Aihe: Millä laitteella parempi soundi kotinauhotuksiin?
1 2 3
Volle
08.05.2004 00:35:55
Mut toho VST plugini juttuun, kuis se oikein laitetaan toimimaan tossa Kristalissa? Asensin kristalin ja hain VST plugit, pitääkö ne olla samassa kansiossa vai? Pieni startti tälle hommalle. Kiitos että sain avautua, ei vedetä paljokasveja nenään..

Ne laitetaan johonkin kansioon ja sitten Kristalista valitaan ko. kansio VST-kansioksi. Löytyy sieltä valikoista.
Nam.
outo_O
08.05.2004 00:41:11
Juu sain toimii, kauhee lagi vaan tossa soitossa kun toi master kanava tulee jälessä jotenkin.. Toimisko noi VST plugit vaikka n-trackin kanssa paremmin?
Interviewer: "ok, how long is band been together as Metallica?" James: "All since we started"
blöö
08.05.2004 00:43:12

Mut toho VST plugini juttuun, kuis se oikein laitetaan toimimaan tossa Kristalissa? Asensin kristalin ja hain VST plugit, pitääkö ne olla samassa kansiossa vai? Pieni startti tälle hommalle. Kiitos että sain avautua, ei vedetä paljokasveja nenään..

Jos kyseessä on SimulAnalog niin siinähän on se tekstitiodosto jossa on ohjeet ->
Simply drag all the DLL files into the VstPlugin folder of your host. sanoo ohjeet ja niin myös pelaa :)
Metalristi.
Volle
08.05.2004 00:44:59
Juu sain toimii, kauhee lagi vaan tossa soitossa kun toi master kanava tulee jälessä jotenkin.. Toimisko noi VST plugit vaikka n-trackin kanssa paremmin?

Joo, mullakin tulee ilmeisesti halppisäänikortin takia vähän jälkijunassa äänet verrattuna taustaan (eli äänitystilanteessa mallinnusta ei voi käyttää), mutta sitten jälkikäteen siirrän sen siihen oikealle kohdalle.
Nam.
Snowblind
08.05.2004 00:55:11

Joo, mullakin tulee ilmeisesti halppisäänikortin takia vähän jälkijunassa äänet verrattuna taustaan (eli äänitystilanteessa mallinnusta ei voi käyttää), mutta sitten jälkikäteen siirrän sen siihen oikealle kohdalle.

Sama juttu. Minä vedän suoraan vaan puhtaalla ja sitten se guitarsuite on vaan effektinä siinä. Nykyään käytän enemmän säröpedaalista koneeseen ja guitarsuiteen menetelmää, varsinkin rankempiin säröihin.
Ben_D
08.05.2004 07:08:25 (muokattu 08.05.2004 07:09:24)

Mä olen käyttänyt Line 6 Guitar Portia. Sieltähän voi suoraan tuupata säröt, chorukset, delayt jne. Esim. Steinbergin Nuendo tukee suoraan GuitarPortia käyttäen ASIO Guitarport ajuria.

Jos haluaa sitten ns. "ammattimaisemman" lopputuloksen niin tarviihan sitä soundia kompressoida jne.
Fortune
08.05.2004 08:03:57
Kristalista saa SB:n kanssa latenssin minimiin käyttämällä KXprojectin ASIO-ajureita, minulla toimii ainakin sutjakasti.

V-mäisintä tuossa plugarin läpi soittamisessa Kristalilla on se, että ei ole mahdollista nauhoittaa ja monitoroida plugarin läpi menevää soundia samalla ts. on pakko nauhoittaa kuivalla soundilla ja vetää se plugarin läpi -> ei kiva.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
askomiko
08.05.2004 10:53:58
Taisiis on mahdollista, jos ei latenssia pelkää. :) Mulla lukee 2ms, kyllä sillä pystyy soittamaan, mutta vähän kumiselta se tuntuu.
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Fortune
08.05.2004 10:55:07
Taisiis on mahdollista, jos ei latenssia pelkää. :) Mulla lukee 2ms, kyllä sillä pystyy soittamaan, mutta vähän kumiselta se tuntuu.

Ai miten se muka onnistuu?

Tuon LiveInin kun pistää päälle, niin ei se anna nauhoittaa.
askomiko
08.05.2004 11:02:00
Nii emmä teidän ohjelmista tiedä, mutta logicista.
Fortune
08.05.2004 11:13:08
Nii emmä teidän ohjelmista tiedä, mutta logicista.

Niinjuu.

Mutta tuo ominaisuus on tulossa Kristaliinkin jossain vaiheessa.

Ei minulla ole rahaa Logiciin, toisaalta paskaako minä semmoisella tekisinkään.
askomiko
08.05.2004 11:15:44
Tyhmää jos sen nimi pitää olla että live in, miksi ei voi olla software monitoring, mitä se oikeasti on.
HeavyMan
08.05.2004 11:38:20

Suositelkaapas joitain äänikortteja....Mulla on joku koneen mukana emolevyyn integroitu p*aska ja latenssi on aika hirveä.
Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen? Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa (Zakk Wylde)
MattiAuer
08.05.2004 11:54:13

Osta vaikka Terratec Phase 26.
Googlesta löytyy niin tekniset tiedot kuin runsaasti kommentteja puolesta ja vastaan.
"Uniikki unikorni olikin korni koni!" .m.
KeljuK
08.05.2004 12:22:47 (muokattu 08.05.2004 12:23:35)
Emu 1212m- hintaa noin 200€. Löytyy SPDIF, MIDI, Firewire& 2 balansoitua inputtia&outtia.
toxic
08.05.2004 12:36:57
Miten sä edes luulet saavas hyvät saundit pelkällä säröpedaalilla ja äänikortilla?

No minä sanoinkin että olen kokeillut vahvistimen kanssa, josta saa suoraan nauhoitettua tietsikkaan, ja en pitänyt siitäkään. Tämä mun äänikortti (soundblaster jotain)...
toxic
08.05.2004 14:24:00 (muokattu 08.05.2004 14:24:17)
Mulla SB Live ja riittää. Oikeaa levyä en lähtisi sillä tekemään mutta demotason kamat hoituu helposti. Vaatii tietenkin laitteiden käyttötaitoa ja ymmärrystä toiminnoista.

EDIT: Itselläni 400:nen amd, 128 muistia ja latenssiongelmia ei ole ollut kokonaisten kappaleitten äänityksessä (16 raitaa esim).

Minkälainen toi live on? Miten uus? Mulla on joku soundblaster128 ja sillä tulee kauheeta möhnää vahvistimen kautta nauhoittaessa, sekä mikillä (No se mikki on kylläkin ihan...)

Edit: Paljokos maksaa nämä uusimmat äänikortit?
trih
08.05.2004 14:40:09
Minkälainen toi live on? Miten uus? Mulla on joku soundblaster128 ja sillä tulee kauheeta möhnää vahvistimen kautta nauhoittaessa, sekä mikillä (No se mikki on kylläkin ihan...)

Mun live on vanha. Jos tulee kauheaa möhnää niin tarkistapa ne kaikki asetukset. Sun pitää katsoa myös se sisääntulotaso jostain ettei mene ns ruvelle. Jos käytät MIC iniä niin silloin varsinkin tulee ylimääräistä suhinaa jos taso on kovalla. Tuo MIC IN on siis sen äänikortin mikrofonivahvistin. Huom vahvistin.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
Sintti
08.05.2004 15:05:38

Ei se siitä äänikortista johdu. Kyllä kaikilla nykyisillä korteilla (ja vähän vanhemmillakin) pitäisi pystyä nauhottamaan ihan hyvän kuuloista kamaa. Eli siis jossain muualla varmaan vika...
Humppaa taikka kuole...^_^ prkl... Käykää kattomassa kaverini kitaraa osoitteessa koti.mbnet.fi/erkkakar . Tunnettiin suurta tarvetta modaus projektiin... x)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)