Aihe: Tietokonepalstan jelppikerho
1 2 3 4 58 9 10 11 1247 48 49 50 51
Twinkle
18.07.2013 00:52:57
Lastinen: Ja perhanan taistelu ja vääntö jatkuu. Asensin tuohon uuden WLAN-piirin. Olin dyykannut pikkuvikaisen lähes vastaavan masiinan joskus.

No kuitenkin, jälleen kun painan nappia tulee ruutuun "Wireles LAN disabled" :/

Alkaa tuntua että siellä on joku yksinkertainen looginen erhe, esim. biossista jätetty kytkemättä tai jotakin.
Tympee Huttunen
18.07.2013 09:32:25
Twinkle: Alkaa tuntua että siellä on joku yksinkertainen looginen erhe, esim. biossista jätetty kytkemättä tai jotakin.

Täytyy asentaa bios vielä uudelleen. Siellä ei ole mitään mainintaa wlanista.
varakeef
19.07.2013 13:32:13 (muokattu 19.07.2013 14:03:09)
IPadin salasanojen hallinta-aiheinen kysymys:

Vastasin epähuomiossa "ei koskaan" kysymykseen "tallennetaanko salasana ja käyttäjätunnus tälle sivulle".

Nyt ei löydy Safarin asetuksista kohtaa, jolla tämän valinnan voisi perua. Voi valita vain, muistetaanko kaikki salasanat vai ei.

EDIT: homma toimii taas. Vaatii kyllä kaikkien tallennettujen salasanojen resetoinnin, mutta menköön.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
satsi
19.07.2013 22:05:19 (muokattu 21.07.2013 11:45:59)
SFZ Playerin kanssa ongelmaa. Teen Snes soundfonteilla musiikkia Sfz playerin kautta. Aina kun jokin raita soi, se ajaa signaalia myös muihin kanaviin ja tulee kauheaa kakofoniaa ja piikkejä. Mitenköhän raidat saisi soimaan "yksistään" ilman että ne tunkisivat kamaa myös muihin raitoihin?

ONGELMA RATKESI. Löysinkin vastauksen muusikoiden netin syövereistä. Piti tehdä sfz playeristä kopiosta ja laittaa jokaiselle raidalle eri sfz player.
PurpleCandle
24.07.2013 13:55:03 (muokattu 24.07.2013 14:16:59)
Tämä nyt ei liity musiikin tekemiseen mitenkään vaan pelkkään kuunteluun. Mulla päätti yön aikana jotenkin kummasti tiltata nettikoneen musiikinkuuntelumahdollisuus. Kaiuttimista kuuluu vain naksumista. Naks oikealta ja naks vasemmalta vuorotellen muutaman sekunnin välein. Koneessa on kiinni perus tietokonekaiuttimet miniplugiliitännällä. Kokeilin toisillakin kaiuttimilla ja sama vika. Ei tule ääntä jos ei naksahduksia lasketa. Käyttöjärjestelmänä on Ubuntu minkä päivitin justiinsa uudempaan versioon jos se olisi ollut syyllinen mutta ei ollut. Äänikortti on emon sisäistä mallia.
Onko kellään kokemuksia vastaavasta? En itse keksi muuta kuin että joku emolla on tullut tiensä päähän. Mikä on aika p**ska vaihtoehto.

Edits - Lähti toimimaan jostain mystisestä syystä.
For what it freedom?
daredevil
24.07.2013 14:33:46
PurpleCandle: Tämä nyt ei liity musiikin tekemiseen mitenkään vaan pelkkään kuunteluun. Mulla päätti yön aikana jotenkin kummasti tiltata nettikoneen musiikinkuuntelumahdollisuus. Kaiuttimista kuuluu vain naksumista. Naks oikealta ja naks vasemmalta vuorotellen muutaman sekunnin välein. Koneessa on kiinni perus tietokonekaiuttimet miniplugiliitännällä. Kokeilin toisillakin kaiuttimilla ja sama vika. Ei tule ääntä jos ei naksahduksia lasketa. Käyttöjärjestelmänä on Ubuntu minkä päivitin justiinsa uudempaan versioon jos se olisi ollut syyllinen mutta ei ollut. Äänikortti on emon sisäistä mallia.
Onko kellään kokemuksia vastaavasta? En itse keksi muuta kuin että joku emolla on tullut tiensä päähän. Mikä on aika p**ska vaihtoehto.

Tässä video josta voisi ehkä olla apua.......
http://www.youtube.com/watch?v=b0axUPdFga8
Arkka
26.07.2013 23:57:44

Nappasin torilta Motu 8 pre -interfacen ja nyt tarvis firewire-korttia. Mikä tollasen TI:n dual chipin idea on? Onko järkevä?

Esim
http://www.amazon.co.uk/PCI-FIREWIR … -400-CARD-INSTRUMENTS/dp/B002UOLZ5S
mattim
27.07.2013 12:12:36 (muokattu 27.07.2013 12:12:57)

Arkka: Nappasin torilta Motu 8 pre -interfacen ja nyt tarvis firewire-korttia. Mikä tollasen TI:n dual chipin idea on? Onko järkevä?

Esim
http://www.amazon.co.uk/PCI-FIREWIR … -400-CARD-INSTRUMENTS/dp/B002UOLZ5S

Yksi chippi, yksi firewire väylä, 400 megaa kaistaa. Kaksi chippia, kaksi firewire väylää 800 megaa kaistaa. Tässä kortissa vielä kaksi erilaista TI:n piiriä -> parempi yhteensopivuus, ehkä.
.
Arkka
27.07.2013 13:17:57

mattim: Yksi chippi, yksi firewire väylä, 400 megaa kaistaa. Kaksi chippia, kaksi firewire väylää 800 megaa kaistaa. Tässä kortissa vielä kaksi erilaista TI:n piiriä -> parempi yhteensopivuus, ehkä.

Ok, kiitos selvityksestä! +
Kirk_Hammett
30.07.2013 16:13:38
Hellou!

Eli olen etsiskelemässä uutta läppäriä itselleni ihan koti-/viihdekäyttöön, sekä sillointällöin DJ keikkailuun ja siihen vaadittavien softien pyörittämiseen.

Speksien puoleen mielellään
- 8gb (saa olla enemmän) keskusmuistia
- Intel i7 prosessori
- väh. 500gb kovalevytilaa
- 15,6" näyttö

hintakatto jossain 1200 € kieppeillä. Mielellään tietenkin tuosta alaspäin hinnaltaan.

Mitä merkkejä/malleja suosittelisitte?
Entä onko jollain käyttökokemuksia tuon tasoisista koneista?

Toivon mahdollisimman monelta mielipiteitä asiaan.

Kiitoksia etukäteen jo näin!
You know it's sad but true...
Jaava
30.07.2013 16:58:34 (muokattu 31.07.2013 16:31:46)
Kirk_Hammett: Hellou!

Eli olen etsiskelemässä uutta läppäriä itselleni ihan koti-/viihdekäyttöön, sekä sillointällöin DJ keikkailuun ja siihen vaadittavien softien pyörittämiseen....

Älä osta hp:ta äläkä aceria. molemmista lukuisia huonoja kokemuksia. Asuksista mulla oli ihan hyvä kuva aiemmin, mutta tän yhden kanssa tapeltuani mä en ehkä ostaisi asustakaan.

http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … -15-6-Full-HD-Core-i7-3632QM-GT740M

Tommonen ja siihen vaan lisäät täydet muistit.

Edit: niinjuu, ja jos ostat pc:n niin ensimmäisenä asiana poistat joka hiton ikisen asian, mitä se pc-valmistaja on siihen asentanut. Tai mielellään asennat ihan puhtaan käyttöjärjestelmän. Nää sotkut, mitä kaikki maailman hp:t ja asukset tunkee näihin koneisiin on ihan käsittämättömän raivostuttavia.
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
hollmi-5
31.07.2013 14:17:52
Jos kynnet yltää, on MacBook Pro vaittajan valinta.
Soundit, piuhat ja kajarit.
JuhaHo
03.08.2013 11:12:56 (muokattu 03.08.2013 12:11:22)
Jaava: Älä osta hp:ta äläkä aceria. molemmista lukuisia huonoja kokemuksia. Asuksista mulla oli ihan hyvä kuva aiemmin, mutta tän yhden kanssa tapeltuani mä en ehkä ostaisi asustakaan.

Edit: niinjuu, ja jos ostat pc:n niin ensimmäisenä asiana poistat joka hiton ikisen asian, mitä se pc-valmistaja on siihen asentanut. Tai mielellään asennat ihan puhtaan käyttöjärjestelmän. Nää sotkut, mitä kaikki maailman hp:t ja asukset tunkee näihin koneisiin on ihan käsittämättömän raivostuttavia.

Mitä vikaa HP:ssa? Minulla on yhtä Asusta lukuunottamatta pelkästään HP:ta. Tämänkin kirjoitan Elitebookillani, joka on kohtuulisen vääntävä mm. 3D-käytössä. Asiakkailla näkyy palavereissa olevan DELL:iä ja Elitebookeja. Lehtikuvissa Valkoisen Talon tilannehuoneessa näkyy Obaman avustajilla olevan samanlaiset Elitebookit, eli eivät ne ihampaskoja olla voi.

Itse etsin tällä hetkellä irrotettavalla näytöllä varustettua kannettavaa, jota voisi käyttää näyttö irti nuottikirjana ja Realbookin ajamiseen jameissa.

Edit: tämän kävisin ostamassa heti huomenna, jos sen saisi Windowsilla. Tällaisena tuo RealBook ei taida tuossa pyöriä.
http://www8.hp.com/fi/fi/products/l … tail.html?oid=5375413#!tab=features
Jaava
03.08.2013 12:13:23
JuhaHo: Mitä vikaa HP:ssa? Minulla on yhtä Asusta lukuunottamatta pelkästään HP:ta. Tämänkin kirjoitan Elitebookillani, joka on kohtuulisen vääntävä mm. 3D-käytössä. Asiakkailla näkyy palavereissa olevan DELL:iä ja Elitebookeja. Lehtikuvissa Valkoisen Talon tilannehuoneessa näkyy Obaman avustajilla olevan samanlaiset Elitebookit, eli eivät ne ihampaskoja olla voi.

Itse etsin tällä hetkellä irrotettavalla näytöllä varustettua kannettavaa, jota voisi käyttää näyttö irti nuottikirjana ja Realbookin ajamiseen jameissa.

Mulla on selittämättömästi hajonnut noin jo kaksi hp-konetta. Ja siinä kolmannessa, jota olen käyttänyt oli totaalisen idioottimaisesti suunniteltu jäähdytys. Jos sitä ei avannut parin kuukauden välein ja poistanut itse kertynyttä pölyä, se lakkasi aina muutaman minuutin käytön jälkeen toimimasta.
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
JuhaHo
03.08.2013 12:51:25 (muokattu 03.08.2013 12:52:00)
Jaava: Mulla on selittämättömästi hajonnut noin jo kaksi hp-konetta. Ja siinä kolmannessa, jota olen käyttänyt oli totaalisen idioottimaisesti suunniteltu jäähdytys. Jos sitä ei avannut parin kuukauden välein ja poistanut itse kertynyttä pölyä, se lakkasi aina muutaman minuutin käytön jälkeen toimimasta.

Toisaalta minua taas yllätti HP:n Z sarjan työasemiin tottuneena Asuksen keveys. Asus on HP:hen verrattuna höyhenen kevyt, mikä minulle tarkoittaa lelumaisuutta.

Tällaista muuten käydään tänään katsomassa, kun vien juniorin ilpatäivällä kaupunkiin bänditreeneihin. Josko tästä olisi iloa, lukion alkajaisiksi sekä nuottien hallintaan ynnä realbookiin.

Samsung Ativ Pro, ei välttämättä tuo linkin malli.
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … -11-6-Intel-Core-i5-3317UM-4-GB-128
passe
04.08.2013 20:19:35
Läppäri antaa aikamoista surinapörinää kun on virtajohto koneessa kiinni. Olikos tuohon väliin olemassa joku järkihintainen ihmevärkki, jolla ongelman saa minimoitua?
"Kauriit nuolee öisin autoja".
Jaava
04.08.2013 20:51:11
passe: Läppäri antaa aikamoista surinapörinää kun on virtajohto koneessa kiinni. Olikos tuohon väliin olemassa joku järkihintainen ihmevärkki, jolla ongelman saa minimoitua?

Sä voit tehdä jokamiehen turvasähkövirityksen ja teipata virtalähteen suojamaan piiloon. Yleensä se riittää poistamaan pörinän.
Antti1
05.08.2013 16:34:19 (muokattu 05.08.2013 17:20:50)
ADSL-ongelmia, ilmeisesti nimenomaan itse mötkylään liittyviä. Mulla on Telewell mallia TW-EA510 versio 3, eli tämä: https://www.telewell.fi/fi/tuote/ad … eet/TW-EA510v3_4G/tw-ea510v3-c-3g4g

Laite on kytketty suoraan kaapelilla, eli ei mitään wlan-ongelmaa siis. Tarpeeksi suurella kuormituksella, eli noin 1-1,5MB/s latauksella, alkaa netti kaatuilemaan. Yhteys vain yksinkertaisesti katkeaa ja sit tarvii ADSL:n käyttösoftasta muodostaa yhteys uudelleen. Olen koittanut boottailut yms. todella moneen kertaan ilman apua. Mieleen tuli myös firmwaren päivittäminen, mutta tää laite ei kaikessa loistokkuudessaan suostu edes päivittymään ilman virheilmoitusta, keskeytymistä ja boottausta.

On todella mielenkiintoista yhdistää uusiksi muutaman minuutin välein esimerkiksi ohjelmaa/peliä tms. ladatessa. Mulla kun on vielä toi Sonera Viihde, niin siinä samaa kaistaa syö tarvittaessa myös töllökin. Netflix, telkku ja softan lataus olisi jo varmaan lähellä jotain ydintuhoa. Yritä tässä nyt sit tehdä yhtään mitään tällä. Hjälp?

E: Mietin ostavani VDSL-motukan ton tilalle. Liittymähän mulla on vaan 24M, mutta uudemmasta teknologiasta on tuskin haittaa toimivuuden kannalta. Hintahan noilla menee kuitenkin kohtuullisuuden sisällä melko samoissa. Mielipiteitä tästä, pitäisi toimia?
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
lasal
05.08.2013 18:50:16
passe: Läppäri antaa aikamoista surinapörinää kun on virtajohto koneessa kiinni. Olikos tuohon väliin olemassa joku järkihintainen ihmevärkki, jolla ongelman saa minimoitua?

kuusi (6) läppäriä on käytössäni. Muuntajat osa schukolla, osa ilman. Ei vaikuta häiriöisyyteen. Häiriö kuuluu hakkurivirtalähteen (Switching mode power supply) luonteeseen ja virtalähteen valmistaja voi tehdä asialle jotain jos viitsii. Useinkaan ei viitsi. Äänitykset teen akun varassa. Tietysti voisi hankkia tehosyöpön lineaarisen powerin, se olisi häiriötön
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)