Aihe: Reikien paikkaaminen kitarassa
1
nurmikko1
28.07.2013 20:34:49
Kertokaahan taas tyhmälle :). Sain juuri käsiini Tokain LC-85:n, johon aiempi omistaja oli vaihtanut mikeiksi Duncanin P-Railit ja niiden puolitusta varten asentanut erilliset potikat kitaran bodyyn. Haluaisin vaihtaa mikit ja ottaa ne ylimääräiset potikat pois, jolloin bodyyn jää tietenkin kaksi reikää. Olisko kenelläkään hyviä kikkoja, miten reiät sais paikattua? Voiko hommaa hoitaa itse jotenkin näppärästi, vai pitääkö viedä jollekkin "ammattilaiselle paikattavaksi"?
Tuolta tavoittaa 050 435 1423
JaaGeRMaisTeR
28.07.2013 20:41:43
nurmikko1: Kertokaahan taas tyhmälle :). Sain juuri käsiini Tokain LC-85:n, johon aiempi omistaja oli vaihtanut mikeiksi Duncanin P-Railit ja niiden puolitusta varten asentanut erilliset potikat kitaran bodyyn. Haluaisin vaihtaa mikit ja ottaa ne ylimääräiset potikat pois, jolloin bodyyn jää tietenkin kaksi reikää. Olisko kenelläkään hyviä kikkoja, miten reiät sais paikattua? Voiko hommaa hoitaa itse jotenkin näppärästi, vai pitääkö viedä jollekkin "ammattilaiselle paikattavaksi"?

Vie ammattilaiselle. Voihan ne itekkin paikata. Tietenki tulos on varmasti aivan kauhea, mutta jollei se haittaa.
*Maailma on potta*
Mandarax
28.07.2013 20:46:30
Tarra on perinteikäs sekä edullinen paikkausväline ;)
Sellaisia pieniä muovisia kalustetulppia saa erikokoisia, riippuu siis minkä kokoista koloa löytyy ja mikä on kitaran väritys (perusmusta / burstivärit jne..)

Jos ne pitäisi oikein vimosen päälle oikein häivyttää niin menee rungon pintamaalaus/lakkaus uusiksi, ammattilaisella maksaa pinnasta/väristä riippuen jokusesta satasesta tonniin ja ylikin.
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Old Joe
28.07.2013 21:45:03
Olisko kytkimille käyttöä? Halpa konsti peittää reikiä.
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Jeszse
28.07.2013 21:54:46
Mun mielestä fiksuin ratkasu olis jättää siihen ne potikat vaikka niitä ei sähköihin kytkiskään, ihan niinku ulkonäön kannalta, mut miten vaan.
Jari "Vittuku on hienot kattopaneelit" Kurki ja soitinyhtye Ramin Kivekset: The Jasser Arafats
LaMotta
28.07.2013 22:00:15

Tapitus ja epoksiliima. Sen jälkeen pitäisi vielä tehdä värjäys ja muu fiksaus. Maksanee ammattilaisen tekemänä helposti pari hunttia?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
elsewhere
29.07.2013 12:27:10
Kalliiksi tulee. Itse poistin Bigsby-viritelmän sunburstista telecasterista ja jäihän siihen runkoon neljä rumaa reikää, mutta lopulta päätin jättää ne siihen, koska korjaaminen olisi tullut todella kalliiksi ja lopputulos ei kuitenkaan olisi ollut täydellinen. Tuovat luonnetta kitaraan, sanovat :D
~ Love broke out and I forgot it's war.
JaaGeRMaisTeR
29.07.2013 23:34:35 (muokattu 29.07.2013 23:36:51)
On/mod/off kytkin.. kytkimellä saa kaikki muut ohitettua ja ääni lähtee suoraan mikeiltä -> volumen ja tonen kautta -> täys mykkä.. sellanen olis kätevä kytkin olla lisänä :) Se on toinen tarina tulisko sitä ikinä käytettyä.

E: Sekava.. tein muutoksia
*Maailma on potta*
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)