Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5129 130 131 132 133497 498 499 500 501
Twinkle
25.07.2013 00:11:29
JaaGeRMaisTeR: Plus se että tuotteiden hinnat tippuu muutenkin kun uutta rojua tulee liukuhihnalta.. pudottaa tavaran arvoa.. Näin kun verrataan mitä joskus maksoi..

Niin no sekin, esimerkkinä vaikka Gibson Les Paul Standard, joka maksoi 2560 euroa joskus viime vuosikymmenen puolivälissä ja nyt niitä saa joskus 1900 euroon uutenakin. Sitten on ihmisiä jotka yhä tahtoo myydä reilulla aleella, pistävät 2004 vuoden stankkunsa myyntiin 1800 eurolla tarkastamatta yhtään mitä ne maksaa nykyään.
JaaGeRMaisTeR
25.07.2013 00:22:25
Twinkle: Niin no sekin, esimerkkinä vaikka Gibson Les Paul Standard, joka maksoi 2560 euroa joskus viime vuosikymmenen puolivälissä ja nyt niitä saa joskus 1900 euroon uutenakin. Sitten on ihmisiä jotka yhä tahtoo myydä reilulla aleella, pistävät 2004 vuoden stankkunsa myyntiin 1800 eurolla tarkastamatta yhtään mitä ne maksaa nykyään.

Näin juuri.. Saahan sitä aina tieten pyytää... Ostajat voi olla kyllä harvassa. Muutenki harva taitaa ostaa mitään kattomatta netistä mitä uutena mahtaa maksaa jos vain löytyy. Itekkin käyn kattelemassa välillä hintaa ultimate guitarista mitä porukka on mahtanut maksaa uusista kitaroista jollei enään tompalta yms löydy valikoimista.
*Maailma on potta*
hallu
25.07.2013 00:30:57
JaaGeRMaisTeR: Näin juuri.. Saahan sitä aina tieten pyytää... Ostajat voi olla kyllä harvassa. Muutenki harva taitaa ostaa mitään kattomatta netistä mitä uutena mahtaa maksaa jos vain löytyy. Itekkin käyn kattelemassa välillä hintaa ultimate guitarista mitä porukka on mahtanut maksaa uusista kitaroista jollei enään tompalta yms löydy valikoimista.

Itselläni kyllä uuden hinnan lisäksi vaikuttaa kitaran saatavuus. Jos uutta joutuu odottelemaan, niin saatan harkita hiukan maksavani ylihintaakin siitä, että jollain on antaa se skeba heti.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
JaaGeRMaisTeR
25.07.2013 00:41:46 (muokattu 25.07.2013 00:43:04)
hallu: Itselläni kyllä uuden hinnan lisäksi vaikuttaa kitaran saatavuus. Jos uutta joutuu odottelemaan, niin saatan harkita hiukan maksavani ylihintaakin siitä, että jollain on antaa se skeba heti.

Tarkanmarkan miehenä ei nuin voi tehä :D Tarkasti on kaikki markat käytetty jonnekkin. Vähän ylihintaa voi harkita, mutta kuin tapauksessa joka on ollut esillä jossa vissiin saa uuden halvemmalla? Tuli muuten itelläkin vastaan tilanne jossa tarvitti kitaran mielummin nopeasti kun jäädä odottelemaan.. Molemmat käytettyjä, mutta toisessa myyjä suostui vastaamaan yhteydenottoon. Käväsin hakemassa sen sitten pois.. Nyt on häihin varakitara johon saa helposti veivattua kielet jos ne syystä tai toisesta menee poikki. Niin ja tuo varsinainen skeba vähintään räjähtää... Vähäsen ot:ta joukkoon...

E: eka typo..
*Maailma on potta*
Mr. Speed
25.07.2013 08:24:39
Twinkle: varmaan se, että kun täällä kotosuomessa myydään joskus naurettavaa bulkkitavaraa ihan kaupassakin sillä mentaliteetilla, että otetaan tyhmältä rahat pois, esim. hämeenlinnan musiikin loppuunmyynnissä -40% alennus Sennheiserin kuulokkeista oli yhä 50 euroa enemmän mitä pelkästään thomannilla oli normaalihintaisena. Jaksoi vituttaa, koska aivan varmasti ne on joskus saanut niitä jopa kaupaksi normaalihinnallaan. Soitinmyynnissä oli hyvä kate silloin kun tuotetta saattoi ostaa vaan kotikylästä, ehkä viereisestä kylästä tai hurjimmat lähti oikein PÄÄKAUPUNKIIN.

Ihmiset hinnoittelee yleensä sen tavaransa käyttäen referenssinä sitä, mitä siitä itse maksoi, luottaen siihen että kivijalkaliike olisi hyvä viite tuotteen arvosta. Mutta eihän se välttämättä ole sitä, nykyään parin tonnin tuotteesta voi jossakin huonommassa liikkeessä saada useita satasia pois eikä ne vielä sitä senkään jälkeen myy pelkästä myymisen ilosta.

Tämä lausahdus vain alleviivaa tota mun rutinaa. Kitarapaja kun ei näistä kivijalkaliikkeistä ole varmastikaan se halvin vaihtoehto, ja silti sieltä saat uuden kitaran pari sataa käytettyä halvemmalla.

Mulla ei ole mitään sitä vastaan, jos joku saa käytetystä kitarasta omansa poies tai jopa vähän ekstraa, mutta jos hinnat alkavat mennä uutena suomalaisesta myymälästä hankittavan yli (tässäkin hinnassa on vielä tinkivaraa), niin voi oletaa hinnan olevan melkoisen turpea.
http://www.sieni.us/?id=38
Twinkle
25.07.2013 09:32:42
hallu: Tuossa mainitsemassasi Gibson LesPaul esimerkissä voi kyse olla myös itse kitaramallin uudistuksesta. Tarkoitan, että vanhan stankun hintaahan pitäisi verrata traditionalin hintaan, koska se vanha stankku on traditional. Jos sitä hintarefenrenssiä katsookin uudesta standardista, niin ei erehdy pelkästään hinnassa, vaan myös se kitara on täysoin erilainen.

Okei, näistä kuvioista en ollutkaan tietoinen, mutta siltikin hämää tämä että traditionalin keskihinta uutena nykyään pyörii jossakin 1900 euron tietämillä ja nykyään standardin saa keskimäärin 1600 euroon. Nämä siis thomannin listoilta ja vajaalla ymmärryksellä, noita malleja on nykyään niin hemmetisti erilaisia ja nimeäminen ei aina ole täysin yksiselitteistä.
Vladi
25.07.2013 09:45:41
Twinkle: Niin no sekin, esimerkkinä vaikka Gibson Les Paul Standard, joka maksoi 2560 euroa joskus viime vuosikymmenen puolivälissä ja nyt niitä saa joskus 1900 euroon uutenakin. Sitten on ihmisiä jotka yhä tahtoo myydä reilulla aleella, pistävät 2004 vuoden stankkunsa myyntiin 1800 eurolla tarkastamatta yhtään mitä ne maksaa nykyään.

Samaan ilmiöön törmäsin keväällä Les Paulia ostaessa. Torilla oli yksi 2012-vuoden stankku myynnissä samaan hintaan, kuin mitä paikallisesta liikkeestä olisi saanut uutena. Kerroin myyjälle tämän ja kysyin, olisiko hän tiputtanut hintaa. Hinta taisi tulla alaspäin 50e, koska hän itse oli maksanut siitä reilusti päälle 2000e.

Oma tarinani päättyi niinkin onnellisesti, että sain Pietarsaaren musiikista yhteydenoton ja kävin hakemassa sieltä upouuden 2012 Standardin 1600 euroon. Olen heille ikuisesti kiitollinen tästä, oli ilo asioida ja kitara on loistava.
Jii-Gee
25.07.2013 13:51:20

Vladi: ..sain Pietarsaaren musiikista yhteydenoton..

Ootteko muuten törmänny sellaseen hommaan että kun torilla ostoilmoitus niin musaliikkeet väijyy niitä ja laittaa tyrggyä vastaavasta uudesta ?? Mulle on käyny näin useammankin kerran.
Entropia666
25.07.2013 14:03:32 (muokattu 25.07.2013 14:03:42)

Jii-Gee: Ootteko muuten törmänny sellaseen hommaan että kun torilla ostoilmoitus niin musaliikkeet väijyy niitä ja laittaa tyrggyä vastaavasta uudesta ?? Mulle on käyny näin useammankin kerran.

ite en oo törmänny koskaa, mutta äärimmäisen hyvää asiakaspalvelua ja myyntiä moinen.
"Ei se sankari jonka dada ansaitsee, vaan se jonka se tarvitsee." Täysin uudet sivut: H A J E . F I
Vladi
25.07.2013 14:07:37
Jii-Gee: Ootteko muuten törmänny sellaseen hommaan että kun torilla ostoilmoitus niin musaliikkeet väijyy niitä ja laittaa tyrggyä vastaavasta uudesta ?? Mulle on käyny näin useammankin kerran.

Tää tais kyllä olla kans eka kerta kun mulle kävi näin. Olen erittäin onnellinen, että näin kävi, koska sain kitaran huippuhintaan ja kait siitä liikekin jotain hyötyi...
Spirocore
25.07.2013 14:11:36 (muokattu 25.07.2013 14:14:45)

Ihan kuin joku olisi itseään tätä kautta mainostanut joskus. En nyt varmaksi mene sanomaan, mutta ellen ihan väärin muista, taisi olla Top Sound joka lähetti mulle pikaviestillä tarjouksen jostain käytetystä..?

E: juurikin Top Sound. Eivät tosin käytettyä tarjonneet, vaan ihan mainostivat PRS/Gibson -kattaustaan.
You can pick your friends and you can pick your nose, but you can't pick your friend's nose.
Dunga
25.07.2013 16:09:48
Spirocore: Ihan kuin joku olisi itseään tätä kautta mainostanut joskus. En nyt varmaksi mene sanomaan, mutta ellen ihan väärin muista, taisi olla Top Sound joka lähetti mulle pikaviestillä tarjouksen jostain käytetystä..?

E: juurikin Top Sound. Eivät tosin käytettyä tarjonneet, vaan ihan mainostivat PRS/Gibson -kattaustaan.

Top sound lähestyi muakin taannoin kun oli käytetty SG haussa.

Tarjosivat sitten tota 67 reissueta joten kaupat syntyivät. Hienoa toimintaa.
War... war never changes.
powertrip
25.07.2013 20:34:49
Sama juttu, kun Stratoa aikoinaan etsiskelin. Top Soundista tarjottiin ESP:n käytettyä, jonka ostin. Hinnassa tultiin hyvin vastaan.
Loistavaa palvelua ja loistava kitara.
Hynkel
25.07.2013 21:01:45
Itse kun marisin skobetilannetta, otti Bluetonen Harry yhteyttä,ja loppu on historiaa. Sain parhaan mahdollisen komeron, hyvään hintaan, ja nopeasti. Ihan loistavaa.
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
Gabe
25.07.2013 21:10:01
Vladi: Tää tais kyllä olla kans eka kerta kun mulle kävi näin. Olen erittäin onnellinen, että näin kävi, koska sain kitaran huippuhintaan ja kait siitä liikekin jotain hyötyi...

Hyvää asiakaspalveluahan se tällainen vain on.. pitänee itsekin laittaa jatkossa ostoilmoituksia. :)
JaaGeRMaisTeR
25.07.2013 22:19:51
Gabe: Hyvää asiakaspalveluahan se tällainen vain on.. pitänee itsekin laittaa jatkossa ostoilmoituksia. :)

Ja sitten sieltä soittelee sinisalo joka myy ilmakitaraa
*Maailma on potta*
teukka
25.07.2013 22:20:37
JaaGeRMaisTeR: Ja sitten sieltä soittelee sinisalo joka myy ilmakitaraa

Ilmakitara. Toi oli hyvä heitto :)
Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita?
Vladi
26.07.2013 08:59:33
JaaGeRMaisTeR: Ja sitten sieltä soittelee sinisalo joka myy ilmakitaraa

Ja kun se myy väärälle tyypille ilmakitaran, niin se saattaa Sinisalo heittää ilmaveivinsä... Eiku.
tinman
26.07.2013 09:18:11
Vladi: Ja kun se myy väärälle tyypille ilmakitaran, niin se saa ilmavaivoja???
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)