Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suusta synasoundia?
1
Stombba
10.07.2013 19:38:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko mitään vst juttua joka tekisi seuraava:
 
Mikrofonin kautta "hoilaisin" jonkun sävelen ja soundi tulisi VST synasta.
Päässä ajatuksia mutta en saa niitä kiipparoitua raidalle =)
 
Nykyään kun on vaikka mitä niin luulisi myös löytyvän jokin plugari jonka signaalilla voisi ohjata vst instrumentteja. Käytössä Cubase, mikki ja nippu vst synia jne.
 
Niin ja varmaankin tuo pitäisi ohjautua midillä.
 
Mikki>?puuttuva plugari?>VST syna>Cubasella nauhoitus
 
Arkka
10.07.2013 20:42:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Audio2midi-plugareiksi noita kai usein sanotaan. "Guitar2midi" hakusanalla löytynee kitaralle tarkotettuja plugareita, ehkä nekin toimis. "Voice2midi" vois löytyä ihan laululle suunniteltuja, en tosin oo koskaan hakenut.
 
Meikä on kitaralla käyttänyt sellasta kivaa pikkuplugaria kun PitchXtractor. Sit Midifier on kans aika hyvin toiminut, mutta se ei toimi reaaliajassa hyvin, eli sillä joudut äänittään äänes ja sit äänittään siitä uudestaan midin. FretKeyssistä oon lukenu kehuja ja tällasta mulle on suositeltu http://www.jamorigin.com/midi-guita … /Windows-Mac/index.html#prettyPhoto (en oo kokeillut). En tiedä miten hyvin nuo toimii laululle.
 
Sit tietty Melodyne kai osaa tehdä tuon? Ehkä muutkin "tunettimet".
 
Kannattaa varmaan hakea monofonista plugaria, niin tulee siistimpää jälkeä. Voi myös olla että kannattaa equttaa (lähinnä siis yläpää veke) ja kompressoida sitä signaalia ennen sitä audio2midi-plugaria. Mahdollista pitch bendiä tuskin tarvii pitää plugarissa päällä.
 
Old Joe
10.07.2013 21:14:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuosituhannen vaihteessa ilmestyi musiikkiliikkeisiin MIDI mikrofoneja. Koskaan en saanut mahdollisuutta niiden kokeilemiseen. Pikaisella haulla en nyt löytänyt, mutta uskoisin niitä edelleen löytyvän markkinoilta.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Klezberg
11.07.2013 11:09:41 (muokattu 11.07.2013 12:27:56)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kokeilin joskus vuosia sitten tehdä plugaria, joka mittaa signaalista nollan ylityksiä ja niistä pientä älykkyyttä käyttämällä arvioi taajuuden ja muuttaa sen muistaakseni midiksi. Ja tämä siis reaaliajassa. Sen pitäisi edelleen löytyä täältä http://goldenepave.com/zerox.dll . En pääse nyt helposti itse kokeilemaan, kun mulla on musahommat nykyään macissä. Tuo on windowsissa toimiva VST.
 
Kun tuo oli vasta kokeilu, niin siinä muistaakseni on jokunen säätö. Voidaan palata niihin jos joku on oikeasti kiinnostunut. Voin ensi viikolla yrittää itsekin kokeilla tuota.
 
Muistelen myös että tuo mittaa siis jakson pituuden, ja laskee siitä taajuuden, mutta muuttaa sen sitten jollain konstilla midiksi, ilmeisesti antaa lähimmän nuotin midinä ilman pitchbendiä.
 
Toinen, ilmeisesti alkeellisempi versio on tässä http://goldenepave.com/audio2midi.dll
 
PS. Yritin pikaisesti kokeilla noita Reaperin kanssa, mutta kun en oikein hallitse sitä. En saanut plugarin käyttöliittymää näkymään siinä oikein, säädin ei näkynyt yhtaikaa näyttöjen kanssa. Zeroxissa näkyi säädettävä suodin ja näyttö josta näkee aaltomuodon. Ja yksi säädin, sillä voi muistaakseni muuttaa tasoa jonka kohdalta jaksonpituutta tarkastellaan.
 
En myöskään tiedä miten Reaperissä saisi tämän antaman midin kytkettyä ohjaamaan VSTi-plugaria. Muistelen että Cubasessa se kyllä onnistui.
 
Norton näytti myös pitävän tuota audio2midi.dll:ää tietoturvauhkana, siitä syystä että monet käyttäjät ovat sitä epäilleet. No, ei siellä minun tietääkseni mitään ole, se on minun tekemä Synthmakerilla ja se on lojunut tuolla minun serverillä kuutisen vuotta. Mutta tuo zerox on vähän kehittyneempi versio tuosta samasta, ettei tuota audio2midiä kyllä tarvitsekaan.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
dewil
22.07.2013 14:53:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=zzyr66QhrOw
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «