jaakonam 09.07.2013 01:23:07 | |
---|
HenriF: Mä pysyn topicissa. Killers ja number of the beast levyillä on Harriksella 2X15" peaveyt ja mark III. Soundi on aika hiton hyvä. Käänne metallisempaan soundiin tuli marshall 412 kaappien myötä piece of mindilla. Soundi muuttui. Hoho, jos pistän kamani myyntiin, voin heti laittaa Harris-lisää hintalappuun. Instant-vintage-IronMaiden-soundi. "Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti." |
HenriF 09.07.2013 07:20:11 | |
---|
jaakonam: Hoho, jos pistän kamani myyntiin, voin heti laittaa Harris-lisää hintalappuun. Instant-vintage-IronMaiden-soundi. Jos sulla on JBL 140E kaiuttimet. Niin kannattaa... |
HenriF 09.07.2013 09:55:54 | |
---|
|
2541 09.07.2013 12:00:55 | |
---|
HenriF: Mä pysyn topicissa. Killers ja number of the beast levyillä on Harriksella 2X15" peaveyt ja mark III. Soundi on aika hiton hyvä. Käänne metallisempaan soundiin tuli marshall 412 kaappien myötä piece of mindilla. Soundi muuttui. Tuo onkin aika mielenkiintoinen havainto ja samaa mieltä olen, soundi oli parempi 80-luvun alussa. Oliko välttämättä edes flätit käytössä noihin aikohin? Ja eikös vahvistinosastokin muuttunut hifimpään etuaste/päättäri -osastoon? |
HenriF 09.07.2013 13:18:49 | |
---|
2541: Tuo onkin aika mielenkiintoinen havainto ja samaa mieltä olen, soundi oli parempi 80-luvun alussa. Oliko välttämättä edes flätit käytössä noihin aikohin? Ja eikös vahvistinosastokin muuttunut hifimpään etuaste/päättäri -osastoon? Tässä Rockband isolated alkuperäiset bassoraidat. Number of the beastin run to the hills. On tossa mun mielestä flatwoundit. Mutta soundi on erilainen. Peaveymäinen? http://www.youtube.com/watch?v=23YO8ijT4Ao Ja taas 1983 the trooper, selkeästi marshallin 412. http://www.youtube.com/watch?v=lsiQqsSnycw Lätinää? Joo. Mutta soittaahan toi tahdissa lätinää. Perkussiomaisesti... Varmaan moni muu epäonnistuu tuossa kun ei ole staminaa sormissa tai muuten vaan kyllästyy äkkiä laukkaan.. |
Isotalo 09.07.2013 13:29:56 | |
---|
Jalmus: Olen tästä kyllä tismalleen samaa mieltä. Ylimääräiset kolinat kertoo puutteellisesta tekniikasta auttamattomasti. Toisaalta kun Harris on tuosta kolinasta tehnyt oman tunnistettavan tavaramerkin siinä missä Carlos Santana paskasta kitarasoundistaan, niin ei kai se sitten pahakaan ole. Harris soittaa kolmen tunnin stadiokonsertin ja se soundi ja soitto pysyy koko sen ajan läjässä. Se kertoo kaikesta muusta kuin puutteellisesta tekniikasta. Tuon kaliiberin tuotannoissa kaiken on oltava tarkkaan harkittua että kokonaisuus toimisi. |
Miikss 09.07.2013 14:09:51 | |
---|
J.Nikkanen: Kaikella ystävällisyydellä, mutta eikös Steve ihan itse päätä mikä tatsi tuohon bändiin käy, emme me mnet munstailijat täältä peräpohjolasta? Kai sitä nyt silti saa mielipiteensä sanoa? Eihän musiikkikriitikotkaan sais tällä perusteella sanoa levystä yhtään mitään. "Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji" |
Röntgen-Jeesus 10.07.2013 14:19:49 | |
---|
En oo Maidenin livetuotantoon tutustunut juuri ollenkaan joten jännä nähä miltä basso soundaa livenä Stadionilla. Levyillä basso kuulostaa omaan korvaan suurimmaksi osaksi erittäin miellyttävältä. Kovin montaa levyä ei toki jaksa putkeen kuunnella kun se kolina alkaa ärsyttämään. Mutta mainion kuuloista sopivina annoksina. Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. |
Noi HenriF:n laittamat " bass only" linkit selventävät loistavasti mistä tässä on alunperin kyse ja mitä ketjun aloittaja kysyi.Kyllä tuohon soundiin on tietoisesti pyritty, hyvä vai fantastinen se on makuasia. Muistaakseni soittaa oikealla kädellä vielä ilman peukkutukea, tuollainen sormisoitto siten erittäin vaikeaa vetää pitkiä vetoja.Kyllä tää jäbä on virtuoosi soittamaan tuolla tyylillä. Tosin voi olla että joskus livenä mennyt kolina sitten vähän överiksi, basso huonoissa säädöissä tai jotain vastaavaa. Siitä sitten tullut hieman vääristynyt kuva Harrissin soitosta asiaan vähemmän perehtyneille. |
Dropped C 10.07.2013 18:46:14 | |
---|
Niin ja 'Arris vetää laukat ainoastaan kahdella sormella? On siinä kyllä kundilla staminaa.... |
jukkajylli 12.07.2013 01:10:54 | |
---|
Itseasiassa se ripulin kuuloinen soundi lahtee mun kasittaakseni siita kun kielet osuvat mikin napoihin. Se ei minusta kuulosta alkuunkaan hyvalta. Doctor pepper u.s.a. toiset diggaa toiset ei. |
jukkajylli 12.07.2013 01:17:48 | |
---|
Miikss: On Maidenilla muitakin biisejä, joissa on hyvinkin pehmeä basso, että ihan tura sitä on tahattomaksi väittää Hoho, se oliskin kun se vetais samalla ylinopealla laukkakompilla rauhallisetkin styget. Ei naa sun jutut todista yhtaan mitaan sen enempaa kuin kenenkaan muunkaan jutut. |
jukkajylli 12.07.2013 01:23:26 | |
---|
Miikss: Kai sitä nyt silti saa mielipiteensä sanoa? Eihän musiikkikriitikotkaan sais tällä perusteella sanoa levystä yhtään mitään. Joo, paitsi etta sa ilmeisesti itse haukut niita jotka esittavat sulle epamieluisia mielipiteita. |
ossip 12.07.2013 11:09:20 | |
---|
jukkajylli: Itseasiassa se ripulin kuuloinen soundi lahtee mun kasittaakseni siita kun kielet osuvat mikin napoihin. No itse asiassa ei lähde. |
Kefiiri 12.07.2013 11:26:14 | |
---|
ossip: No itse asiassa ei lähde. No ei tosiaan, ja kirjoittaja itsekin tietää sen. Tässä on jokin ajantappoprovoilu nyt kyseessä kokonaan =D |
Aldrin 12.07.2013 11:29:26 | |
---|
Hizimpimpula, vasta tämä keskustelu auttoi minua ymmärtämään, että myös Flealla on surkea tekniikka. Kielet aivan selvästi kolisevat nauhoihin! http://youtu.be/RBJuxGrWAA0?t=30s |
Miikss 12.07.2013 14:33:45 (muokattu 12.07.2013 14:35:41) | |
---|
jukkajylli: Joo, paitsi etta sa ilmeisesti itse haukut niita jotka esittavat sulle epamieluisia mielipiteita. Se ei ole mielipide, jos sanoo että Harrisin bassosoundi on tahaton. Se on mielipide jos sanot, että se on paska, siitä en kitise. jukkajylli: Hoho, se oliskin kun se vetais samalla ylinopealla laukkakompilla rauhallisetkin styget. Ei naa sun jutut todista yhtaan mitaan sen enempaa kuin kenenkaan muunkaan jutut. Ööh nii? Eli se osaa soittaa myös pehmeästi, sitä nyt et voi kieltää enää, koska äänitetyt todisteet puhuu sinua vastaan. Ei minun tarvii mitään todistella edes. Edit: Ja tuosta mikinnapoihin kolisemisesta nyt on jo täällä aiemmissakin viesteissä kommentoitu, ei tosiaankaan lähde se soundi siitä. "Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji" |
Maisteri 12.07.2013 17:33:50 | |
---|
jukkajylli: Itseasiassa se ripulin kuuloinen soundi lahtee mun kasittaakseni siita kun kielet osuvat mikin napoihin. Haha. Jos vakavissaan väittää, vähän jo sääli ja silleen... Mutta veikkanpa ehkä enemmän kuitenkin että kirjoittaja provoilee vaan tällä höpöväitteellä. www.thedgu.com |
HenriF 12.07.2013 22:54:57 | |
---|
Mä muistan hyvin. Silloin ala-asteella kuin piece of mind tuli. Nii kyllähän se oli kova juttu. Mutta vähän vanhemmat jäbät piti maidenii ihan paskana bändinä. Rainbow, lizzy, whitesnake/purple menneisyydellä varmasti nauratti laukkakompit ja typerä huutaminen. Jylli on ihan oikeassa. Paska bändihän se on. |
Midrange 13.07.2013 14:40:15 (muokattu 13.07.2013 14:44:59) | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=-k_sUOX-PXw&t=1m50s Uskomatonta miten paljon kolinaa Harris saa aikaiseksi tuossa noinkin kevyeltä kuullostavalla näppäilyllä. Aivan kuin nuo sen kielet olis sulaa vahaa sen sormien alla. Muistan kun skidinä kuuntelin tuota biisiä, niin ihmettelin että onko tuossa kohdassa koliseva soitin kitara vai basso... Vaikka kai tuokin on jonkun mielestä tahatonta ja vain huonoa tekniikkaa ;) 20% soittamista ja 80% muusikoiden.nettiä |