Aihe: Iron Maiden, Vol II
1 2 3 4 550 51 52 53 54175 176 177 178 179
tender.insanity
19.07.2013 21:01:45 (muokattu 19.07.2013 21:02:01)
Muutamaan otteeseen olen maidenin nähnyt. Pari kertaa mennyt vain lämppärin takia, kuten Megadeth ja Helloween. Ei kyllä tuo settilista 2013 nappaa.

Tuossa mietiskelin, mikä ois semmoinen settilista, minkä keikalle voisi raahautua. Ja ainakin nämä biisit:

Prowler
Remember Tomorrow
Purgatory
Murders In The Rue Morgue
To Tame A Land
The Duellists
The Prophecy
Only The Good Die Young
Caught Somewehere In Time
Alexander The Great
No Prayer For The Dying
Hooks In You

Ei tule koskaan tapahtumaan, mutta enpä varmaan enää ole Maidenin keikalle menossakaan :D
MannihilatoR
20.07.2013 00:04:27

kupteri: Biisi toimii juu, ainoa ongelma on... Janickin "kitarasoolo" (ja eteenkin sen WTF-alku). Tässä on helppo verrata kun Dave vetää omansa heti perään (Daven soolossa on heti hyvä ja tarttuva meininki alussa).

Vitun komea soolo Janickilla! pakko oli kuunnella tuubista kun mainittiin. nämä on taas näitä makuasioita mutta olet väärässä. :)

Ja kylla davekin vetää hienosti. pitänee ottaa levy kuunteluun pitkästä aikaa.
...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
MegaMan
21.07.2013 17:47:35
Maiden-kepittäjät paremmuusjärkässä:

1. Smith
2. Gers
3. Murray

Piste. Ei mulla sit muuta.
Minä juon kossua!!!
StJerky
21.07.2013 19:19:46
MegaMan: Maiden-kepittäjät paremmuusjärkässä:

1. Smith
2. Gers
3. Murray

Piste. Ei mulla sit muuta.

Kyllä Murray 4 eka levyn kunnossaan oli paras. Nykyään kyllä taantunut. Ja ihme ärsyttävä delay koko ajan päällä livenä (ainakin keikoilla jotka olen nähnyt tällä vuosituhannella).

Eikö keikka ollut hyvä, kun ei hehkutusta?
jesteri
21.07.2013 20:26:00
Nauroin sabatonin laulajan välispiikeille.
llarppp
21.07.2013 20:35:35

StJerky: Eikö keikka ollut hyvä, kun ei hehkutusta?

Taisi olla parasta mitä oon tähän mennessä nähnyt.
"Without music, life is a mistake."
Hösse
21.07.2013 21:24:19
Alkuun ainakin katsomoon oli puuroa soundi. Alkoi lähes harmittamaan, mutta parani se loppua kohden. Smithin ja Murrayn sooloista ei saanut selvää, Gersin kylläkin. Mutta Phantom of the opera ja 7th son... Jumaliste mitä biisejä!
Äänimiehelle moitteita (ilmeisesti joku uus ukko?), mutta muuten hyvä keikka.
StJerky
21.07.2013 21:28:31
Hösse: Äänimiehelle moitteita (ilmeisesti joku uus ukko?), mutta muuten hyvä keikka.

Onko Doug Hall jäänyt eläkkeelle?
Meadow
21.07.2013 21:52:53
Ällistyttävän kova keikka. Seventh Sonin aikana ei ollut väkivaltainen orgasmointi kaukana. Ghost yllätti positiivisesti. Sabaton oli ihan kaameaa kuraa, mutta energisyydessään symppismenoa.
Rhapa
21.07.2013 22:29:50
Meadow: Ällistyttävän kova keikka. Seventh Sonin aikana ei ollut väkivaltainen orgasmointi kaukana. Ghost yllätti positiivisesti. Sabaton oli ihan kaameaa kuraa, mutta energisyydessään symppismenoa.

Komppia. Olikohan neljäs vai viides maidenin keikka mitä on tullut nähtyä ja suoraan kärkeen. Ihan älytön fiilis ja bändi pursusi energiaa.
jesteri
21.07.2013 23:03:30
Afraid to shoot strangersin soittaminen oli miellyttävä yllätys. Infinite dreamsin soittamatta jättäminen oli epämiellyttävä yllätys. Noh, hieno keikka siitä huolimatta, varsinkin nyt kun lavashowhunkin oli vähän panostettu(viime kerralla ei ollut oikein mitään ihmeellistä).
Enkä nyt oikein keksi edes muuta valitettavaa tuosta settilistasta. No, hallowed be thy name olisi vielä ollut ihan kiva.
Thimann
21.07.2013 23:14:27
Mahtava keikka, hieno oli nähdä moonchild ja seventh son livenä. Sabaton oli mielestäni aika mitään sanomatonta musiikkinsa puolesta, mutta esiintyminen aivan loistavaa! Amorphis oli taas aika paska pettymys... Kolme maidenin keikkaa on minulla takana ja tämä oli niistä kyllä paras! Kiitos :)
"It was success that screwed us up" Slash
To/Die/For
22.07.2013 00:09:52
Hyvää settiä oli kyl kaikinpuolin.
Ghost yllätti ja Sabaton oli lämppäreistä mieleisin itselle, ainakin lavaenergiaa riitti. Ehdottomasti toistekin kuuntelemaan Maidenia.
Runko on puuta, pää on rikkiä, räjähdämme palamaan, kylmenemme äkkiä.
kupteri
22.07.2013 01:18:50

jesteri: Afraid to shoot strangersin soittaminen oli miellyttävä yllätys.

Juu, Afraid toimi oikein makiasti. 7th Son toimi mun mielestä livenä paljon paremmin kuin levyllä. Madnessin ne vois heivata setistä jo viimein...
kupteri
22.07.2013 01:22:04 (muokattu 22.07.2013 04:04:37)

MannihilatoR: Vitun komea soolo Janickilla! pakko oli kuunnella tuubista kun mainittiin. nämä on taas näitä makuasioita mutta olet väärässä. :)

Ja kylla davekin vetää hienosti. pitänee ottaa levy kuunteluun pitkästä aikaa.

Kyllä Janick jossain biiseissä on mies paikallaan, mutta tuo ei vaan iske mun korvaan. Livenä lauantaina mun mielestä veti varsin jees, ei spedeilly mitään ja veti Adrianin kans parissa biisissä "unisonon" (pienillä modauksilla) pirun hyvin. No Trooper nyt oli tiedetty mutta loppupäässä settiä Janick veti timmin "by the book"-vedon (EDIT: The Evil That Men Do yhteissoolossa). Joskushan (eteenkin aikana kun Adrian oli pois) Janick saatto ottaa vähän liikaakin vapauksia joidenkin soolojen suhteen.
Röntgen-Jeesus
22.07.2013 01:49:34

Oli kyllä kova keikka, jumaliste! Afraid to shoot strangers oli kyllä itelle kliimaksi Phantom of the operan ohella. Steve Harris on jumala!
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä.
AlexG
22.07.2013 03:34:59 (muokattu 22.07.2013 03:42:23)
Oli kyllä hyvä keikka. Neljästä näkemästäni Maiden keikasta tämä meni jaetulle kärkisijalle.

Ghostin missasin, Sabaton oli ihan hyvä, Armophis suht vaisu. En tiedä millaiset saundit muualla Stadionilla oli, mutta missä itse seisoin (miksauskopin etu-vasemmalla) Amorphis kuulosti iha kauhealta. Bassorumpu oli miksattu niin kovalle (ja kuulosti muutenki tosi kumiselta) että tuplabasarin paukkuessa ei kuulunut mitään muuta, aivan kuin olisi ollu jollain dubstep keikal tms.
Iron Maidenillä sen siijaan oli yllättävän hyvät saundit siihen nähden että soittivat stadikalla (ei ne silti täydellisijä ollu, kuten mainittu Adrianin ja Daven soittoa ei hirveesti kuulunut). Settilista oli paras mitä olen itse livenä todistanut, vaikka Hallowedia ei soitettukaan. Moonchild oli loistava avausbiisi, Afraid To SHoot Strangers, Phantom Of The Opera ja Clairvoyant toimivat varsinkin hyvin. Mutta ehdoton kohokohta oli Seventh Son, muutenkin maidenin suosikkibiisini, ja tää liveveto pisti pään sekaisin. Yleisö oli yllättävän hyvä suomalaisyleisöksi, ainoa miinus oli että juuri missä itse seisoin useampi känniääliö tuli eri kohdilla keikkaa riehumaan ja haastaa riitaa. Yksi jopa onnistui tönäsemään 12-vuotiaan pojan kumoon. Mutta näitä on aina hevikeikoilla, vitutti vaan että tämä tapaus sattui juuri number of the beastin kohdalle ja koko biisi meni omalta osaltani kokonaan ohi kun piti tätä kyseistä flänäpäistä idioottia paimentaa.

Silti, erinomainen keikka, mutta ens kerralla miellumin Jaffa-areenalla, Stadika kun on vaan paska.
Flash
22.07.2013 07:41:31

Jossakin luki, että tällä kertaa paikalla olisi ollut "vain" 28000 tuhatta ihmistä. Jos pitää paikkansa, niin en toisaalta ihmettele, kun täällä niin usein käyvät ja ne pari edellistä keikkaa stadikalla olivat niin paskoja. Seuraavalla kerralla tosiaan toivottavasti areenalla.
Live Music Is Better!
tender.insanity
22.07.2013 07:46:13 (muokattu 22.07.2013 07:46:25)
Flash: Jossakin luki, että tällä kertaa paikalla olisi ollut "vain" 28000 tuhatta ihmistä. Jos pitää paikkansa, niin en toisaalta ihmettele, kun täällä niin usein käyvät ja ne pari edellistä keikkaa stadikalla olivat niin paskoja. Seuraavalla kerralla tosiaan toivottavasti areenalla.

No onhan 28 miljoonaa katsojaa aika hyvin. Mistäs ne kaikki tuli?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)