Aihe: Nirvana
1 2 3 4 525 26 27 28 2939 40 41 42 43
daredevil
26.07.2013 10:56:09
Nirvana oli ihan täysin Kurtin projekti. Ei sitä kukaan muu pysty vetään. Mun mielestä AIC on vähän eri juttu.
Wradlin
26.07.2013 11:02:06
daredevil: Nirvana oli ihan täysin Kurtin projekti. Ei sitä kukaan muu pysty vetään. Mun mielestä AIC on vähän eri juttu.

Näin. Vaikka olikin bändi niin aivan selvästihän Nirvana = Cobain. Kuten yleensäkin laulaja-kitaristien/basistien bändit, jotka eivät määrättömästi sisällä muita soittajia. Motörhead, Green Day, Muse, Metallica, Nirvana ja vaikka mitkä muut, mitä ne olisivat ilman sitä The Hahmoa joka tekee, soittaa ja laulaa biisit, on lehtien sivuilla, lavan keskellä, fanien seinillä? No eivät paljon mitään.
slowdive
26.07.2013 12:01:34
Vaan eikö tuossa lähinnä ollu kyse jostain tribuuttihenkisestä yksittäisvedosta? Sen verran noilla hengissäolevilla taitaa olla tyylitajua (ja realismin tajua), että tuskinpa sitä Nirvanaa missään vaiheessa nyt uudelleen ollaan kasaamassa vaikka kaksikko niitä biisejä tykkäisi jossain tilanteessa soitellakkin? Ei kai siinä ole syytä kenenkään alkaa haudassaan pyörimään herneet nenässä.
"one good thing about music, when it hits you feel no pain" (bob marley)
reino
26.07.2013 12:19:52
slowdive: Vaan eikö tuossa lähinnä ollu kyse jostain tribuuttihenkisestä yksittäisvedosta? Sen verran noilla hengissäolevilla taitaa olla tyylitajua (ja realismin tajua), että tuskinpa sitä Nirvanaa missään vaiheessa nyt uudelleen ollaan kasaamassa vaikka kaksikko niitä biisejä tykkäisi jossain tilanteessa soitellakkin? Ei kai siinä ole syytä kenenkään alkaa haudassaan pyörimään herneet nenässä.

No eihän tuollainen tribuutti ainakaan minua haittaisi ollenkaan, mutta esim. se, että tekisivät Alice in Chainsin kaltaisen comebackin, olisi kyllä aikamoista.

Vaikka eipä tuollaisesta kukaan tainnut varsinaisesti puhuakaan, vaikka vertausta ilmoille heitettiinkin.
ding-dong
HaloOfFlies
26.07.2013 12:59:56 (muokattu 26.07.2013 13:32:34)

reino: No eihän tuollainen tribuutti ainakaan minua haittaisi ollenkaan, mutta esim. se, että tekisivät Alice in Chainsin kaltaisen comebackin, olisi kyllä aikamoista.

Vaikka eipä tuollaisesta kukaan tainnut varsinaisesti puhuakaan, vaikka vertausta ilmoille heitettiinkin.

Joo ei sellaisesta puhuttu. Dave itsekin sanoi NME:n haastattelussa, että jos Nirvanan materiaaliin joskus koskevat niin silloin kyse on tribuutista ja sen pitää tapahtua oikeista syistä. Ja kyllä siellä siinä tilanteessa mietittäisiin tarkkaan, kuka olisi sopiva henkilö bändin biisejä laulamaan. Ei sinne kuitenkaan ihan ketä tahansa kelpuutettaisi.

Foo Fighters soittamassa Nirvanaa ei minunkaan mielestäni kuulostaisi hyvältä ajatukselta, vaikka Grohl siinä soittaakin.

Uskon kyllä että vielä joku päivä jäljelläoleva kaksikko/kolmikko tekee Kurtille kunniaa. Joku tribuuttikiertue tai vastaava olisi ihan hieno juttu, en pistäisi pahakseni.

In Utero-juhlajulkaisusta on ilmeisesti tulossa samanlainen deluxe-painos kuin Nevermindin vastaavasta kaksi vuotta sitten.
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Käyttäjätunnus
26.07.2013 16:50:34
Hmm. Mites tribuuttikonsertti niinkuin Freddie Mercurylla aikanaan, että joka biisissä eri laulaja (tai korkeintaan kaksi biisiä samalta laulajalta)? Dave, Krist ja Pat soittas kaikissa biiseissä taustat. Ehkä toinen kitara joissain biiseissä. Wembleyn Stadion (niinkuin tässä Freddien tapauksessa) tosin ei ehkä ihan ois kaikkein"Nirvanamaisin", mut joku pienempi mesta. Mä oon aina esim. miettiny miltä kuulostais vaikka Scentless Apprentice Zack De La Rochan vetämänä :) (Tom Morello tietty toiseen kitaraan ja soittas soolon). Michael Stipe laulais Pollyn. Maynard James Keenan laulais Heart Shaped Boxin. Brian Fallon laulais Drain Youn. Ja niin edelleen. Kuhan ny v***u tajuaisivat pitää sen Seetherin laulajan kaukana tästä tapahtumasta!

Mut varsinainen Nirvana reunion ihan kellä tahansa laulajalla olis mustakin jotenkin tyhmää....
The Rolling Stones are playing in Philadelphia tonight, but we're better so fuck'em -Paul Westerberg
daredevil
26.07.2013 23:29:41
Käyttäjätunnus: Hmm. Mites tribuuttikonsertti niinkuin Freddie Mercurylla aikanaan, että joka biisissä eri laulaja (tai korkeintaan kaksi biisiä samalta laulajalta)?

Joo se oli kyllä mieleenpainuva konsertti, taisin katsoo koko konsertin livenä telkusta ja mulla oli se 240min VHS-kasetillakin tallennettuna. Mahtui just sopivasti! :D
b4rr3l vombat
28.07.2013 18:20:31
Kapuli14: On taidettu vetää ihan taskuäänitys laitteella toi Hardc0re demo? Tai ainakin yks biisi.

Asiata toiseen, mikä on mielestänne paras Nirvana-levy. (Bootlegit ja kokoelmatkin lasketaan!)

nevermind o paras
carnation
28.07.2013 18:21:32
oletteko koskaan miettineet jos kurt kobain ei olis tehnyt itsemurhaa vaan jatkanut soittanmsta niin oisiko nirvana enää kuuluisa
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
jazzmies
28.07.2013 19:06:37
carnation: oletteko koskaan miettineet jos kurt kobain ei olis tehnyt itsemurhaa vaan jatkanut soittanmsta niin oisiko nirvana enää kuuluisa

Erittäin asiallinen kyssäri!
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
jukkajylli
28.07.2013 19:40:12
carnation: oletteko koskaan miettineet jos kurt kobain ei olis tehnyt itsemurhaa vaan jatkanut soittanmsta niin oisiko nirvana enää kuuluisa

Todennakoisesti. Niilla voisi olla uusiakin hitteja.
b4rr3l vombat
28.07.2013 19:53:10

hauska juttu et mä kirjotin ton saman jutun aikasemmi ja tos o sama virhe
sientenystävä.
28.07.2013 20:27:08
b4rr3l vombat: hauska juttu et mä kirjotin ton saman jutun aikasemmi ja tos o sama virhe

Tosi hauska juttu joo.
Wradlin
28.07.2013 20:39:22
b4rr3l vombat: hauska juttu et mä kirjotin ton saman jutun aikasemmi ja tos o sama virhe

Tässä ei ole mitään hauskaa.
b4rr3l vombat
28.07.2013 20:42:40
Wradlin: Tässä ei ole mitään hauskaa.

jos et usko nii tarkista vaikka eti olisiko nirvana kuuluisa jos se olisi vielä
Wradlin
28.07.2013 21:17:20
b4rr3l vombat: jos et usko nii tarkista vaikka eti olisiko nirvana kuuluisa jos se olisi vielä

Viitsitkö laittaa saman suomeksi?
SmashedPumpkin
28.07.2013 21:59:51
Olen kuunnellut paljon keikkoja ennen ja jälkeen suuren suosion. Täytyy sanoa että Kurt oli kyllä todella kova esiintyjä ja laittoi kaiken peliin keikoilla. Ennen suosiota ja sen jälkeenkin. Joten sanoisin että olis tunnettu vieläkin. Ja varmasti suosittu mutta ei varmasti niin kun silloin nevermindin aikoihin. Mun mielestä todella kova live artisti. Mutta tietty ei tykänny bisnes puolesta ja siitä smells like teen spiritin hässäkästä....
Olis varmaan ollu vielä niin paljon annettavaa.
mutta näillä mennään mitä on jäljellä.
jazzmies
28.07.2013 22:40:34
SmashedPumpkin: Olis varmaan ollu vielä niin paljon annettavaa.
mutta näillä mennään mitä on jäljellä.

Hetken pohdittuani asiaa luulen, että Nirvana olisi hajonnut neljännen levyn jälkeen. Nevermind olisi yhä klassikkolevy. Cobainin soolouraa olisi joutunut odottelemaan muutaman vuoden muutaman epäonnistuneen vieroitusyrityksen jälkeen. Hän olisi lopettanut kovan kaman käytön 1998 ja hakenut vauhtia Etelä-Tiibetin suunnalta. Hänen oma musiikkinsa muuttui vähitellen out-of-the-box, jonka seurauksena vuonna 2003 hän olisi perustanut uuden vakituisen bändinsä "Amneshian" Matt Cameronin, Jonas Hellborgin ja silloin tuntemattoman kosketinsoittaja/samplemies Stash Newbornin kanssa. Bill Laswell olisi tuottanut kaikki heidän tähänastiset levyt.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
kyseinen
28.07.2013 23:52:00
daredevil: Eikös Kurtin suunnitelmissa ollut tehdä jonkinlaista taidemusiikkia, joka koostuu aberdeenilaisten juoppojen jorinoista?

Shane MacGowan teki tän jo.
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)