imyynona 30.01.2013 12:52:21 | |
---|
Cathi777: Se breakout-kaapeli on hieman heikko ja itse jouduin sen uusimaan 1,5v:n käytön aikana kahdesti. Eli se ei hirveän laadukas ole se johto, vaikka minullakin se oli työpöytä käytössä kotona. Ensimmäinen johto oli heti tullessa jo rikki ja sen sain ilmaiseksi vaihdettua takuuseen ja toisen sitten hankin itse. Jotain 15e:a se taisi kustantaa. Mites latency, oliko ongelmia sen kanssa? Apogeen sivujen mukaan vasta maaliskuussa 2013 ulos tuleva uusi versio Onesta hyödyntää usb 2:sta... toi vanha menis usb 1.1:n kautta... eikös se ole tosi hidas? |
Kalmo 30.01.2013 15:27:08 | |
---|
Eikös se kuitenkin ole jo USB 3 joka on tulossa. Kyllä kai kaikki lootat tukevat USB 2:hta, jolla silläkin pääsee alle 5 millisekunnin kokonaislatenssiin, kun palikat ovat kohdallaan. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
imyynona 30.01.2013 17:25:10 | |
---|
Kalmo: Eikös se kuitenkin ole jo USB 3 joka on tulossa. Kyllä kai kaikki lootat tukevat USB 2:hta, jolla silläkin pääsee alle 5 millisekunnin kokonaislatenssiin, kun palikat ovat kohdallaan. Niin sitä luulis, tai että uudessa Onessa käytettäis jopa Thunderboltia. Mutta Apogeen sivuilla on vertailu uudesta ja vanhasta Onesta, ja siinä kyllä puhutaan vain usb 2.0 ja usb 1.1:sta http://www.apogeedigital.com/products/one.php (sivun lopussa on vertailutaulukko) |
Kalmo 31.01.2013 15:46:03 | |
---|
Antamasi linkki ei vie eteenpäin. Kävin Apogeen sivuilla, enkä One'n ominaisuuksia käsittelevistä paikoista löytänyt mitään vihjausta, mitä USB-versiota se käyttää. Aika uskomattomalta tuntuisi, että noin tyyris merkki olisi noin ajastaan jäljessä! Ehkä sivuilla on virhe? Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
imyynona 31.01.2013 18:01:36 | |
---|
Kalmo: Antamasi linkki ei vie eteenpäin. Kävin Apogeen sivuilla, enkä One'n ominaisuuksia käsittelevistä paikoista löytänyt mitään vihjausta, mitä USB-versiota se käyttää. Aika uskomattomalta tuntuisi, että noin tyyris merkki olisi noin ajastaan jäljessä! Ehkä sivuilla on virhe? Outoa, kyllä mulla tuo sivu avautui ihan ok. Well, tässä "faktaa" (=kopioitu kyseiseltä Apogeen sivulta): Mac connection: (vuoden 2009 One) USB 1.1 (vuoden 2013 One) USB 2.0 High-speed Perusteluja USB 3:n käyttämättömyydelle Apogee kertoo täällä: http://www.apogeedigital.com/knowle … tet/why-doesnt-quartet-use-usb-3-0/ |
Kalmo 31.01.2013 20:50:47 | |
---|
Joopa. Kotikoneella linkki toimi. Tosi yllättävää, oli tuo High Speed USB 2 kuinka nopea hyvänsä. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Jiaster 03.02.2013 11:49:15 | |
---|
Omaan kotikäyttöön GarageBand ja Line6 guitarport on ollut toimiva ja helppokäyttöinen yhdistelmä. Noita vanhoja gp:täluulis saavan melko edullisestikin nykyään. |
hola gibson 05.07.2013 18:23:15 | |
---|
Mulla on M-Audio Fast Track äänikortti ja Pro Tools 8:n asentaminen ei onnistunut iMaciin (Mountain Lion 10.8.4). Ilmeisesti liian vanha ohjelma ja liian uusi kone? No kokeilin sitten opetella Garage Bandia joka riittäisi mulle kyllä. Ääni kuuluu ihan ok, mutta kun ohjelma ei vaan nauhoita. Äänen sisääntulo ja muut asetukset on kyllä laitettu niin jotta kone käyttää Fast Trackia, eikä koneen sisäistä mikrofonia, mutta kun ei vaan kitaran soitto tallennu. Kuuluu kyllä ja kyseisen ohjelman eri vahvistin mallinnoksetkin ois ihan kokeilemisen arvoisia. Onko kyse nyt jostain ihan yksinkertaisesta asiasta jota yksinkertainen harrastelija ei ole älynnyt? |
anapena 06.07.2013 21:26:09 | |
---|
hola gibson:Onko kyse nyt jostain ihan yksinkertaisesta asiasta jota yksinkertainen harrastelija ei ole älynnyt? Ekaks tulee mieleen se, että oletko luonut oikeanlaisen raidan? Niitä on kahdenlaisia, tavallisen ääniraidan tallennukseen ja toistoon, eli äänikortin äänisisääntulot, ja sitten on ne virtuaalisyntsaraidat, joita yleensä soitellaan koskettimien välityksellä. Niiden inputtina on varmaan joku midiboxi taikka laite. Istu ja pala! |
anapena, annoit oikean vastauksen. Kiitoksia. |
horseface 16.02.2015 15:00:14 | |
---|
Vanha ketju mutta kysyn kuitenkin, koska olen aivan uuno näissä softa- ja tietokonehommissa. Tuossa aiemmin joku kertoi Guitarportin toimivan hyvin Garagebandin kanssa ja olen itsekin ajatellut ladata Gp:n PC:lle. Itselläni on tuollainen Guitarport-äänikortti kellarissa mutta softat ovat kadonneet aikoja sitten. Toimivatko nuo kaksi hyvin yhdessä vai olisiko järkevää hommata suoraan joku modernimpi laite Guitarportin tilalle? Tarpeeni on korostetun harrastusluonteinen ja haen enemmänkin helppoa käytettävyyttä, kuin täysin ammattimaisia ominaisuuksia. Oli miten oli, näin on! |