Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 528 29 30 31 32215 216 217 218 219
Laulava Kylätohtori
03.08.2013 16:22:03
23456: Jep syksymmällä vois ottaa pätkät narulle.Täällä on pari studiota missä voitas äänittää.Kyllähän se Bluetonen särökanava oli hyvä ,mut se clean kanava jätti kylmäksi.Ei ollenkaan sellaista pehmeyttä mitä Bugeralta sai.Tottahan on et Bugera tuskin 3v synttäreitä viettää mut Bluetone voi viettää 30 vuotis synttäreitä.Saundi puhuu...

Mun on kyllä vaikea ymmärtää tätä, mutta makunsa kullakin, eikä kenenkään maku kai toista oikeammassa ole. Siksi on hyvä, että löytyy vehkeitä joka lähtöön...

Imo Bluetonessa on parhaat puhtaat. Bassmanissa on myös hyvät, mutta Bluetonessa monipuolisemmat. Deluxe Reverbin puhtaita ei voi myöskään moittia, mutta siinä loppui headroom pahasti kesken...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
klobasa
03.08.2013 17:11:52
"Bluetone v22. This amp is based on Bugera v22 with Bluetone mods." Ostaisin!
Jucciz
03.08.2013 17:17:08 (muokattu 03.08.2013 17:17:27)
Laulava Kylätohtori: Mun on kyllä vaikea ymmärtää tätä, mutta makunsa kullakin, eikä kenenkään maku kai toista oikeammassa ole. Siksi on hyvä, että löytyy vehkeitä joka lähtöön...

Imo Bluetonessa on parhaat puhtaat. Bassmanissa on myös hyvät, mutta Bluetonessa monipuolisemmat. Deluxe Reverbin puhtaita ei voi myöskään moittia, mutta siinä loppui headroom pahasti kesken...

Voihan olla, että nyt puhutaan sen suuruusluokan eroista, että jo putkimerkkiä vaihtamalla saavutetaan yhtä suuria tai isompia eroja. Ja vielä sitäkin selvemmin makuasioista.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Tawsky
03.08.2013 17:47:20
Hirveän kova paikka porukalle jos sattuu halvasta kaukoidänpelistä saamaan hyvää soundia. Kohta varmaan mennäänkin kitarasoundeista puhuttaessa jo viininmaistelutermien asteelle. "Bugeran soundi oli hieman nahkainen ja ehkä aavistuksen liian yrttinen, kun taas Bluetone vei siitä selkeän voiton pikantilla, mutta silti niin kypsällä soundillaan."

Pistäkää sitä sokkotestiä johonkin nauhalle. Molemmista vaikka nupit ylöspäin niin kuullaan mistä ovat pöntöt kotoisin.
Mä olenkin välillä haaveillut meidän tapaamisesta. Mielikuvissani on välkkynyt Rush, komeita keppejä, neitien juomia ja karjuntaa. -EvilDead
Hynkel
03.08.2013 17:57:29
Haukkuiko täällä joku Bugeran soundeja?
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
Laulava Kylätohtori
03.08.2013 17:57:40
ADEHD: Hirveän kova paikka porukalle jos sattuu halvasta kaukoidänpelistä saamaan hyvää soundia...

Ei siinä nyt mitään kovaa ole, ainakaan itselle. Mullahan on ollut Bugera ja olen niistä aina positiiviseen sävyyn kirjoitellut. Itse kuitenkin koin, että Bluetone on parempi ja siksi soitan nyt sillä. Ei siinä ole mitään salatiedettä. Minä tykkään tästä ja joku muu jostain muusta. Eikä Bluetone nyt kaikille maailman kitaristeille ole se paras, mutta itse olen saanut siitä eniten rahalle vastinetta. Toimii treeneissä helvetisti paremmin kuin Bugera aikoinaan.

Ja mulle on ihan sama mitkään sokkotestit. Itselleni nämä olen ostanut ja vain se merkitsee, mitä itse ajattelen. Kuten jo monesti olen todennut, niin en maksa vain soundista, vaan myös ulkomusiikillisista asioista. Luotettava, kestävä, helppo korjata ja korjaukset menee takuun piikkiin. Lisäksi kansantalous ja ihmisarvot tykkää, kun vahvari on suomalaista käsityötä, eikä kiinalaisen riistopolitiikan luontoepäystävällinen ja kestämättömän kehityksen hedelmä. Niin ja tottakai se mojo, se on itselleni aina tärkeää ja sitä on vähän vaikea määritellä rahallisesti. Joku on siitä valmis maksamaan ison summan ja joku ei penniäkään. Ja molemmat yhtä oikeassa....
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
sustain65
03.08.2013 19:09:14
Laulava Kylätohtori: Lisäksi kansantalous ja ihmisarvot tykkää, kun vahvari on suomalaista käsityötä, eikä kiinalaisen riistopolitiikan luontoepäystävällinen ja kestämättömän kehityksen hedelmä.

Erittäin hyviä pointteja!
mattim
03.08.2013 19:18:42

Laulava Kylätohtori: Lisäksi kansantalous ja ihmisarvot tykkää, kun vahvari on suomalaista käsityötä, eikä kiinalaisen riistopolitiikan luontoepäystävällinen ja kestämättömän kehityksen hedelmä.

Lisäksi kansantalous ja ihmisarvot tykkää, kun vahvari on suomalaista käsityötä, eikä Am/Internat riistopolitiikan luontoepäystävällinen ja kestämättömän kehityksen hedelmä.
.
johanssen
03.08.2013 19:28:49

Laulava Kylätohtori: Ja mulle on ihan sama mitkään sokkotestit. Itselleni nämä olen ostanut ja vain se merkitsee, mitä itse ajattelen. Kuten jo monesti olen todennut, niin en maksa vain soundista, vaan myös ulkomusiikillisista asioista. Luotettava, kestävä, helppo korjata ja korjaukset menee takuun piikkiin. Lisäksi kansantalous ja ihmisarvot tykkää, kun vahvari on suomalaista käsityötä, eikä kiinalaisen riistopolitiikan luontoepäystävällinen ja kestämättömän kehityksen hedelmä. Niin ja tottakai se mojo, se on itselleni aina tärkeää ja sitä on vähän vaikea määritellä rahallisesti. Joku on siitä valmis maksamaan ison summan ja joku ei penniäkään. Ja molemmat yhtä oikeassa....

Pakko ol päräyttää plussa.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Broadcaster
03.08.2013 20:01:56 (muokattu 03.08.2013 20:04:12)
Laulava Kylätohtori:

Ja mulle on ihan sama mitkään sokkotestit. Itselleni nämä olen ostanut ja vain se merkitsee, mitä itse ajattelen. Kuten jo monesti olen todennut, niin en maksa vain soundista, vaan myös ulkomusiikillisista asioista. Luotettava, kestävä, helppo korjata ja korjaukset menee takuun piikkiin. Lisäksi kansantalous ja ihmisarvot tykkää, kun vahvari on suomalaista käsityötä, eikä kiinalaisen riistopolitiikan luontoepäystävällinen ja kestämättömän kehityksen hedelmä.

Itse en omista yhtään Bluetonea eli tavallaan kommentoin väärässä ketjussa, mutta sen verran kuitenkin kommentoin, että nämä ovat hyviä pointteja. Itsekin maksan mielummin vähän enemmän tavarasta joka on teetetty jossain muualla kuin halpamaissa. Sääli että tällä hetkellä esim. englantilaista Vox AC30 vahvaria ei saa kaupasta, ei myöskään made in USA Fender Deluxe Reverbia.
MannihilatoR
03.08.2013 21:51:22

mulle riittäisi ihan vaan hyvä soundi. ihan sama misää valmistettu ja minkä arvoinen vahvistin jos soundi miellyttää. se on tärkeintä.
...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
Gabe
03.08.2013 22:06:57
MannihilatoR: mulle riittäisi ihan vaan hyvä soundi. ihan sama misää valmistettu ja minkä arvoinen vahvistin jos soundi miellyttää. se on tärkeintä.

Luulen että valtaosa on kanssasi samaa mieltä. Taitaa olla nykyään vähän muutenkin suurelle osalle se ja sama missä tuote on valmistettu ja kauanko se kestää käytössä, kunhan hetken toimii ja saa taas ostaa uutta tilalle. Vanhat kaatopaikalle ja uutta tupaan periaatteella. Itse kannatan kuitenkin kestäviä arvoja, onneksi muutama muukin. Minusta kotimaiset merkit niin kuin Bluetone, Rikstone, Monster, J.Paasonen, Hehku, Mad Professor ja muut ovat hyvä esimerkki sellaisesta kotimaisesta yrittäjyydestä jota tukee mielellään aina kun se on mahdollista. Onhan tuolla maailmalla onneksi muitakin laadukkaita merkkejä jotka eivät ole vielä siirtäneet tuotantoaan kaukomaille.
blues guitar
03.08.2013 22:45:43

Jotenkin turhaa vertailla Bugeran ja Bluetonen vahvareita. Mielestäni ne eivät kilpaile edes samasta asiakaskunnasta.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Hanok
25.08.2013 20:44:44
Bluetone-näytteitä ei ole hirveän suurta määrää kuultu ja higain klippejä sitäkin vähemmän. Tässä pieni näyte tekemistäni testeistä Crossroadilla, antaa ehkä jonkinlaista kuvaa mitä noilla kahdella särökanavalla voi esimerkiksi tehdä.

Sama riffi on siis soitettu crunch- ja lead-kanavilla ja pannattu laitoihin. Balanssia kääntelemällä voi kuunnella yksittäistä raitaa.

http://maihinnousu.net/s/20464
23456
25.08.2013 21:30:11 (muokattu 25.08.2013 21:31:11)
Mitä ihmettä tossahan oli aivan karmeet saundit.Tätäkö saa kun Bluetonen tilaa.???
Marsu jee
Gabe
25.08.2013 22:16:55
23456.. ei ole reilua tai kenenkään kannalta mukavaa haukkua kenenkään soundeja vaikka olisit miten nuori, etenkään kun niissä ei ole mitään vikaa. Nyt vähän ryhtiä!

Täällähän on kohta pahempaa sekoilua kuin Gibson ketjuissa. Kokeillaanpas viritellä vähän asiapitoistakin keskustelua ettei hyvä ketju hyvästä merkistä mene ihan pelkäksi rölötykseksi ja nuorten Bugera omistajien ahdistuksen purku kanavaksi:

Minkäköhän takia tällaisella kotimaisella käsityöllä on niin heikko jälleenmyyntiarvo? Kun katsoo esimerkiksi noita torille ilmestyviä Bluetoneja, niin moni niistä roikkuu siellä todella pitkään ja vaihtaa omistajaa vasta yllättävän alhaiseen hintaan. Bluetonet eivät ole kyllä ainakaan minun mielestäni ylihintaisia, ja laatukin niissä on hyvin kohdillaan. Miksi perusmarsut sitten liikkuvat liukkaammin ja paremmalla jälleenmyyntihinnalla?

Jos jollain Turun alueella on Bluetonen 2x10 kaappi WGS kaiuttimilla jota saisi tulla loppusyksystä ihmettelemään, niin pikaviestiä kiitos! Muutenkin kuulisin kernaasti lisää mielipiteitä näistä.
ReBeat
25.08.2013 22:30:52

Olis mukavaa kanssa vääntää jostain Bluetonesta heavy rock -clippejä ym hämmentävää, mutta kun ei ole fyrkkaa hankkia ensin sitä vahvistinta :D Please lainakkaa joku särökäs nuppi niin väärinkäytän siitä karstat pihalle, omilla putkilla kyllä.
AngieRainbow
25.08.2013 22:45:10 (muokattu 25.08.2013 23:29:39)
Gabe: Minkäköhän takia tällaisella kotimaisella käsityöllä on niin heikko jälleenmyyntiarvo? Kun katsoo esimerkiksi noita torille ilmestyviä Bluetoneja, niin moni niistä roikkuu siellä todella pitkään ja vaihtaa omistajaa vasta yllättävän alhaiseen hintaan. Bluetonet eivät ole kyllä ainakaan minun mielestäni ylihintaisia, ja laatukin niissä on hyvin kohdillaan. Miksi perusmarsut sitten liikkuvat liukkaammin ja paremmalla jälleenmyyntihinnalla?

Bluetoneiden potentiaalinen ostajakunta on todella pieni. Marshall vahvistimia etsii paljon suurempi joukko väkeä. Ei minustakaan Bluetonet ole mitenkään ylihintaisia laatuunsa nähden. Monet Fenderit, Mesat jne maksavat uutena paljon enemmän. Harva kuitenkin ymmärtää Bluetoneiden päälle, joten sellaista on vaikea saada kaupaksi kuten montaa muutakin pienempää mutta laadukasta merkkiä.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
JaaGeRMaisTeR
25.08.2013 22:45:20
Bluetonen runtuvahvistin :D hyvinkin erimieltä 234567891011:n kanssa. Oon mieltänyt nuo enemmänkin kevyenmusiikin vahvistimiksi. Olin siis väärässä :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)