Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: tee-se-itse rumpupelti
1
jupsipupu
15.07.2013 14:47:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs.. Olen miettinyt rumpupellin itse tekemistä. Eli käyks normi metalli vai pitääks olla jotain hienoo pronssi-teräs-metalli-sekotusta?
 
n4ppul4
15.07.2013 15:51:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jupsipupu: Elikkäs.. Olen miettinyt rumpupellin itse tekemistä. Eli käyks normi metalli vai pitääks olla jotain hienoo pronssi-teräs-metalli-sekotusta?
 
Tässä on lähes samaa joku kysynyt yahoosta: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20081122210541AAqaMok
 
Mutta luulen että metalli kun metalli kelpaa vain soundi muuttuu (ja ehkä sen pellin kestävyys myös).
 
Kokeile jos sinulla on kotona jotain ylijäämä metallia, sen muovaat jollain vasaralla muotoisekseen ja kokeile loppu tulosta. Tuskin mitään huippua saat, mutta ainakaan kellään ei sitten ole samanlaista peltiä kun sulla!
 
Mitäköhän tästäkin saisi irti?
oksatboys
15.07.2013 17:16:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voithan tehdä vaikka kattopellistä, mutta ei se varmana samalta kuulosta kuin "oikeassa" suhteessa sekoitellut symbaali-lejeeringit. Soundiin vaikuttaa materiaali, taonta, paksuus jne.
 
"Itseasiassa Bugeran tunnus on BE. Bugera kertoo määritelmän mukaan laitteen ongelmien (Bug) määrän ajanjaksossa (Era)." - mattim
jupsipupu
15.07.2013 23:11:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

n4ppul4: Mutta luulen että metalli kun metalli kelpaa
 
Mites hernekeittopurkin kansi?
 
n4ppul4
16.07.2013 17:05:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jupsipupu: Mites hernekeittopurkin kansi?
 
Kokeile lyödä rumpukapulalla, kuuntele saundi ja kato tuleeko kuhmuja :D Jos ei mee heti rikki niin siitä vaan!
 
Mitäköhän tästäkin saisi irti?
jupsipupu
17.07.2013 13:32:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

n4ppul4: Jos ei mee heti rikki niin siitä vaan!
 
Joo ei se olukkaan niin hyvä näin jälkeenpäin mietittynä... (ja toteutettuna)
 
Duro
24.07.2013 23:11:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siitä voit lähtee hakeen osviittaa että mitä kaikkea homma vaatii Nicko McBrainin johdolla: http://www.youtube.com/watch?v=7D1s8Kj8T6w
 
Tuo on siis useammassa osassa tuo video. Löytyvät loputkin tubesta.
 
Tilipitappituppitappi
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «