Aihe: Hyvä kitara miehelle?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
mpekkanen
24.07.2013 21:14:09
2000 euron lahjakortin kanssa voi käydä niin ,että se mielunen kitara alle 2000 löytyy ja se maksaa vain vaikka 700. Silloin olisi pakko ostaa vielä lisää roipetta, että koko summa menisi. Entäs jos se unelmien kitara maksaisikin 2700 niin siihen pitäisi sitten laittaa vielä 700 omasta pussista.
Suomessa on muutamia ihan hyviäkin soitikauppoja,mutta ei nilläkään ole kaikkia merkkejä ja joka mallia saatavilla. Kehottaisin kyllä harkitsemaan koko lahjakortti ideaa.

Olen oman ehdotukseni jo kertonut pariinkin kertaan ja minusta yhteinen matka on edelleen kaikkein paras. Siihen voi sisältyä miehesi mieluista musiikin kuuntelua/keikalla käyntiä ja voihan sitä yhdessä käydä jossain soitinliikkeessäkin jos siltä tuntuu. Eihän sen lahjan arvo voi suhteessa olla kaikista tärkein asia.
Lähtekää vain pitämään yhdessä hauskaa ja ostaa sitten sen kitaran vaikka sisustusmielessä niin silloin siihen ei uppoa ihan kaikki rahat. Sehän voi siltikin olla ihan soitettava kitara ,vaikka hinta ei olisikaan paria tonnia.

Tällaiset peppu ja suihinotto jutut ovat kyllä täysin turhia niin tässä ketjussa kuin missään muuallakin. Pahoittelut muutamien puolesta.
Chemo
25.07.2013 08:22:33

poja: Ja tuo oli muuten hyvä idea kanssa tehdä lahjakortti itse ja sitten lähteä kiertelemään noita liikkeitä yhdessä. Sehän vois saada joululahjaksi vaan jonku minikitaran, tyyliin muovisen lelun minkä kyljessä olis sit se lahjakortti.

Tuo minikitarapaketti on todella sympaattinen idea.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Myrkky Nuoli
12.08.2013 21:16:09
horseface: En nyt mitenkään haluaisi olla isällinen mutta nämä "pepunanto"- ja "suihinotto"-ehdotukset ovat ankeita offareita ja aivan perseestä. Mitäs jos lahjakorttia hankittaessa kaupan myyjäkin ehdottaisi ottamaan 2000 euron sijasta vain 1800 euron kortin ja ottamaan lopulla suihin? Niinpä, sama fiilis tulee tästä.

Ja ehdotukseni on: lahjakortti.

No just näin. On taas semmosia sutkautuksia, että tekis miehenä mieli painua maan alle. Hassuttelu on kivaa, mutta "anna peppua hehheh" -linjalle lähteminen on alentavaa.

Tosi upea ajatus ketjun aloittajalla, mutta pakko yhtyä kuoroon sokkona hommaamisen riskeistä. Itse ehdottaisin semmosta, että nappaat miehen auton kyytiin vaikka huivi silmillä, ajat sen hyvään ja isoon musaliikkeeseen, vaikka sitten kauaksikin. Miksipä ei kun budjetti on kuitenkin näin iso? Sitten taluttaa sisään, ottaa huivin pois ja sanoo, että oleppas hyvä, budjetti kiikkuu siinä parin tonnin kieppeillä, pidä hauskaa. Itse varmaan pyörtyisin onnesta.

Näin pääsis käpylöimään just sen kitaran, joka istuu omaan käteen, eikä ois pakko käyttää sitä koko kahta tonttua, jos se mieleisin kaikista maksaakin vaikka 1400€.
Laulava Kylätohtori
13.08.2013 09:59:33 (muokattu 13.08.2013 10:01:08)
Myrkky Nuoli: No just näin. On taas semmosia sutkautuksia, että tekis miehenä mieli painua maan alle. Hassuttelu on kivaa, mutta "anna peppua hehheh" -linjalle lähteminen on alentavaa.

Tosi upea ajatus ketjun aloittajalla, mutta pakko yhtyä kuoroon sokkona hommaamisen riskeistä. Itse ehdottaisin semmosta, että nappaat miehen auton kyytiin vaikka huivi silmillä, ajat sen hyvään ja isoon musaliikkeeseen, vaikka sitten kauaksikin. Miksipä ei kun budjetti on kuitenkin näin iso? Sitten taluttaa sisään, ottaa huivin pois ja sanoo, että oleppas hyvä, budjetti kiikkuu siinä parin tonnin kieppeillä, pidä hauskaa. Itse varmaan pyörtyisin onnesta.

Näin pääsis käpylöimään just sen kitaran, joka istuu omaan käteen, eikä ois pakko käyttää sitä koko kahta tonttua, jos se mieleisin kaikista maksaakin vaikka 1400€.

Hyvin sanottu, komppia tälle.

Kyllä tuossa huivi silmillä ajelussa ja odottamisessa, että mitä tapahtuu on vähintään yhtä suuri - ja minusta jopa suurempi - yllätysmomentti, mitä pelkässä lahjapaperiin käärityssä kitarakotelossa on...

Tämä on myös siitä hyvä idea, että budjetti on 2000, mutta ei ole pakko pistää sitä 2000 juuri kitaraan. Voi ostaa vaikka 1400 kitaran ja 400 kaapin ja 200 pedaalin tai jotain. Eli saa itse päättää, mitä tuolla 2000 ostaa ja kaikki on mieleistä. Lisäksi se mehustelun tunne siellä liikkeessä, kun saa miettiä, mitä ottaa, on minusta paljon hienompaa kuin pelkkä valmiiksi pakettiin kääritty kitara.
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Myrkky Nuoli
13.08.2013 10:24:46
Laulava Kylätohtori: Hyvin sanottu, komppia tälle.

Kyllä tuossa huivi silmillä ajelussa ja odottamisessa, että mitä tapahtuu on vähintään yhtä suuri - ja minusta jopa suurempi - yllätysmomentti, mitä pelkässä lahjapaperiin käärityssä kitarakotelossa on...

Tämä on myös siitä hyvä idea, että budjetti on 2000, mutta ei ole pakko pistää sitä 2000 juuri kitaraan. Voi ostaa vaikka 1400 kitaran ja 400 kaapin ja 200 pedaalin tai jotain. Eli saa itse päättää, mitä tuolla 2000 ostaa ja kaikki on mieleistä. Lisäksi se mehustelun tunne siellä liikkeessä, kun saa miettiä, mitä ottaa, on minusta paljon hienompaa kuin pelkkä valmiiksi pakettiin kääritty kitara.

Niinpä. Se tunne kun taskussa polttelee rahatukku minkä voi mällätä mieleiseen kamaan liikkeessä ja sitten kuumeisena käy läpi mahdollisuuksia - se on hienoo se!
Vicious
13.08.2013 13:07:14

No sanotaanko näin, että jos hommaa jonkin "klassikkokitaran" Gibson Les Paul, Fender Stratocaster tjms. tuolla budjetilla tai vaikka vähän halvemmallakin niin ei siinä aivan hiveänä metsään voi karauttaa. Ajatus on erittäin kaunis ja jos herra soittaa sitä "silloin tällöin" niin kuvittelisin, että estetiikka on tässä kysymyksessä tärkeämmässä osassa. Niihin kaulojen paksuuksiin ja bodyn painoihin yleensä tottuu. Plus soitin säilyttää arvonsa suhteellisen hyvin, verrattuna esimerkiksi siihen autoon.

Mpekkasen lahjaidea on mielestäni myöskin erinomainen.
I Will kick your ass 'til your dick shoots shit
gunnar
13.08.2013 13:32:57
Myrkky Nuoli:

Komppaan myös tätä huivi silmille ja liikkeeseen ideaa! Siinähän voi käydä nimittäin niinkin et keski-ikäistyvä satunnainen soittelija toteaa et "eikäku vie mut Golf liikkeeseen" ;)
Karvamammutti
13.08.2013 14:00:54
En usko että aloittajan mies kuuluu siihen 0,3% väestöstä joka pahastuu saadessaan lahjaksi Gibson Les Paul Standardin.

Elikkäs.
JIÄKYLYMMEE JEHKUA
rrroope
13.08.2013 14:12:07
Karvamammutti: En usko että aloittajan mies kuuluu siihen 0,3% väestöstä joka pahastuu saadessaan lahjaksi Gibson Les Paul Standardin.

Elikkäs.

niinpä. jos mulla ois 2000e ja pitäis ostaa kitara, en ostaisi gibsonia, saati les paulia. jos saisin puolisoltani lahjaksi 2000e:n gibson les paulin, olisin melko varmasti erittäin onnellinen (siis mikäli meidän perheen vuoden ruokabudjetti olisi huomattavasti enemmän kuin tuo 2000e).

lahjoissa on just parasta se, että ne on vähän niinkun ylimääräistä, ekstraa, sellasta mitä ei välttämättä ite ostaisi kun murehtisi että onko tää järkevä hankinta vai ei.
Wradlin
13.08.2013 14:30:05
Karvamammutti: En usko että aloittajan mies kuuluu siihen 0,3% väestöstä joka pahastuu saadessaan lahjaksi Gibson Les Paul Standardin, eli m.nettiläisiin.

Elikkäs.
Marzi
14.08.2013 01:37:58 (muokattu 14.08.2013 01:45:19)

Ja pöh. Ei mitn.
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
Rämppy
15.08.2013 15:27:55
En todellakaan pahastuisi, jos vaimo ostaisi mulle lahjaksi minkä tahansa 2000 euron kitaran. Se olisi tosiaan ekstraa kaiken muun hyvän päälle, mitä mulla jo on :)
Edellyttäen tietenkin, että tuo sijoitettu summa ei ole pois perheen ruokabudjetista tms...mutta se onkin jo toinen juttu.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Laulava Kylätohtori
15.08.2013 15:28:41
Rämppy: Edellyttäen tietenkin, että tuo sijoitettu summa ei ole pois perheen ruokabudjetista tms...mutta se onkin jo toinen juttu.

Sitten syödään silmänruokaa vähän aikaa...
Rämppy
15.08.2013 15:30:22
Laulava Kylätohtori: Sitten syödään silmänruokaa vähän aikaa...

silmänkarkki ei lihota :D
En sitten malttanut olla sanomatta.
Laulava Kylätohtori
15.08.2013 15:32:52
Rämppy: silmänkarkki ei lihota :D

Eli on vaikea keksiä järkisyitä, miksi ruokabudjettia ei voisi laittaa 2000 kitaraan...
poja
16.10.2013 23:46:54
Siinä se olis http://www.topsound.fi/jackson-usa-soloist-sl2ht-tbk.html
Ei tarvisi kun hakia pois :D
Mistä sen tietää onko se sitte aito? Jos ostan sen marraskuun alussa ja mies avaa sen joulukuun lopussa niin ei varmaan oo enää mitään vaihto-oikeutta?
Ja kuuluuko näistä tinkiä kun ostaa vai tyydytäänkö vaan hintaan mikä on. Ja mikä selittää näiden kitaroiden niin suuret hintaerot? Kun ne näyttää kuvissa ihan samalta ja hintaerot on kuitenkin huimat :)
poja
16.10.2013 23:48:16
Ja tarviiko tohon nyt ostaa jotain tilpehööriä mukaan vai pärjääkö se tolla? Totahan voi soittaa kotona ihan ilman vahvistintakin eikö? Ettei naapurit tuu seinästä läpi.
lehtiju2
17.10.2013 01:32:42
Jaha, trolli herännyt jälleen. :)))
Vetehinen
17.10.2013 09:39:02 (muokattu 17.10.2013 09:39:36)
poja: Siinä se olis http://www.topsound.fi/jackson-usa-soloist-sl2ht-tbk.html
Ei tarvisi kun hakia pois :D
Mistä sen tietää onko se sitte aito?

Kyllä tuo aito Jackson on, sen näkee noista virittimistä. Muuten tosi hyvä valinta mut jos tuo tulee olohuoneen seinälle, niin pölyjen pyyhkiminen on melko työlästä kielten alta tuon tallaratkaisun takia. :/
yarbles, bolshy great yarblockos to thee and thine
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)