Aihe: Tangomarkkinat 2013
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Roweami
21.07.2013 01:53:35
rintapek: Olenko mä ainoa, jonka mielestä "taiteellinen" tangotulkinta on melko rektaalia..

Ja että lapintango plasmanäyttöjen, neonvalojen ja ledilamppujen loisteessa on oikeesti aika syvältä.

Toisaalta mä kyllä jätän väliin kaikki kuituvalaistut ja sähkökiukaiset saunatkin.

Et ny kaukana oo, "suomen huonoin bändi" käytti tuota tehokeinoa,soittajien poskeen paistoi koko illan sykkivä LED-vako, luulis wituttavan kuin yeisöäkin.

Paikka olisi muutenkin ollut autenttinen, voi hyvää päivää.
pekkajau
21.07.2013 03:22:04 (muokattu 21.07.2013 03:26:39)
Tänään soitettiin kaksi tangoa hääkeikalla. Kukaan ei tanssinut. Humppaa tanssivat muutamat. Rokkia tanssi kaikki. Valssit myös yllättivät. Niitäkin tanssi kaikki. Tosin on todettava että väliakamusiikina soi joku Cheek tms...ja hedelmällisessä iässä olevat naaraat hyppivät silloin lavalla ihan hulluina! Kyllä konevoima näköjään aina voittaa kävelymiehen!
Yön siivet
23.07.2013 12:13:11
Meinaatko sinä, että en osaisi laaja-alaisesti? Jos olen oppinut yhden tai kaksi lajia, opin kaikki muutkin, kun vain pääsisin aiheisiin käsiksi. En pääse, kun muusikot ovat sangen rajoittuneita tai ehkä oikeammin, että meikällä ei ole ollut onnea saada samanhenkisiä ja -asenteisia kiinni.

Kilpailu ei ole kaikkien tie eikä ainakaan sellaisen tyypin, joka tykkää, että yhteiskunta on kilpailemisesta sairas. Miksi ihmeessä pitäisi asettaa itsensä tilanteeseen, jossa joku tuomaroi kaksi erilaista, mutta ihan yhtä hyvää laulajaa (tai mitä muuta tahansa) omien mielihalujensa tai mieltymystensä pohjalta, tms. ulkokohtaisten asioden nojalla. Ei järjen hiventä.

Ja nykypäivänä juttu on myöskin pelkkää bisnestä, josta seuraa, että tulokset ovat etukäteen sovittuja ja pelattuja pelejä, sopupelejä milloin minkäkin tahon hyväksi. Siis ei suoraa, rehellistä ja vilpitöntä toimintaa odottavan ja olettavan hommoo ollenkaan.

Minusta paras tie tosissaan otettavuuteen on se, että teen asiat omalla tavallani, niin kuin itsestäni hyvältä ja oikealta tuntuu. Siihen ei tarvita tuomaria, mutta joku hyvän näkemyksen ja kokemuksen omaava tyyppi, kokenut kollega, olisi kullanarvoinen tuki tällaiselle omalla polullaan rämpijälle.

"Niin kun edes laaja-alainen musiikkimaku, laaja-alainen osaaminen onkin sitten eri juttu, mutta onhan se kai hyvä alku?

Tie on pitkä ja ohdakkeinen, kyllä se kuule jokin kilpailu ja pärjääminen olisi ponnahduslauta kuitenkin, silloin otetaan edes hetken tosissaan."
EP
23.07.2013 18:14:46 (muokattu 23.07.2013 18:16:28)
Yön siivet: Meinaatko sinä, että en osaisi laaja-alaisesti? Jos olen oppinut yhden tai kaksi lajia, opin kaikki muutkin, kun vain pääsisin aiheisiin käsiksi. En pääse, kun muusikot ovat sangen rajoittuneita tai ehkä oikeammin, että meikällä ei ole ollut onnea saada samanhenkisiä ja -asenteisia kiinni.

Täh? No en kuule meinaa, ihan noin yleisesti tarkoitin, että jos tykkää monenlaisesta musiikista niin niitä voi ihan tanssipändin ohjelmistoonkin, vaikka wanhoja jazzstankkuja, kansanmusiikkia, rokkia ym. ym. omien mahdollisuuksien ja kulloisenkin yleisön mukaan tietenkin.
Mutta usein ei viitsitä sen ohjelmiston eteen paljon vaivaa nähdä, eikä luoda pändin omaa tyyliä ja tulos on tylsä ja yksipuolinen.

Kilpailu ei ole kaikkien tie eikä ainakaan sellaisen tyypin, joka tykkää, että yhteiskunta on kilpailemisesta sairas. Miksi ihmeessä pitäisi asettaa itsensä tilanteeseen, jossa joku tuomaroi kaksi erilaista, mutta ihan yhtä hyvää laulajaa (tai mitä muuta tahansa) omien mielihalujensa tai mieltymystensä pohjalta, tms. ulkokohtaisten asioden nojalla. Ei järjen hiventä.

Jep, niin olen ymmärtänyt ja osittain ihan samaa mielipuolta oon.

Ja nykypäivänä juttu on myöskin pelkkää bisnestä, josta seuraa, että tulokset ovat etukäteen sovittuja ja pelattuja pelejä, sopupelejä milloin minkäkin tahon hyväksi. Siis ei suoraa, rehellistä ja vilpitöntä toimintaa odottavan ja olettavan hommoo ollenkaan.

Jotkut vaan janoaa sitä menestystä ja kuuluisuutta niin kovin, että laitta ittensä likoon ja jaksaa haukkumisista ja aliarvioinnista yrittää, jotkut onnistuukin!

E: ja sitten on taas niitä jotka ei kaihda mitään keinoja ja on valmiiita vaikka mihin! Hehhee!! : ))

Minusta paras tie tosissaan otettavuuteen on se, että teen asiat omalla tavallani, niin kuin itsestäni hyvältä ja oikealta tuntuu. Siihen ei tarvita tuomaria, mutta joku hyvän näkemyksen ja kokemuksen omaava tyyppi, kokenut kollega, olisi kullanarvoinen tuki tällaiselle omalla polullaan rämpijälle.

Aivan jep ja jetsulleen!
Epämuusikko
24.07.2013 00:11:07
Master-x: Mikä v***n nyyjork taims???

http://www.nytimes.com/2013/07/16/w … assion-and-the-melancholy.html?_r=0

"listening to Finnish stars belt out tango tunes, taking part in lessons and contests, and striding, twisting and leaning to the thump, thump, thump of the tango beat until the early hours of the morning"

:D
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
EP
24.07.2013 10:19:30
Master-x: Mikä v***n nyyjork taims???

http://www.nytimes.com/2013/07/16/w … assion-and-the-melancholy.html?_r=0

Äläpä muuta virka..
Suomalaista tangoa viedään maailmalle monien hyvien orkestereiden ja muusikoiden voimin.
Toi tangomarkkinathan on vaan osa suomalaista tangoa, tosin aika tärkeä osa sitä!
palle3
24.07.2013 21:13:40
Kyllä nyt osu valinnat kohralleen : Heidi nyt oli alusta asti ihan selviö. ja Kyösti oli Paras. Vaimokin tykkäs. Eivät oo kumpikaan suoraan karsinnoista lavatähdeksi -osastoo...
EP
26.07.2013 17:41:33
Missäs lavalla se oli kun tämä Mäkimattila sai Varjokuva -yhtyeen kavereilta sen puuratin? Aikamoinen tunnustus sekin! : )
HuNppabeibi
26.07.2013 17:59:08
EP: Missäs lavalla se oli kun tämä Mäkimattila sai Varjokuva -yhtyeen kavereilta sen puuratin? Aikamoinen tunnustus sekin! : )

Eikös se ollut valasrannassa, "poikien" kotilavalla.
isojussi
27.07.2013 04:41:55
Yön siivet: Onneksi kommenttisi kertoo jotain vain sinusta, minusta ei mitään. Hah.

Ekkös just sää taannoin ihmetelly, miks ei pääse pystymettästä valmiiseen päntiin lauleskeleen, vaikka selvästi olit kertonu, että näyttäis olevan laulajan tarvetta?

Jälleen kerran otan todennäkösesti kusipään kruunun päähäni, kun kerron sulle, että löytyy ihan pirusti kovia soittajia, joilta taittuu kokolailla mikä vaan. Se, että ne saat sitte pändiin, vaatii muutakin, kun kovaa hinkua päästä laulaan.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Anonymous-jazz
27.07.2013 05:13:39 (muokattu 27.07.2013 05:23:58)

isojussi:
Jälleen kerran otan todennäkösesti kusipään kruunun päähäni, kun kerron sulle, että löytyy ihan pirusti kovia soittajia, joilta taittuu kokolailla mikä vaan. Se, että ne saat sitte pändiin, vaatii muutakin, kun kovaa hinkua päästä laulaan.

Suomi on liian pieni maa tuollaiseen, että näiden monien pystöjen taustabändit ovat timanttisen kovia kuten esim. Ruotsissa.

Uskoisin kyllä, että tuolla naapurimaassamme Ruotsissa näitä Trio Forrestereita on paljon vähemmän prosentuaalisesti mitä täällä Suomessa.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
EP
27.07.2013 13:25:42
Anonymous-jazz: Suomi on liian pieni maa tuollaiseen, että näiden monien pystöjen taustabändit ovat timanttisen kovia kuten esim. Ruotsissa.

Uskoisin kyllä, että tuolla naapurimaassamme Ruotsissa näitä Trio Forrestereita on paljon vähemmän prosentuaalisesti mitä täällä Suomessa.

Eli tiivistettynä: Ruottissa enempi "timanttisen kovia" mut vähempi "Vorrestereita", niinkö? : ))
House Band
27.07.2013 22:00:30
isojussi: Ekkös just sää taannoin ihmetelly, miks ei pääse pystymettästä valmiiseen päntiin lauleskeleen, vaikka selvästi olit kertonu, että näyttäis olevan laulajan tarvetta?

Big J.
Olet niin oikeassa.
Sinä päivänä,kun kuvittelee olevansa valmis laulaja tai muusikko,on jo pudonnut kehityksen kelkasta pahasti.
Viimeinen laulaja,jonka minä tiedän pompanneen julkisuuteen pelkästään pyrkyrin
parhaita puolia käyttämällä on Nti.Teräsniska.
Toki jokaisen on myönnettävä,että tuo tie arvostetuksi laulajaksi vaatii sen,että siinä vaiheessa kun tilaisuus tulee,se suu on oltava muutakin kuin paskanpuhumista ja itsensäkehumista varten.
Tämän laulajan tontin Nti.Suvi Teräsniska on täyttänyt upealla tavalla.
Muitakin esimerkkejä on.
Mm.Eini,Katri-Helena,Lea Laven ym. ovat hakeutuneet alalle innostuksen ja halun kautta. Tämän vision eteen on sitten siivottu Tukholmassa hotelleja ym.
Kaikki nämä artistit ovat kannuksensa ja paikkansa ansainneet kevyen musiikin ilosella tiellä tässä armottomassa "Viihde-Suomessa".

Se,että minulle osoitettu kommentti "kertoo enemmän sinusta,kuin minusta",sekä sitä seurannut keskustelu on varmasti osaltaan totta.
Toinen on mm. kyseisten artistien (poislukien Nti.Teräsniska),sekä kymmenien muiden kanssa esittänyt niin virsiä,tanssimusiikkia,poppia,kansanmusiikkia ym. muutama tuhat keikkaa.
Toinen taas tuskin on karaokea kovempaa tavaraa nähnyt muutakuin unissaan.
Pelkästään se,että toinen on ammattilainen ja toinen ei,aiheuttaa vakavia näkemyseroja.

Tämä "Yön Siivet" on varmasti sitä mieltä,että hän on ansainnut taakseen ammattimiehet,jotka voivat soittaa ja laulaa hänen haluamallaan tavalla.
Mitään konkreettista ei kuitenkaan ole tapahtunut,että näin olisi käyvä.
Näitä "wannabearjakorisevaannaeriksson-laulajia" tulee varmasti sinullekin vastaan jos ei päivittäin,niin useasti kuitenkin.
Yleensä pelkästään pokan pitäminen on jo säestystehtävissä vaikeaa,kuten hyvin tiedät.
Siksi ei kannata vaivata päätään turhaan,koska jos ajatusmaailma on heti "uran" alussa tuota luokkaa,ei sitä pysty enää muuttamaan oikeaan suuntaan.
Ei edes eräs perseennuolija,kuka on tällä palstalla aina kaikkien kanssa samaa mieltä.
Hah.
Soittaja soittaa,haitaristi haittaa.
EP
27.07.2013 22:21:58 (muokattu 27.07.2013 22:23:37)
House Band:

..Tämä "Yön Siivet" on varmasti sitä mieltä,että hän on ansainnut taakseen ammattimiehet,jotka voivat soittaa ja laulaa hänen haluamallaan tavalla..

Mä oon käsittänyt niin, että paremminkin löytää "samanhenkisiä" noin soittotyyliltään (tanssimusiikin lisäksi myös jazz- ja muu viihdemusiikki) ja soittamiseen ammattimaisesti suhtautuvia soittajia.
isojussi
28.07.2013 12:52:33
EP: Mä oon käsittänyt niin, että paremminkin löytää "samanhenkisiä" noin soittotyyliltään (tanssimusiikin lisäksi myös jazz- ja muu viihdemusiikki) ja soittamiseen ammattimaisesti suhtautuvia soittajia.

Siis nimenomaan ton alan solisteista on enemmän, kuin runsaudenpulaa. Rumempia joutuu kepillä hätisteleen ja osaavammillekin vastaileen, notta "kattellaan..."

Ja mitä helevetin laaja-alaisuutta toi nyt on? Jos oikeesti osaat vetää monipuolisesti tanssimusiikkia, niin se jo automaattisesti sisältää dsäässin ja viihteen.

Poislukien kaiken maailman yhdenkompinkahdentemponpiikkilankaorkesterit, jotka on lähinnä tanssimusiikin irvikuvia.

Edelleen: Ammatilaisia saa, mutta miks ne lähtis kaiken maailman talkoisiin, varsinkaan, jo pyytäjällä on ansenne valmiiks "kohdillaan"? Olis mustakin hieno asua kelohirsitalossa, mutta en mä oleta, että joku sen mulle ilmaseks rakentaa.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
EP
28.07.2013 14:30:53
isojussi: Siis nimenomaan ton alan solisteista on enemmän, kuin runsaudenpulaa. Rumempia joutuu kepillä hätisteleen ja osaavammillekin vastaileen, notta "kattellaan..."

Soittajista oli kyse..

Ja mitä helevetin laaja-alaisuutta toi nyt on? Jos oikeesti osaat vetää monipuolisesti tanssimusiikkia, niin se jo automaattisesti sisältää dsäässin ja viihteen.

Niinhän se pitäisi olla, mutta onko?

Poislukien kaiken maailman yhdenkompinkahdentemponpiikkilankaorkesterit, jotka on lähinnä tanssimusiikin irvikuvia.

Ei kyllä rautalanka-/ beatmusiikki kuuluu suomalaiseen tanssilavakulttuuriin.

Edelleen: Ammatilaisia saa, mutta miks ne lähtis kaiken maailman talkoisiin, varsinkaan, jo pyytäjällä on ansenne valmiiks "kohdillaan"? Olis mustakin hieno asua kelohirsitalossa, mutta en mä oleta, että joku sen mulle ilmaseks rakentaa.

Sulle luulis olevan ongelma tuttu kun oot kirjoitellu harrastajasoittajien suhtautumisesta treeneihin ym?
Siis "ammattimaisesti suhtautuvista" kirjoitin.
Tankero
28.07.2013 15:47:41 (muokattu 28.07.2013 17:47:20)
House Band: Big J.
Olet niin oikeassa.
Sinä päivänä,kun kuvittelee olevansa valmis laulaja tai muusikko,on jo pudonnut kehityksen kelkasta pahasti.
Viimeinen laulaja,jonka minä tiedän pompanneen julkisuuteen pelkästään pyrkyrin
parhaita puolia käyttämällä on Nti.Teräsniska.
Toki jokaisen on myönnettävä,että tuo tie arvostetuksi laulajaksi vaatii sen,että siinä vaiheessa kun tilaisuus tulee,se suu on oltava muutakin kuin paskanpuhumista ja itsensäkehumista varten.
Tämän laulajan tontin Nti.Suvi Teräsniska on täyttänyt upealla tavalla.
Muitakin esimerkkejä on.
Mm.Eini,Katri-Helena,Lea Laven ym. ovat hakeutuneet alalle innostuksen ja halun kautta. Tämän vision eteen on sitten siivottu Tukholmassa hotelleja ym.
Kaikki nämä artistit ovat kannuksensa ja paikkansa ansainneet kevyen musiikin ilosella tiellä tässä armottomassa "Viihde-Suomessa".

Se,että minulle osoitettu kommentti "kertoo enemmän sinusta,kuin minusta",sekä sitä seurannut keskustelu on varmasti osaltaan totta.
Toinen on mm. kyseisten artistien (poislukien Nti.Teräsniska),sekä kymmenien muiden kanssa esittänyt niin virsiä,tanssimusiikkia,poppia,kansanmusiikkia ym. muutama tuhat keikkaa.
Toinen taas tuskin on karaokea kovempaa tavaraa nähnyt muutakuin unissaan.
Pelkästään se,että toinen on ammattilainen ja toinen ei,aiheuttaa vakavia näkemyseroja.

Tämä "Yön Siivet" on varmasti sitä mieltä,että hän on ansainnut taakseen ammattimiehet,jotka voivat soittaa ja laulaa hänen haluamallaan tavalla.
Mitään konkreettista ei kuitenkaan ole tapahtunut,että näin olisi käyvä.
Näitä "wannabearjakorisevaannaeriksson-laulajia" tulee varmasti sinullekin vastaan jos ei päivittäin,niin useasti kuitenkin.
Yleensä pelkästään pokan pitäminen on jo säestystehtävissä vaikeaa,kuten hyvin tiedät.
Siksi ei kannata vaivata päätään turhaan,koska jos ajatusmaailma on heti "uran" alussa tuota luokkaa,ei sitä pysty enää muuttamaan oikeaan suuntaan.
Ei edes eräs perseennuolija,kuka on tällä palstalla aina kaikkien kanssa samaa mieltä.
Hah.

-------------------------------------------

------------------------------------------------
Humppajyrä
House Band
28.07.2013 16:03:10
Tankero: Kirjoitus on Suvin osalta täyttä paskaa.

Muuhun en ota kantaa.

Miten se nyt paskaa on?
Että Suvi ei osaisikaan laulaa?
Ettei neiti olisikaan itse hakeutunut alalle kuorohommien jälkeen menemällä Lindholmin kanssa jutuille?
Unohtamatta toki Rasinkangasta.
Ettei Suvi olekkaan lunastanut paikkaansa Suomalaisella Iskelmätaivaalla?
Soittaja soittaa,haitaristi haittaa.
Tankero
28.07.2013 17:48:07
House Band: Miten se nyt paskaa on?
Että Suvi ei osaisikaan laulaa?
Ettei neiti olisikaan itse hakeutunut alalle kuorohommien jälkeen menemällä Lindholmin kanssa jutuille?
Unohtamatta toki Rasinkangasta.
Ettei Suvi olekkaan lunastanut paikkaansa Suomalaisella Iskelmätaivaalla?

Mun ois vissiin kannattanut herätä kunnolla ennen kommentointia.
Humppajyrä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)