Aihe: Ensibasso ~600e?
1
HB
07.05.2004 11:06:30 (muokattu 07.05.2004 11:07:36)
Juu, elikkä ensimmäistä bassoa olen ostamassa. Bassoista on jonkun verran kokemusta, vaikken ole sellaista koskaan omistanut. Hintaluokka pyörii siinä 600 molemmin puolin. Musatyyli tulisi lähinnä (ainakin tällä hetkellä) olemaan metalli (ei ole kyllä haittaa vaikka soitin taipuisi monipuolisempaankin musaan). Soitin saa olla uusi tai käytetty.
Ehdotelkaa bassoja, ja kertokaa mitä mieltä olette aktiivielektroniikasta (lähinnä tässä hintaluokassa).

EDIT: typo
N_Bates
07.05.2004 11:33:12

Mielestäni kannattaa pysytellä passiivissa. En ole kokenut aktiivista olevan mitään järjetöntä hyötyä, mutta hintaa se kyllä kasvattaa. Niinpä rajoitetulla budjetilla ostaessa on järkevämpää panostaa hitusen parempaan passiivibassoon kuin aktiivihärpäkkeillä varustettuun, jossa on jouduttu tinkimään jostain muusta. Toki nämä ovat makuasioita. Joillekkin kai tuo aktiivi on todella tärkeä juttu..
Vain tekemättä jätetty taide ei ole tekotaidetta.
L.Ruoska
07.05.2004 16:04:05

ESP tai Warwick? ESP:stä ei kyl kannata kuuttasataa maksaa, tilaa netistä. Onhan se aktiivi kiva kun on enemmän säätövaraa bassossa. Paketti pattereita maksaa pari egeä ja niillä selviää muutaman vuoden joten ei se mikään huolenaihe se aktiivi ole =)

Warwickeissa paras tatsi ja ESP:t sikahyvännäkösiä, mukavia soittaa myös. Himopainavia noi ESP:n neck-thrut, toisaalta se on myös ainoo neck-thru mitä mulla on ollu...muut on ollu niitä lastulevybassoja jotka ei todellakaan paina mitään =)

Aidot Warwickit taitaa olla kalliimpia, RockBasseja saat alta 600e. Testaa Ibanezin Ergodynejä jos sattuisit tykkäämään, ne on kait about tota hintaluokkaa ja mä ainakin diggailin. Hyvä tatsi ja siistejäkin osa niistä.
HB
07.05.2004 16:19:10
Juu kiitoksia vastauksista. Onko noi Rockbassit jotain lisenssillä valmistettuja "kopioita", jotain korealaista tuotantoa vai?
Warwickkejä ja Esp:jä olen itekkin miettinyt.
Pitää vissiin käydä musakaupoissa kokeilemassa ja kattelemassa.
Prowleri
07.05.2004 17:08:43
Riippuen vähän missä asut mutta katsastele käytettyjä, 600e ja allekin voi löytää ihan hyvää tilutinta jo.

Esim. Kitarapajalla näyttäisi olevan käytettyjen listalla mm. ESP The Junior, Aria Pro II jne.. Itse diggailen noita kasari-Arioita, juuri mitä tuolla pajallakin hengaa yksi, jämäkän oloisia, hyvä tatsi ja jees saundi, eikä hinnalla pilattuja :)
Eläkeläiset Euroviisuihin!
basistivol666
09.05.2004 13:43:35
Esp on kyllä loistava ja tekee perkeleen hyviä bassoja! Suosittelen f- sarjaa.
Tauti, se tappavi. Ripuli, se eheyttävi. Mut hauta, siinä taivaani. -Eino Leino
SF3YLO
10.05.2004 19:44:29

ite ostin tuon luokan hintaisen rock basson... ihan hyvähän se :P

mikä rockbasso?? basic aktiivi vai passiivi, vai joku muu???

Itse olin suunnitellut tuota basic passiivia tai aktiivia (siis 5-kielistä), ostelen varmaankin kesän jälkeen. Olisi kiva kuulla sinulta (tai muilta basicin omistavilta) mielipiteitä....
basistinalku
10.05.2004 22:33:05
syö suklaata!
onde
11.05.2004 23:24:39
Ite ajattelisin jotain Ibanezin tai Jammun parempaa sarjaa käytettynä tohon hintaan.Itelläni on "aito Warwick" enkä muutaman koe soiton jälkeen ole kovinkaan vakuuttunut Rockbasseista! No, mutta kokeile eri vaihto ehtoja ja valitte mikä eniten mielyttää, sillä mitä me täällä ehdotellaan on vain meidän omia mielipiteitä, mutta sinähän sillä bassolla soitat eikä me!
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
hulchuyou
12.05.2004 14:16:24
Ibanezit on aika hyviä tohon metalliin, mutta myös moneen muuhunkin tyyliin. Itselläni on ibanez SR800 ja ihan mainio peli ollut. (osta multa tää pois 600e ja on hyvä kauppa.)
Niskamies
12.05.2004 15:56:48
Fenderin mexico jazz bass on aika hyvä vehje tohon hintaan. Kaveri toi jenkeistä kovan kotelon kanssa, tulleineen noin 400 euroa. Yksi ongelma siinä kyllä oli, botne puuttu jotenkin aika kokonaan. Vertasin mun jazzbassoon, sama vahvari, soittaja, ja basson säädöt, mutta mun bassossa oli paljon enemmän botnea. En tiedä missä vika.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)