Aihe: Tangomarkkinat 2013
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13
bossguitar
16.07.2013 00:52:00
"sini koitti päivän koitto
kuni peikon sielun koitto,
sini soi kevähän kannel
kuni peikon hengen kannel" -Eino Leino, Ukri

"Latoi miehet laivahansa, suoritti sotaurhot, kuni sotka poikasensa, tavi lapsensa latovi: sata miestä miekallista, tuhat jousella urosta. " -Kalevala.
WanhaWetäjä
16.07.2013 01:14:43

EP: No, mä oon aina pitäny Varjokuvaa ihan huippuorkesterina ja Mäkimattilaa sen hyvänä solistina, että semmosta..
Montako kertaa olet ollut ns samoilla lauteilla ko orkesterin kanssa? Tai koska olet ylipäätään ollut muualla kuin saunan lauteilla... sielläkin liian kovissa löylyissä kun on pää niin pehmennyt että järjen valoa saa etsimällä etsiä...sä olet kuule EP ns SUPERTOPI!!!

Sehän oli ihan asiaa.
...että siis keikat pitäisi olla mielellään kotinurkilla ja suihkut ja pelit takahuonetiloissa? No nyt varmaan homma vörkkii ja mr Kyösti The King voi nukkua yönsä rauhassa kun on kruunu päässä ja pää jäässä...oho,tuli runo;-)

Mun mielestä loistava esimerkki siitä miten enkunkieli voi tehdä jonkun laulusta ehkä "parempaa"?
Jaa jaa, jos pitäs noita Pakarisista valita niin kai se Esa ois ykkönen...ilman sarvia ja varsinkin hampaita...itse fanitan kuitenkin Hannaa, jos pitää valita.

Kun taas hänellä, toimii kumpikin kieli:
http://www.youtube.com/watch?v=LCuqT2H_-w0

MIHIN tämä liittyy???Melkosta ujellusta on hänen laulunsa, ollut aina...
korkovaara
16.07.2013 01:30:54
No terve taas tavattiin vanha vetäjä.-
-minun mielestäni kaikki laulavat huonosti ei mitään tunnetta tangolle intervallit sävel
sävelien puhtaus kaikki fraseeraus intohimo poissa.
-Tuomaristo heti vaihtoon.miten ile vainio voi arvostella laulamista kun ei ole sitä koskaan tehnyt,nyt heti kaikki vaihtoon.
-Ei tangoa niin tehdä auraviihde ja joku Tangomarkkinat ,se tulee "sielusta" ei rahasta.
Einherjar
16.07.2013 01:32:06
Tulipa vaan mieleen, hieman aiheesta ohi, että tämän tangon kuulemista minä vielä tuossa kilpailussa odotan:
http://www.youtube.com/watch?v=4aKh19YVcJo&list=PL3E3CE9B951A711B4

Voi toki olla että uudistamisia tulee vielä pariin otteeseen, ennen kun tuo esitetään...
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
korkovaara
16.07.2013 01:42:58
kun laulat mitä vain,niin voit olla varma jos,et ole elänyt sitä mitä laulat et koskaan
tule koskettamaan sitä ihmistä etkä itseäsi ja silloin jos molempia olet koskettanut
olet päässyt tangon sieluun,niin se menee ,mutta tie on raskas.
haitari
16.07.2013 01:48:06

bossguitar: "sini koitti päivän koitto
sini soi kevähän kannel

"Latoi miehet laivahansa, suoritti sotaurhot, kuni sotka poikasensa, tavi lapsensa latovi: sata miestä miekallista, tuhat jousella urosta. " -Kalevala.

Ei ole tullut noita luettua... Ainakaan ajatuksella.
www.riverland.fi
korkovaara
16.07.2013 02:00:05
hyvät ihmiset kunnelkaa lauluaja vaikka mitä,niissä on tunne ja sydän.
skädäm on tehnyt hienon piisin "katujenkuningatar" ei sitä voi laulaa,niinkuin te laulatte,muistakaa hän on yksin--pimessä jossakin.
korkovaara
16.07.2013 02:06:56
ile vainiolle sanon isäsi oli läsnä aina oli vaskiviikot kotkassa tai yksinäinen poika pelas peliä josafatissa,tai tuli moikkamaan aina oli kaveri "ei niiden" vaan kaikkien.
Junnu tiesi tangon ja rakkauden ihmisten ja ennenkaikkia sen "viisikyppisen"
EP
16.07.2013 02:38:12
bossguitar: "sini koitti päivän koitto
sini soi kevähän kannel

Hyvä huomio! plussa +
EP
16.07.2013 03:33:07 (muokattu 16.07.2013 03:37:35)
WanhaWetäjä: Montako kertaa olet ollut ns samoilla lauteilla ko orkesterin kanssa? Tai koska olet ylipäätään ollut muualla kuin saunan lauteilla... sielläkin liian kovissa löylyissä kun on pää niin pehmennyt että järjen valoa saa etsimällä etsiä...sä olet kuule EP ns SUPERTOPI!!!

Ihan kuinka vaan..
Yleisön aliarvioiminen? ..sitä saa mitä tilaa?

...että siis keikat pitäisi olla mielellään kotinurkilla ja suihkut ja pelit takahuonetiloissa? .. ;-)

Etkös sinä ole täällä kirjoitellut vähän samoin?

...itse fanitan kuitenkin Hannaa, jos pitää valita.

MIHIN tämä liittyy???...

Mieluumin kovalla työllä ansaittua menestystä.
EP
16.07.2013 03:34:05
korkovaara: hyvät ihmiset kunnelkaa lauluaja vaikka mitä,niissä on tunne ja sydän.
skädäm on tehnyt hienon piisin "katujenkuningatar" ei sitä voi laulaa,niinkuin te laulatte,muistakaa hän on yksin--pimessä jossakin.

Ootko sie se "jenkkamies"?
korkovaara
16.07.2013 04:38:35
mie oonkin sellanen mies,et hittoi.
etk
16.07.2013 11:45:05
Anonymous-jazz: Nykänen & Rantanen komppikaksikko on Suomen kevyenmusiikin sarjan eliittiä.

Palaan tähän vielä, vaikka nyt ketjun aiheesta mennään sivuun. Siis yllättävän monen romaniartistin gospel-levyllä on viime aikoina vieraillut kolmikko Nykänen, Rantanen & Rautio. Joonatan Rautio hoitelee kyllä puhaltimia aika laadukkaasti. Onpa joillakin levyillä vieraillut jopa Jari "Heinä" Nieminen koittamassa, miten kitara soi.

Se menee makuasioiden puolelle hyvin pitkälle, että paljonko genreä kannattaa sekoittaa. Ammattilaisia on myös kokonaan gospel-musiikin parissa. Kertoo kuitenkin mielestäni hieman siitä, että gospelissakin löytyy oikeasti tasoa, sillä eivät mainitut miehet vieraile aivan jokaisen karaoken kolmanneksi parhaan levyllä.
Master-x
16.07.2013 17:27:54
oppirahoja maksellessa
mondo
16.07.2013 18:36:57
Kukahan voittaa 2014 kisat?
EP
16.07.2013 19:32:03
http://areena.yle.fi/tv/1978105

K. Mäkimattilan mietteitä (37.22 min->) 20 vuotta tansimuusikkona ja pitää siitä!

Mukava olis nähdä myös Dallapen solistina!
Master-x
16.07.2013 21:32:24
mondo: Kukahan voittaa 2014 kisat?

mä kyllä ajattelin...
oppirahoja maksellessa
tarmo
16.07.2013 22:26:44
mondo: Kukahan voittaa 2014 kisat?

Sä. Veikkaisin.
EP
16.07.2013 22:52:49
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)