Aihe: Tangomarkkinat 2013
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13
tarmo
14.07.2013 10:32:44
etk: Levyistä ainakin toiseksi viimeisellä ovat soitelleet mm. Anssi Nykänen, Harri Rantanen ja Joonatan Rautio.

Se on jo kova saavutus, että saa Nykäsen ja Rantasen soittamaan kompit levylleen. Olen ymmärtänyt, että parivaljakko pohtii hyvin tarkkaan mihin produktioihin menevät raidat äänittämään. Tämähän puolestaan johtuu siitä, että äänitystä tehdään tarvittaessa kuukausia putkeen, että saadaa beat kohdilleen; ei se Nykäseltä ja Rantaseltaltakaan ykkösellä irtoa...

Tai sitten päinvastoin.

Mutta onpahan pohjissa käytetty ainakin laadukasta komppiparia. Siistiä, että sitä osataan arvostaa.
Epämuusikko
14.07.2013 10:54:18
tarmo: Se on jo kova saavutus, että saa Nykäsen ja Rantasen soittamaan kompit levylleen. Olen ymmärtänyt, että parivaljakko pohtii hyvin tarkkaan mihin produktioihin menevät raidat äänittämään. Tämähän puolestaan johtuu siitä, että äänitystä tehdään tarvittaessa kuukausia putkeen, että saadaa beat kohdilleen; ei se Nykäseltä ja Rantaseltaltakaan ykkösellä irtoa...

Tai sitten päinvastoin.

Repesin hillitysti, oikeastaan myhäilin.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Anonymous-jazz
14.07.2013 11:15:29

Nykänen & Rantanen komppikaksikko on Suomen kevyenmusiikin sarjan eliittiä.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
House Band
14.07.2013 13:00:38
Anonymous-jazz: Nykänen & Rantanen komppikaksikko on Suomen kevyenmusiikin sarjan eliittiä.

Juuri näin.
Ei muuten ole huono Mynttinen & Lehtonen parivaljakkokaan.
Niitäkin on tosi vaikea saada edes rahalla soittamaan kenenkään levylle.
Tuleeko tähän nyt sellainen hymiö?
Soittaja soittaa,haitaristi haittaa.
EP
15.07.2013 05:14:03
sammakko54
15.07.2013 14:41:18
Kysynpä nyt täällä kappaleen nimeä joka tangomarkkinoillakin (festarialueen pavilijongilla ainakin) vedettiin useaan otteeseen. Sanat menevät säkeistössä jotenkin ... sävel muisto.. ja bändi vetää iisisti. Sitten kertsiin nousee intesiteetti bändillä ja laulu korkealta jotenkin "vieläkö koskaan!..." Hidas trioli kappale kyseessä. Todella hieno biisi ja haluttaisi löytää se.
Hippien kaveri.
jape2
15.07.2013 15:15:25
Vie sävel muiston,niittyjen luo-------------------------en enää koskaan kai löytää häntä voi..
Vihreät Niityt. (arvaus)
Soettakkee humppoooooooo!
Veksi
15.07.2013 17:23:00
Eikö kukaan kommentoi voittajasta Heidi Pakarinen ja Kyösti Mäkimattila?
EP
15.07.2013 20:07:04
Veksi: Eikö kukaan kommentoi voittajasta Heidi Pakarinen ja Kyösti Mäkimattila?

Tykkäsin K. Mäkimattilan hillitystä esiintymisestä, joka johtui ehkä osaksi myös jännityksestä. Ääni sopii myös tangoon erittäin hyvin.
Varmasti jatkossakin mielenkiintoinen tangokuningas!

H. Pakarisen fani siitä asti kun kuulin hänen laulavan tangomarkkinoilla vuonna 2011.
Hyvä, sävykäs koko äänialansa ja lisäksi tunteikas upea tulkinta.
EP
15.07.2013 20:25:18
WanhaWetäjä:
En seurannut tangoskaboja lainkaan..

Joo pitää myös myöntää, etten pystynyt seuraamaan torstaista H -hetkeä : )

Paha sanoa ja kuka/joku tietää totuuden, ei vois vähempää kiinnostaa nuo skabat..

Mua kiinnostaa kun harvoin kuulee niin hienoa isoa orkesteria ja tangon laulaminenhan on sitä oikeaoppista laulamista!
WanhaWetäjä
15.07.2013 20:35:03 (muokattu 15.07.2013 20:36:23)

EP: Tykkäsin K. Mäkimattilan hillitystä esiintymisestä, joka johtui ehkä osaksi myös jännityksestä. Ääni sopii myös tangoon erittäin hyvin.
Varmasti jatkossakin mielenkiintoinen tangokuningas!

On sulla jutut...vai että oikeen mielenkiintoinen? MITEN joku voi olla mielenkiintoinen kun on JO kiertänyt KAIKKI tanssilavat ja humppahelvetit moneen kertaan ja ristiin rastiin? MITEN se persoona muuttuu siitä mielenkiintoisemmaksi mitä se on ollut Varjoesojen aikaan? Sekö on se juttu kun nyt ollaan kuningaspystönä mikrofonin kanssa ns etulinjassa? Ei ...ttu kun ei me jakeluun tuo osasto! Onnea joka tapauksessa...
Ehkä nyt Kyöstin piiiiitkät keikkamatkat lyhenee, takahuoneet ja sosiaalitilat paranevat, tästä aiheestahan ko herrasmies jaksoi valittaa oikeen radiossa asti joku aika sitten. Kun ovat kuulemma keikat liian KAUKANA toisistaan ja joka paikassa ei pääse suihkuun, voi herran jumala...

H. Pakarisen fani siitä asti kun kuulin hänen laulavan tangomarkkinoilla vuonna 2011.
Hyvä, sävykäs koko äänialansa ja lisäksi tunteikas upea tulkinta.

Hanna Pakarisen? Juu, hyvin se vetää, ja vähän kaikkee, ja on oikeen rok, mutta ei juurikaan tangoa taida tulla ...http://www.google.com/imgres?imgurl … TBsjV4gSTzYDgBQ&ved=0CHQQ_B0wCg
EP
15.07.2013 20:55:35
WanhaWetäjä: On sulla jutut...vai että oikeen mielenkiintoinen? MITEN joku voi olla mielenkiintoinen kun on JO kiertänyt KAIKKI tanssilavat ja humppahelvetit moneen kertaan ja ristiin rastiin? MITEN se persoona muuttuu siitä mielenkiintoisemmaksi mitä se on ollut Varjoesojen aikaan? Sekö on se juttu kun nyt ollaan kuningaspystönä mikrofonin kanssa ns etulinjassa? Ei ...ttu kun ei me jakeluun tuo osasto! Onnea joka tapauksessa...

No, mä oon aina pitäny Varjokuvaa ihan huippuorkesterina ja Mäkimattilaa sen hyvänä solistina, että semmosta..

Ehkä nyt Kyöstin piiiiitkät keikkamatkat lyhenee, takahuoneet ja sosiaalitilat paranevat, tästä aiheestahan ko herrasmies jaksoi valittaa oikeen radiossa asti joku aika sitten. Kun ovat kuulemma keikat liian KAUKANA toisistaan ja joka paikassa ei pääse suihkuun, voi herran jumala...

Sehän oli ihan asiaa.

Hanna Pakarisen?

Mun mielestä loistava esimerkki siitä miten enkunkieli voi tehdä jonkun laulusta ehkä "parempaa"?

Kun taas hänellä, toimii kumpikin kieli:
http://www.youtube.com/watch?v=LCuqT2H_-w0
haitari
15.07.2013 21:56:37

Mikähän järki siinä finalistien viimeisessä kierroksessa oli, kun kaksi laulajaa jäljellä ja toinen saa selkeästi paremmat pisteet ennen duettoa? Miten se viimeinen biisi muka olisi vielä niin radikaalisti vaikuttanut, että päätös olisi ollut erilainen? Turhaa vedätystä ja päätös oli tehty jo ennen koko finaalin alkua.

Hauska pointti muuten "Siks oon mä suruinen" -tangossa, että joihinkin sanoihin on ekaan fraasiin kirjoitettu väärin "kuin" sana ja siinä lukee "kuni". Noh, Leif veti just ton kuni-version. Meidänkin bändin solisti vetää aina kuni ja sanoinkin, että eihän tossa sanassa ole mitään järkeä, mutta ei vaan luovuta...
www.riverland.fi
Isotalo
15.07.2013 22:01:47
EP: tangon laulaminenhan on sitä oikeaoppista laulamista!

Nyt olis hyvä tilaisuus perustella väitteensä....
tarmo
15.07.2013 23:02:44
Isotalo: Nyt olis hyvä tilaisuus perustella väitteensä....

Nyt ollaan vaarallisilla vesillä... No ei muuta kun popparit mikroon...
EP
15.07.2013 23:07:25 (muokattu 15.07.2013 23:08:26)
haitari: Mikähän järki siinä finalistien viimeisessä kierroksessa oli, kun kaksi laulajaa jäljellä ja toinen saa selkeästi paremmat pisteet ennen duettoa? Miten se viimeinen biisi muka olisi vielä niin radikaalisti vaikuttanut, että päätös olisi ollut erilainen? Turhaa vedätystä ja päätös oli tehty jo ennen koko finaalin alkua.

Hauska pointti muuten "Siks oon mä suruinen" -tangossa, että joihinkin sanoihin on ekaan fraasiin kirjoitettu väärin "kuin" sana ja siinä lukee "kuni". Noh, Leif veti just ton kuni-version. Meidänkin bändin solisti vetää aina kuni ja sanoinkin, että eihän tossa sanassa ole mitään järkeä, mutta ei vaan luovuta...

Hmm.. täällä ne asiat selviää! : )
Selevisipä tuokin.. (joskus miettinyt samaa) wikipedian mukaan on viroa ja tarkoittaa kunnes, asti jne.
Kerttu Mustonen on sanoittaja/ kirjailija.

Sopii muuten hienosti "kuni" tuohon kohtaan (äh, ihan totta, en vit*tuile!) :D

E: Tuosta finaali jutusta en tiedä..
EP
15.07.2013 23:27:42
Isotalo: Nyt olis hyvä tilaisuus perustella väitteensä....

No joku muu.. tai varmaan monetkin on/ voi olla eri mieltä, mutta mun mielestäni niin lähellä sitä perinteistä klassista laulua.
pekkajau
15.07.2013 23:32:11
EP: No joku muu.. tai varmaan monetkin on/ voi olla eri mieltä, mutta mun mielestäni niin lähellä sitä perinteistä klassista laulua.

Ola asetti riman aikoinaan. Sitä ei oikein ole vieläkään kukaan oikein silleen "ylittänyt".
haitari
15.07.2013 23:46:26

EP: Hmm.. täällä ne asiat selviää! : )
Selevisipä tuokin.. (joskus miettinyt samaa) wikipedian mukaan on viroa ja tarkoittaa kunnes, asti jne.
Kerttu Mustonen on sanoittaja/ kirjailija.

Sopii muuten hienosti "kuni" tuohon kohtaan (äh, ihan totta, en vit*tuile!) :D

E: Tuosta finaali jutusta en tiedä..

Ai kato, eihän se välttämättä sitten kiroitusvire olekaan! Toisaalta, mitä järkeä pistää vain yksi vironkielinen sana? Asia vaan tuli mieleen, kun H. Pakarinen ja K. Mäkimattila lauloivat kuitenkin "kuin" -sanana.
www.riverland.fi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)