Hanok 20.07.2013 14:48:30 | |
---|
TTV: Tervetuloa Bluetone-perheeseen! Onko Crossroadisi ihan normi vai onko mukana customointia? Päätteessä on kannat neljälle 6V6:lle ja kytkimellä voi pudottaa kahdelle. Jos muita putkia käyttää (EL34 jne) niin sitten mennään kahdella. Muuten taitaa olla normikone. Ulkoasu on vastaava Marsu-henkinen kuin nettisivuilla, VVR:ää ei ole. Toistaiseksi ei ole kyllä tullut yhtään ikävä, Master volume tuntuu toimivan erinomaisen hyvin. |
Laulava Kylätohtori 20.07.2013 15:23:28 | |
---|
Hanok: Päätteessä on kannat neljälle 6V6:lle ja kytkimellä voi pudottaa kahdelle. Jos muita putkia käyttää (EL34 jne) niin sitten mennään kahdella. Muuten taitaa olla normikone. Ulkoasu on vastaava Marsu-henkinen kuin nettisivuilla, VVR:ää ei ole. Toistaiseksi ei ole kyllä tullut yhtään ikävä, Master volume tuntuu toimivan erinomaisen hyvin. Taitaa olla normi-40-wattinen Crossroad. Mulla on Dusty Road, joka on samanlainen, mutta ilman higain-kanavaa ja ei ole tarvinnut muita vahvareita vilkuilla. Syö pedaaleita kuin nälkäinen kissa ja kaikki pedaalit kuulostavat loistavailta, kun laittaa Crunch-kanavasta vähän pohjamuroa alle. Itse asiassa od:t ei oikein edes kiinnosta enää, koska eivät tuo juuri mitään lisäarvoa, mutta nyt olen seonnut pahasti fuzzeihin. Itsellä myös Master Volumellinen versio, mutta eipä tule sitäkään koskaan käytettyä, koska soittelen ok-talossa tai treeniksellä, niin makuuhuonevolumeita ei tarvita. Ja mahtavastihan tuo pelaa vähän hiljaisemmillakin volumeilla, vaikka todellinen taika tapahtuu treeiksellä. Kotona voi kikkailla od-pedaaleilla, mutta treeneissä toimii parhaiten ilman mitään bokseja. Tosin seuraavissa treeneissä täytyy kokeilla Fulltonen Soul-Benderiä, koska se on tod. loistava pedaali... Mitä elementtejä sulla on tuossa käytössä? Niin, ja ainakin itsellä Dusty tuntuu vain paranevan, mitä enemmän sillä soittelee ja mitä paremmin sitä oppii käyttämään... Onnea loistavasta vahvarista. Mulla ei ole higain-kanavaa, mutta mitä olen kuullut, niin sekin on kyllä loistava, jos kovempia säröjä tarvitsee... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Hanok 21.07.2013 09:37:27 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mitä elementtejä sulla on tuossa käytössä? Niin, ja ainakin itsellä Dusty tuntuu vain paranevan, mitä enemmän sillä soittelee ja mitä paremmin sitä oppii käyttämään... Kaappina on Fryette Fatbottom 4*12". Elementit ovat alkuperäiset Eminence P50E:t. Sitä kai pidetään melko yleisesti kaaappina, joka sopii parhaiten hevihommiin. Kyllä sillä silti tuntuu soundi kuin soundi toimivan mainiosti. Ja kyllähän se näin on, ettei mikään laatuvahvistin paljasta kaikkia puoliaan hetkessä. Tutustuminen ottaa aikansa ja uusia sävyjä tulee kyllä esille myöhemminkin. |
Vladi 24.07.2013 21:55:44 | |
---|
Pakko kyllä kehaista Bluetonen uusia kaappeja. Vakuutuin jo Tampereella järjestetyssä Bluetone-tilaisuudessa firman 2x12-komerosta ja nyt mulla pari viikkoa ollut 2x10-kaappi jatkaa kyllä samaa linjaa. Hyvin rakennettu, hienon näköinen, kevyt ja ennen kaikkea isosoundinen, paljon isompisoundinen kuin tuo Zilla 1x12, mikä mulla on vielä toistaiseksi. Sisältä löytyy 2kpl WGS Veteraneja, jotka kuulostavat jo nyt hyvältä, vaikka noita ei ole vielä sisäänsoitettu. Nykyään Bluetonelta saa myös erittäin asiallisia suojahuppuja noille kaapeille, pitää moinen hankkia jossain vaiheessa. Suosittelen kyllä ehdottomasti testaamaan. Itsellä on kokemusta Englin, Mesan ja Zillan kaapeista ja kyllä minä Bluetonen samalle viivalle niiden kanssa uskaltaisin laittaa. Ainakin meikäläiselle ei ole ennen mikään kaappi kolahtanut näin paljon. Niin ja ostakaa yksi Dusty Road ;) |
AngieRainbow 24.07.2013 22:14:12 (muokattu 24.07.2013 22:14:44) | |
---|
Vladi: Pakko kyllä kehaista Bluetonen uusia kaappeja. Vakuutuin jo Tampereella järjestetyssä Bluetone-tilaisuudessa firman 2x12-komerosta ja nyt mulla pari viikkoa ollut 2x10-kaappi jatkaa kyllä samaa linjaa. Hyvin rakennettu, hienon näköinen, kevyt ja ennen kaikkea isosoundinen, paljon isompisoundinen kuin tuo Zilla 1x12, mikä mulla on vielä toistaiseksi. Sisältä löytyy 2kpl WGS Veteraneja, jotka kuulostavat jo nyt hyvältä, vaikka noita ei ole vielä sisäänsoitettu. Nykyään Bluetonelta saa myös erittäin asiallisia suojahuppuja noille kaapeille, pitää moinen hankkia jossain vaiheessa. Suosittelen kyllä ehdottomasti testaamaan. Itsellä on kokemusta Englin, Mesan ja Zillan kaapeista ja kyllä minä Bluetonen samalle viivalle niiden kanssa uskaltaisin laittaa. Ainakin meikäläiselle ei ole ennen mikään kaappi kolahtanut näin paljon. Niin ja ostakaa yksi Dusty Road ;) Mulla on ollut jo pitkään käytössä Bluetonen 2x12" kaappi ja se on tosi hyvä. Olen soittanut sitä ainakin omistamillani Marshall JCM900, Marshall AFD100, Bluetone Black Face ja Bluetone JMP nupeilla. Välillä olen vaihdellut elementtejä, mutta itse kaappi on todella hyvä. Ainoana miinuksena on, että se painaa ihan helvetisti. Painavin 2x12, mitä olen nostanut, mutta saundi on helvetin hyvä. Mulla oli Bluetone nuppi+kaappi torilla, mutta otin taas ilmon pois :) Ei niistä pysty luopumaan, vaikka kioski onkin itselleni liian iso. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Hynkel 02.08.2013 21:12:34 (muokattu 02.08.2013 21:16:28) | |
---|
Minullakin oli viikon verran Bluetone-kioski torilla. En tiedä mitä vittua ajattelin. En myy sitä koskaan. Onneksi olen saanut nukkua viimeiset kaksi yötä univelkoja pois ja tajunnut minkälaisen emämöhläyksen olin tekemässä. Läheltä liippasi, ja miksi? GAS... tuo saatanan minuun istuttama syöpä, sai himoitsemaan lähimmäiseni omaisuutta, rahalla ostettavaa kitaraa. Ostan sen siis rahalla, en rakkaudella. Kiitos AngieRainbow, Mnetin pahin GAS-veikko, joka viestilläsi sait minut järkiini. Olen sinulle oluen velkaa. Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. |
AngieRainbow 02.08.2013 22:05:28 | |
---|
:D Hah hah. Vanha kunnon Hynkel. Joskus sitä tajuaa kuinka hyvät kamat omistaa vasta, kun ne vaihtaa huonompiin. Jos jollakulla on Tampereen lähistöllä Bluetone 5E3 combo, niin kokeilisin semmoista mielelläni. Perhanan Jucciz... Älkää olko sen kanssa missään tekemisissä. Menin soittelemaan sen aidolla 5E3:lla ja niinhän se jäi kummittelemaan mieleen. Onneksi ne on niin kalliita. Bluetonen versiota olisi kyllä mukava kokeilla. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
TTV 02.08.2013 22:19:38 | |
---|
Hynkel: Minullakin oli viikon verran Bluetone-kioski torilla. En tiedä mitä vittua ajattelin. En myy sitä koskaan. Onneksi olen saanut nukkua viimeiset kaksi yötä univelkoja pois ja tajunnut minkälaisen emämöhläyksen olin tekemässä. Läheltä liippasi, ja miksi? GAS... tuo saatanan minuun istuttama syöpä, sai himoitsemaan lähimmäiseni omaisuutta, rahalla ostettavaa kitaraa. Ostan sen siis rahalla, en rakkaudella. Kiitos AngieRainbow, Mnetin pahin GAS-veikko, joka viestilläsi sait minut järkiini. Olen sinulle oluen velkaa. Tiirailin sun hullutusta ja aattelin kommentoida, mutta onneksi tulit järkiisi :-) Vladi pitäis vielä järkiinyttää. . . Omat Bluetonet on ja pysyy! Laitetaan ehkäpä tässä syksyllä Harryn ja Matin kanssa vireille todellinen Bluetone-Über-Metal-nuppiprokkis, jossa siis kehitellään modernia metallinuppia Bluetone vivahtein :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
AngieRainbow 02.08.2013 22:21:38 | |
---|
TTV: Tiirailin sun hullutusta ja aattelin kommentoida, mutta onneksi tulit järkiisi :-) Vladi pitäis vielä järkiinyttää. . . Omat Bluetonet on ja pysyy! Laitetaan ehkäpä tässä syksyllä Harryn ja Matin kanssa vireille todellinen Bluetone-Über-Metal-nuppiprokkis, jossa siis kehitellään modernia metallinuppia Bluetone vivahtein :-) Eikös sulla ole jo pari Bluetonea metallin jyystöön? Monta niitä tarvii? :) What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
TTV 02.08.2013 23:01:44 | |
---|
AngieRainbow: Eikös sulla ole jo pari Bluetonea metallin jyystöön? Monta niitä tarvii? :) Onhan noita, mutta aateltiin kehittää jotain todella nohevaa nykymetalliin taipuvaa. Etuseen muutama selkeästi erotteleva moodi riittävällä säröreservillä, jotka ei tarvi boostia eikä low-cuttia eteen, päätteeseen sitten jotain toimivaa kotiin ja stagelle. Toistaiseksi projektia ei ole, mutta jotain tuollaista siitä tulee, jos olen mukana :D "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Vladi 03.08.2013 00:16:27 | |
---|
TTV: Tiirailin sun hullutusta ja aattelin kommentoida, mutta onneksi tulit järkiisi :-) Vladi pitäis vielä järkiinyttää. . . Olen pahoillani, mutta mun järkiinnyttäminen on aika hankalaa niin kauan kuin tili näyttää mitä se tällä hetkellä näyttää. Onneksi tässä korvataan kuitenkin Bluetone Bluetonella, joten ei pitäisi olla hätää. Juuri eilen lähti uusi tulokas jatkomodattavaksi, kertoilen siitä vähän myöhemmin lisää. :) |
Shredator 03.08.2013 01:35:45 | |
---|
On varmasti hyviä vahvareita, mutta kyllä noista pyydetään käytettyinä raakasti korkeaa hintaa. En usko, että kukaan pulittaa tuosta Dusty Roadistakaan 1200e enempää. Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti. |
penatuna 03.08.2013 07:37:46 | |
---|
AngieRainbow: Ainoana miinuksena on, että se painaa ihan helvetisti. Painavin 2x12, mitä olen nostanut, mutta saundi on helvetin hyvä. Veikkaisin, että meikäläisen Bluetone 2x12 on vielä painavampi, kun sisällä on 2xEVM12L -kajarit :) Ei sillä, että tämä mikään kilpailu olisi... |
23456 03.08.2013 08:28:20 (muokattu 03.08.2013 08:39:04) | |
---|
Shredator: On varmasti hyviä vahvareita, mutta kyllä noista pyydetään käytettyinä raakasti korkeaa hintaa. En usko, että kukaan pulittaa tuosta Dusty Roadistakaan 1200e enempää. Ha,ha noita on saanut torilta 900 euroon.Porukka haluaa noista eroon aika halvalla ....Sit on nää tietyt tyypit jotka tälläkin palstalla itkee et otin pois myynnistä kun se on niin hyvä.Meinasin tehdä elämäni virheen.... Marsu jee |
Laulava Kylätohtori 03.08.2013 09:02:08 | |
---|
23456: Ha,ha noita on saanut torilta 900 euroon.Porukka haluaa noista eroon aika halvalla ....Sit on nää tietyt tyypit jotka tälläkin palstalla itkee et otin pois myynnistä kun se on niin hyvä.Meinasin tehdä elämäni virheen.... Ihmeellisintä itkemistä on se, kun tullaan tällaisiin ketjuihin itkemään kuinka huonoja kyseiset vehkeet on. Sama Gibson-ketjussa. Säälittävää parkua, kuinka paskoja Gibsonit on, mutta silti kyynel silmäkulmassa haluttaisiin, että se oma Epiphone (vaikka se piekseekin Gibsonin 6-0) olisi aito oikea Gibson... Ja Rauhaa ja Rakkautta ja pari hymiötä perään... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Hynkel 03.08.2013 09:03:15 (muokattu 03.08.2013 09:17:27) | |
---|
23456: Ha,ha noita on saanut torilta 900 euroon.Porukka haluaa noista eroon aika halvalla ....Sit on nää tietyt tyypit jotka tälläkin palstalla itkee et otin pois myynnistä kun se on niin hyvä.Meinasin tehdä elämäni virheen.... Mikäs se sinun ongelmasi on? Oletko kokeillut koskaan? Ja mitä mallia tarkkaan ottaen on saanut 900 euroon? Kateellisten panettelua, sanon minä. Se että sinä olet köyhä ei tarkoita että muut ovat. Toki varmasti 200€ LTD menee helpommin kaupaksi kuin todella kallis boutique-vehje. Lisätäänpä vielä, että tässä ei ole kyse rahasta niinkään, vaan ilmiöstä nimeltä GAS, joka saa tekemään joskus harkitsemattomia päätöksiä. Tietysti se voi joitakuita ottaa päähän, että me amatöörikamarunkkarit kerätään parhaat kamat vaikkei oikein osata soittaa edes. Sekin on toisaalta köyhien itkemistä, kuten Kylätohtorikin ansiokkaasti tuo esiin yllä. Tässä pikaopas ökykamojen hankkimiseen: TAPA 1 1. Opiskele tutkinto 2. Mene oikeisiin töihin, joista tienaa 3. Osta Custom Shopista ja nauti elämästä TAPA 2 1. Voita lotossa 2. Osta Custom Shopista TAPA 3 1. Nai rahaa 2. Osta Custom Shopista Toki voi myös jättää nuo kaikki tekemättä, ja vittuilla täällä kotimaisesta vahvistinrakentamisesta innostuneille. Meitä on kuitenkin kasvava joukko, enkä kovinkaan montaa esim. Rikstoneen tai Bluetoneen pettynyttä ole tavannut. Siinä ei ole juuri eroa onko itse tilattu laitos vai ostettu käytettynä. Sitten kun joku vastaa, voi tulla taas tökkimään ja riemuitsemaan kuinka "osuttiin hermoon" tahi muuta joutavaa. Se on aika lapsellista, mutta osoittaa myös, kuinka kateus, tyhmyys ja iso suu sijaitsevat yleensä samassa päässä. Iiiiiso hymiö vielä. Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. |
Osu ja uppos..Joo en kritisoi kuinka hyviä ovat.Makunsa kullakin.Sana on vapaa ja kyllä kritiikkiäkin pitää kestää.On tehty testi aikoinaan missä oli yks Bluetonen dusty road nuppi testissä ja vastakohtana oli Bugera V22.Bugera vei voiton ehdottomasti.Köyhäkin olen vielä... Marsu jee |
TMik 03.08.2013 09:27:32 (muokattu 03.08.2013 09:30:40) | |
---|
No jo on keskustelu. Edit. mulla on onneks kaikki gas hävinnyt tyystin. Lespoistakin tuntuu standardit riittävän. Mutta älkää hyvät ihmiset myykö noita perinnehenkisiä vahvareita kun kuitenkin haluatte ne sitten jossain vaiheessa takaisin. |
Laulava Kylätohtori 03.08.2013 09:28:22 | |
---|
23456: Osu ja uppos..Joo en kritisoi kuinka hyviä ovat.Makunsa kullakin.Sana on vapaa ja kyllä kritiikkiäkin pitää kestää.On tehty testi aikoinaan missä oli yks Bluetonen dusty road nuppi testissä ja vastakohtana oli Bugera V22.Bugera vei voiton ehdottomasti.Köyhäkin olen vielä... No, eikö se ole köyhästä hyvä, että maailman parhaat vehkeet ovat juuri niitä halvimpia. Ja mitä enemmän maksaa, sen huonommaksi muuttuu. Ja typerykset käyttää valtavasti rahaa ostelemalla yhä paskempia vehkeitä... Rehellisesti sanoen, tuo on juuri sitä säälittävintä itkua, mitä mnetistä löytyy, mutta kukin tavallaan. Ovathan tämän kaltaiset avaukset myös toisaalta hupaisinta antia. Ps. ehkä sen vahvistimen suurin vika olikin se, että se vaatii soittajalta muutakin kuin rahaa. Soittotaitoa nimittäin. Ja valitettavasti sitä ei saa rahalla.... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Laulava Kylätohtori 03.08.2013 09:28:53 | |
---|
TMik: No jo on keskustelu. Parasta mnettiä... ;) Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |