Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5128 129 130 131 132497 498 499 500 501
Volvorin3
24.07.2013 08:32:45
Miten laitteen hintapyynti liittyy todelliseen myyntihintaan? Ite ainakin tinkaan joka ikinen kerta kun jotain ostan jokatapauksessa, ja suosittelen sitä muillekkin. Eiköhän se kuitenkin oo myyjän oikeus itse arvioida pyyntihintansa, se on sitten ostajan vastuulla mitä mistäkin maksaa. Jos laitan jonkun harvinaisempaa laatua olevan soittimen myyntiin niin kyllä sen otan myös hintapyynnössä huomioon. Se on sitten kysynnästä kiinni mihin hinta päätyy.

Pitääkö tori ilmotuksiin jokakerta laittaa huomautus että vaan sellaset ottakoot yhteyttä jotka on oikeesti laitteesta kiinnostuneet ettei sähköposti täyty sellasten roskapostista joiden ongelmat korjaantuis hankkimalla oma elämä.
Eemil
24.07.2013 17:12:12
Volvorin3: Miten laitteen hintapyynti liittyy todelliseen myyntihintaan? Ite ainakin tinkaan joka ikinen kerta kun jotain ostan jokatapauksessa, ja suosittelen sitä muillekkin. Eiköhän se kuitenkin oo myyjän oikeus itse arvioida pyyntihintansa, se on sitten ostajan vastuulla mitä mistäkin maksaa. Jos laitan jonkun harvinaisempaa laatua olevan soittimen myyntiin niin kyllä sen otan myös hintapyynnössä huomioon. Se on sitten kysynnästä kiinni mihin hinta päätyy.

Pitääkö tori ilmotuksiin jokakerta laittaa huomautus että vaan sellaset ottakoot yhteyttä jotka on oikeesti laitteesta kiinnostuneet ettei sähköposti täyty sellasten roskapostista joiden ongelmat korjaantuis hankkimalla oma elämä.

Tämä oli varmaan minulle osoitettu. Et ole ihan ensimmäinen jota harmittaa kun joutuu tähän ketjuun. Joka tapauksessa tässä ketjussa "ilmiannetaan" ja keskustellaan turvonneista hintapyynnöistä ja sitä tuo sinun hintapyyntösi toden teolla on. Mitään tekemistä sillä ei kauppahinnan kanssa ole, mutta en minä ainakaan jaksaisi lähteä sinun kanssasi edes tinkaamaan kun hinta on jo valmiiksi useita satasia yläkanttiin. Se kertoo lähinnä siitä että myyjä ei ole valmis luopumaan soittimesta "järkevään" hintaan vaan haluaa saada hyvät rahat. Tai on ammatiltaan autojobbari.

Hyvää kauppaonnea vaan sinulle!
Mr. Speed
24.07.2013 17:47:59
Volvorin3: Miten laitteen hintapyynti liittyy todelliseen myyntihintaan? Ite ainakin tinkaan joka ikinen kerta kun jotain ostan jokatapauksessa, ja suosittelen sitä muillekkin. Eiköhän se kuitenkin oo myyjän oikeus itse arvioida pyyntihintansa, se on sitten ostajan vastuulla mitä mistäkin maksaa. Jos laitan jonkun harvinaisempaa laatua olevan soittimen myyntiin niin kyllä sen otan myös hintapyynnössä huomioon. Se on sitten kysynnästä kiinni mihin hinta päätyy.

Tinkivara hinnoissa ei siltikään selitä sitä, miksi pyydät kitarasta enempi käytettynä kuin mitä suomalainen kivijalkamyymälä pyytää siitä uutena. Olkootkin kuinka paljon tinkivaraa tai uudenveroinen, se ei ole uusi ja harvemmin kivijalkamyymälöidenkään hinnat kiveen hakattuja ovat.
http://www.sieni.us/?id=38
Nazareth
24.07.2013 19:31:53
Antakaa nyt kaverin pyytää myymästään tavarasta mitä haluaa. Sen ei pitäs olla teiltä pois.
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa.
Entropia666
24.07.2013 20:09:51

Nazareth: Antakaa nyt kaverin pyytää myymästään tavarasta mitä haluaa. Sen ei pitäs olla teiltä pois.

Mutta joltain kokemattomalta saattaa olla lompakosta aika helvetisti pois. Ite alottelevana kitaristina kyttäilin tätä ketjua aika ahkerasti ja pääsin hyvin kiinni käypäseen hintatasoon.

Jos joku pyytää romuistaan enempi ku kaupassa uudet maksaa, niin siitä on kyllä ihan aiheellista ilmoittaa. Se ei ole asiatonta kommentointia, vaikka koukkunokkasesta kiskurista niin saattaaki tuntua.
"Ei se sankari jonka dada ansaitsee, vaan se jonka se tarvitsee." Täysin uudet sivut: H A J E . F I
Entropia666
24.07.2013 20:11:59 (muokattu 24.07.2013 20:14:43)

Volvorin3: Mun puolesta saatte täällä päivitellä asiaa niin paljon kun sielu sietää :D Ei se mua haittaa jos ei teillä parempaakaan tekemistä oo. Mutta menee aika oudoksi jos alatte mulle pelkästään kyseistä asiaa koskien sähköposteja lähettelemään tai laittemaan asiattomia kommentteja myyntiilmoitukseen.

Mitä myynkin niin tosi tarkoitus on se myös rahaksi muuttaa, mitä järkeä sitä muuten kaupitella oliskaan. Mulla on muutaki ajankulua kyllä. Tarkotus ei oo edes tehdä voittoa vaan saada soittimesta asiallinen hinta.

Ehkäpä toi kitara mitä myyn ei ookkaan suunnattu kamarunkkarien kiertopalkinnoksi vaan oikeesti sellaselle joka käy kitaran testaamassa, hyväksi toteamassa ja ostaa siitä itselleen hyvän soittimen. Eikä pistä sitä heti kiertoon kk päästä muutaman euron kalliimmalla. Ikävä jos se harmittaa sellasia jotka mielellään sellasta touhuaa.

Tääkin on kyllä ihme katkeraa ulinaa ja siitä päätellen näyttää haittaavan että mitä täällä kirjotellaan.

Ite jos kyttäisin kitaroita tossa hintaluokassa (tai missä hintaluokassa vaa) niin ylihintaset käytetyt ois samointein pois laskuista. Jos testiä haluaa, niin kävisin musakaupassa vähän paremmalla valikoimalla testimässä ja ostasin silti halvemmalla uuden soittimen takuun kanssa. Lisäks kauppamiehenä neuvottelisin vielä säädöt siihen päälle. Ei oikein nyt riitä noi sun selitykset sille että miks pyydät useempaa satasta enempää ku uudella kaupassa. Onnea torilla roikottamiseen.
"Ei se sankari jonka dada ansaitsee, vaan se jonka se tarvitsee." Täysin uudet sivut: H A J E . F I
Nazareth
24.07.2013 20:20:54
Entropia666: Mutta joltain kokemattomalta saattaa olla lompakosta aika helvetisti pois.

No se on sen ongelma :D
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa.
Entropia666
24.07.2013 20:26:52

Nazareth: No se on sen ongelma :D

Ja sitä varte tää ketju on olemassa. Kehäpäätelmä?
JaaGeRMaisTeR
24.07.2013 21:19:39
Volvorin3: Mun puolesta saatte täällä päivitellä asiaa niin paljon kun sielu sietää :D Ei se mua haittaa jos ei teillä parempaakaan tekemistä oo. Mutta menee aika oudoksi jos alatte mulle pelkästään kyseistä asiaa koskien sähköposteja lähettelemään tai laittemaan asiattomia kommentteja myyntiilmoitukseen.

Mitä myynkin niin tosi tarkoitus on se myös rahaksi muuttaa, mitä järkeä sitä muuten kaupitella oliskaan. Mulla on muutaki ajankulua kyllä. Tarkotus ei oo edes tehdä voittoa vaan saada soittimesta asiallinen hinta.

Ehkäpä toi kitara mitä myyn ei ookkaan suunnattu kamarunkkarien kiertopalkinnoksi vaan oikeesti sellaselle joka käy kitaran testaamassa, hyväksi toteamassa ja ostaa siitä itselleen hyvän soittimen. Eikä pistä sitä heti kiertoon kk päästä muutaman euron kalliimmalla. Ikävä jos se harmittaa sellasia jotka mielellään sellasta touhuaa.

Tuo on hienoa kun porukka päättää myös ilmaista asiana selkeästi ja hienovaraisesti jokaiseen mahd. yhteystietoon mitä saa käsiin. Siinä sais miettiä ennen spostien lähettämistä. Ihan hanurista...

Muuten taas tähän ketjuun.. Seuraan itekkin ja kai hintataso on selkeytynyt kun ei ite ole vielä tänne päässyt :) Ihan jees ketju, mutta ehkä parempi jättää asia tänne.
*Maailma on potta*
Entropia666
24.07.2013 21:30:22

JaaGeRMaisTeR: Ihan jees ketju, mutta ehkä parempi jättää asia tänne.

Parasta on kymmenen ihmisen huomatus aiheesta myynti-ilmoon ja myyjän totaalinen huuruun vetäminen. Monta surkuhupaisaa tilitystä on täälläkin nähty. :D
Twinkle
24.07.2013 21:37:22
Entropia666: Parasta on kymmenen ihmisen huomatus aiheesta myynti-ilmoon ja myyjän totaalinen huuruun vetäminen. Monta surkuhupaisaa tilitystä on täälläkin nähty. :D

Kyllä se hintapoliisien urvellus on melkoisen säälittävää paskaa.
Volvorin3
24.07.2013 22:17:16
Twinkle: Kyllä se hintapoliisien urvellus on melkoisen säälittävää paskaa.

Tähän tulokseen itsekkin tuli :D kuten tossa jo mainittinki niin täälä saavat hintapoliisit mun puolesta kulutella aikaansa hintoja manaten kuhan eivä mulle ala roskapostia lähettelemään ja ilmoituksia sotkemaan. Ite en kyllä jaksais joka kerta itkuvirttä veisata kun joku laittaa bad monkeyn vitosen liian kalliilla myyntiin. On sitä kuulkaa isompiaki murheita :)
JaaGeRMaisTeR
24.07.2013 22:28:44
Entropia666: Parasta on kymmenen ihmisen huomatus aiheesta myynti-ilmoon ja myyjän totaalinen huuruun vetäminen. Monta surkuhupaisaa tilitystä on täälläkin nähty. :D

Aivan parasta :D vois lähteä kohtuu hintasiinkin tilittään kuin kalliita ne on.. ihan vaan huviks...
*Maailma on potta*
Entropia666
24.07.2013 22:30:57

Volvorin3: Tähän tulokseen itsekkin tuli :D kuten tossa jo mainittinki niin täälä saavat hintapoliisit mun puolesta kulutella aikaansa hintoja manaten kuhan eivä mulle ala roskapostia lähettelemään ja ilmoituksia sotkemaan. Ite en kyllä jaksais joka kerta itkuvirttä veisata kun joku laittaa bad monkeyn vitosen liian kalliilla myyntiin. On sitä kuulkaa isompiaki murheita :)

En tiiä muista, mutta parisataa vs. 5€ on vähä hehjuum.
Twinkle
24.07.2013 23:32:18
Volvorin3: Tähän tulokseen itsekkin tuli :D kuten tossa jo mainittinki niin täälä saavat hintapoliisit mun puolesta kulutella aikaansa hintoja manaten kuhan eivä mulle ala roskapostia lähettelemään ja ilmoituksia sotkemaan. Ite en kyllä jaksais joka kerta itkuvirttä veisata kun joku laittaa bad monkeyn vitosen liian kalliilla myyntiin. On sitä kuulkaa isompiaki murheita :)

njoo, ei sillä etteikö toteutuneista hinnoista ja hintakehityksesta voisi keskustella, mutta eniten minua jaksaa ottaa aivoon tämän ketjun sävy ja käyttötarkoitus. Tänne linkitetään tuote ja sitten porukalla haukutaan mitä nokkelin sanankääntein myyjä. Tämä on vaan jotensakin niin turhanaikaista, koska jos ei ole ostamassa itse kyseistä tuotetta niin en yhtään ymmärrä minkä ihmeen takia siitä pitää avautua, ellei sitten kyseessä ole vaan vittuilla.
Laulava Kylätohtori
24.07.2013 23:34:53
Mikä siinä muuten on pointtina, että pyydetään käytetystä bulkkitavarasta enemmän kuin uusi maksaa? En ole koskaan keksinyt sille yhtään järkevää perustetta...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Old Joe
24.07.2013 23:39:51
Laulava Kylätohtori: Mikä siinä muuten on pointtina, että pyydetään käytetystä bulkkitavarasta enemmän kuin uusi maksaa? En ole koskaan keksinyt sille yhtään järkevää perustetta...

Ahneutta tai sarkasmia?
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Twinkle
24.07.2013 23:52:54
Laulava Kylätohtori: Mikä siinä muuten on pointtina, että pyydetään käytetystä bulkkitavarasta enemmän kuin uusi maksaa? En ole koskaan keksinyt sille yhtään järkevää perustetta...

varmaan se, että kun täällä kotosuomessa myydään joskus naurettavaa bulkkitavaraa ihan kaupassakin sillä mentaliteetilla, että otetaan tyhmältä rahat pois, esim. hämeenlinnan musiikin loppuunmyynnissä -40% alennus Sennheiserin kuulokkeista oli yhä 50 euroa enemmän mitä pelkästään thomannilla oli normaalihintaisena. Jaksoi vituttaa, koska aivan varmasti ne on joskus saanut niitä jopa kaupaksi normaalihinnallaan. Soitinmyynnissä oli hyvä kate silloin kun tuotetta saattoi ostaa vaan kotikylästä, ehkä viereisestä kylästä tai hurjimmat lähti oikein PÄÄKAUPUNKIIN.

Ihmiset hinnoittelee yleensä sen tavaransa käyttäen referenssinä sitä, mitä siitä itse maksoi, luottaen siihen että kivijalkaliike olisi hyvä viite tuotteen arvosta. Mutta eihän se välttämättä ole sitä, nykyään parin tonnin tuotteesta voi jossakin huonommassa liikkeessä saada useita satasia pois eikä ne vielä sitä senkään jälkeen myy pelkästä myymisen ilosta.
JaaGeRMaisTeR
25.07.2013 00:07:04
Twinkle: varmaan se, että kun täällä kotosuomessa myydään joskus naurettavaa bulkkitavaraa ihan kaupassakin sillä mentaliteetilla, että otetaan tyhmältä rahat pois, esim. hämeenlinnan musiikin loppuunmyynnissä -40% alennus Sennheiserin kuulokkeista oli yhä 50 euroa enemmän mitä pelkästään thomannilla oli normaalihintaisena. Jaksoi vituttaa, koska aivan varmasti ne on joskus saanut niitä jopa kaupaksi normaalihinnallaan. Soitinmyynnissä oli hyvä kate silloin kun tuotetta saattoi ostaa vaan kotikylästä, ehkä viereisestä kylästä tai hurjimmat lähti oikein PÄÄKAUPUNKIIN.

Ihmiset hinnoittelee yleensä sen tavaransa käyttäen referenssinä sitä, mitä siitä itse maksoi, luottaen siihen että kivijalkaliike olisi hyvä viite tuotteen arvosta. Mutta eihän se välttämättä ole sitä, nykyään parin tonnin tuotteesta voi jossakin huonommassa liikkeessä saada useita satasia pois eikä ne vielä sitä senkään jälkeen myy pelkästä myymisen ilosta.

Plus se että tuotteiden hinnat tippuu muutenkin kun uutta rojua tulee liukuhihnalta.. pudottaa tavaran arvoa.. Näin kun verrataan mitä joskus maksoi..
*Maailma on potta*
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)