Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistimen valitseminen vaikeampaa kuin kitaran?
1 2 3 4 5
AngieRainbow
21.07.2013 18:19:26 (muokattu 26.07.2013 16:54:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve runkkarit!
 
Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että mieluisan vahvistimen löytäminen on vaikeampaa kuin kitaran?
 
Itse ainakin tiedän todella helposti, minkälaisen kitaran milloinkin haluan, mutta vahvistimen ostaminen on paljon hankalampaa. Olen joskus kiertänyt kaikki Tampereen musiikkiliikkeet ja soittanut läpi kaikki Fenderit, Marshallit, Rolandit, Voxit, Blackstarit jne jne. Tämän kierroksen jälkeen en halunnut niistä juurikaan mitään. Lisäksi olen soitellut läpi todella paljon ns. Butiqe vahvistimia, vintage vehkeitä ja vaikka mitä.
 
Vahvistinta ostaessa täytyy ottaa huomioon niin paljon: Säröt, cleanit, miten "syö" pedaaleita, teholuokka, combo vai nuppi.. Kitaran kohdalla valinta käy paljon helpommin, vaikka tietty niitäkin tulee testailtua ennen ostoa, mutta yleensä mieltymykset on aika kirkkaana mielessä.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Krice
21.07.2013 18:24:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Tuntuuko muista siltä, että vahvistimen löytäminen on hankalaa?
 
Hinta lähinnä hankaloittaa. Marsun ostaisin jos olisi rahaa.
 
Gabe
21.07.2013 18:43:38 (muokattu 21.07.2013 18:46:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Terve runkkarit!
 
Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että mieluisan vahvistimen löytäminen on vaikeampaa kuin kitaran?
 
Itse ainakin tiedän todella helposti, minkälaisen kitaran milloinkin haluan, mutta vahvistimen ostaminen on paljon hankalampaa. Olen joskus kiertänyt kaikki Tampereen musiikkiliikkeet ja soittanut läpi kaikki Fenderit, Marshallit, Rolandit, Voxit, Blackstarit jne jne. Tämän kierroksen jälkeen en halunnut niistä juurikaan mitään. Lisäksi olen soitellut läpi todella paljon ns. Butiqe vahvistimia, vintage vehkeitä ja vaikka mitä.
 
Vahvistinta ostaessa täytyy ottaa huomioon niin paljon: Säröt, cleanit, miten "syö" pedaaleita, teholuokka, combo vai nuppi.. Kitaran kohdalla valinta käy paljon helpommin, vaikka tietty niitäkin tulee testailtua ennen ostoa, mutta yleensä mieltymykset on aika kirkkaana mielessä.
 
Oli miten oli. Olen selvinnyt Oulun reissusta hengissä, mikä on aina pieni ihme. Kävin samalla tutustumassa Oulun kitarapajaan, jossa soittelin Swart Space Tone Atomic jr sekä Bad Cat Mini Cat 2 -vahvistimia. Jälkimmäinen lähti mukaan.
 
Pahoittelen huonoa kameraa sekä vielä huonompaa kuvastaitoa. Viimeinen kuva on omistettu jäsenelle Hynkel. Inside läppää.
 
https://www.dropbox.com/sh/159pisoda2dxis6/0_IZpjrcof
 
Tuntuuko muista siltä, että vahvistimen löytäminen on hankalaa?

 
Olen kyllä täysin samaa mieltä kanssasi. Kitaran osto on vahvistimeen verrattuna hyvinkin helppo homma, sopivan vahvistimen löytäminen on pahimmassa tapauksessa aika työläs urakka. Mielenkiinnosta pakko kysyä että mikä tässä Bad Catissa oli se juttu, mikä nosti sen muiden yläpuolelle? Näyttää oikein simppeliltä ja toimivalta vekottimelta. Veronpalautusten jälkeen olisi minunkin tarkoitus laittaa pikkuhiljaa vireille toisen vahvistimen hankinta, vielä on kuitenkin pakka sen verran levällään että jos se nyt pitäisi tilata niin menisi kyllä vähän sormi suuhun. Noh, ei muuta kuin ahkeraa testausta ja ankaraa pohdintaa. :)
 
e. Kappas, sullahan on Bluetonekin myynnissä.
antnis
21.07.2013 19:05:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei vahvarin valitseminen ole paha homma, kitara sen sijaan pitää rakentaa paloista.
 
AngieRainbow
21.07.2013 20:10:31 (muokattu 21.07.2013 20:11:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Olen kyllä täysin samaa mieltä kanssasi. Kitaran osto on vahvistimeen verrattuna hyvinkin helppo homma, sopivan vahvistimen löytäminen on pahimmassa tapauksessa aika työläs urakka. Mielenkiinnosta pakko kysyä että mikä tässä Bad Catissa oli se juttu, mikä nosti sen muiden yläpuolelle? Näyttää oikein simppeliltä ja toimivalta vekottimelta. Veronpalautusten jälkeen olisi minunkin tarkoitus laittaa pikkuhiljaa vireille toisen vahvistimen hankinta, vielä on kuitenkin pakka sen verran levällään että jos se nyt pitäisi tilata niin menisi kyllä vähän sormi suuhun. Noh, ei muuta kuin ahkeraa testausta ja ankaraa pohdintaa. :)
 
e. Kappas, sullahan on Bluetonekin myynnissä.

 
Hah hah. Mulla oli Bluetone myynnissä, mutta otin ilmon just pois :) Ei näköjään sittenkään pystynyt myymään. Ne on tosi hyviä. Bluetone JMP oli pieni ylilyönti tehojen suhteen. Mulla ei ole ollut ikinä missään edes puolia sen tehoista käytössä. Ja hyvähän näitä on vähän useampi olla. Kysykää vaikka Jucciczelta.
 
No Bad Cat on todella selkeä, erotteleva ja kirkas saundinen. Ei mitään bassomuhjua ja master volume toimii tosi hyvin. Se on myös täysin erilainen verrattuna mihinkään mitä mulla on ollut. Miinuksena täytyy sanoa, että single coileilla se on vähän ohuen kuuloinen ja bassoa voisi olla enemmänkin. Pedaaleita ei syö ihan unelmasti, mutta verrokkina on tosiaan 1800 euron Bluetone nuppi. Bad Catin kirkkaus on kuin raikas tuulahdus. Se tuntui tässä kohtaa hyvältä ja pidin siitä enemmän kuin Swartista, mikä oli tietty hyvä sekin.
 
Bad Catin 5w oli tähän väliin sopiva teholuokka ja 12" Celestion antaa tarvittaessa paljonkin ääntä. Sain myös taisteltua Oulun Kitarapajan jätkien kanssa houkuttelevan hinnan.
 
OT:na täytyy sanoa, että niillä on siellä hyvä huumorintaju. Sanoin, että haluan kokeilla vahvistinta huonolla kitaralla. Myyjä: "No, se sinun täytyy hakea Musiikki-Kullakselta." Mahtavia tyyppejä.
 
Mielestäni putkivahvistimen hankkimisessa yksi hankalimmista puolista on tosiaan sopivan teholuokan koneen ostaminen.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
warlock
21.07.2013 20:50:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tässä viimeinen vuosi tullu taisteltua monenmoisen vahvistimen kanssa (Bugera, Hughes, Marshall, Blackstar etc..) ja välillä on meinannu epätoivo tulla puseroon, kun ei sopivaa ole löytyny. Talvella kävin testailemassa laneyn ironheartia. Oli ihan ok mutta ku vehjes pasahti kesken testien. En sitten moista uskaltanu ostaa. Päädyin Blackstarin 50w nuppiin. Kuukauden soittelin ja tulin loppu dilemmaan että susipaska mun hommiin. Kokeilin useita pedaaleja boostaamaan säröä, mutta ei niin ei. Paska mikä paska. Ei auttanu erilaiset kaapitkaan piru vie. Alko jo pikkuhiljaa surettaan bugeran myynti.
 
Olin jo raahaamassa ikivanhaa valvestatea treenikselle kun löysin siitä aika mahtavan hyvät säröhässäkät rocktronin spedulla boostatessa. Samalla spedulla blackstar oli ihan hirveetä kuraa.
No sain kuitenki blackstarin vaihdettua Engliin ja toistaiseks tyytyväinen. Tosin nyt joutuu clean saundeista tinkimään aika rajusti.
 
Skitta valinnoissa ei ole oikein koskaan ollut mitään ongelmia. Välillä on voinu olla joku ihan himo halppis kakka, mikä on osunu täydellisesti käsiin. Siihen ku on sitte vähän vaihdellu parempaa osaa niin hyllyyn on jääny.
Eli kyllä vahvari on huomattavasti vaikeampi valita ns. SE OIKEA.
 
Ei ettenkö minä olis sitä osannu soittaa vaan tuli vaan ajatus katkos...
Heroooh
21.07.2013 21:02:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostan vahvistimeni summan mutikassa:D
Nyt 3 monkeys orangutan käytössä, muuten hyvä mutta liikaa tehoja.
 
Cow`s go moo when they poo -HeavyMetal Farmer
klobasa
21.07.2013 21:02:55 (muokattu 21.07.2013 21:10:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Mielestäni putkivahvistimen hankkimisessa yksi hankalimmista puolista on tosiaan sopivan teholuokan koneen ostaminen.

 
Tsekkaappa Bad Cat sivuilta ja youtubesta Bad Cat Unleash. Tämä voisi olla ratkaisu tähän asiaan. Olis makeaa kun voi valita vahvarin vain soundin mukaan, ei tehon. Sopiva nippu erilaisilla putkilla varustettuja pikkuvahvareita, joista saisi silti tarvittaessa kliiniä ääntäkin ulos 100W verran.
 
EDIT: Tällä sivulla pari hyvää Unleash aiheista postausta:
http://fauxsuperblogs.com/2572/bad- … -flashback-and-hall-of-fame-reverb/
http://fauxsuperblogs.com/2483/badcat-unleash-review/
 
Hi-Power
21.07.2013 21:19:21 (muokattu 21.07.2013 21:19:52)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Terve runkkarit!
 
Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että mieluisan vahvistimen löytäminen on vaikeampaa kuin kitaran?
 
Tuntuuko muista siltä, että vahvistimen löytäminen on hankalaa?

 
Juu ei ..se on jokseenkin täysin mahdotonta...kun löytää hyvän vahvistimen niin huomaa ettei osaakkaan soittaa..ja huonossa ei ole sitä jotain jota kaipaisi...eli sarjassamme mahdoton tehtävä
 
jhlamm
21.07.2013 21:26:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselleni tuli kemper taloon ja ainakin toistaiseksi poistanut kaikki tarpeeni vahvistimen päivittämisestä nyt kun tuli päätevahvistinkin tuolle hommattua. Tosin katsotaanko onko mieli muuttunut tuossa vuoden päästä :D
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Wradlin
21.07.2013 21:31:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Olen selvinnyt Oulun reissusta hengissä, mikä on aina pieni ihme.
 
Heh, ei ihmekkään jos tervehdit ihmisiä normaalistikin tyyliin "Terve runkkarit!". :-D
 
Vilpur1
21.07.2013 22:04:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahvistimet on tarkotettu kierrätettäviks jotta kaikki voi nauttia niiden erilaisista ominaisuuksista ja tätä tarkoitusperää varten on kehitetty M.netin tori. Älkää siis omiko mitään, kaikki on yhteistä!
 
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
AngieRainbow
21.07.2013 22:06:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Heh, ei ihmekkään jos tervehdit ihmisiä normaalistikin tyyliin "". :-D
 
:D Tässä yhteydessä ajattelin, että ihmiset ymmärtävät pointin. Ts. Terve (kama)runkkarit, eli toverit.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Muovinen
21.07.2013 23:04:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se jonkin verran vaikeampaa. Kitarasta tietää hyvin nopeasti jos siitä ei pidä, mutta vahvistinta pitää vähän fiilistellä (sitä ei ensinnäkään pidetä koko ajan käsissä) ja yleensä siitä löytää lopulta ainakin yhden hyvän soundin. Se soundi ei kuitenkaan välttämättä ole se tarpeellisin juuri soittajalle itselleen ja etsintä jatkuu. Eli siis harvemmin vahvistin on sysipaska (Line6 Spider on) ja siksi sen oikean ja täydellisen löytäminen on vaikeampaa. Eihän aina edes osaa pyytää parempaa kun ei paremmasta tiedä. Ja olkoon se siunaus!
Gabe
21.07.2013 23:24:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Hah hah. Mulla oli Bluetone myynnissä, mutta otin ilmon just pois :) Ei näköjään sittenkään pystynyt myymään. Ne on tosi hyviä. Bluetone JMP oli pieni ylilyönti tehojen suhteen. Mulla ei ole ollut ikinä missään edes puolia sen tehoista käytössä. Ja hyvähän näitä on vähän useampi olla. Kysykää vaikka Jucciczelta.
 
No Bad Cat on todella selkeä, erotteleva ja kirkas saundinen. Ei mitään bassomuhjua ja master volume toimii tosi hyvin. Se on myös täysin erilainen verrattuna mihinkään mitä mulla on ollut. Miinuksena täytyy sanoa, että single coileilla se on vähän ohuen kuuloinen ja bassoa voisi olla enemmänkin. Pedaaleita ei syö ihan unelmasti, mutta verrokkina on tosiaan 1800 euron Bluetone nuppi. Bad Catin kirkkaus on kuin raikas tuulahdus. Se tuntui tässä kohtaa hyvältä ja pidin siitä enemmän kuin Swartista, mikä oli tietty hyvä sekin.
 
Bad Catin 5w oli tähän väliin sopiva teholuokka ja 12" Celestion antaa tarvittaessa paljonkin ääntä. Sain myös taisteltua Oulun Kitarapajan jätkien kanssa houkuttelevan hinnan.
 
OT:na täytyy sanoa, että niillä on siellä hyvä huumorintaju. Sanoin, että haluan kokeilla vahvistinta huonolla kitaralla. Myyjä: "No, se sinun täytyy hakea Musiikki-Kullakselta." Mahtavia tyyppejä.
 
Mielestäni putkivahvistimen hankkimisessa yksi hankalimmista puolista on tosiaan sopivan teholuokan koneen ostaminen.

 
Itse en ole uskaltautunut Oulun suunnalla moneen vuoteen. Mutta olen kuullut että se niiden Kitarapaja on hyvä liike. Kohta pitänee sielläkin taas piipahtaa kun veli meni muutamaan sinne.
 
Noh, kuitenkin tuo 100w on varmasti monelle enemmän kuin kylliksi. :) Samanlainen vahvistin 20-40w teholuokassa voisi olla äärimmäisen toimiva. Tuo Bad Cat kuulostaa kyllä oikein mukavalta, toimii varmaan kerrostalossakin miellyttävämmin?
 

 
klobasa: Tsekkaappa Bad Cat sivuilta ja youtubesta Bad Cat Unleash. Tämä voisi olla ratkaisu tähän asiaan. Olis makeaa kun voi valita vahvarin vain soundin mukaan, ei tehon. Sopiva nippu erilaisilla putkilla varustettuja pikkuvahvareita, joista saisi silti tarvittaessa kliiniä ääntäkin ulos 100W verran.
 
EDIT: Tällä sivulla pari hyvää Unleash aiheista postausta:
http://fauxsuperblogs.com/2572/bad- … -flashback-and-hall-of-fame-reverb/
http://fauxsuperblogs.com/2483/badcat-unleash-review/

 
Kiitos linkistä, on mennyt jotenkin ihan ohi tämmöinen. Jos tuo oikeasti toimii niin se ratkaisisi aika monta ongelmaa täälläkin päässä. Plussan sait.
JuSu
21.07.2013 23:30:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaankin melko henkilökohtainen dilemma, toiset tykkää muhkummasta ja toiset kyttyrää.
 
Itsellä on kitaraosastolla vuosien saatossa vakiintunut pari pitopeliä, mutta vahvistinosastolla puhaltelee uusia tuulia tälläkin hetkellä. Eli sinänsä ainakin mulla tuntuisi nimenomaan vahvistimen valitseminen olevan vaikeampaa.
 
JuSu
klobasa
21.07.2013 23:39:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Kiitos linkistä, on mennyt jotenkin ihan ohi tämmöinen. Jos tuo oikeasti toimii niin se ratkaisisi aika monta ongelmaa täälläkin päässä. Plussan sait.
 
Bad Catillahan on "Bobcat", jossa Unleash on sisäänrakennettu. 5W täysputkivekotinta voi ajaa millä asetuksilla tahansa ja sen saa vahvarista ulos maksimissaan 100W tehoilla.
 
http://www.youtube.com/watch?v=D97vRWWCuxk
 
Jucciz
22.07.2013 00:23:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

klobasa: Tsekkaappa Bad Cat sivuilta ja youtubesta Bad Cat Unleash. Tämä voisi olla ratkaisu tähän asiaan. Olis makeaa kun voi valita vahvarin vain soundin mukaan, ei tehon. Sopiva nippu erilaisilla putkilla varustettuja pikkuvahvareita, joista saisi silti tarvittaessa kliiniä ääntäkin ulos 100W verran.
 
EDIT: Tällä sivulla pari hyvää Unleash aiheista postausta:
http://fauxsuperblogs.com/2572/bad- … -flashback-and-hall-of-fame-reverb/
http://fauxsuperblogs.com/2483/badcat-unleash-review/

 
Kappas, tää on päässy livahtamaan kokonaan ohi silmien. Todella mielenkiintoinen kapistus: keinokuorma ja tehokas päätevahvistin samoissa kuorissa, joiden ansiosta minkä tahansa vahvistimen saa muutettua joko tosi hiljaiseksi tai tuskaisen äänekkääksi - tai mitä tahansa noiden väliltä. Näemmä sisääntulo on 8-ohminen, mutta tokihan Weber Z-Matcher hoitaa homman, jos vahvistimesta ei löydy 8 ohmin ulostuloa.
 
Kiitos infosta!
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Billsner
22.07.2013 06:41:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että mieluisan vahvistimen löytäminen on vaikeampaa kuin kitaran?
 
Ei koska Engl. Englin 4x12 pro kaappi vielä pitäis hommata ja ehkä se 100W versio Fireballista. Onneksi ei ole rahaa.
 
Supreme General Of Evil
Numb
22.07.2013 09:53:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Munsta kitara on sikäli helpompi valita, että jos soitin tuntuu hyvälle, sen soundissa on aika laajat muutosmahdollisuudet vahvistimeen verrattuna pienillä/helpoilla modauksilla. Ja yleensä soittajat ovat kitaran modauksesta vaikkapa mikkejä vaihtamalla paremmin kartalla kuin vahvistimien modaamisesta vaihtamalla sen komponentteja - ta edes kaiuttimia/kaappia.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «