Aihe: Hyvät halpikset
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
JaaGeRMaisTeR
06.08.2013 22:11:30
Confidentum: Höfnerin Colorama, ei ollenkaan pöllömpi halpis http://www.thomann.de/fi/hoefner_colorama_ii_hctc2p90mr.htm
Tilasinpa kokeeksi

Kerro millanen sitten on. Ei ainakaan hinnalla pilattu ole.
*Maailma on potta*
Confidentum
06.08.2013 23:07:36 (muokattu 06.08.2013 23:08:39)
JaaGeRMaisTeR: Kerro millanen sitten on. Ei ainakaan hinnalla pilattu ole.

Mela tämmöistä Coloramaa taannoin kaupitteli täällä torilla, vähän ilmeisesti omin luthierin käsin fiilattuna. Aattelin, notta jos tämä ammattilaiselle kelpaa,niin kyllä mullekin. Miehen soundista kun tykkään, niin nyt tohdin tähän itsekin tarttua. Samoin on kuumotellut Aria DM 380, jollaista samainen mies kuritti jokunen vuosi sitten. Semmonen karski anteeksipyytelemätön rocksoundi tässä hakusassa on.
reative
07.08.2013 17:33:19
Toi mulla myynnissä oleva baretta on kyllä varmasti parhaimpia floikkatallaisia halpakitaroita *winkwink*.

Ei mulla muuta.
Tawsky
07.08.2013 19:38:20
Mulla lähti LTD ST-213 tuleman thomannilta. Hintaa 299 euroa joten voidaan puhua halpiksesta. Kovasti on LTD:n noita perinnestratoja kehuttu ja ajattelin että tämä on nätti. Raportoidaan kun saapuu perille.

Muutamat Squierit hyväksi todettu, samoin halvat Tokait. Vahvistinpuolelta Bugerat on olleet loistavia, jos ovat kestäneet. Verkkotukusta tuli tilattua Joyo-pedaaleja, joista Phaser ja digitaalidelay kovassa käytössä. Voin siis niitäkin suositella.
Mä olenkin välillä haaveillut meidän tapaamisesta. Mielikuvissani on välkkynyt Rush, komeita keppejä, neitien juomia ja karjuntaa. -EvilDead
JuSu
07.08.2013 22:00:28
Heitetääs taas soppaan pari kovaa luuta halpisosastolta...

Rocktron Piranha -etuaste. Oikeasti todella muhevaa ahtojunttaa kasari-ysärityyliin. Pikkurosot ja puhtaat menettelee, mutta tosiaan tuo higain -osasto kajahtaa todella komeasti. Käytettynä 200-300 euron haarukassa. Midit ja leikit löytyy.

Randall RD50C -putkicombo. Thomann taisi myydä näitä varastostaan pois ulosheittohintaan 349 euroa, malli on poistunut Randallin tuotannosta. 50 W putkicombo, 1x12", kaksi kanavaa + putkella ajettu boosti molemmille, jalkakytkimellä ohjattavat. Jaettu eq, jousikaiku. 4x12ax7 + 2xEL34 tehdasasennuksena, mutta pääte syö melkein mitä vaan oktaalikantaista ilman biasointia. En ole tätä ominaisuutta vielä testannut, sillä...

...kampe kuulostaa oikein mainiolta as is, erityisesti kun vaihdoin kaiuttimen ja ensimmäisen etuasteputken. Randallilla on metallikoneen leima, mutta tämä oikeasti taittuu enemmän hard rock -osastolle, mikä mulle sopii hyvin. EL34 -putkilla tässä on hippasen turboahdetun Marsun makua. Gainia toki piisaa pienen pitäjän tarpeisiin, mutta puhtaat ja semirosotkin ovat varsin mukiinmeneviä. Kotelo on kompakti, jopa piskuinen, mutta soundissa on vain häivähdys laatikkomaisuutta, ja alapäätoistokin on varsin riittävä lepattamaan lahkeita. Väitän, että rahalle saa vastinetta ja lujasti.

Jet City JCA50 -neljännespinoa odotellessa.

JuSu
JuSu
07.08.2013 22:02:05
ADEHD: Mulla lähti LTD ST-213 tuleman thomannilta.

Otithan valkoisen, otithan?

JuSu
Tawsky
08.08.2013 09:06:12
JuSu: Otithan valkoisen, otithan?

JuSu

Candy Apple ofc!
Mä olenkin välillä haaveillut meidän tapaamisesta. Mielikuvissani on välkkynyt Rush, komeita keppejä, neitien juomia ja karjuntaa. -EvilDead
Tomtom
08.08.2013 09:25:20
markus16: Onko VGS kitaroista kokemuksia. ...Mutta... 3-4 eri mallista VGS sähkökitaraa kokeillut kaupassa nopsasti ja kaikki olleet ensikosketuksesta lähtien hirvittäviä pettymyksiä. En ikinä kuvittelisi ostavani. Valtava ero saman brändin ja hintaluokan tuotteilla. Onko joku löytänyt hyvää VGS:ää?

Mää hiplailin tässä V(ery)G(ood)S(hit):n Les Paulia ja ainakin tuo tuntui oikeinkin passelilta. Olisi saanut muistaakseni 300:llä mukaan keikalta (soitinliikkeen vehje) mutta kun olin hieman nauttineessa tilassa, passasin tilaisuuden. Ei olis pitäny. Ainakin tuo yksilö menee helposti otsikon alle.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Alex_K
14.08.2013 16:26:37
Jaha, muutamaa keppiä kokeiltu, mikään ei tuntunut miltään. Silmiin on osunut kuitenkin Ibanez s420 bbs. Hinnaltansa vielä menee jopa putjettiinkin. Siitä löytyi jotain kokemuksia tältäkin palstalta. Ja niiden perusteella taidankin siirtyä ibanezin leiriin :)
naavanka_
14.08.2013 21:26:55
Pitääpä tähän lisätä pari.

-Charvette, varsinkin nuo MIJ versiot aivan hiton hyviä.
Halvemmista vaan roskatalla pois ja parempaa tilalle.
Ainakin 150 malliin meni Jacksonin JT580LP heittämällä kun hieman nosti tolppia ja shimmasi kaulaan pienen kulman.

-Falcon Signature series, vanhat mallit.
Hyvä strato jumbonauhoilla ja kunnon kaulalla.
Kaikki metalliosat ja mikit suosiolla vaihtoon niin hyvä tulee.
reative
14.08.2013 21:28:16
Tikitekin hot head on hyvä ja halpa. Myös badbmonkey on jees käytettynä edukkaasti.
Mutta hiltin koneet ei ole hyviä eikä halpoja. Eikä kitarakamoja. Verkon painona ihan ok ne nimh akkuiset.
Sry, vähän piti röllätä ;).
JuSu
14.08.2013 21:49:00 (muokattu 14.08.2013 21:49:13)
ADEHD: Candy Apple ofc!

No minäpä lipastin sitten valkoisen, kun ei sulle kelvannut.

JuSu
Confidentum
14.08.2013 23:09:25 (muokattu 14.08.2013 23:14:14)
Confidentum: Höfnerin Colorama, ei ollenkaan pöllömpi halpis http://www.thomann.de/fi/hoefner_colorama_ii_hctc2p90mr.htm
Tilasinpa kokeeksi

Pulikka kotiutui, kelpo peli soundeiltaan, soi hyvin läpi koko otelaudan, mikit ihan bueno ja sustainia yllättävän hulppeasti, näppärän kokoinen, kaula 60's slim taperin oloinen tosin vähän paksumpi - suora ja nauhat ei törröttele mihinkään suuntaan. Siisti viimeistely, ei huomautettavaa noin yleisesti. Tästä tulee hyvä peli, kun viilailee satulan, pari viallista nauhaa ehkä hionnalla saa ojennukseen, switchin/potikat vaihtoon.
Potikka kaakkoon!
JaaGeRMaisTeR
14.08.2013 23:13:48
Confidentum: Pulikka kotiutui, kelpo peli soundeiltaan, mikit ihan ok, näppärän kokoinen, kaula 60's slim taperin oloinen tosin vähän paksumpi. Siisti viimeistely, ei huomautettavaa noin yleisesti. Tästä tulee hyvä peli, kun vaihtaa satulan, pari viallista nauhaa, tallan ja sähköt.

Johan siihen tuli vaihdettavaa.. Näytti poistuneen tompalta. Tai ainakaan tuo linkki ei enään toiminut.
*Maailma on potta*
Confidentum
14.08.2013 23:15:23
JaaGeRMaisTeR: Johan siihen tuli vaihdettavaa.. Näytti poistuneen tompalta. Tai ainakaan tuo linkki ei enään toiminut.

Joo, vähän jo editoin kirjoitustani, en taida viitsiä ihan kaikkea vaihtaa, vähän säädän ja kyllä tämä minusta oikeesti on enemmän kuin rahan väärti, keikalle meinaan ottaa ihan soittopeliksi
Potikka kaakkoon!
JaaGeRMaisTeR
14.08.2013 23:47:14
Confidentum: Joo, vähän jo editoin kirjoitustani, en taida viitsiä ihan kaikkea vaihtaa, vähän säädän ja kyllä tämä minusta oikeesti on enemmän kuin rahan väärti, keikalle meinaan ottaa ihan soittopeliksi

Dodi :D eikä olis varanakaan älytön investointi.
*Maailma on potta*
pappasfin
15.08.2013 12:41:07 (muokattu 15.08.2013 12:43:38)
Hmm.. mielenkiintoista.

Eikös se halpa ja hyvä tarkoita juurikin sitä, että siihen ei tarvi vaihtaa mitään vaan sen saa säätämällä hyväksi peliksi ilman että joutuu vaihtamaan mikkejä, kiristimiä ja metalliosia jne. ja laittamaan lisää rahaa, jotta kitarasta tulisi sitten se "hyvä"

Mulla ei ihan mene jakeluun tuo, että puhutaan halvasta ja hyvästä ja sitten laitetaan lisää rahaa mikkien vaihtoon ja vaikkapa metalliosiin kun se lisää sen kitaran hintaa ja sitten oikeasti samalla rahalla olisi voinut ostaa sen hieman kalliimman johon ei tarvitsisi mitään vaihtaa.

Mulle hyvä ja halpa tarkoittaa juurikin sitä, että kitara on hyvä ilman mitään rahallisia lisä panostuksia parempiin osiin.

Mutta mä olenkin vaan ihan tavallinen harrastelija näissä asioissa ja kuhan vaan ihmettelin tätä asiaa ;)
PappaSFin
Tawsky
15.08.2013 13:11:58
pappasfin: Hmm.. mielenkiintoista.

Eikös se halpa ja hyvä tarkoita juurikin sitä, että siihen ei tarvi vaihtaa mitään vaan sen saa säätämällä hyväksi peliksi ilman että joutuu vaihtamaan mikkejä, kiristimiä ja metalliosia jne. ja laittamaan lisää rahaa, jotta kitarasta tulisi sitten se "hyvä"

Mulla ei ihan mene jakeluun tuo, että puhutaan halvasta ja hyvästä ja sitten laitetaan lisää rahaa mikkien vaihtoon ja vaikkapa metalliosiin kun se lisää sen kitaran hintaa ja sitten oikeasti samalla rahalla olisi voinut ostaa sen hieman kalliimman johon ei tarvitsisi mitään vaihtaa.

Mulle hyvä ja halpa tarkoittaa juurikin sitä, että kitara on hyvä ilman mitään rahallisia lisä panostuksia parempiin osiin.

Mutta mä olenkin vaan ihan tavallinen harrastelija näissä asioissa ja kuhan vaan ihmettelin tätä asiaa ;)

Mä en yleensä löydä markkinoilta kitaraa joka vastais mun odotuksia täydellisesti. Sen takia on tehtävä omia modauksia. Yleensä se menee niin että kitaran ulkonäkö ja tuntuma miellyttävät silmää mutta tarvitsen erilaista soundia. Sen takia otan mielestäni kivan näköisen kitaran ja vaihdan siihen mikit. Esimerkiksi halusin vaaleansinisen perinnestraton ruusupuuotelaudalla, HSS-mikityksellä ja seepravärisellä rokkihumbuckerilla. Tällaista ei löytynytkään ihan pakasta joten ostin torilta hyvän näköisen ja käteen hyvin istuvan straton johon vaihdoin sen tallamikin. Tässä nyt ei ollut kyse halpiksesta ollenkaan, mutta samanlaista kohtelua tuossa odottaa tuo LTD-merkkinen punainen stratoni joka maksoi sen 299 euroa.

Lupasin muuten raportoida kitarasta pienimuotoisesti, joten sanonpahan vaan että on kyllä enemmän kuin hintansa väärti. Loistavan kevyt soittaa, komean näköinen ja kohtuuhyvät mikit jo valmiiksi. Tässä vielä kuva https://www.dropbox.com/s/wfiujhrxn9c5ge6/SAM_1157.JPG
pappasfin
15.08.2013 13:34:25
ADEHD: Mä en yleensä löydä markkinoilta kitaraa joka vastais mun odotuksia täydellisesti. Sen takia on tehtävä omia modauksia. Yleensä se menee niin että kitaran ulkonäkö ja tuntuma miellyttävät silmää mutta tarvitsen erilaista soundia. Sen takia otan mielestäni kivan näköisen kitaran ja vaihdan siihen mikit. Esimerkiksi halusin vaaleansinisen perinnestraton ruusupuuotelaudalla, HSS-mikityksellä ja seepravärisellä rokkihumbuckerilla. Tällaista ei löytynytkään ihan pakasta joten ostin torilta hyvän näköisen ja käteen hyvin istuvan straton johon vaihdoin sen tallamikin. Tässä nyt ei ollut kyse halpiksesta ollenkaan, mutta samanlaista kohtelua tuossa odottaa tuo LTD-merkkinen punainen stratoni joka maksoi sen 299 euroa.

Lupasin muuten raportoida kitarasta pienimuotoisesti, joten sanonpahan vaan että on kyllä enemmän kuin hintansa väärti. Loistavan kevyt soittaa, komean näköinen ja kohtuuhyvät mikit jo valmiiksi. Tässä vielä kuva https://www.dropbox.com/s/wfiujhrxn9c5ge6/SAM_1157.JPG

Hyvä vastaus ja OK eli välistä tosiaan voi näinkin homma olla, että ei vaan löydä just sopivaa settiä kokonaisuudessaan ja joutuu modaamaan sitä halvempaakin ostosta eli ei sen takia että ois huono vaan sen takia että saa just mitä hakee.
Hyvä vastaus :D
PappaSFin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)