Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rockiin putkinuppi tai combo n.500€
1 2 3
Theodor
21.07.2013 16:56:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täs oon selaillu tätä palstaa jo tovin aikaa, mutta ei mitään selvää suosikkia oo noussut esille.
 
Tarkotuksena on hommata lähinnä raskaamman rokin soitteluun putkivahvistin, josta irtoaa tarpeeksi mökää treeneihin ja keikalle. Eli 15w--> vois kattella, mutta kuitenkin mieluusti max. 50w. Tarvin kliinisaundejakin välillä, joten olis hyvä, että ääni ei heti säröydy kun nostaa vähän volaa. Kaksi kanavaa olis asiaa. En tarvi hevimättö säröä.
 
Saa olla nuppikaappi yhdistelmä tai combo, pääasia että ominaisuudet ja vaatimukset täsmää. Budjetti on n. 500€, joten käytettynä ostaminen on varmasti varteenotettava vaihtoehto.
 
Jos jonkun bändin saundista pitää hakea esimerkkejä, niin Steve Conten saundi Makkosen bändissä tuntuu iskevältä. Myös Skid Rown rehti rokkisärö kuulostaa hyvältä.
 
Blackstarin HT-20 studio mallia oon hiukoillut, mutta varmasti on muitakin hyviä vaihtoehtoja näillä kriteereillä.
 
Kiitoksia vastauksista!
 
| | | | V tässä nyt sitten tämä alle kirjoitus
Theodor
21.07.2013 20:30:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mm nämä mallit on harkinnassa:
 
- Engl Gigmaster 15
- Laney gh50l
- Blackstar HT-20
- Laboga The Beast (15W)
 
Laboga saa lisäpisteitä tehonsäädöstä, pienestä koosta ja emuloidusta kaiutinulostulosta. Tiedän kyllä, että tuo 15w teho riittää aika pitkälle, mutta aina kuitenkin jää miettimään että riittääkö se bändihommissa kun aletaan todenteolla runttaamaan.
 
| | | | V tässä nyt sitten tämä alle kirjoitus
Tami
21.07.2013 21:11:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Theodor: Mm nämä mallit on harkinnassa:
 
- Engl Gigmaster 15
- Laney gh50l
- Blackstar HT-20
- Laboga The Beast (15W)
 
Laboga saa lisäpisteitä tehonsäädöstä, pienestä koosta ja emuloidusta kaiutinulostulosta. Tiedän kyllä, että tuo 15w teho riittää aika pitkälle, mutta aina kuitenkin jää miettimään että riittääkö se bändihommissa kun aletaan todenteolla runttaamaan.

 
Itse sijoittaisin torilta englin screamer tahi thunder komboon. Noita näyttää olevan polkimella ja jopa casellakin varustettuna torilla tuohon hintaan....
Mielletty enempi junttapeliksi, mutta kyllä mun mielestä taipuvat myös maltillisempaan suuntaan.
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Jormaz
21.07.2013 22:20:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

15W teho voi ihan hyvin riittää mutta riittääkö potku jossain EL84-pääteputkissa. Jos potkivampaa soundia haluaa niin jotain EL34/6L6-putkilla (yms.) toteutettua kattelisin eli teho olisi vähintään 50W, näin karkeasti yleistäen.
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
JuSu
21.07.2013 22:52:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän puskista tulee mutumenetelmällä...
 
Jet City JCA50H -nuppi ja sille mätsäävä komero alle:
 
http://www.thomann.de/fi/jet_city_amplification_jca50h.htm
http://www.thomann.de/fi/jet_city_amplification_24s.htm
 
Eli pitäis olla SLO -henkistä rapsakkaa rähinää... Kokemusta mulla ei noista ole, mutta nupin olen itsellenikin tilannut... Hinta on niin edullinen, että pakko testata. Odottelen vaan, että saavat varastoon ja sitäkautta mulle tulemaan.
 
Kaappi on vielä enemmän stetsoninmenetelmällä valittu, mutta hinta on kohtuullinen vaneriaskista. Jos ei miellytä, niin erilaista tötteröä komeroon ja kokeilemaan. Toisaalta, myydessäkään ei tule euromääräisesti paljoa takkin.
 
JuSu
Theodor
22.07.2013 08:06:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä vaihtoehtoja tullut esille.
 
On kyllä sen verran edullinen tuo Jet Cityn 50w nuppi, jotta ei oikein pahasti voi metsään mennä. Seuraava erä näemmä on arvioitu saapuvaksi 6.8.2013. Meneeköhän ne samantien kaupaksi, että tarvis melkein tilata etukäteen jos mielii itselleen sellaisen saada? tiedä siitä sitten.
 
Englejä tosiaan sais kans ihan näppärään hintaan, kun melkein puoleen hintaan uuteen verrattuna irtoais noita comboja. Perskeles kun pääsis testaamaan kaikkia vierekkäin, mutta niin hyvää tilaisuutta ei taida koskaan olla.
 
| | | | V tässä nyt sitten tämä alle kirjoitus
reative
22.07.2013 08:08:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Vähän puskista tulee mutumenetelmällä...
 
Jet City JCA50H -nuppi ja sille mätsäävä komero alle:
 
http://www.thomann.de/fi/jet_city_amplification_jca50h.htm
http://www.thomann.de/fi/jet_city_amplification_24s.htm
 
Eli pitäis olla SLO -henkistä rapsakkaa rähinää... Kokemusta mulla ei noista ole, mutta nupin olen itsellenikin tilannut... Hinta on niin edullinen, että pakko testata. Odottelen vaan, että saavat varastoon ja sitäkautta mulle tulemaan.
 
Kaappi on vielä enemmän stetsoninmenetelmällä valittu, mutta hinta on kohtuullinen vaneriaskista. Jos ei miellytä, niin erilaista tötteröä komeroon ja kokeilemaan. Toisaalta, myydessäkään ei tule euromääräisesti paljoa takkin.
 
JuSu

 
Tuota kaappia en voi itse kun suositella, vaikkakin enemmällä säröllä tuppaa puuroutumaan. Mutta itsellä kun pukerassa ei särönamiska paljon kolmosta korkeammalle nouse niin eipä tuo ominaisuus haittaa. Puhtaat toistaa hyvin ja melko "pirteästi" (en parempaakaa sanaa keksiny).
 
Jos JuSu vaan viittit jotain kokemuksia tosta nupista postata sen saavuttuaniin ois todella jees juttu, itseä nimittäin gasittaa tuo vehje äärettömän kovaa, juurikin tuon hinnan takia.
 
JuSu
22.07.2013 08:11:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reative: Tuota kaappia en voi itse kun suositella, vaikkakin enemmällä säröllä tuppaa puuroutumaan. Mutta itsellä kun pukerassa ei särönamiska paljon kolmosta korkeammalle nouse niin eipä tuo ominaisuus haittaa. Puhtaat toistaa hyvin ja melko "pirteästi" (en parempaakaa sanaa keksiny).
 
Perskuta, pitäisikö laittaa kaappikin samaan konkurssiin tulemaan...?
 
Jos JuSu vaan viittit jotain kokemuksia tosta nupista postata sen saavuttuaniin ois todella jees juttu, itseä nimittäin gasittaa tuo vehje äärettömän kovaa, juurikin tuon hinnan takia.
 
Jeps. Mä naputtelen kokemuksia luettevaksi, kunhan niitä kertyy.
 
JuSu
veneficus
22.07.2013 10:00:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hughes & Kettnerin Statesman-sarjalaiset kyllä täyttäisivät nuo asetetut speksit aika näppärästi. Torilla näyttäisi olevan ainakin tällä hetkellä yksi Quad EL84 40W myynnissä tasan budjetin suuruisella hinnalla.
 
Miltä kuulostaa robotti, jolla on puutarha sekä kissa, mutta vain yksi käsi? - http://www.soundcloud.com/aeonantenna
Theodor
22.07.2013 10:30:25 (muokattu 22.07.2013 10:30:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

veneficus: Hughes & Kettnerin Statesman-sarjalaiset kyllä täyttäisivät nuo asetetut speksit aika näppärästi. Torilla näyttäisi olevan ainakin tällä hetkellä yksi Quad EL84 40W myynnissä tasan budjetin suuruisella hinnalla.
 
Hyvältä saundas kyllä tuokin clippien perusteella. Btw, mitähän tolle putkiremontille tulis hintaa, mitä myyjä enteilee että pian olis edessä?
 
-Teemu
 
| | | | V tässä nyt sitten tämä alle kirjoitus
Laulava Kylätohtori
22.07.2013 10:33:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

veneficus: Hughes & Kettnerin Statesman-sarjalaiset kyllä täyttäisivät nuo asetetut speksit aika näppärästi. Torilla näyttäisi olevan ainakin tällä hetkellä yksi Quad EL84 40W myynnissä tasan budjetin suuruisella hinnalla.
 
Onkos tuo vähän kallis? Itse ostin torilta 280 ja myin 300, se oli tosin Dual, mutta kuitenkin...?
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Theodor
22.07.2013 10:37:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Onkos tuo vähän kallis? Itse ostin torilta 280 ja myin 300, se oli tosin Dual, mutta kuitenkin...?
 
Kyllä tolla on uutena hintaa melkein tonni, että ei siihen verrattuna ainakaan kovin kalliilta tunnu. Toki tuo putkien vaihto tuo lisähintaa pian..
 
http://www.gear4music.fi/fi/Kitarat … Kettner-Statesman-Quad-EL84-40W/89W
 
| | | | V tässä nyt sitten tämä alle kirjoitus
Theodor
23.07.2013 08:16:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari thunder nuppia olis tuossa torilla tosiaan myynnissä varsin varteenotettavaan hintaan. Epäilyttää vaan aina käytettynä ostamisessa se, että joutuuko heti putkiremonttiin viemään --> hinta nousee viljalti. Ja noissa engleissä on vielä ollut konkkavikoja ilmeisen reilusti --> hinta nousee vielä lisää kun vie huoltoon. Toki nuo on vaan mietteitä, eikä jokaisessa nupissa ole ko. vikoja.
 
Runsaudenpula iskee taas tässäkin hommassa. Liikaa hyviä vaihtoehtoja. GAS on valmis!
 
| | | | V tässä nyt sitten tämä alle kirjoitus
JuSu
23.07.2013 09:21:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Theodor: Epäilyttää vaan aina käytettynä ostamisessa se, että joutuuko heti putkiremonttiin viemään --> hinta nousee viljalti.
 
Monesti se uusikin, eritoten halvemman pään vehkeet, kannattaa putkittaa uusiksi tai ainakin bias säätää/säädättää heti kättelyssä, jotta vehkeestä saa enemmän irti.
 
Halvoissa vehkeissä kun usein on -yllätys yllätys- halvat ensiasennusputket eikä viimeisiin säätöihin ole käytetty hirveästi aikaa.
 
Mutta ei toki aina näin. Riippuu ja roikkuu. Mulle on tulossa Thomannilta myös Randallin edullinen 50 W putkikombo, joka syö päätteeseen vaikka mitä eri (oktaalikantaisia?) putkia biasoimatta, ja ensiasennustuikut ovat JJ:tä. Tuota ei välttämättä tarvitse alkaa heti sorkkimaan... =)
 
JuSu
Theodor
23.07.2013 09:48:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Monesti se uusikin, eritoten halvemman pään vehkeet, kannattaa putkittaa uusiksi tai ainakin bias säätää/säädättää heti kättelyssä, jotta vehkeestä saa enemmän irti.
 
Halvoissa vehkeissä kun usein on -yllätys yllätys- halvat ensiasennusputket eikä viimeisiin säätöihin ole käytetty hirveästi aikaa.
 
Mutta ei toki aina näin. Riippuu ja roikkuu. Mulle on tulossa Thomannilta myös Randallin edullinen 50 W putkikombo, joka syö päätteeseen vaikka mitä eri (oktaalikantaisia?) putkia biasoimatta, ja ensiasennustuikut ovat JJ:tä. Tuota ei välttämättä tarvitse alkaa heti sorkkimaan... =)
 
JuSu

 
Niin totta sekin. Eli jos laskee putkien vaihdolle hintaa: etuasteputket 4xJJ ECC83S + päääteasteputket 2xJ J 6L6GC yhteensö 80€ + työt 60€+ biasointi n.40€.
Siihen vielä worst case konkkien ehjäys 130€, niin olis jo huoltohinta yhteensä 310€. Tarttee kyllä miettiä tarkasti...
 
| | | | V tässä nyt sitten tämä alle kirjoitus
JuSu
23.07.2013 10:23:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Theodor: Niin totta sekin. Eli jos laskee putkien vaihdolle hintaa: etuasteputket 4xJJ ECC83S + päääteasteputket 2xJ J 6L6GC yhteensö 80€ + työt 60€+ biasointi n.40€.
Siihen vielä worst case konkkien ehjäys 130€, niin olis jo huoltohinta yhteensä 310€. Tarttee kyllä miettiä tarkasti...

 
Noh, Etuasteputket ei niinkään kulu käytössä, joten jos toimivat ja soundi on ok, ei tarvitse vaihtaa. Putkien vaihtotyöstä ei kannata maksaa mitään, sen voi tehdä itse muutamassa minuutissa. Biasoinninkin tekemistä voi harkita itse tehtäväksi, jos on rauhallinen ja kärsivällinen mielenlaatu... Ja riippuu vahvaimestakin, miten helppo/vaikea homma.
 
Muutaman vuoden ikäinen kone tuskin on vielä konkkarempan tarpeess.
 
Eli mä varautuisin maksamaan uudet pääteputket (itse vaihtaen) ja biasoinnin, jos ei itellä riitä kärsivällisyyttä ja/tai aikaa askarrella. Eli mitä, kahdeksan kymppiä?
 
JuSu
Theodor
23.07.2013 10:31:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Noh, Etuasteputket ei niinkään kulu käytössä, joten jos toimivat ja soundi on ok, ei tarvitse vaihtaa. Putkien vaihtotyöstä ei kannata maksaa mitään, sen voi tehdä itse muutamassa minuutissa. Biasoinninkin tekemistä voi harkita itse tehtäväksi, jos on rauhallinen ja kärsivällinen mielenlaatu... Ja riippuu vahvaimestakin, miten helppo/vaikea homma.
 
Muutaman vuoden ikäinen kone tuskin on vielä konkkarempan tarpeess.
 
Eli mä varautuisin maksamaan uudet pääteputket (itse vaihtaen) ja biasoinnin, jos ei itellä riitä kärsivällisyyttä ja/tai aikaa askarrella. Eli mitä, kahdeksan kymppiä?
 
JuSu

 
Niinnojoo totta.. Kyllä täs sen verran mielenkiintoa ja rauhallisuutta on että kyllä ton pitäs itteltäki onnistua. Järkeväähän se on ite opetella niin voi jatkossakin hoitaa helpot huoltotyöt itse.
 
| | | | V tässä nyt sitten tämä alle kirjoitus
veneficus
23.07.2013 12:57:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Theodor: Hyvältä saundas kyllä tuokin clippien perusteella. Btw, mitähän tolle putkiremontille tulis hintaa, mitä myyjä enteilee että pian olis edessä?
 
-Teemu

 
Peruslaatuiset EL84:t maksavat noin 10€ / kipale, joten nelisen kymppiä tulisi pääteputkien hinnaksi. Ainakin Statesman-nupeissa biasin mittaus ja säätö on tehty erittäin käyttäjäystävälliseksi sijoittamalla mittauspiste ja säädin helppoon paikkaan nupin taakse, joten olettaisin että sama pätee noihin comboihinkin. Eli tarvittaessa homman tekee helposti itsekin, jos vain yleismittari kotoa löytyy. Toisaalta, tuskin ammattimieskään montaa kymppiä tuollaisesta urakasta laskuttaa, kun ei siihen montaa minuuttia mene.
 
Miltä kuulostaa robotti, jolla on puutarha sekä kissa, mutta vain yksi käsi? - http://www.soundcloud.com/aeonantenna
Ziggy Bubba
23.07.2013 17:17:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

veneficus: Hughes & Kettnerin Statesman-sarjalaiset kyllä täyttäisivät nuo asetetut speksit aika näppärästi. Torilla näyttäisi olevan ainakin tällä hetkellä yksi Quad EL84 40W myynnissä tasan budjetin suuruisella hinnalla.
 
Tämä Dual-malli on myös varsin oiva laite, lähtee rockit oikein hyvin. Nuo on jopa ihmeen halpoja käytettynä, rahalle saa reilusti vastinetta.
 
Eli oma valinta tohon tarpeeseen tolla budjetilla: Statesman-nuppi ja perus-ok 2x12 kaappi torilta, ehkä V30 elementeillä (niitä kun noissa monesti on ja ne toimivat).
 
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
Theodor
23.07.2013 18:48:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Tämä Dual-malli on myös varsin oiva laite, lähtee rockit oikein hyvin. Nuo on jopa ihmeen halpoja käytettynä, rahalle saa reilusti vastinetta.
 
Eli oma valinta tohon tarpeeseen tolla budjetilla: Statesman-nuppi ja perus-ok 2x12 kaappi torilta, ehkä V30 elementeillä (niitä kun noissa monesti on ja ne toimivat).

 
Ei pöllömpi vaihtoehto tuokaan.. Harmi, ei näytä tällä hetkellä olevan kaupan yhtään. Missä hinnoissa nuo pyörii käytettynä?
 
| | | | V tässä nyt sitten tämä alle kirjoitus
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «