Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mesa mini Rectifier
1 2 3 4 5 6 7 8 9
hevikukko
20.01.2012 19:37:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Testasin Mini Rectoa Levytukussa juuri tuon minin 1x12" kaapin kautta ja se kuulosti aivan helvetin hyvältä. Pikkuisen nyppii, kun ei tila anna myöden hankkia kyseistä komeroa kotiin. Se kaappi toimii todella hyvin jo pienellä volalla.
 
Tekis mieli laittaa Recto 4x12 lihoiksi ja tilalle 2 kpl nuita Mini Me Rectoja. Laittais ne parin metrin päähän toisistaan ja mono/stereona luukuttais. Ei tuota 4x12 komeroa pääse kuiteskaan hirveemmin avaamaan ja tavarat on pudonnut jo kolme kertaa hyllyltä aiemmin :D
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
juikkipuikki
20.01.2012 21:15:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hevikukko: Tekis mieli laittaa Recto 4x12 lihoiksi ja tilalle 2 kpl nuita Mini Me Rectoja. Laittais ne parin metrin päähän toisistaan ja mono/stereona luukuttais. Ei tuota 4x12 komeroa pääse kuiteskaan hirveemmin avaamaan ja tavarat on pudonnut jo kolme kertaa hyllyltä aiemmin :D
 
Paljolla tuo 4x12 lähtisi sitten? Hitto ois jytky vetää MarkV kahella 4x12 komerolla :D
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
hevikukko
20.01.2012 22:05:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juikkipuikki: Paljolla tuo 4x12 lähtisi sitten? Hitto ois jytky vetää MarkV kahella 4x12 komerolla :D
 
:D Laitetaas PM:mää ja katotaan mitä tehdään.....
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
VIPMetal
02.02.2012 02:52:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä hieman rauhoittui tuo Mini Recto kuume, kun Levytukussa kävin katselemassa settiä. On se vaan niin pieni, että joutuis pitää jossain pöydällä.. =/ Roudatessahan se olis etu vaan toki, mutta kyllä jotenkin tykkään tosta Englin 2x12" pystykomerosta nupin alla enemmän. Ja kun talosta tilaakin kerran löytyy isommille vehkeille. =) Noh, katotaan miten tää nyt etenee. Torilla yks nuppi jo myynnissä.
 
Räkkimiehiä jo vuodesta 2000.
TTV
02.02.2012 06:34:44 (muokattu 02.02.2012 19:34:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: Itellä hieman rauhoittui tuo Mini Recto kuume, kun Levytukussa kävin katselemassa settiä. On se vaan niin pieni, että joutuis pitää jossain pöydällä.. =/ Roudatessahan se olis etu vaan toki, mutta kyllä jotenkin tykkään tosta Englin 2x12" pystykomerosta nupin alla enemmän. Ja kun talosta tilaakin kerran löytyy isommille vehkeille. =) Noh, katotaan miten tää nyt etenee. Torilla yks nuppi jo myynnissä.
 
Hyvin se sisustukseen istuu, vie vain noin puolet norminupin leveydestä, eli sopisi hyvin esim sun 2x12" pystykomeron päälle.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Savu
05.03.2012 22:09:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV:n nuppi vaihtanut omistaa. Ei voi kyl muuta kun kehua!
Vaikka kysessä oli ensi kohtaaminen ylipäätänsä Rectifierin kanssa oli ääni murea ja silti niin heleä :) Ääntä lähtee enemmän kun tarpeeks koitosoitossa.
 
Parempaa arvostelua saanen ulos, kun saan kaapin nupille.
 
Vladi
05.03.2012 22:26:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savu: TTV:n nuppi vaihtanut omistaa. Ei voi kyl muuta kun kehua!
Vaikka kysessä oli ensi kohtaaminen ylipäätänsä Rectifierin kanssa oli ääni murea ja silti niin heleä :) Ääntä lähtee enemmän kun tarpeeks koitosoitossa.
 
Parempaa arvostelua saanen ulos, kun saan kaapin nupille.

 
Hyvä nuppi kyllä, mitä oon itse kaks kertaa testannu. Mut on Single Recto ja omistuksessa ollut Rect-O-Verb jättäny kylmäks, mutta Minirecto on kyllä miellyttänyt soundillaan. Liekö sit eri pääte vai mikä.
 
Tuo on myös niitä vahvareita, jotka ei ole ns. "tiellä" jos tekeekin mieli yhtäkkiä soitella funkia tai vaikka perinnerokkia. Itselleni tuli aika suurena yllätyksenä, miten hyvä The Darknessit ja Foo Fightersit tuosta lähtikään.
 
Orange Dark Terror toimittaa tällä hetkellä pikkuvahvarin virkaa ja olen siihen varsin tyytyväinen. Jos kuitenkin iskee tylsistyminen joskus, niin taitaa minirecto muuttaa tähän huusholliin... :)
Uto
24.03.2012 15:53:31 (muokattu 24.03.2012 15:54:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testasin tänään Mini Rectifieriä 4x12-kaapin kanssa bänditreeneissä. Jos joku miettii että riittääkö tehot treeneihin niin ei kannata miettiä enää. Ei tosiaankaan jäänyt jalkoihin. Jopa cleanit pysyivät riittävän kliineinä eikä mennyt choruksen kanssa saundi huonoksi. Dual Rectifieriin verrattuna tuosta lähtee paljon keskiäänivoittoisempi saundi, mikä varmaan johtuu pitkälti pääteputkista. Omistan siis myös dual recton joten vertailupohjaa on.
 
Savu
19.05.2012 19:11:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni mainos. Jos jotakuta kys. nuppi kiinnostaa, niin http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=638770
 
Pancake
07.06.2012 08:51:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitkäs on käytännössä suurimmat erot Mini Rectifierin ja Express 5:25:n välillä. Toinen pittää ehottomasti hankkia, mutta kumpi?
 
Minun vahvistintarvetta kuvvaa ehottomasti sana "monipuolinen". Pittää löytyä hyvät puhtaat, rokkirosoa, ja raskaimmillaan ehkä jotaki nu-tyylistä hässäkkää. Ja spetaaleja pitäis syä kohtuullisen hyvin.
 
Neponen
08.06.2012 03:08:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pancake: Mitkäs on käytännössä suurimmat erot Mini Rectifierin ja Express 5:25:n välillä. Toinen pittää ehottomasti hankkia, mutta kumpi?
 
Minun vahvistintarvetta kuvvaa ehottomasti sana "monipuolinen". Pittää löytyä hyvät puhtaat, rokkirosoa, ja raskaimmillaan ehkä jotaki nu-tyylistä hässäkkää. Ja spetaaleja pitäis syä kohtuullisen hyvin.

 
Tohon kuvaukseen sopii tuo 5:25. Ite liikkeessä testanneena lähti nuo mainitsemasi musiikkilajit.
 
Gabe
03.08.2013 22:37:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytetäänpäs nyt kerrankin hyväksi valmista ketjua. Eli olen tässä jo pidemmän aikaa pähkäillyt kuumeisesti toisen vahvistimen hankinnan kanssa. Suunnitelmissa oli teettää ihan omannäköinen vahvistin kotimaisella rakentajalla, nyt näyttää kuitenkin pahasti siltä että en osaa kuitenkaan täysin hahmottaa millaisen haluaisin. Enkä oikein uskalla lähteä tilaamaan kallista customia näin epävarmana. Myös vahvistimen pieni koko ja paino ovat tässä elämäntilanteessa hyvin merkittävästi ostopäätökseen vaikuttavia ominaisuuksia, eli vahvistimen tulisi olla niin pieni että saisin sen johonkin kantolaukkuun olalle ja joskus vaikka ihan bussiin mukaan. Tämä taitaa viimeistään rajata laskuista monikanavaiset point-to-point koneet. Olenkin alkanut vähän miettimään että taitaisi olla järkevää lykätä sen custom vahvistimen hankinta ajankohtaan jossa aikaa vahvistimen suunnitteluun ja tilaa itse vahvistimelle olisi paremmin. Tämä olisi sikäli kuitenkin ikävää kun haluaisin nykyään tukea suomalaista käsityötä. Näitä custom kamoja ei oikein vain uskalla tilata jos ei ole varma mitä niihin haluaisi. :/ Eikä se suomalainen käsityökään lopulta paljon paina jos se vahvistin muuten ei ole sopiva.
 
Eli tässä kohtaa tarvitsisin sellaista pientä helppokäyttöistä jokapaikanhöylää joka pärjäisi kohtuullisen hyvin vähän kaikenlaisessa musiikissa. Mallintavat nostavat minulla ainakin toistaiseksi ihokarvat pystyyn, enkä oikein pidä niiden tietokonemaisuudestakaan. Orangen lounasboxit on myös koluttu läpi. Budjetti nupille olisi maksimissaan 1500e.
 
Eräs ystäväni pohjoisessa on haalinut omistukseensa otsikon mukaisen minirecton ja transatlanticsen. Ainakin hän on näistä kahdesta oikein innoissaan ja väittää että nuo taipuvat vähän genreen kuin genreen. Hän onkin kovasti vannottanut että pitää tulla testaamaan niitä ennen kuin menen mitään ostamaan. Tarkoituksenani onkin käydä vielä tämän vuoden loppu puolella kylässä testaamassa näitä molempia omien kamojeni kanssa kaikessa rauhassa.
 
Ajattelinkin tähän alkuun vähän kysellä pohjustukseksi tutkimuksilleni josko Mnettiläisillä olisi kertynyt kokemuksia tai mielipiteitä näistä? Mesa on minulle merkkinä aika vieras, joten kummatkin näistä ovat menneet vähän ohi meikäläiseltä, hyvältähän nuo kuitenkin näyttävät ja kuulostavat... ainakin demoissa. Jos jollain on kokemuksia näistä niin kiinnostaisi kuulla miten olette niiden kanssa pärjänneet. Vladilta sainkin jo paljon kullanarvoista infoa, mutta kokeillaan jos täältä löytyisi joku muukin vahvistimista kiinnostunut. :) Muitakin hyviä ideoita testauslistalle otetaan vastaan jos jollekin sellainen mieleen välähtää.
TTV
03.08.2013 23:10:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Käytetäänpäs nyt kerrankin hyväksi valmista ketjua. Eli olen tässä jo pidemmän aikaa pähkäillyt kuumeisesti toisen vahvistimen hankinnan kanssa. Suunnitelmissa oli teettää ihan omannäköinen vahvistin kotimaisella rakentajalla, nyt näyttää kuitenkin pahasti siltä että en osaa kuitenkaan täysin hahmottaa millaisen haluaisin. Enkä oikein uskalla lähteä tilaamaan kallista customia näin epävarmana. Myös vahvistimen pieni koko ja paino ovat tässä elämäntilanteessa hyvin merkittävästi ostopäätökseen vaikuttavia ominaisuuksia, eli vahvistimen tulisi olla niin pieni että saisin sen johonkin kantolaukkuun olalle ja joskus vaikka ihan bussiin mukaan. Tämä taitaa viimeistään rajata laskuista monikanavaiset point-to-point koneet. Olenkin alkanut vähän miettimään että taitaisi olla järkevää lykätä sen custom vahvistimen hankinta ajankohtaan jossa aikaa vahvistimen suunnitteluun ja tilaa itse vahvistimelle olisi paremmin. Tämä olisi sikäli kuitenkin ikävää kun haluaisin nykyään tukea suomalaista käsityötä. Näitä custom kamoja ei oikein vain uskalla tilata jos ei ole varma mitä niihin haluaisi. :/ Eikä se suomalainen käsityökään lopulta paljon paina jos se vahvistin muuten ei ole sopiva.
 
Eli tässä kohtaa tarvitsisin sellaista pientä helppokäyttöistä jokapaikanhöylää joka pärjäisi kohtuullisen hyvin vähän kaikenlaisessa musiikissa. Mallintavat nostavat minulla ainakin toistaiseksi ihokarvat pystyyn, enkä oikein pidä niiden tietokonemaisuudestakaan. Orangen lounasboxit on myös koluttu läpi. Budjetti nupille olisi maksimissaan 1500e.
 
Eräs ystäväni pohjoisessa on haalinut omistukseensa otsikon mukaisen minirecton ja transatlanticsen. Ainakin hän on näistä kahdesta oikein innoissaan ja väittää että nuo taipuvat vähän genreen kuin genreen. Hän onkin kovasti vannottanut että pitää tulla testaamaan niitä ennen kuin menen mitään ostamaan. Tarkoituksenani onkin käydä vielä tämän vuoden loppu puolella kylässä testaamassa näitä molempia omien kamojeni kanssa kaikessa rauhassa.
 
Ajattelinkin tähän alkuun vähän kysellä pohjustukseksi tutkimuksilleni josko Mnettiläisillä olisi kertynyt kokemuksia tai mielipiteitä näistä? Mesa on minulle merkkinä aika vieras, joten kummatkin näistä ovat menneet vähän ohi meikäläiseltä, hyvältähän nuo kuitenkin näyttävät ja kuulostavat... ainakin demoissa. Jos jollain on kokemuksia näistä niin kiinnostaisi kuulla miten olette niiden kanssa pärjänneet. Vladilta sainkin jo paljon kullanarvoista infoa, mutta kokeillaan jos täältä löytyisi joku muukin vahvistimista kiinnostunut. :) Muitakin hyviä ideoita testauslistalle otetaan vastaan jos jollekin sellainen mieleen välähtää.

 
Mun minirectokokemukset onkin jo tässä ketjussa, joten ei niistä sen enempää. Vaihtoehtoisina nuppeina lisäisin testilistalle ENGL:in Ironballin ja Carvinin V3M. Kummastakaan ei ole omia kokemuksia, mutta molempia oon ajoittain ajatellu hankintamielessä.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Savu
03.08.2013 23:20:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omat kokemukset myös tässä ketjussa.. onhan toi mini recto taipuvainen. Ainoo mikä jäi testaamatta, oli pedaalien kanssa.
 
Ironball.. tuo tiukka soundinen saksalainen MG-42 mörssäri.
Ainakin metalliin on kova. Rokkia ja cleania on tullut hyvin vähän vielä soiteltua, kun en ole tällä hetkellä löytänyt sopivaa kaappia kaveriksi. Plussana isosti Headphones liitäntä ja 1W-5W-20W tehonsäätö.
 
Gabe
04.08.2013 00:42:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Mun minirectokokemukset onkin jo tässä ketjussa, joten ei niistä sen enempää. Vaihtoehtoisina nuppeina lisäisin testilistalle ENGL:in Ironballin ja Carvinin V3M. Kummastakaan ei ole omia kokemuksia, mutta molempia oon ajoittain ajatellu hankintamielessä.
 
Kiitos näistä, molemmat vaikuttavat oikein kiinnostavilta. Pitääpäs tutustua kumpaankin tarkemmin. Luin kyllä ketjun läpi, ajattelin kuitenkin nostaa jos jotain uutta vielä saisi kaivetuksi.
sticky fingers
05.08.2013 11:19:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole lukenut ketjua, joten asiasta on ehkä mainittu, mutta sattuipa silmään Levytukun nettikaupasta Mesa-tarjouksia useampikin. Kiinnostuneiden kannattanee tsekkailla.
 
...
juntti_lapista
15.08.2013 13:10:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.facebook.com/photo.php? … 7723&type=1&relevant_count=1&ref=nf
 
'' I hate happy music. I hate when people sing about good things and love and optimism, it's like.... shut the fuck up!'' -Jeff Hanneman
ibnz
15.08.2013 18:53:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaisivatkohan Minin omistajat vielä valottaa fiiliksiä vahvistimesta, mieluusti jo vähän pidemmän käytön jälkeen? Ettei kuherruskuukausi sumenna mahdollisesti ajatuksia :) Olen itse hankkimassa moista, enimmäkseen tilantarpeen vuoksi, mutta Mesan 2x12:n läpi Levytukulla testanneena tuntui kyllä laatupeliltä.
 
Savu
15.08.2013 19:05:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei olis kaasut painanut muinoin päälle, niin mulla olis vieläkin toi. ;)
 
No nyt on sit ENGL Ironball.. vähän niinku "kilpailija".
 
ibnz: Haluaisivatkohan Minin omistajat vielä valottaa fiiliksiä vahvistimesta, mieluusti jo vähän pidemmän käytön jälkeen? Ettei kuherruskuukausi sumenna mahdollisesti ajatuksia :) Olen itse hankkimassa moista, enimmäkseen tilantarpeen vuoksi, mutta Mesan 2x12:n läpi Levytukulla testanneena tuntui kyllä laatupeliltä.
 
ibnz
15.08.2013 19:09:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savu: Jos ei olis kaasut painanut muinoin päälle, niin mulla olis vieläkin toi. ;)
 
No nyt on sit ENGL Ironball.. vähän niinku "kilpailija".

 
Aa loistavaa - et kehtaisi ihan pikkaisen avata näiden eroja erottelevuuden ja EQ:n responsiivisuuden suhteen? :)
 
Tsekkasin samalla reissulla nimittäin Ironballinkin Deluxella, mutta siellä oli hyvin erilaiset kaapit, kuin mitä itsellä kotona. Ei oikein saanut hyvää kokonaiskuvaa siitä Ironballista. Sen verran ehdin juntata, että Powerball tuli mieleen saundista. Itsellä nyt Fireball, joka on saundillisesti enemmän mun makuun kyllä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «