Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Johnny Thunders.
1 2
NYdoll
06.05.2004 18:01:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä olette mieltä kyseisestä miehestä ja hänen soittamisestaan? Itselleni ainakin suuri esikuva ja vaikuttaja. Kiinnostaisi myös tietää mitä kamoja käytti (huumeiden lisäksi :) Eli jos joku tietää miehen soittovermeistä niin valaiskaa toki minuakin. Gibsonin LP juniorilla ja double cut LP:lla oon nähny soittelevan, mutta lisätietoa tarvittaisiin..
 
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world
vale
06.05.2004 18:04:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä olette mieltä kyseisestä miehestä ja hänen soittamisestaan? Itselleni ainakin suuri esikuva ja vaikuttaja. Kiinnostaisi myös tietää mitä kamoja käytti (huumeiden lisäksi :) Eli jos joku tietää miehen soittovermeistä niin valaiskaa toki minuakin. Gibsonin LP juniorilla ja double cut LP:lla oon nähny soittelevan, mutta lisätietoa tarvittaisiin..
 
Täällä olis toinen tyyppi joka haluais tietää... Toi LP juniorit on ainakin nähty hänen kädessään. mutta vahvistin politiikka?
 
Rock n' Roll is the only way to DIE
Dinorocker
06.05.2004 18:07:31 (muokattu 06.05.2004 18:09:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: nothing to add
 
Outrider
littlemick
06.05.2004 21:50:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä olette mieltä kyseisestä miehestä ja hänen soittamisestaan? Itselleni ainakin suuri esikuva ja vaikuttaja. Kiinnostaisi myös tietää mitä kamoja käytti (huumeiden lisäksi :) Eli jos joku tietää miehen soittovermeistä niin valaiskaa toki minuakin. Gibsonin LP juniorilla ja double cut LP:lla oon nähny soittelevan, mutta lisätietoa tarvittaisiin..
 
Oli sillä ainakin Vox teardrop kitara joskus, sellanen niinkun Brian Jonesilla ja vahvistimena tais käyttää Fender twin-reverbiä.
 
Kossu
07.05.2004 10:21:02 (muokattu 07.05.2004 10:42:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän se Johnyn ykköskitara oli aina New York Dollseista lähtien Gibson Les Paul TV model (eli junior) vuosimallia en muista nyt olisiko ollut -61- mutta double cutaway tietenkin.
 
Kaikkien coolien rock-kitaroiden isoäiti.
 
Marsun vahvistin Johnyllä kai oli lähes pelkästään käytössä, mutta ei tuo Twinikään mikään mahdottumuus ole. Minulla on vähän semmoinen tunne ettei Thunders ehkä omistanut yhtään vahvistina. Eli keikoilla oli raiderissa määritelty keikkajärjestäjän hankkima vahvistin. Studiossa taas käytettiin vuokrafirman pelejä. Mahdollisissa, tosin epätodennäköisissä treeneissä, käytettiin mitä tahansa backline:ä jonka manageri oli paikallen haalinut.
 
Särö- ei muitakaan pedaaleja tarvita pelkkä piuha Marsun nuppiin ja 4x12 kaappi - siitä se lähtee.
 
Ohut mahonki rakenteinen keppi ja P90 mikit kitarassa ovat välttämättömyys. SG tai Lepan Special tai Junior. Tokailla ainakin on mykistävän kaunis TV Model kopio. Fenderin uusi Srato-O-sonic käy myös mainiosti. Minulla Thunders kitaran virkaa toimittaa nykyisin Hamer P90 Special. Uusissa Hamer malleissa ei valitettavasti ole aivan vastaavaa mutta Artist on lähinnä. Paksut mahonkikantiset Lepat P90 mikeillä ei ole tarpeeksi honottavia ja rupisia.
 
SG:ssä ja LP Special ja Junior malleissa ei itseasiassa ole käytännössä lainkaan eroa muussa kuin ulkonäössä.
 
PS: on tuo Thunders vähän - siis ihan pikkuisen - vaikuttanut minuunkin.
 
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
hemmo
07.05.2004 10:31:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PS: on tuo Thunders vähän - siis ihan pikkuisen - vaikuttanut minuunkin.
 
Mie jo oottelin, että missä se Kossu luuraa, kun Thunderssista on puhe. 8-=
 
Kaikki on hyvää! - sisäpiiri
Kossu
07.05.2004 10:51:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie jo oottelin, että missä se Kossu luuraa, kun Thunderssista on puhe. 8-=
 
Enhän minä mitään, mutta mitenkäs Usher Boysien Make ennenvanhaa. Sehän näyttikin ihan Thundersilta ja kuulosti enemmän Thundersilta kuin mies itse -varsinkin silloin kun vaihtoi LP-std:n Junioriin.
 
Muuten eikös Make soittanut Music Manin combolla - sillä oli kyllä autenttinen Thunders soundi keikoilla. Pari tuttuakin aina hehkuttavat kuinka hyvän Thunders soundin saa Fenderin vahvistimella. Itse en ole siinä onnistunut, mutta olisiko vika siinä etten ole uskaltanut laittaa Fenderiä tarpeeksi kovalle?
 
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
RawknRawl
07.05.2004 10:56:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johnnyn TV oli kait -58
 
Mulla on aina ollu käsitys että styrkkariosasto oli Twin Reverbejä.
 
Kuka tahansa voi hypätä järveen.
Kossu
07.05.2004 11:32:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

New York Dolls kaudella Thunders soitti myös Specialeita ja Single Cut Junioreita
 
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
kapine
07.05.2004 11:57:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysin tällasen tuolta www.thunders.ca:sta
Styrkkarit:
Johnny's main amplifiers were Fenders (main set up being one or two "black face Fender Twin Reverbs" from the mid 60's). Like the raw beast that his playing was, he mostly plugged straight into the amplifier with no tone altering pedals or fuzz boxes getting in the way. Just plug in, turn up and spank it. The high pitched squeals heard on both live and some studio albums at the end of some songs could only be from a late 50's P-90 pick-up and a Fender amp turned up very loud and set on "bright".
Kitara:
The reason Johnny Thunders played one pickup guitars was because he was too much of a klutz to deal with a pickup switch! I remember exactly how this happened. I wasn't at the show, but I remember hearing it from Peter (Jordan). They were playing a show in Memphis with the Stooges or something like that. A two pickup guitar has four controls and a switch. Somehow, (Johnny) had turned one volume off and the switch was in the wrong position. His guitar wasn't audible, and he was like, "ARRGH! THIS GUITAR SUCKS! I KEEP TURNING KNOBS AND THERE'S NO SOUND!" And he got frustrated and he smashed the guitar, and of course the audience went berserk! "RIOT!" (laughter) So, Peter was saying, "Listen you wanna recommend something? We wanna go up to 48th Street and get him a very simple, one pickup guitar." And I said, "Listen, you go up and see Mr. Friedman up there, and I'll betcha he'll have these nice banana yellow TV Juniors: One pickup, two knobs, no switch. And if you talk really nice to him and tell him I sent ya, he'll sell it to ya for $350!" And that's how he got that guitar. If you look before, he had that (Les Paul) Special that was like on the second record, with two pickups? That's the one that got sacrificed to Memphis.
 
NYdoll
07.05.2004 13:41:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En pidä. Samaa kategoriaa kuin Sid Vicious, paitsi Sidkin oli parempi.
 
Minusta ainakin on täysin naurettavaa verrata oikeasti taitavaa kitaristia avuttomaan punkkariretkuun, joka luultavasti ei edes tuntenut soittimensa nimeä, saati sitten sitä kuinka sitä soitetaan...
 
Kiitoksia paljon kaikille jotka asiallisesti ovat vastailleet.
 
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world
kapine
07.05.2004 13:46:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan helvetin hyvää rokkiahan thunders soitti. Parani vaan koko ajan ennen aivan liian aikaista pois menoaan ja tyyliäkin oli vaikka muille jakaa.
 
Kossu
07.05.2004 15:47:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin siis aluksi aivan väärässä vahvistimen osalta - damn - tämä alkaa tulla tavaksi. Ja vielä suuren sankarini kohdalla.
 
Mutta jos hakee samaa soundia kannattaa ehkä etsiä sitä muilla vahvistimilla kuin Twinillä.
 
Twini täysillä on aika railakkaan kova ääninen peli.
 
Mitä tulee Thundersin soittotaitoihin niin eihän se mikään virtuoosiole, mutta erittäin eritäin erittäin suuri vaikuttaja - ja oikeasti kitaristi eikä mikään poseeraaja. Kaikki rock-bändithän nykyään kuulostavan New York Dollsilta tai Heartbreakkerseiltä.
 
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Jani The Rock
07.05.2004 16:08:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen vasta nyt (mikähän hitto mua on aiemmin pidätellyt) alkanut tutustua Thundersiin, ja täytyy kyllä sanoa että helvetin ovela soittotyyli sillä kyllä on. Tai oli.... Tykkään kovasti.
 
Don`t mess with the countryboys
NYdoll
07.05.2004 17:15:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Mitä tulee Thundersin soittotaitoihin niin eihän se mikään virtuoosiole, mutta erittäin eritäin erittäin suuri vaikuttaja - ja oikeasti kitaristi eikä mikään poseeraaja. Kaikki rock-bändithän nykyään kuulostavan New York Dollsilta tai Heartbreakkerseiltä.

 
Tottahan tuo on, ettei ollut virtuoosi, mutta Sid Vicious ei edes ollut muusikko. Mutta joo vois vaikka mennä kuuntelemaan LAMF:ia
 
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world
mikko1
07.05.2004 22:21:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei se soittotaito mitään, mutta ne laulut mitä se teki. Eve of destruction-nimisen biisin olen joskus warettanut muiden mukana, ja vaikka ei ollut edes kokonainen biisi niin tuli sitä biisiä soitettua moneen kertaan peräkkäin. Pistetään tähän nyt sellainen teinisydän. eli,
 
"Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir
Gypsy
08.05.2004 00:25:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

New York Dolls kaudella Thunders soitti myös Specialeita ja Single Cut Junioreita
 
Niin teki. Ja specialihan oli sen ykköskitara ennen junioria.
 
Mutta on sillä ollu kaikennäkösiä muitakin kitaroita. Niinkun toi jo sanottu Vox teardrop ja onhan sillä sitten ollu Gretschejä ja muita.
 
Jos joku väittää, että Thunders oli surkeempi kun Sid niin tyyppi ei oo varmasti kuullukkaan Thundersia.
 
Sylvain Sylvainilla on muuten ainakin ollu tommonen Tokain juniori.
 
vale
08.05.2004 00:43:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pändi joka on saanut vaikutteita Thundersin pändeistä voidaan esimerkkinä mainita sellanen rockilmiö tossa 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa kuin Guns n' Roses... Monroen Mike ja kumppanithan olivat aikas paljon tekemisissä mr. Thundersin kanssa. Käsittääkseni Andyn vaimo on thundersin serkku?!?
 
Siis kaikki yksinkertaista rockia soittavat poppoot ovat saaneet vaikutteita jotakin kautta kys. hemmolta.
 
Rock n' Roll is the only way to DIE
mikko1
08.05.2004 11:16:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sylvain Sylvainilla on muuten ainakin ollu tommonen Tokain juniori.
Eikös noissa Tokain Junnuissa ole pulttikaula?
 
"Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir
hemmo
08.05.2004 14:29:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin siis aluksi aivan väärässä vahvistimen osalta - damn - tämä alkaa tulla tavaksi. Ja vielä suuren sankarini kohdalla.
 
Ei stna. Takavuosina Kossu_ei_missään_olosuhteissa olisi myöntänyt virhettään. Isyys pehmentää, näemmä. 8-=
 
Kaikki on hyvää! - sisäpiiri
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «