Lusene 09.05.2004 10:35:29 | |
---|
Jos joku viitsisi kertoa tuosta kitarasta jotain. Siinä on Epiphonen nettisivujen mukaan 2 open coil hbs mikkiä. Ovatkohan nuo mikit hyviä? Ja onko kitara muuten soitettava ensimmäiseksi kitaraksi? Sitä se teettää. |
Ei tuo varmaan kovinkaan huono ole, itse kuitenkin ostin ekaksi kepiksi Tokain, ne on kokemuksieni mukaan vähän parempia. Myyjä tosin hieman kusetti kitaroista tietämätöntä, koska E-kieli särisi hieman. Väittivät "Akustiseksi efektiksi". Ongelma kuitenkin korjaantui kielien korkeutta säätämällä. Nyt tosin nostin niitä taas ja särinä is back. Yamaha Pacificat, Squierit ja Fenkun mexicot kannattaa myös tsekata. Ootko muuten testannu tota? "I was at about 216 bpm. Let's suppose that was hard!" -John Petrucci |
Dinorocker 09.05.2004 11:25:29 | |
---|
Ja _ ÄLÄ_ osta testaamatta. Osta mun V!!! |
sterbo 09.05.2004 13:25:30 | |
---|
Jos joku viitsisi kertoa tuosta kitarasta jotain. Siinä on Epiphonen nettisivujen mukaan 2 open coil hbs mikkiä. Ovatkohan nuo mikit hyviä? Ja onko kitara muuten soitettava ensimmäiseksi kitaraksi? Elikäs, kaverilla on just tollanen kahdella avoimella humpparilla ja testannut sitä olen useita kertoja. Soundi mikeissä on sellainen rouhea, mikä mielestäni on ominaista Les Paul tyyppisissä kepeissä. Mielipiteeni kitarasta on ihan hyvät, ainakin siinä yksilössä viimeistely oli hyvä ja muutenkin kokonaisuudessa ei ole mitään moitittavaa. Ottaen huomioon kuitenkin Epiluurin (samoin kun muidenkin merkkien massatuotannon) , niin kitarat ovat aika yksilöllisiä, eli seassa on hyviä ja huonoja yksilöitä. Edellä tulikin jo mainittua, että kannattaa todellakin kokeilla itse ennen ostoa, eli eikun testailemaan. Vastaus kysymykseesi |
Härski 09.05.2004 13:28:35 | |
---|
Mun mielestä pulttikaula lespassa on yksi törkeimmistä asioista maailmassa. |
trih 09.05.2004 13:36:37 | |
---|
Kyllä se varmaan ekaksi kepiksi toimii. Itse en tosin moisesta paljoa yli 200 euroa maksaisi kun parempaakin löytyy jos vaikka 300 euroa kitaraan laittaa. "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Quu 10.05.2004 11:04:07 | |
---|
Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia. Viimeistely on hyvää, ohut kaula, hyvä soittaa. En mitään huonoa ole siitä löytänyt. Mulla on ollut se kitara lokakuusta -02. http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 420e/En tingi. |
Quu 10.05.2004 11:05:03 | |
---|
Mun mielestä pulttikaula lespassa on yksi törkeimmistä asioista maailmassa. Just tänään luin yhdestä lehdestä, että pulttikaula kehitettiin siksi, että se on paljon helpompi vaihtaa kuin liimakaula tms. http://hevijammu.cjb.net
vale 10.05.2004 14:13:14 | |
---|
Mun mielestä pulttikaula lespassa on yksi törkeimmistä asioista maailmassa.
Mä olen kyllä samaa mieltä, mutta pulttikaula suo aloitteleville kitaristeille mahdollisuuden soittaa Les Paulin näköisellä skeballa. Rock n' Roll is the only way to DIE |
Quu 10.05.2004 14:24:40 | |
---|
Jaa ekaksi kitaraksi... Siinä on sulle kitaraa pitkäksi aikaa ja ne mikit toimii ihan hyvin. Muiden kokemuksia en tiedä, mutta mulla ei ole siitä pahaa sanottavaa. http://hevijammu.cjb.net
Skebaristi 10.05.2004 14:47:31 | |
---|
Mulla on ollut tuollainen reilut pari vuotta. Ihan hyvä skeba: hyvä viimeistely, ihan jees kaula, soi hyvin. Mikeistä en oikein tykkää, kun ne on jotenkin tunkkaiset. Onhan se aika lätyskä tuon pulttikaulan takia, jos oikeaan Les pauliin vertaa... Onpahan ainakin kevyt. Hyvä ekaksi kitaraksi... "Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy" |
outo_O 10.05.2004 15:09:22 | |
---|
Mun mielestä pulttikaula lespassa on yksi törkeimmistä asioista maailmassa. Mun mielestä turha puritaanisuus on perseestä. Interviewer: "ok, how long is band been together as Metallica?"
James: "All since we started" |
Härski 10.05.2004 16:19:27 | |
---|
Mun mielestä turha puritaanisuus on perseestä. Ja turhat kommentit ovat myös hyvin syvältä. Se nyt vain on niin, että liimakaulainen strato olisi yhtä aneeminen, kuin pulttilespa. Mutta makunsa kullakin.. jne. |
simosiili 10.05.2004 16:32:47 | |
---|
Mä olen kyllä samaa mieltä, mutta pulttikaula suo aloitteleville kitaristeille mahdollisuuden soittaa Les Paulin näköisellä skeballa. paskat. |
outo_O 10.05.2004 19:31:40 | |
---|
Ja turhat kommentit ovat myös hyvin syvältä. Se nyt vain on niin, että liimakaulainen strato olisi yhtä aneeminen, kuin pulttilespa. Mutta makunsa kullakin.. jne. Vois olla että koko mnet kuihtuis jos näitä kommentteja ei olis.. Ei se liimakaula ole mikään avain onneen, ihan hyvin ne menee LP ssä perussoittajalla. Ja mitä tohon simosiilin mielettömään kommenttiin tulee, niin mitähän sä tarkotit? Eikö se suo mahdollisuuksia aloittelijalla soittaa LP:n näköisellä kitaralla? Täh? Interviewer: "ok, how long is band been together as Metallica?"
James: "All since we started" |
trih 10.05.2004 20:09:11 | |
---|
Just tänään luin yhdestä lehdestä, että pulttikaula kehitettiin siksi, että se on paljon helpompi vaihtaa kuin liimakaula tms. No ehkä ne tehtaat noin sanovat :) Uusi kaula maksaa niin julmetusti ettei hirveästi järkeä vaihdella noita kauloja kun saa uuden kitaran jo samaan hintaan. Kovasti ihmiset kuitenkin tuntuvat harmittelevan sitä kun Les Pauliin on vaikeampi vaihtaa kaula kuin Stratoon. Kuka niitä oikeasti vaihtelee ja minkä takia? Itellä ei ainakaan ole ollut tarvetta tuollaiseen toimenpiteeseen. "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Härski 10.05.2004 20:45:21 | |
---|
Kovasti ihmiset kuitenkin tuntuvat harmittelevan sitä kun Les Pauliin on vaikeampi vaihtaa kaula kuin Stratoon. Kuka niitä oikeasti vaihtelee ja minkä takia? Itellä ei ainakaan ole ollut tarvetta tuollaiseen toimenpiteeseen. Jos vaikka kaula menee poikki? Ettei vaan olisi Stratoon helpompi vaihtaa uusi kaula, kuin Lespaan? |
Quu 10.05.2004 21:12:52 (muokattu 10.05.2004 21:19:02) | |
---|
Uusi kaula maksaa niin julmetusti ettei hirveästi järkeä vaihdella noita kauloja kun saa uuden kitaran jo samaan hintaan. Anteeksi tietämättömyyteni, mutta miten joku kaula vois maksaa sen 200-300 euroa? Paljon uusi kaula ylipäätänsä maksaa? Kovasti ihmiset kuitenkin tuntuvat harmittelevan sitä kun Les Pauliin on vaikeampi vaihtaa kaula kuin Stratoon. Tottakai Lespaan on vaikeampi vaihtaa kaula jos se on liimattu tai neck thru. Pulttikaulassa otat vaan pultit irti, laitat uuden kaulan tilalle ja pultit takaisin. Noin maalaisjärjellä ajateltuna. Onhan siinä varmaan ne kulmat säädettävä jne, mutta on sekin varmaan helpompaa kuin liimakaulalla. Itellä ei ainakaan ole ollut tarvetta tuollaiseen toimenpiteeseen. Ei oo munkaan tarvinnut vaihtaa kaulaa kertaakaan, mutta jos mun LP100:sta menisi kaula, niin uuden kaulan metsästäisin ennemmin kuin kitaraa vaihtaisin. http://hevijammu.cjb.net
Jako 10.05.2004 21:36:58 | |
---|
Missäs tätä myydään, ite en ainakaan löytänny kauppaa missä tätä myytäis... |
Billsner 11.05.2004 09:46:11 | |
---|
Missäs tätä myydään, ite en ainakaan löytänny kauppaa missä tätä myytäis... Täällä ainakin http://www.intoluthman.fi Kunpa olisi itselläkin 300€ ylimääräistä... Cursed Ibanez 7-string of molestation. |