Jostain kumman syystä tunnen kuitenkin vetoa yksikanavaisiin vehkeisiin. Vähän nämä on osittain mystisiäkin asioita. Välillä olen ajatellut, että pitäisiköhän tehdä työmiehen valinta ja ostaa Bluetone DR, mutta ehkä se olisi liian helppoa. Mielenkiintoisempaa värkätä yksikanavaisten kanssa. 5E3 on nyt jäänyt kummittelemaan mieleen. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
klobasa 08.08.2013 16:14:17 (muokattu 08.08.2013 16:17:36) | |
---|
von spets: Tehkääpä itsellenne palvelus ja keskittykää kaiutinkaappien ja elementtien soundin tasapainottamiseen jo olemassa olevan vahvistimen kanssa. Tämä. Munkin Tweed Princeton pohjainen laite on viimeisen puolen vuoden aikana ollut soundillisesti aivan totaalisen eri kuuloinen ja ainoa mitä olen tehnyt: kaiuttimen vaihto, putkien vaihto, kaiutinkaapin vaihto. Noita vaihtamalla samasta laitteesta on irronnut molemmat ääripäät: todella lujaääniset brittihenkiset pehmeät kliinit (Red Fang 10" + 8" Weber kaiuttimet, JJ 6V6S, 12AT7) ja 1x10" (Legend Alnico, Tung-Sol 6V6GT ja 12AX7) teki laitteesta köyhän miehen Tweed Deluxen. Volaa ja kliiniä niin paljon vähemmän kuin Red Fang yhdistelmässä, että luulin koneen olevan rikki. Ei se ole. On vain _täysin_ erilainen soundi noita muutamaa asiaa vaihtamalla. Keskiäänivoittoinen britticlean vaihtui hyvällä tavalla pörisevään tweed säröön. Jos vahvari vaihtuu yhtä nopeasti kuin kalsarit, niin minä ostaisin ensin muutaman keskenään tosi erilaisen kaiuttimen ja kasan putkia. Sitten kun uusi vahvari tulee kotiin testaisin kaikki kombinaatiot ja vasta sen jälkeen vahvari kiertoon jos ei löydy graalin maljaa. Jos avaan telkkarin ja sieltä tulee huonoa ohjelmaa, niin en myy telkkaria pois vaan vaihdan aluksi kanavaa. Ehkä jopa muutaman kerran. |
flirtti 11.08.2013 01:38:13 | |
---|
AngieRainbow: Terve runkkarit! Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että mieluisan vahvistimen löytäminen on vaikeampaa kuin kitaran? Itse ainakin tiedän todella helposti, minkälaisen kitaran milloinkin haluan, mutta vahvistimen ostaminen on paljon hankalampaa. Olen joskus kiertänyt kaikki Tampereen musiikkiliikkeet ja soittanut läpi kaikki Fenderit, Marshallit, Rolandit, Voxit, Blackstarit jne jne. Tämän kierroksen jälkeen en halunnut niistä juurikaan mitään. Lisäksi olen soitellut läpi todella paljon ns. Butiqe vahvistimia, vintage vehkeitä ja vaikka mitä. Vahvistinta ostaessa täytyy ottaa huomioon niin paljon: Säröt, cleanit, miten "syö" pedaaleita, teholuokka, combo vai nuppi.. Kitaran kohdalla valinta käy paljon helpommin, vaikka tietty niitäkin tulee testailtua ennen ostoa, mutta yleensä mieltymykset on aika kirkkaana mielessä. Fist and shout! Itse löysin vahvistukseni Hohner Orgaphon- tuoteperheestä. Toinen maailma on simppeli JTM45. Fenkkujen kanssa olen aina päätynyt myyntipuuhiin; tosin Champpiin ja Deluxeen ei ole ollut varallisuus-hetkellä muistamusta. Kitara on selkeästi iisimpi juttu, edellyttäen, että on vahvistin joka on varma toistaja. Mulla se on tuo Hohner, iso tai pieni. "Dogs Run Free - Why Don't We". |
AngieRainbow 11.08.2013 02:17:23 (muokattu 11.08.2013 02:18:12) | |
---|
Mulla ei ole ollut ikinä omaa VOX:ia. Mulla on sellainen käsitys, että ne eivät nappaa distortion pedaaleita ihan niin hyvin kuin useimmat Fenderit. Onko näin??? Ainakin Brian May loihtii VOX:sita mukavaa saundia: http://www.youtube.com/watch?v=vyyTBeAmZIc Nyt on sellainen ihme tapahtunut, että mulla on keikkaa tulossa, joten alkaa combot jälleen kiinnostamaan. Nyt täytyy taas raahata nuppi+kaappi kioski, jonnekin korpeen mihin lie leirikeskukseen. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |