Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kritiikkiä?
1
darkus
25.07.2013 21:14:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heyps
 
Muutin äskettäin uuteen asuntoon ja pitipä sitten kokeilla että miltä sekä kitarakamat että monitorit soundaa uudessa tilassa..olohuonetuottajat prkl!!
 
Keinokuormalle tuli kyllä käyttöä, reamppasin kitara DI:t DualRectolla. (kerrostalo) Basso meni sansampin läpi (niinkuin aina) ja jatkoruuvaus Pod Farmilla. Rummut SD2.0
 
Kyseessä siis jonkun äänittämä koveri The Color Moralen biisistä jonka nimeä en nyt muista..
 
Yritin tosissani hakea kitaroihin sitä jenkkirouheutta ja musta tuntuu että onnistuin siinä aika hyvin. Kitaroille siis prosessointia softasta vain highpass ja lowpass.
 
Slate VCC on miksauksessa joka kanavassa ja VTM Auxeissa ja masterissa.
 
https://dl.dropboxusercontent.com/u/23190863/ColorMorale_Mix2.mp3
 
Parannettavaa tai jatkoruuvattavaa? =)
 
Attack Attack, Were back again baby!
L.Ruoska
03.08.2013 18:46:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täydellistä robottirokkia? :) Kaikkihan on presiis kohdallaan, hyviä mäsähdyksiä, metronomintarkkaa meininkiä. Kaikki erottuu, mikään ei ole minkään tiellä jne. Haikka ehkä vähän hiljaisella mutta makuasia. Meininki kuin saksalaisella konepajalla.
 
Äänen yleisbalanssi ammattimaisen kuuloinen, siis riittävän kirkas ja tömähtää tarpeen mukaan.
 
Biisiä en tunne. Genressä kyllä Youtuben perusteella ihan siistejä juttuja, mutta ei löydy mun librarystä yhtään lajityypin edustajaa.
 
There was a hole here. It's gone now.
saastara
03.08.2013 19:22:24 (muokattu 03.08.2013 19:23:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leo Lindgren: Äänen yleisbalanssi ammattimaisen kuuloinen, siis riittävän kirkas ja tömähtää tarpeen mukaan.
 
Tästä tuli mulla hauska huomio mieleen..
 
Ihmiset tuppaa jännästi nykyään assosioimaan, etenkin rynkymmässä materiaalissa, tämmöisen hypertuottamisen "ammattimaisen" kuuloiseksi, kun tommoisen äänimaailman tuottamiseen tarvitaan todellisuudessa vain parilla sadalla eurolla softaa ja hyvä hiirikäsi. Orgaanisen vastineen aikaansaamiseksi sitten taas kysytään huomattavasti suurempi määrä niin henkisiä kuin myös fyysisiä resursseja, molemmilla puolin lasia.
 
Musta on vaan hulvatonta, että "pro soundia" on nykyään semmoinen äänimaailma jota kuka vaan jonne pystyy kotonaan tekemään.. Ja vielä surullisempaa on sitten se kun bändit menee isolla meiningillä oikeasti studioon, mutta lopputulokseksi päätyy kuitenkin sitten semmoista soundia, mitä kuka vaan edellämainituista jonneista voisi tehdä kotonaan.
 
E: Tarkoitus ei ole siis haukkua Darkusta jonneksi.
 
E II: Eipä tällä tainnut olla mitään tekemistä Darkuksen alkuperäisen viestin kanssa.
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
L.Ruoska
03.08.2013 20:10:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: Musta on vaan hulvatonta, että "pro soundia" on nykyään semmoinen äänimaailma jota kuka vaan jonne pystyy kotonaan tekemään..
 
Jep, varsinkin kun Darkus on aiemmin käytellyt bassosamplereitakin (Zombass?) niin tuossahan ei periaatteessa välttämättä ole muuta orgaanista kuin skeba joka on voitu lyödä sointu tai pätkä kerrallaan ja copypastetty pitkin biisiä. Tarpeen vaatiessa vaikka pitchattu eri säveliin se sama sointu jne :)
 
Se kuulosta musta ammattimaiselta varmaan siksi että ne pari pätkää jotain August Burns Rediä tjsp mitä olen nähnyt netissä soundaa tuolta. Jos Darkus soutaa samoissa vesissä kuin genren ammattilaiset niin jotain on mennyt oikein :) Soundit kyllä iskee kuin ziljoona volttia.
 
Tuotannon kannalta omia lempparilevyjäni ovat esim. Helmetin Betty, Sepulturan Roots ja Toolin Lateralus jotka edustavat eri arvoja orgaanisuuden suhteen mutta en silti epäröisi lähettää vaikkapa omaa matskua Darkuksen käsittelyyn. Löytyy varmasti taitoa manipuloida muutakin matskua.
 
There was a hole here. It's gone now.
saastara
03.08.2013 21:05:22 (muokattu 03.08.2013 21:10:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leo Lindgren: Jep, varsinkin kun Darkus on aiemmin käytellyt bassosamplereitakin (Zombass?) niin tuossahan ei periaatteessa välttämättä ole muuta orgaanista kuin skeba joka on voitu lyödä sointu tai pätkä kerrallaan ja copypastetty pitkin biisiä. Tarpeen vaatiessa vaikka pitchattu eri säveliin se sama sointu jne :)
 
Mjuu, siis ei toi mun kommentti liittynyt suoranaisesti siihen, millaisia metodeja Darkus käyttää.. Ei se ollut mun pointti vaan käsitys estetiikasta.. Käsitys siitä miltä musan pitää kuulostaa. Mä ajoin enemmänkin takaa sitä, että vaikka Darkus äänittäis kaiken mahdollisimman luomusti, olisi lopputulos silti varmasti aika samaa kun mitä toi jälki nykyään.. Se on esteettinen, ei tekninen päätös.
 
Se kuulosta musta ammattimaiselta varmaan siksi että ne pari pätkää jotain August Burns Rediä tjsp mitä olen nähnyt netissä soundaa tuolta. Jos Darkus soutaa samoissa vesissä kuin genren ammattilaiset niin jotain on mennyt oikein :) Soundit kyllä iskee kuin ziljoona volttia.
 
Mjuu.. Mitenkään yrittämättä vähätellä Darkuksen selkeää osaamista, kertookohan toi sun kommentti enemmän Darkuksen skillzeistä, vai modernin metallin tuotannon tasosta.
 
Tuotannon kannalta omia lempparilevyjäni ovat esim. Helmetin Betty, Sepulturan Roots ja Toolin Lateralus jotka edustavat eri arvoja orgaanisuuden suhteen mutta en silti epäröisi lähettää vaikkapa omaa matskua Darkuksen käsittelyyn. Löytyy varmasti taitoa manipuloida muutakin matskua.
 
Tässä me ollaan sitten vaan yksinkertaisesti täysin eri mieltä.. Mä en ikinä antaisi miksattavaksi mun musiikkia jollekulle, jonka estetiikantaju on jotain täysin päinvastaista mun omani kanssa. Ei mua kiinnosta osaako joku 'manipuloida' tai kuinka monta taikatemppua ja salaista tekniikkaa on hallussa, ja luoja ties, että Darkuksella niitä piisaa. Kyse on vain ja ainoastaan siitä, että ymmärtää, miltä sen musiikin pitää kuulostaa.
 
Siinä, että kaiken pitää kuulostaa siltä kuin Kraftwerk soittaisi dödöä, ei ole mitään väärää. Se vain ei ole edelleenkään lainkaan sitä mitä mä pidän arvossa. Ja yksi syy siihen on juuri se, että yleisestä luulosta poiketen, se on nimenomaan se helppo ja näköalaton polku.
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
L.Ruoska
03.08.2013 21:55:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: Mjuu, siis ei toi mun kommentti liittynyt suoranaisesti siihen, millaisia metodeja Darkus käyttää.. Ei se ollut mun pointti vaan käsitys estetiikasta.. Käsitys siitä miltä musan pitää kuulostaa. Mä ajoin enemmänkin takaa sitä, että vaikka Darkus äänittäis kaiken mahdollisimman luomusti, olisi lopputulos silti varmasti aika samaa kun mitä toi jälki nykyään.. Se on esteettinen, ei tekninen päätös.
 
Muistaakseni D. jossain biisissään mainitsikin että rummut on oikeat ja kuulosti hyvin samalta. Tuossa toisessa threadissa Karhu-orkesteri oli laittanut raakaraidat jakoon ja Darkus oli tehnyt siitä pikamiksauksen, joka kuulosti käytännössä siltä kuin olisi pudottanut Karhun raidat omaan preset-projektiin ja renderöinyt ulos :) Ikäänkuin siis "darkusti" sen Karhun biisin.
 
Mjuu.. Mitenkään yrittämättä vähätellä Darkuksen selkeää osaamista, kertookohan toi sun kommentti enemmän Darkuksen skillzeistä, vai modernin metallin tuotannon tasosta.
 
Kertoo ehkä tuon tietyn genren soundista ja siitä että olin siinä käsityksessä että sitä voi joku tehdä ammatikseen, ts. ammattilaisena ja sitä kautta saada validiutta sille soundille ja tyylille. Keskustelusta päätellen sinä kelailet että tämä tyylisuunta on samaa metallille kuin Skrillex on konemusiikille :)
 
Onhan noita itsellekin mieluisia tuoreita levyjä, mutta niiden estetiikka ei ehkä ole ihan viimeisintä "modernia" vaikka julkaisuajankohta olisikin 2010+. Esimerkiksi High On Firen julkaisuissa on upeat metallisoundit eikä mitään tekemistä tämän metalcore-jutun kanssa.
 
Tässä me ollaan sitten vaan yksinkertaisesti täysin eri mieltä.. Mä en ikinä antaisi miksattavaksi mun musiikkia jollekulle, jonka estetiikantaju on jotain täysin päinvastaista mun omani kanssa.
 
Arvioin vain että darkuksen laitteisto ja taidot riittäisivät hyvinkin miellytämään muutakin asiakasta kuin modernin metallin edustajaa. En tietenkään niin että hei tässä on mun raidat ja MIDI-filut raakana, heitä ne johonkin sun projektiin jotta saan samat soundit. Itseasiassa tämäkin huomio menee jo aikalailla topicin ulkopuolelle, koska pyydettiin arvioimaan soundeja eikä arvioimaan tuottajan taitoja muissa tyyleissä. Ja vaikka Darkuksen estetiikan taju olisikin päinvastainen omasi kanssa, itse arvostan joitain niistä jutuista ja senkin puoleen uskaltaisin pistää matskua Darkuksen käsittelyyn vaikka metalcoresta ei olekaan kysymys.
 
Yhdessä jutussa olen tosin ihan eri mieltä Darkuksen kanssa, eli mainitsi siitä että kitaroissa on nyt rouheutta. Minusta nuo oli tiukat ja siistit heavykitarat. Mun käsitys rouheudesta on esimerkiksi tämä: http://www.youtube.com/watch?v=uHgdJRNFa00 joka varmaan Darkuksen näkökulmasta on murisevaa paskaa :P
 
There was a hole here. It's gone now.
mattim
03.08.2013 23:30:24 (muokattu 03.08.2013 23:32:33)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huonot kajarit ;....
 
.
Danko
04.08.2013 21:12:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

laulu oli melko hiljaisella.
 
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
darkus
05.08.2013 07:24:42 (muokattu 05.08.2013 07:35:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia Leo ja Saastara :DD
 
Leo Lindgren:
Tuotannon kannalta omia lempparilevyjäni ovat esim. Helmetin Betty, Sepulturan Roots ja Toolin Lateralus jotka edustavat eri arvoja orgaanisuuden suhteen mutta en silti epäröisi lähettää vaikkapa omaa matskua Darkuksen käsittelyyn. Löytyy varmasti taitoa manipuloida muutakin matskua.

 
Tosta tulikin mieleen että tein mä joskus vähän erilaisiakin juttuja...
Tää oli Dice Of Faten eka levy (Living For The Thrills) joka tuli mulle re-miksaukseen. Löytyy myös Spotifystä mutta....
https://dl.dropboxusercontent.com/u … 3190863/01%20Life%20Long%20Plan.mp3
 
Olet Leo oikeassa tosta Karhu-miksauksesta. En kylläkään käytä mitään presettejä.
En ole edes tallentanut omia.
 
En ole muuten sulle Leo ikinä tätä vilauttanut kun tuli tosta Zombassista mieleen.
Ostin sitten sen Warwick Corveten ihan vaan Saastaran ja muiden kiusaksi....hehe (vitsivitsi)
 
Kyl kolinaa lähtee. Vire Drop A.
 
Di
https://dl.dropboxusercontent.com/u/23190863/RawDItone.wav
 
Nopeahko Sansamp Rbi-reamppaus
https://dl.dropboxusercontent.com/u/23190863/RBI%20Processed.wav
 
saastara: Tarkoitus ei ole siis haukkua Darkusta jonneksi.
 
Eipä hätää. Oon jo pikkuhiljaa tottunut suhun. Sitä paitsi on mulla nytkin Red Bull auki.
 
Mitäh?! o.0
 
Takki---->
 
Attack Attack, Were back again baby!
L.Ruoska
05.08.2013 21:01:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: Kiitoksia Leo ja Saastara :DD
Eipä mitään, hyvää keskustelua :)
 
Ostin sitten sen Warwick Corveten ihan vaan Saastaran ja muiden kiusaksi....hehe (vitsivitsi) Kyl kolinaa lähtee. Vire Drop A.
Juu muistan kun puhuit bassopalstalla (josta olen kai "kotoisin":) että hommasit tuon. Onko viisikielinen vai heititkö BEAD-kielet neloseen?
 
Ittelle ei oikein maistu vitoset joten tulee mentyä milloin milläkin kielisatsilla nelikielisessä. Drop-B menee ihan kivasti Warwickilla, tosin kaularaudan säätö onkin sitten tapissa. Oikeastaan isompi ongelma on dropata 6-kielinen kitara B:hen kun se B-kieli on niin herkkä sen sävelen kanssa, aika tiukka window siinä että kuinka paljon pitää painaa kieltä ettei mene yli tai ali.
 
Drop-C# tuntuu olevan semmonen optimi mun kitaroiden (Warwick Fortress ja ESP Horizon) kanssa Elixirin heavy seteillä missä soitto rullaa kivasti ja vähän päästään jo murahteluvireeseen. Seuraava projekti kyllä drop-B:ssä mutta voipi olla että kalusto lähtee päivitykseen sitä varten.
 
There was a hole here. It's gone now.
darkus
06.08.2013 12:31:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leo Lindgren: Juu muistan kun puhuit bassopalstalla (josta olen kai "kotoisin":) että hommasit tuon. Onko viisikielinen vai heititkö BEAD-kielet neloseen?
 
Mulla on 5-kielisen 130 setti tossa kiinni. Yllättäen meni ilman modausta ihan hyvin.
 
Mulla on kuuskielinen kitara myös Drop A vireessä ja siinä paksuinpana irtokielenä 0.68 ja loput tulee sitten 11-56 setistä. Riittää ihan hyvin mulle vaikka pikkaan ihan vitun kovaa ja soitanpa vielä tälläsellä
https://dl.dropboxusercontent.com/u/23190863/IMG_2027.JPG
 
Ja kaikki kielet mulla kanssa elixiriä.
 
Attack Attack, Were back again baby!
Triskal
06.08.2013 23:18:23 (muokattu 06.08.2013 23:18:44)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leo Lindgren: ...niin tuossahan ei periaatteessa välttämättä ole muuta orgaanista kuin skeba joka on voitu lyödä sointu tai pätkä kerrallaan ja copypastetty pitkin biisiä.
 
Hei, mä teen just noin! :D
 
http://simonj.fi | http://etappi.org | kalamies#33 >-)))>
L.Ruoska
07.08.2013 19:05:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: Mulla on kuuskielinen kitara myös Drop A vireessä ja siinä paksuinpana irtokielenä 0.68 ja loput tulee sitten 11-56 setistä. Riittää ihan hyvin mulle vaikka pikkaan ihan vitun kovaa ja soitanpa vielä tälläsellä
https://dl.dropboxusercontent.com/u/23190863/IMG_2027.JPG
 
Ja kaikki kielet mulla kanssa elixiriä.

 
Pistinkin samointein yhden Elixirin baritone-setin ebaysta tulemaan :) Heavy ja heavy-light settejä multa löytyyki tuolta kitarasälälaatikosta joten eiköhän noista joku miellyttävä kombinaatio vireen ja jäykkyyden suhteen löydy.
 
Oikeasti mua hotsittais se Schecter Kenny Hickey C1-EX S signature barska ja työhuoneen seinälläkin on yks kitarakoukku missä ei ole mitään yli vuoteen killunut :P
 
There was a hole here. It's gone now.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «