Epämuusikko 06.07.2013 11:26:11 | |
---|
Speedy: Koska ToniWirtas aika alkoi? Eihän jätkä tiedä tästä asiasta mitään! :D "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Speedy 06.07.2013 12:50:10 | |
---|
Epämuusikko: Eihän jätkä tiedä tästä asiasta mitään! :D En tiedäkkään, siksi kysyinkin.. Edelleen jaksan vähän ihmetellä Cheekinkin ja Toni Wirtasen yheistyötä.. En tainnu muistaakseni mainita että pelkästään Koon biisit saattaisi olla huonoa tuona kyseisenä iltana.. Vertailukohtana oli siis edellisen illan Karjalainen ja Mariska, joiden biiseistä pidän enemmän.. Mulle oikeastaan on ihan sama kuka biisin on tehnyt, jos se on hyvä.. Tosin edelleenkään minulla ei ole mitään hajua mikä on hyvä biisi (muiden mielestä) Minulle riittää että siinä on MINULLE jotain kuunneltavaa, vrt. keskustelu hyvä biisi vs. hyvä musa..;) Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Checkmate 06.07.2013 14:09:05 | |
---|
markkuliini: Kaija juhannuskeikalta rumpukamera-matskua. http://www.youtube.com/watch?v=v0NY2DBhYSc Oli Kaija jotain genreä tai ei, niin mulle tulee takuuvarmasti aina markkuliinin kompeista hyvä mieli. Basarin ja virvelin sijainti kartalla ja tuo haitsun lätkyttäminen - siinä on luonnetta, sulla on oma saundi. Haitsusaundejasi oon aina ihastellut. Mitkäs lautaset tuossa pätkässä on vastakkain? Määkin haluan tuommoset plus tietenkin haitsukätesi ja muutkin raajat toki. |
statistiÖ 06.07.2013 14:28:08 | |
---|
Checkmate: ...tuo haitsun lätkyttäminen - siinä on luonnetta, sulla on oma saundi. Mun mielestä (lisäksi) markkuliinin pätkässä kiinnittää huomiota, miten voi ns. tikata tasaisesti, vaikka tempo on reipas kummassakin. Uudemmassa viisussa varsinkin. Ja soitti enemmän kuin kaksi kappaletta.. I RLRR LRLR RLRR LRLR I Jos ei soi hiljaa, soi kovaa II |
markkuliini 06.07.2013 14:36:46 | |
---|
Checkmate: Oli Kaija jotain genreä tai ei, niin mulle tulee takuuvarmasti aina markkuliinin kompeista hyvä mieli. Basarin ja virvelin sijainti kartalla ja tuo haitsun lätkyttäminen - siinä on luonnetta, sulla on oma saundi. Haitsusaundejasi oon aina ihastellut. Mitkäs lautaset tuossa pätkässä on vastakkain? Määkin haluan tuommoset plus tietenkin haitsukätesi ja muutkin raajat toki. Ne on 14" New beatit jostain 70-luvulta luulisin. Mukavan keskipainoinen mulle (suht kevyet verrattuna nykyhaitsuihin) ja musikaalinen pari. Yläpelti med-thin ja alapelti medium. Oon soittanu niillä tosi paljon ja nyt tuo on ollut Koon setissä vakkarina, ovat siis aukisoitetut. Haitsua oon Kaijan keikoilla soittanu suht tasaisesti (siis 8-osia), etenkin ulkokeikoilla jotta muut kuulevat isommilla lavoilla sen helpommin. Mutta oon koettanu niiden yleisvolan maltillisena verrattuna esim. snareen. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
mukis 06.07.2013 18:44:24 | |
---|
Checkmate: Oli Kaija jotain genreä tai ei, niin mulle tulee takuuvarmasti aina markkuliinin kompeista hyvä mieli. Basarin ja virvelin sijainti kartalla ja tuo haitsun lätkyttäminen - siinä on luonnetta, sulla on oma saundi. Juu, munkin mielestä markkuliinilla on tunnistettava soundi, ja se on jo iso juttu sinällään. Raiskataan kaikkea mikä 70-luvulla oli hyvää. |
Jape Muusa 08.07.2013 10:34:23 | |
---|
En se minä ollut! |
Deino 09.07.2013 04:54:03 (muokattu 09.07.2013 04:54:20) | |
---|
|
Speedy 09.07.2013 09:56:23 | |
---|
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
hollmi-5 09.07.2013 11:11:01 (muokattu 09.07.2013 11:13:27) | |
---|
Deino: Sininen possa http://www.youtube.com/watch?v=QmfZdP-Rc-I Vauva minä rakastan sinä http://www.youtube.com/watch?v=PUdy6Dv1C5U Sie olet universumi http://www.youtube.com/watch?v=a0ytZrnL4CY Pähkinäpuska kaupunki rajoitukset http://www.youtube.com/watch?v=3YPKlcffNhY Tuli hiukan rumpukonemaisesti ;) Tarkkaa soittoa, mutta hengittävyyttä olisin kaivannut lisää. Esim tuossa Nutbush-palassa soitit tarkasti samaa looppia. Toisaalta hyvä, mutta esim. haitsun nostossa olisin avannut millin vähemmän, jolloin se ei olisi aivan niin silmille sieltä hypännyt ja mausteessa olisi silti sama teho. Äänitys ei varmaan koko totuutta tilassa vallinneesta soundista anna. Silti hiukan pehmeämpää soundia tuohon bossaan olisin kaivannut. Jospa rytmimuna oikeaan käteen ensi kerralla? Ja bassorummun isku sentin lähempää kalvoa ;) Universumibiisissä oli hyvää plaania... Oikein kiva, että olet laajentanut omaa soittoskeneä moneen suuntaan. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Deino 09.07.2013 22:42:58 | |
---|
Ihanan inhorealistisia kommentteja ja nopeasti. I like you :) |
Epämuusikko 13.07.2013 00:16:45 (muokattu 13.07.2013 00:42:29) | |
---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Bobana 13.07.2013 00:35:39 | |
---|
Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa. |
Epämuusikko 13.07.2013 00:38:34 | |
---|
Bobana: Hienosti menee. Aika pro meininki kyllä. Tosin oli välillä jopa helppolukuistakin mitä ihmettelin eli olin jopa kärryillä välillä. Vedätsä jollain 7a kapuloilla kun tollasta 90 asteen lyöntikulmaa ei meinaan kestä mikään vähääkään höyhentä painavampi kapula tipit ehjänä? tahatonta huonossa kulmassa soittamista paikoitellen. 7a juu, sekä B-Stickin Taffeleita :D:D "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Sa(n)kari 13.07.2013 01:33:49 | |
---|
|
|
ÄM 13.07.2013 14:20:06 | |
---|
markkuliini: Ne on 14" New beatit jostain 70-luvulta luulisin. Mukavan keskipainoinen mulle (suht kevyet verrattuna nykyhaitsuihin) ja musikaalinen pari. Yläpelti med-thin ja alapelti medium. Oon soittanu niillä tosi paljon ja nyt tuo on ollut Koon setissä vakkarina, ovat siis aukisoitetut. Haitsua oon Kaijan keikoilla soittanu suht tasaisesti (siis 8-osia), etenkin ulkokeikoilla jotta muut kuulevat isommilla lavoilla sen helpommin. Mutta oon koettanu niiden yleisvolan maltillisena verrattuna esim. snareen. Ensinnäkin erittäin hyvä idea tämä drum cam; hauska kuulla selkeästi vain rumpalin tapahtumat, isolla lavalla. Lisää tätä. Sopiiko kysyä, että minkälaista jujua sovituksessa on takana, kun Tiniksen säkeistössä basari menee juuri noin, tuota yhden tahdin fraasia? Levyllä kun mennään kahden tahdin fraasia ja 5.-7. tahdit sit omanaan. Ei muuten, mutta olis kiva kuulla, hiukan nippelitietoa, moisen ison hitin, livesovittamisesta. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
313 13.07.2013 15:05:58 | |
---|
Sa(n)kari: Tekee jopa ihan mieli yrittää opetella kuuntelemaan jazzia :) Tuli muuten noita katsellessa ensimmäistä kertaa sama mieleen. Pelottavaa. Two wrongs don't make a right, but three lefts do. |
markkuliini 13.07.2013 16:42:36 (muokattu 13.07.2013 16:44:19) | |
---|
ÄM: Ensinnäkin erittäin hyvä idea tämä drum cam; hauska kuulla selkeästi vain rumpalin tapahtumat, isolla lavalla. Lisää tätä. Sopiiko kysyä, että minkälaista jujua sovituksessa on takana, kun Tiniksen säkeistössä basari menee juuri noin, tuota yhden tahdin fraasia? Levyllä kun mennään kahden tahdin fraasia ja 5.-7. tahdit sit omanaan. Ei muuten, mutta olis kiva kuulla, hiukan nippelitietoa, moisen ison hitin, livesovittamisesta. Joo, muistaakseni levyversiossa on erilainen bd-kuvio. Tuon liveversion kuvion olen varmaan kopsannu joltain livenauhalta kun oon opetellu biisejä, enkä ole ajatellu sitä sen kummemmin. Nuo varhaiset Kaijan levythän ovat tuotannollisesti välillä vähän erikoisia, joten oon aika kylmästi muokannut niitä paremmin mulle sopiviksi. Periaate on se että kunhan on toimiva komppi, eikä yksityiskohdat ole niin tärkeitä. Joku muu rumpali saattaisi soittaa biiseihin erilaisia komppeja sen perusteella mikä hänen mukavuusalue on. En muista onko koskaan tullut Kaijalta valitusta komppien muokkaamisesta, tykkää varmaan itsekin vaihtelusta. Levy on levy, live on live. Ja se että miten on tärkeämpää kuin mitä. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Laakstr 13.07.2013 19:21:20 | |
---|
Epämuusikko: Lisää matskua edellisvideon illalta ... http://www.youtube.com/watch?v=uaK3maABcBw (sisältää rumpusoolon, to whom it may concern) ... ja lisäksi sisältää (mulle) ennennäkemättömän kapulatrikin :) Oon hienoa soittoa! Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä |