hynynen 07.05.2004 12:30:44 | |
---|
Olisin vaihtamassa uudet mikit tuohon Epiphonen puoliakustiseen. Aikaisemminkin olen vaihtanut mikkejä, mutten tällaiseen ontokoppaiseen. Vinkkejä kaipaisin johtojen saamiseen kopan sisään ja mahdollisimman kätevää työjärjestystä. |
fox 07.05.2004 12:42:02 (muokattu 07.05.2004 12:44:14) | |
---|
Eilen sulle vastasin, katto tuolta kakkossivulta, oon laiska enkä viitti kopsia..:) editti:työjärjestys: mikit kehyksineen rungosta irti, nupit irti, siimat kiinni, koko johtohässäkkä veks, vanha mikki irti juottaen, uus tilalle... |
hynynen 07.05.2004 21:02:50 | |
---|
Kiitosta paljon. Tuo vaihto-operaatio onnistuu mitä varmimmin noilla vinkeillä. On nuo Epiphonen mikit melko tunkkaisia soundiltaan. |
Joees 07.05.2004 22:46:18 | |
---|
Mitkäs mikit olet siihen vaihtamassa? Ja jos jaksat niin kerrotko sitten miltä kuulostaa ja vertaat vaikkapa niihin vanhoihin? Mulla on tuo Tokain ES kopio ja siinä on myös hieman liian tunkkaiset mikit ja ajatuksissa olis vaihtaa. Groooove is in heart! |
N_Bates 08.05.2004 14:44:46 | |
---|
on kyllä melkoista helvettiä ko. kitaran mikkiremppa. Itse tyydyin laiskaan ratkaisuun ja pätkäsin vanhat piuhat mikkien alta ja tökkäsin uudet siihen kiinni. Ei tuossa ole edes mitään "huoltoluukkuja" mikkien alla niinku gibsoneissa. En tajua miten korean ihmeet on saanu ne elektroniikat sinne. varmaan rakentanu ne ekana ja kitaran sitten siihen ympärille. Mikkeinä on nyt muistaakseni gibsonin '76 lespaul customista revityt. Aivan julmetun hyvä soundi! Vain tekemättä jätetty taide ei ole tekotaidetta. |
fox 08.05.2004 15:18:14 | |
---|
. Ei tuossa ole edes mitään "huoltoluukkuja" mikkien alla niinku gibsoneissa. En tajua miten korean ihmeet on saanu ne elektroniikat sinne. varmaan rakentanu ne ekana ja kitaran sitten siihen ympärille. Mikkeinä on nyt muistaakseni gibsonin '76 lespaul customista revityt. Aivan julmetun hyvä soundi! Jonsei ole mitään mikkien alla, on käytettävä alempaa f-aukkoa. Tosin koko lailla hupaisaa asennusta sen kautta työstää... |
hynynen 08.05.2004 15:42:42 | |
---|
Mitkäs mikit olet siihen vaihtamassa? SD P.A.F ´59 kaulaan ja SD JB Tallaan. Ajatuksena olisi saada kiertoherkkyyttä vähemmäksi, monipuolista soundia(aika tavallinen ratkaisu kylläkin) ja erottelukykyä. Niitä ei nuo Epiluurin (tiedä minkä Korean betoniviidakkojen alihankintapuljun) alkuperäismikit tarjoa. Komeaa katseltavaa kylläkin tuo "kullitettu" tavara on. |
Alan remppaamaan tuota kitaraa tänään, tai äitienpäivän kunniaksi. Saa nähdä kuinka käy, mutten aio kyllä katkoa alkuperäismikkien piuhoja. Täytyy yrittää onnistua noilla Foxin ohjeilla ja suorittaa tuollaista pientä kikkailua vaativaa sisäjohtoasennusta. Muutama voimasana saattaa tärisyttää tärykalvoja ja pari hikipisaraa varmaan sihahtaa kuuman kolvin kärkeen, mutta eiköhän tuo työ kuitenkin loppupeleissä kannata. |
fox 08.05.2004 15:55:15 | |
---|
Kyä sä hynynen nuo mikit saat vaihdettua, muistat vaan ne langat.. Toki saa ne osat paikalleen ilman lankojakin, mutta aluslevyt ynnä muut voi triljoona kertaa pudota.. Tuo narupatentti ehkäisee sen mennessä ja tullessa. Toiseks: itämaanpoikien kultaus on harvinaisen häipyvää, kokemusta on 70-luvun puolivälin japanialaisista lähtien. Eikä noissa saman luvun loppupuolen Iboissakaan paljon kullitusta jäljellä ole jos on vähänkään soiteltu. Onnea projektiin, jota minä pidän mielenkiintoisena, haastavana ja sorminäppäryyttä ynnä hermoja jossainmäärin kysyvänä. Ylivoimainen rasti se ei kuitenkaan ole. Tsemp! |
hynynen 08.05.2004 17:16:39 | |
---|
No ennen kaikkea kitaroiden kanssa värkkääminen on mielekästä ja hauskaa. Pääsis täältä töistä vaan kitumasta, niin sais vaikka ruveta! Saiskohan ton kultauksen pysymään, vaikka lakkaamalla sen metallin pinnan? ei varmaan suuremmin vaikuttaisi äänimaailmaan. |
fox 08.05.2004 17:28:08 | |
---|
Saiskohan ton kultauksen pysymään, vaikka lakkaamalla sen metallin pinnan? ei varmaan suuremmin vaikuttaisi äänimaailmaan. Kyllähän sitä kokeilla voi, mutta ei ne oikeen tahdo pysyä..en tiedä mikä noissa japseissa on tuon kultauksen kanssa.. Hiilipiirros-fiksauslakkaa joku on kokeillu, sitä en tiedä kuinka on onnistunu pidemmän päälle.. Itse olen noissa omissa Iboissa kultauttanu uudelleen oikeella kultasepällä..perhanan hintavaa mutta jäljen pitäs olla lähes ikuista. Jos sitte mikään työ on.. :) |
hynynen 10.05.2004 10:23:43 | |
---|
Tuossa äitienpäivänä vaihdoin sitten originaalimikit uusiin SD mikkeihin. Aikaa meni puolitoista tuntia, kun halusin niin tarkasti hoitaa homman. Sidoin siimaa kiinni potikoihin Foxin vinkkejen mukaan, mutten saanut kamoja ulos mikkikoloista, vaan potikat piti ujuttaa f-aukosta läpi. Kohtuullisen sujuvasti työ sujui ja jäljestä tuli siistiä. Se Tokain ES-kopio omistaja kyseli soundista, niin vastaisin siihen omalta osaltani: kyllä kannatti! Sain juuri ne ominaisuudet joita halusin. Homma ei liioimmin työlästä ole ja kivaahan tuo näpertäminen kaikenkaikkiaan on. |
fox 10.05.2004 10:28:22 | |
---|
Vaan potikat piti ujuttaa f-aukosta läpi. Kohtuullisen sujuvasti työ sujui ja jäljestä tuli siistiä. Homma ei liioimmin työlästä ole ja kivaahan tuo näpertäminen kaikenkaikkiaan on. Joskus se vaan on turvauduttava toimintasuunnitelmaan B. Hyvä että kävi, tavalla tai toisella. Eipä noissa puoliakustisissa kamalasti "ylimääräistä" asennustilaa ole.. =) |
Joees 10.05.2004 14:55:35 | |
---|
Kai sitä kesällä tulee sitten vaihdettua tuohon omaan Tokaihin mikit myös. Saisi sitä tunkkaisuutta pois. Groooove is in heart! |
PurpleCandle 22.01.2008 11:58:00 | |
---|
Oon vaihtamassa puoliakustiseen BC Richiin Duncanin tallamikkiä ja vähän epäilyttää tuo f-(tikarin muotoisten) aukkojen kautta säätäminen. Toimiiko tuo pätevästi, jos pistän vaan uuden mikin alkuperäsen mikin piuhoihin kiinni? ..järven jäällä kirves soi.. |
jss1 22.01.2008 12:42:51 | |
---|
Olisin vaihtamassa uudet mikit tuohon Epiphonen puoliakustiseen. Aikaisemminkin olen vaihtanut mikkejä, mutten tällaiseen ontokoppaiseen. Vinkkejä kaipaisin johtojen saamiseen kopan sisään ja mahdollisimman kätevää työjärjestystä. kappas sama kitara ku mulla, ja vielä ilmeisesti sama sukunimikin.. mikä yhteensattuma |