Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Liian lujalla vahvistin mikityksessä?
1
Bentley
03.08.2013 14:58:29 (muokattu 03.08.2013 14:59:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heps.
 
Olen ihan aloittelija mikitys asioissa eli olen itse sitä tekemässä ensimmäisiä kertoja ja sellaiseen ongelmaan törmäsin kun kitaran puhdas ääni säröytyy jostakin syystä.
 
Signaali menee kitara -> Vahvistin -> Sennheiser 906 -> Alesis multimix16 -> Reaper.
 
Kun kitarakanavan kanavaa aukasee tosi lujalle niin ääni säröytyy tarkkaamossa vaikka soittotilassa se on puhdas. Mikserin mukaan mikki ei clippaa ja gainiaki kokeiltu säätää pienemmäksi. Mikin XLR piuhakin on kokeiltu vaihtaa eikä senkään takia pitäisi ongelmaa muodostua ellei ny tosi huono säkä ole.
 
Maalaisjärjellä ajateltuna ongelma on yksinkertaisesti siinä että volaa tuuttaa liian lujaa mikkiin mutta samalla olen siinä ymmärryksessä että mikit yleensä kestää aika paljon kuitenki ja tässä 906:ssa pitäisi olla myös aika korkea SPL kestävyys.
 
Tänään jatkan kikkailuja mutta toistaiseksi mikin etäisyys grillistä on ollut sellainen 4-5 cm joka on keskellä elementtiä eli voinee olla mahdollista että mikki poimii niin paljo putkien säröä jota ei vielä niin hyvin kuule soittotilassa?
 
Eli mitä asioita olisi hyvä huomioida ja käydä läpi?
 
For those who can't be without the music!
mattim
03.08.2013 18:35:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bentley: Heps.
 
Olen ihan aloittelija mikitys asioissa eli olen itse sitä tekemässä ensimmäisiä kertoja ja sellaiseen ongelmaan törmäsin kun kitaran puhdas ääni säröytyy jostakin syystä.
 
Signaali menee kitara -> Vahvistin -> Sennheiser 906 -> Alesis multimix16 -> Reaper.