Aihe: Opeth
1 2 3 4 526 27 28 29 30100 101 102 103 104
Burn
10.07.2013 22:39:14

Errata: Minua ärsyttää ainakin.
Ja siis nimenomaan siksi ärsyttää, että meininki vaikuttaa nykyisin olevan tuollaista niin itsevarmaa ettei ehkä itsekään tajuta tekevänsä paskia. Ja vaikuttaisi myös siltä (uusimpienkin haastatteluiden perusteella), että maikköl Todellakin seuraa faniensa mielipiteitä ja tekee juuri päinvastoin kuin hänen odotetaan tekevän.

Tätä mä tarkotin ja nimenomaan tältä se itsestäkin tuntuu. Fanien mielipiteitä ei tottakai pidä niin tarkkaan kuunnella, että pelkästään niiden mukaan sitä musaa tekisi, mutta Åkerfeldtin kohdalla homma jotenkin tuntuu, miten sen nyt sanoisi, ehkä juurikin liian itsevarmaa? Se on eri asia sanoa, että "juu ei kiinnosta mitä muut sanoo", mutta Åksu tuo sitä julki tämän tästä ja sitä tarvitsee näköjään toitottaa bändin kotisivuillakin, miten ördäykset jätettiin ja siirryttiin 70-luvun meininkiin.

Mutta tää bändin valitsema linja ei oo se asia, mikä varsinaisesti ärsyttää. Ja kuten sanoin, niin aina voi palata vanhoihin timantteihin. Sama se mulle on mitä sieltä tulee.
Perzzza: vitsit se on kovaa kamaa kun varaanit syo lihaa metsassa. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
Todenpuhuja
11.07.2013 00:48:13
kurre: Mulla tuo Heritage tappoi uskon ruotsalaiseen metallimusiikkiin. En ole seurannut Opethin toimintaa juurikaan tuon jälkeen, aiemmin kuului yhteen top5 -yhtyeistäni. Harmi mikäli Åke on valinnut tiensä lopullisesti. No, tiedänpä etten ole yksin mielipiteeni kanssa...

Täysin vastakkaista mieltä. Olin "Heritage"-albumiin saakka pitänyt Opethia ja koko ruotsalaista metallimusiikkia melko yhdentekevänä, mutta uusimman äänitteen kautta löysin tämänkin yhtyeen hienouden ja oivalsin, että miksi joku on ylipäänsä diggaillut Opethista. Sen vuoksi tuli sitten hankittua muutama muukin levy, joista "Damnation" näyttää muodostuvan kaikista rakkaimmaksi, ja joiden myötä yhtye on noussut ylipäänsä top-listoilleni.

Täytyy toivoa, että Opeth jatkaa mainiota yhteistyötään Steven Wilsonin kanssa ja suuntaa entistä syvemmälle 70-lukuiseen progetutkiskeluunsa miedoilla metallivaikutteilla.
"Peace, love & Kingston Wall!"
Milkop
11.07.2013 07:59:38

Todenpuhuja: Täytyy toivoa, että Opeth jatkaa mainiota yhteistyötään Steven Wilsonin kanssa ja suuntaa entistä syvemmälle 70-lukuiseen progetutkiskeluunsa miedoilla metallivaikutteilla.

Tämä nyt olisi se pahin skenaario ja ikävä kyllä myös aika todennäköinen. Vaan eipä taida Åkea enää kiinnostaa tehdä kunnollista levyä.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
sarkain
11.07.2013 11:12:33

Milkop: Tämä nyt olisi se pahin skenaario ja ikävä kyllä myös aika todennäköinen. Vaan eipä taida Åkea enää kiinnostaa tehdä kunnollista levyä.

Kieltämättä. Vaikka kuulostaisi ahdasmieliseltä, minun puolestani nuo viiksiproget saisi unohtaa. Opeth oli kevyesti parhaimmillaan progehtavan ja dynaamisen metallin parissa. Siinä raskaammassa soundissa oli meikälle ainakin semmosta omaperäisyyttä, jota harvemmin kuulee. Heritage oli vaan jokseenkin mitäänsanomatonta kamaa.

Itse olin kovastikkin tyytyväinen Watershedin fiilikseen. Vaikka Peter oli lähtenyt, oli levy ehtaa Opethia. Åkesson on hoitanut osansa hienosti. Axenrotin paukuttelussakaan ei ole mitään kitistävää. Watershedillä oli semmonen jämäkkä tatsi, mutta sopivasti kokeellisuutta. Eipä sitä todellakaan odottanut Heritagen kaltaista ripulia. Mikaelin puheista päätellen paluuta vanhaan ei kannate odotella. Tämän vuoksi oon menettäny itse kiinnostuksen Opethia kohtaan. Seuraavan levyn tsekkaan, mutta saapa nähdä. Jospa biisit olisivat ensi kerralla hyviä.
bebeto
11.07.2013 12:37:23
sarkain: Kieltämättä. Vaikka kuulostaisi ahdasmieliseltä, minun puolestani nuo viiksiproget saisi unohtaa. Opeth oli kevyesti parhaimmillaan progehtavan ja dynaamisen metallin parissa. Siinä raskaammassa soundissa oli meikälle ainakin semmosta omaperäisyyttä, jota harvemmin kuulee. Heritage oli vaan jokseenkin mitäänsanomatonta kamaa.

Itse olin kovastikkin tyytyväinen Watershedin fiilikseen. Vaikka Peter oli lähtenyt, oli levy ehtaa Opethia. Åkesson on hoitanut osansa hienosti. Axenrotin paukuttelussakaan ei ole mitään kitistävää. Watershedillä oli semmonen jämäkkä tatsi, mutta sopivasti kokeellisuutta. Eipä sitä todellakaan odottanut Heritagen kaltaista ripulia. Mikaelin puheista päätellen paluuta vanhaan ei kannate odotella. Tämän vuoksi oon menettäny itse kiinnostuksen Opethia kohtaan. Seuraavan levyn tsekkaan, mutta saapa nähdä. Jospa biisit olisivat ensi kerralla hyviä.

Samaa mieltä. Blackwater Park on itselleni se paras albumi, myös Ghost Reveries ja Watershed ovat loistavia. Heritagen taas jaksoin vaivoin kuunnella kerran läpi, siihen jäi kyseisen albumin anti tähän suuntaan. Tuntui ne sounditkin olevan ihan perseestä.
crestfall
11.07.2013 13:17:58

Kyllähän Opeth sen kevyen ja tunnelmallisen progetuhinankin osaa, tästä on todisteena Damnation, joka on mielestäni bändin uran yksi hienoimpia levytyksiä, erityisesti alkupuoliskonsa osalta.

Heritage sen sijaan oli melko päämäärätöntä haahuilua, täynnä todella kömpelöitä siirtymiä, pökkelöitä riffejä ja ilman punaista lankaa - kuin yritys tehdä King Crimsonia ilman taitoa tehdä King Crimsonia.

Kun alunperin Heritagesta ryhdyttiin puhumaan, olin todella innoissani odottamassa uutta Damnationia. Devil's Orchardin julkaisu netissä olikin melkoinen märkä liina vasten lärviä.
"Tuntuu siltä, että oli aiheena vaikka pyöräkuormaajat niin pian tulee crestfall ja kertoo, että pyöräkuormaajalla ajelu on mukavaa, mutta ei millään bulkkivolvolla vaan kyllä Komatsulla nousee hiekan kuskailukin ihan uusiin sfääreihin." -Quru
Kulkunen
11.07.2013 13:23:42
crestfall: Kyllähän Opeth sen kevyen ja tunnelmallisen progetuhinankin osaa, tästä on todisteena Damnation, joka on mielestäni bändin uran yksi hienoimpia levytyksiä, erityisesti alkupuoliskonsa osalta.

Heritage sen sijaan oli melko päämäärätöntä haahuilua, täynnä todella kömpelöitä siirtymiä, pökkelöitä riffejä ja ilman punaista lankaa - kuin yritys tehdä King Crimsonia ilman taitoa tehdä King Crimsonia.

Kun alunperin Heritagesta ryhdyttiin puhumaan, olin todella innoissani odottamassa uutta Damnationia. Devil's Orchardin julkaisu netissä olikin melkoinen märkä liina vasten lärviä.

Tämä.

Burn: Tätä mä tarkotin ja nimenomaan tältä se itsestäkin tuntuu. Fanien mielipiteitä ei tottakai pidä niin tarkkaan kuunnella, että pelkästään niiden mukaan sitä musaa tekisi, mutta Åkerfeldtin kohdalla homma jotenkin tuntuu, miten sen nyt sanoisi, ehkä juurikin liian itsevarmaa? Se on eri asia sanoa, että "juu ei kiinnosta mitä muut sanoo", mutta Åksu tuo sitä julki tämän tästä ja sitä tarvitsee näköjään toitottaa bändin kotisivuillakin, miten ördäykset jätettiin ja siirryttiin 70-luvun meininkiin.

Mutta tää bändin valitsema linja ei oo se asia, mikä varsinaisesti ärsyttää. Ja kuten sanoin, niin aina voi palata vanhoihin timantteihin. Sama se mulle on mitä sieltä tulee.

Ja tämä. Ei se ärsytä jos bändi muuttaa linjaansa tai Åkerfeldt ei enää jaksa öristä, mutta se miten asia on ilmaistu haastatteluissa yms. Ja nyt tuoreemmissa haastiksissa otetaan sitten sanomisia vähän takaisin, kun ehkä sitä örinää voisi vielä levyille laittaa, kun sillon levyt meni paremmin kaupaksi. Tai siltä se vaikuttaa.
laakeri
11.07.2013 15:09:26
Burn: Se on eri asia sanoa, että "juu ei kiinnosta mitä muut sanoo", mutta Åksu tuo sitä julki tämän tästä ja sitä tarvitsee näköjään toitottaa bändin kotisivuillakin, miten ördäykset jätettiin ja siirryttiin 70-luvun meininkiin.

Osa tuosta "uhosta" on varmaan puhdasta vastareaktiota joidenkin fanien aggressiivisiin vaatimuksiin alkaa tehdä taas metallia. Åke tuota joskus kommentoi sanomalla, että moinen raivoaminen lähinnä herättää hänessä halun tehdä asiat päinvastaisella tavalla.
Errata
11.07.2013 16:14:43
laakeri: Osa tuosta "uhosta" on varmaan puhdasta vastareaktiota joidenkin fanien aggressiivisiin vaatimuksiin alkaa tehdä taas metallia. Åke tuota joskus kommentoi sanomalla, että moinen raivoaminen lähinnä herättää hänessä halun tehdä asiat päinvastaisella tavalla.

Tehköön sitten, kunnon urpo. Kuunnelkaas huvikseen Storm corrosion, sekä Wilsonin että Åkerfeldtin uran pohjanoteeraus. Mitähän mahtoi steven tuumailla kun maikköli heitteli sillisalaattiset ja provoavat ideansa. Naurattiko lopussa kumpaakaan, tai upposiko shokeerausefekti kuulijoihin, en usko.
Onneks Wilson teki jo pesäeroa tuohon ja muihinkin projekteihinsa uudella varsin kelvolla soolollaan. En siis jotenniin näe syytä miksi Wilson olisi tuottamassa Opethia tulevaisuudessa, kuten joku veikkaili. Eiköhän se kuvio ole nähty. t. uhoava fäni!
ganesha
11.07.2013 17:53:37
Errata: Tehköön sitten, kunnon urpo. Kuunnelkaas huvikseen Storm corrosion, sekä Wilsonin että Åkerfeldtin uran pohjanoteeraus. Mitähän mahtoi steven tuumailla kun maikköli heitteli sillisalaattiset ja provoavat ideansa. Naurattiko lopussa kumpaakaan, tai upposiko shokeerausefekti kuulijoihin, en usko.
Onneks Wilson teki jo pesäeroa tuohon ja muihinkin projekteihinsa uudella varsin kelvolla soolollaan. En siis jotenniin näe syytä miksi Wilson olisi tuottamassa Opethia tulevaisuudessa, kuten joku veikkaili. Eiköhän se kuvio ole nähty. t. uhoava fäni!

Storm Corrosion on ihan kuranttia kamaa - eihän sen proggiksen ollut tarkoituskaan olla mitään Opethin ja/tai Wilsonin jämäriffittelyjä, vaan just tuollaista atmosfäärikamaa, ja vieläpä enimmäkseen ihan buenoa sellaista. kun kerran tällainen kanava noille hämyprogeiluille on, soisi että Opeth palaisi ruotuun ja tekisi seuraavaksi dynaamisen kukkaismetallilätyn kunnon biiseillä.
janezki_
11.07.2013 17:59:09 (muokattu 11.07.2013 18:25:17)
laakeri: Åke tuota joskus kommentoi sanomalla, että moinen raivoaminen lähinnä herättää hänessä halun tehdä asiat päinvastaisella tavalla.

Jos fanit alkaisivat vaatimaan vielä progempaa viiksiprogea, niin tulisikohan sitten vastareaktiona sitä vanhaa HYVÄÄ Opethia. Voisivat kokeilla.

Ja Heritagesta sanon sen verran, että se on hyvin oksettava levy. Hyi saatana. En ole pitkään aikaan vanhaakaan Opethia kuunnellut, kun oli se niin hirveä.

EDIT: Kirotus vireitä niin perkeleesti...
Mie oon vaan basisti...
vt1100
11.07.2013 20:18:30
Ai hurja, muusikko tekee itseään miellyttävää musiikkia, melkonen kusipää...
Tonski
11.07.2013 22:10:11

vt1100: Ai hurja, muusikko tekee itseään miellyttävää musiikkia, melkonen kusipää...

Jooh.. näitä lukiessa muistuttaa itteään siitä, miks joskus ite lopetin näiden bändiin liittyvien triidien lukemisen.
silhouette
11.07.2013 23:00:11 (muokattu 11.07.2013 23:04:29)

Tonski: Jooh.. näitä lukiessa muistuttaa itteään siitä, miks joskus ite lopetin näiden bändiin liittyvien triidien lukemisen.

Joo, niin taidan minäkin lopettaa. Siitäkin huolimatta, että tässä ketjussa on suurin osa hyvin asiallisia viestejä ja hyviä perusteluja sille miksi mikäkin Opethin levy kolahtaa ja miksi taas ei. Pelkään vaan, että annan muiden kommenteille liikaa valtaa omien mielipiteideni sijaan ja sitä taas en halua tapahtuvan.
Aina voi yrittää.
silhouette
12.07.2013 17:06:38 (muokattu 12.07.2013 17:07:20)

Ihan muuten mielenkiinnosta täytyy kysyä, että mitä hittoa oikein tarkoittaa "proge-viikset" ja "muniinpuhaltelu"? Ihan uusia termejä mulle :D
Aina voi yrittää.
Ali
12.07.2013 17:35:26 (muokattu 12.07.2013 17:35:55)

Progeviikset == http://quizilla.teennick.com/user_i … stStand07/1134333891_neil_peart.jpg

Muniinpuhaltelu == tissien läpsyttely, nössoily, hempeily, jne.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
silhouette
12.07.2013 18:05:12 (muokattu 12.07.2013 18:06:00)

Ali: Progeviikset == http://quizilla.teennick.com/user_i … stStand07/1134333891_neil_peart.jpg

Muniinpuhaltelu == tissien läpsyttely, nössoily, hempeily, jne.

No, sittenhän muniinpuhaltelu on ihan hyvä asia/ominaisuus.

Ja, mitä noihin Neilin viiksiin tulee, niin onhan ne aika progressiiviset viikset, ei siitä pääse mihinkään.
Aina voi yrittää.
Kampela77
12.07.2013 18:14:01
Muniinpuhaltelu saunassa on itse asiassa kovien miesten hommaa. Peruskoulun uimatunneilla puhaltelimme silloin tällöin toistemme peniksiin. Polttava tunne peniksessä.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
silhouette
12.07.2013 18:46:06

Kampela77: Muniinpuhaltelu saunassa on itse asiassa kovien miesten hommaa. Peruskoulun uimatunneilla puhaltelimme silloin tällöin toistemme peniksiin. Polttava tunne peniksessä.

Aijaa. Teillä on mahtanut olla kivaa.
Aina voi yrittää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)