Aihe: 8 ohmin 4x10 bassokaappeja, millä valmistajilla on??
1 2
jukkajylli
16.07.2013 22:59:24
hollstro Aguilarista. Siitä ne huononee.

Uskoo kuka tahtoo..
Slapit_87
16.07.2013 23:01:33
Miikss: Ruottalaisia tosiaan ne on, itsekin olin vähän että mitä persettä. Noissa EBSin nupeissa näyttää näköjään käytännössä kaikissa trankkunupeissakin (yhtä lukuunottamatta vissiin) olevan 2 ohmia minimikuorma, eli neljän ohmin kaapeillakin selviää. Liekö joku kikka, että porukka myös sitten ostaa EBSin kaappien kaveriksi saman merkin vahvarin tai jotain? En ihan hirveän monella muulla valmistajalla ole nähnyt kahden ohmin trankkunuppeja tarjottavan.

en tiä onko kysymys mistään kikasta. ei voi ikinä tietää tietenkään, mut monipuolisiahan tommonen feature noista tekee. hyviä kamoja ja mä oon tehnyt hd350 + classic line 410x2 pinolla monta euroopan rundia ja yhteensä melkein tuhat keikkaa ja (koputettakoon puuta, mutta) kertaakaan ei o tarvinnut viedä huoltoon. kyä noi ruotsalaiset osaa. =P
"Make it idiot proof, and someone will make a better idiot."
jukkajylli
16.07.2013 23:05:04
Mulla on markbass, ashdown ja carlsbro- kaappeja 4x10. Kaikki hyvia ja kaikissa lukee 8 ohmia. 4x10 kaapeista tykkaan ma.
PasiB
16.07.2013 23:08:17
Miikss: Ruottalaisia tosiaan ne on, itsekin olin vähän että mitä persettä. Noissa EBSin nupeissa näyttää näköjään käytännössä kaikissa trankkunupeissakin (yhtä lukuunottamatta vissiin) olevan 2 ohmia minimikuorma, eli neljän ohmin kaapeillakin selviää. Liekö joku kikka, että porukka myös sitten ostaa EBSin kaappien kaveriksi saman merkin vahvarin tai jotain? En ihan hirveän monella muulla valmistajalla ole nähnyt kahden ohmin trankkunuppeja tarjottavan.

Äkkiä ei tuu mieleen kuin Marshall MB450H.
Miikss
16.07.2013 23:10:14
Slapit_87: en tiä onko kysymys mistään kikasta. ei voi ikinä tietää tietenkään, mut monipuolisiahan tommonen feature noista tekee. hyviä kamoja ja mä oon tehnyt hd350 + classic line 410x2 pinolla monta euroopan rundia ja yhteensä melkein tuhat keikkaa ja (koputettakoon puuta, mutta) kertaakaan ei o tarvinnut viedä huoltoon. kyä noi ruotsalaiset osaa. =P

Tekee toki monipuolisia. Meinaan lähinnä sitä, että jos vaikka päädyt syystä x pinoamaan kaks EBSin 4x10-kaappia (löydät käytettynä torilta, pidät soundista /ulkonäöstä yms.), niin käytännössä sulla rajautuu vaihtoehdot trankkupuolella pelkkään EBSin nuppiin myös. Toki jos EBSin nupin hommaat eka niin kaappeja voit pinota alle ihan minkälaisen setin tahansa siinä vaiheessa.

Itse ihastuin tuohon EBSin Classic 450:iin kun oltii lämppäämässä toista bändiä. Soittelin sitten pääbändin kyseisellä nupilla ja saman sarjan 4x10 pinolla ja huh huh että oli loistavat soundit vaikka täysin trankkunuppi kyseessä onkin. Aluks luulin vehjasta putkinupiks, kunnes pääbändin basisti kertoili että ihan trankkuvehe kyseessä. Alko himottamaan ihan urakalla. Yllätti kyllä, että "vintagesoundinen" nuppi voi toimia noin loistavasti myös metallimusiikissa.
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
Slapit_87
16.07.2013 23:10:25
jukkajylli: Mulla on markbass, ashdown ja carlsbro- kaappeja 4x10. Kaikki hyvia ja kaikissa lukee 8 ohmia. 4x10 kaapeista tykkaan ma.

no se. 4x10 ugh.
PasiB
16.07.2013 23:18:24 (muokattu 16.07.2013 23:18:48)
jukkajylli: 4x10 kaapeista tykkaan ma.

Sama juttu, tosin nyt ei oo 4x10 kaappeja kuin yksi wanha Hartken XL komero. Marsun 8x10 löytyy myös, hjuva soundi mutta aivan järkyttävä roudata, siksipä en sitä koskaan roudaa.
Slapit_87
16.07.2013 23:20:11
Miikss: Tekee toki monipuolisia. Meinaan lähinnä sitä, että jos vaikka päädyt syystä x pinoamaan kaks EBSin 4x10-kaappia (löydät käytettynä torilta, pidät soundista /ulkonäöstä yms.), niin käytännössä sulla rajautuu vaihtoehdot trankkupuolella pelkkään EBSin nuppiin myös. Toki jos EBSin nupin hommaat eka niin kaappeja voit pinota alle ihan minkälaisen setin tahansa siinä vaiheessa.

Itse ihastuin tuohon EBSin Classic 450:iin kun oltii lämppäämässä toista bändiä. Soittelin sitten pääbändin kyseisellä nupilla ja saman sarjan 4x10 pinolla ja huh huh että oli loistavat soundit vaikka täysin trankkunuppi kyseessä onkin. Aluks luulin vehjasta putkinupiks, kunnes pääbändin basisti kertoili että ihan trankkuvehe kyseessä. Alko himottamaan ihan urakalla. Yllätti kyllä, että "vintagesoundinen" nuppi voi toimia noin loistavasti myös metallimusiikissa.

"metalli-ish" orkassa mäkin noilla vedin. manzanassa siis. enää en tosin soita kyseisessä yhtyeessä, mutta tosiaan se, että kyllä on toiminu.
Heikki L.
16.07.2013 23:22:39 (muokattu 16.07.2013 23:29:04)

Nykyään on kahden ohmin vahvistimia tarjolla ainakin Ampegilla, GK:lla, TC:lla ja Mesalla noiden EBSin laitteiden lisäksi. Tosin nuo kaikki ovat sieltä hintahaitarin kalliimmasta päästä...

E: Aguilarilla on kans
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
T.Nick
16.07.2013 23:31:29
Slapit_87: Ruotsalaisista. =)

No nyt menee ihan mahottomaks. Logossa oleva salamahan om Norjan jumalan, Thorin tunnusmerkki.
"Hyvin sä vedät ...ja työnnät."
Ultrabass
17.07.2013 01:48:44
Slapit_87: niin joo ja siis tuo nuppi kun on 750w->4 ohmiin niin sen tehon kesto tarvii olla mielellään vastaava, eli sekin sulkee pois aika paljon malleja.

Ehkä jos käyttää vain yhtä 4x10 kaappia, mutta jos otat tosiaan ne kaksi kappaletta, niin eikö teho jakaannu silloin 375w toiselle kaapille ja 375w toiselle? Vai olenko ihan hakoteillä? Kylläpä kai tosiaan melkein jokaisella valmistajalla löytyy 4x10 kaappeja >375w/8ohm tehonkestolla jos yhtään vaivaudut selaamaan valmistajien/musiikkiliikkeitten nettisivuja (saatika vierailemaan musiikkiliikkeissä).
Slapit_87
17.07.2013 10:45:24
hollstro: Jakaantuu jos samat Ohmit. Se mikä ihmetyttää jatkuvasti on porukoiden uskomus että vahvistimen tehon ja kaapin/kaappien yhteinen (lämpö)tehonkeston pitää olla samat. Ei tarvitse. Riittää että kaapin tehonkesto riittää kayttötarkoitukseensa. Vahvistinta suurempi kaapin tehonkesto ei tietenkään haittaa.

näihän se on mut sit jos meneekin yhellä kaapilla niin ei varmasti tuu damagea. no anyway...
Slapit_87
17.07.2013 10:56:36
T.Nick: No nyt menee ihan mahottomaks. Logossa oleva salamahan om Norjan jumalan, Thorin tunnusmerkki.

en o nyt ihan varma teetkö vaan pilkkaa, mutta toi ebs:n logo ei o kyllä salamaa nähnytkään. + että thorin, skandinavisen jumalan, tunnusmerkki on kyllä mjölner-niminen vasara...
Dropped C
17.07.2013 14:35:59
hollstro: Jakaantuu jos samat Ohmit. Se mikä ihmetyttää jatkuvasti on porukoiden uskomus että vahvistimen tehon ja kaapin/kaappien yhteinen (lämpö)tehonkeston pitää olla samat. Ei tarvitse. Riittää että kaapin tehonkesto riittää kayttötarkoitukseensa. Vahvistinta suurempi kaapin tehonkesto ei tietenkään haittaa.

Juurikin näin. Tossa on purettu nää yleisimmät myytit:

http://barefacedbass.com/technical-information/mythbusters1.htm
T.Nick
17.07.2013 22:45:06
Slapit_87: en o nyt ihan varma teetkö vaan pilkkaa, mutta toi ebs:n logo ei o kyllä salamaa nähnytkään. + että thorin, skandinavisen jumalan, tunnusmerkki on kyllä mjölner-niminen vasara...

Hiton automaattinen tekstin syöttö. Yritin sanoa Björn eikä Thor.
"Hyvin sä vedät ...ja työnnät."
JT_
18.07.2013 09:56:04

Muistaakseni myös moni vanhempi Peaveyn nuppi pelittää 2 ohmin kuormalla.
Maisteri
18.07.2013 12:08:29

Juuri tämä. Sehän nyt toki varmaan kaikille itsestäänselvyys, ettei toki haittaa jos kaapin tehokestoreservi on todella moninkertaisestikin isompi nupin max. tehoihin nähden (esim. 100W nuppi & 800W kaappi). Mutta voidaanhan toki mennä toisinkin päin. Esim. jos vaikka on 400W nuppi ja kaappi jossa tehonkestoa 200W, niin tokihan kaappi kestää näinkin, jollei nyt ihan jatkuvalla syötöllä nuppia luukuteta todella kovaa.

Muutenpa ei juuri 410-kaappeihin suosituksia, kun 412 (ja 12-tuumaisen saundi ylipäätään) on vaan niin paljon mieluisampi ja parempi mun korvaan, ja 10v. ollut 412 komeroa ykkössetissä. Tälläkin hetkellä löytyy vain 12" elementeillä olevia komeroita (Marshall VBC412, DIY 212, Peavey 112).

Paitsi tuollaisella 410-lainavehkeellä olen muutaman keikan vetänyt, ja siinä on kyllä ollut loistosaundi trankkukoneeksi ja 410-yhdistelmäksi.

http://www.google.fi/imgres?um=1&am … t=0&ndsp=37&tx=78&ty=66

Eli jos noita vanhoja hyväkuntoisia Trace Eliiotteja liikkuu, niille suosituksia sitten. Mutta eipä taida ihan joka nurkalla näkyä semmosia. Uusien Tracejen laadusta en tiiä ollenkaan...
www.thedgu.com
trippe
25.07.2013 18:54:07

Maisteri: Muutenpa ei juuri 410-kaappeihin suosituksia, kun 412 (ja 12-tuumaisen saundi ylipäätään) on vaan niin paljon mieluisampi ja parempi mun korvaan, ja 10v. ollut 412 komeroa ykkössetissä. Tälläkin hetkellä löytyy vain 12" elementeillä olevia komeroita (Marshall VBC412, DIY 212, Peavey ...

Nyt kun tuli nuo 4×12" puheeksi, niin miltä valmistajilta ylipäätään löytyy ko. kokoa? Itse en oikein koskaan ole lämmennyt tuolle 10" 'ominais' soundille..makuasiahan se on, mutta kertokkeeppa.
Ùp ò òwñ
T.Nick
25.07.2013 21:09:44
trippe: Nyt kun tuli nuo 4×12" puheeksi, niin miltä valmistajilta ylipäätään löytyy ko. kokoa? Itse en oikein koskaan ole lämmennyt tuolle 10" 'ominais' soundille..makuasiahan se on, mutta kertokkeeppa.

Mesa, EBS, Aguilar, Gallien Krueger. Marsu.

Myös Ampegilla on tosi laadukkaita 4x12 -kaappeja. Kultaisella tolexilla.
Salva hanuri
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)