Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Treenivinkki plektrakädelle
1 2 3
Krice
27.07.2013 19:42:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä kitaristit katsoo mitä otelaudalla tapahtuu, mutta kannattaa kääntää välillä katse plektrakäteen ja katsoa mitä se tekee. Siis tarkasti ja koko ajan. Missä asennossa plektra on? Millä tavalla käsi liikkuu kun siirtyy kieleltä toiselle? Yleensäkin sitä miten tulee soitettua. Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta ei ole sitä!
 
Itse olen saanut hyviä tuloksia kun soitan jotakin nopeaa ja jos alkaa tökkimään (tai sattumaan) niin hidastan ja katson miten käytän plektraa, ja sen jälkeen alan kokeilemaan miten sen voisi soittaa kevyemmin ja nopeammin. Välttämättä se tekniikka minkä joskus on omaksunut ei ole paras.
 
Hynkel
28.07.2013 11:39:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olet oikeassa. Näin se menee.
 
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
Tonski
28.07.2013 16:00:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olet oikeassa. Näin se menee.
 
tender.insanity
28.07.2013 16:09:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Itse olen saanut hyviä tuloksia kun soitan jotakin nopeaa
 
Onko tulokset verrattavissa hauistesi kasvuun?
 
R2
28.07.2013 21:51:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice : Kun Katsoit Plektraan
 
Kun katsoit plektraan
Kaiken muun mä unohdin
Kun katsoit plektraan
Vain sinun olla halusin
Kun katsoit plektraan
Sytyin sylissäs ja paloin
Silloin rakastaa sua aloin
Kun sä katsoit plektraan hetken niin
 
jesteri
29.07.2013 00:13:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitää joskus kokeilla.
 
ReBeat
29.07.2013 00:29:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Itse olen saanut hyviä tuloksia kun soitan jotakin nopeaa ja jos alkaa tökkimään (tai sattumaan) niin hidastan ja katson miten käytän plektraa
 
Allekirjoitan koko homman. Pitäis itekkin harrastaa. Mutta tossa olikin myös mainittuna heti yks probleema ainakin omalla kohdallani. Jos ite vartavasten hidastan soittamista että voisin tutkia plektrakäden ulosantia, niin en todellakaan soita (räpellä) sillon välttämättä enää samalla tavalla kuin siinä "aidossa" tempossa. Sitä vähän niinkuin alkaa silottelemaan hommaa ja piilottelemaan itseltä virheitä, kun on erikoistilanne ja katselmus. Soittamisesta tulee vähän teeskentelyä.
 
Toinen probleema on sellainen, että jos siinä tutkittavassa kuviossa on yhtään hankala juttu vasemmalle kädelle (esim. tring kippingiä), niin vasurinakit sitten heiluu katseelta piilossa varmasti vielä normaaliakin epätarkemmin. Eli toinen laita alkaa valskaamaan. Elikkä ei mikään läpihuutojuttu. Käytännössä on helppoa tutkia vain.... helppoja tilanteita.
 
Wradlin
29.07.2013 01:49:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä vinkki. En ole tainnut vielä koskaan nähdä plektraani. Minkähän värinen se mahtaa olla?
 
Tawsky
29.07.2013 08:36:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Onko tulokset verrattavissa hauistesi kasvuun?
 
http://www.reactiongifs.com/wp-cont … t/uploads/2013/07/slow-lol-zoom.gif
 
Mä olenkin välillä haaveillut meidän tapaamisesta. Mielikuvissani on välkkynyt Rush, komeita keppejä, neitien juomia ja karjuntaa. -EvilDead
tender.insanity
29.07.2013 09:16:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä suosittelen, että vasemmalla silmällä katsoo vasemman käden - ja oikealla silmällä oikean käden toimintaa.
 
Vetehinen
29.07.2013 09:59:20 (muokattu 29.07.2013 18:09:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Allekirjoitan koko homman. Pitäis itekkin harrastaa. Mutta tossa olikin myös mainittuna heti yks probleema ainakin omalla kohdallani. Jos ite vartavasten hidastan soittamista että voisin tutkia plektrakäden ulosantia, niin en todellakaan soita (räpellä) sillon välttämättä enää samalla tavalla kuin siinä "aidossa" tempossa. Sitä vähän niinkuin alkaa silottelemaan hommaa ja piilottelemaan itseltä virheitä, kun on erikoistilanne ja katselmus. Soittamisesta tulee vähän teeskentelyä.
 
Toinen probleema on sellainen, että jos siinä tutkittavassa kuviossa on yhtään hankala juttu vasemmalle kädelle (esim. tring kippingiä), niin vasurinakit sitten heiluu katseelta piilossa varmasti vielä normaaliakin epätarkemmin. Eli toinen laita alkaa valskaamaan. Elikkä ei mikään läpihuutojuttu. Käytännössä on helppoa tutkia vain.... helppoja tilanteita.

 
Videotallennetta kehiin. Ei tartte hidastaa eikä keskittyä mihinkään soittaessa, ja kummankin käden toiminnan voi tarkastaa jälkikäteen.
 
I hate Muse.
John Titor
29.07.2013 14:26:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olet oikeassa. Näin se menee.
 
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
Tsugu Way
29.07.2013 14:40:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin soittanut jo muutaman vuoden. Menin kitaratunneille. Mestari totesi, että plektrakäden tekniikka pielessä. Hän käski minun keskittyä pelkästään siihen. Hetken aikaa minun oli seurattava harjoitellessani myös katseella oikeaa kättäni, jotta se alkoi toimia oikein. Tuloksia alkoi syntyä. Tekniikka parani huimasti. Niin se käy.
 
Blues is allright!
Tympee Huttunen
29.07.2013 14:47:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Mä suosittelen, että vasemmalla silmällä katsoo vasemman käden - ja oikealla silmällä oikean käden toimintaa.
 
Mitä ohjeita antoi? Itsekin olen huomannut, että nimenomaan plektrakäsi on hidasteena.
 
R2
30.07.2013 03:59:13 (muokattu 30.07.2013 04:03:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käänsin varmuuden vuoksi google translatella tämän englanniksi, niin ulkomaalaisetkin oppivat.
 
Generally, guitarists considers the fingerboard is done, but you should turn from plektrakäteen look and see what it does. So, accurately and at all times. The position of the pick is? Manner in which the hand moves when you move from one language to another? In general, it is what needs to be dialed. It sounds simple, but is not it!
_
In fact, I have had good results when I play something fast, and if you start to tökkimään (or chance) to slow down and consider how to use a pick, and after the experiment with how it could make a lighter and faster. Inevitably it is a technique which is sometimes adopted is not the best.

 
EDIT: Minor mistakes in translation, but thats because I was looking at the plektrakäsi at the same time.
 
Milkop
30.07.2013 08:07:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

R2: EDIT: Minor mistakes in translation, but thats because I was looking at the plektrakäsi at the same time.
 
Eisss... :----------D
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Jucciz
30.07.2013 22:24:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Mä suosittelen, että vasemmalla silmällä katsoo vasemman käden - ja oikealla silmällä oikean käden toimintaa.
 
Pete Thorn kiroaa kun hänen menestyksensä salaisuus paljastui.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Aman
31.07.2013 00:49:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Pete Thorn kiroaa kun hänen menestyksensä salaisuus paljastui.
 
Mä luulen, että hänen tapauksessa kyse on nimenomaan päinvastaisesta ilmiöstä.
 
'Naisvetoista poprokkia' Jessica Wolff tai 'to seventies and back' Gonzo Sombrero
Jucciz
31.07.2013 07:52:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aman: Mä luulen, että hänen tapauksessa kyse on nimenomaan päinvastaisesta ilmiöstä.
 
Aivan, aivan. No, pääasia, että joku silmä vahtii jotain kättä herkeämättä.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Vetehinen
31.07.2013 10:55:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aman: Mä luulen, että hänen tapauksessa kyse on nimenomaan päinvastaisesta ilmiöstä.
 
Ellei harjoittele peilin edessä.
 
I hate Muse.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «