fox 28.06.2013 14:13:41 | |
---|
MikaHekkanen: Kaupankäynnissä haluan lisäksi saada mustaa valkoiselle, joten pikikset ja sposti ovat aina puhelinta luotettavampia keinoja sopia asioita.. Juurikin tämä. Paljon helpompaa katsoa "kirjallisina" seuraavat jutut: -mikäs se oli se hinta -kenenkäs kanssa sitä on asioista sovittu (monesti se nimi jää muistijäljen ulkopuolelle, taikka sitten joku muu epäselvyys..) -mistäpä muusta oli mahdollisesti kaupan yhteydessä sovittu.. |
Twinkle 28.06.2013 14:19:52 | |
---|
Decadetroll: Njoo, viimeksi toissapäivänä paikallisessa itellan toimipisteessä sanoivat, ettei niin pysty tekemään. Ei kuulemma ole tapana postilla sellainen. Eli tämäkin riippuu vähän paikasta näemmä. Tuo meikän lähi r-kioskin posti on kyllä muutenkin ihan anuksesta. Joo siis minunkin entinen lähin posti, joka siis oli R-kioskin yhteydessä oli melkoisen onneton, esimerkiksi asiakaspalautus niille oli täyttä hepreaa. Yritin joskus lähettää Thomannin takuupalautusta sieltä, mutta se thomannien lähettämä valmis rahtikirja ei millään kelvannut niille, sanoivat että joudun maksamaan jos tällä haluan lähettää. Ne siis skannaili siitä lapusta löytyviä Deutsche Postin viivakoodeja ja olivat aika äimänä, kun ei sieltä mitään löytynyt järjestelmästä. Yritin sanoa niille että se on se toinen viivakoodi mutta ei ne ota neuvoja vastaan asiakkailta. En suostunut maksamaan, vaan vein sen parin kilometrin päähän ihan oikeaan postiin, josta se sitten lähti aivan ongelmitta eteenpäin ekalla yrittämällä. |
Gabe 28.06.2013 22:41:32 | |
---|
fox: Vallankin työssäkäyvälle kansanosalle, saati epäsäännölliset työajat omaavalla, on varsin turhauttavaa, jos ns. "lepoajalla" puhelin päräjää, ja siellä on "vaan joku täällä kyselee, että onko?" Ja kun tähän soppaan lisätään vielä pieni uhmaikäinen riiviö. :) Kyllä itsekin sovin kaupat mieluiten pikaviesteillä jos ei kyseessä ole mikään isompi hankinta. |
JaaGeRMaisTeR 28.06.2013 23:23:49 | |
---|
Gabe: Ja kun tähän soppaan lisätään vielä pieni uhmaikäinen riiviö. :) Kyllä itsekin sovin kaupat mieluiten pikaviesteillä jos ei kyseessä ole mikään isompi hankinta. Itehän tykkään lässyttää niitänäitä aina kunhan vastaan tai soitan :D V |
Alfons Åberg 30.06.2013 17:28:08 | |
---|
Gabe: Ja kun tähän soppaan lisätään vielä pieni uhmaikäinen riiviö. :) Kyllä itsekin sovin kaupat mieluiten pikaviesteillä jos ei kyseessä ole mikään isompi hankinta. Monesti kun tulee soiteltua on käynyt niin että lapset riehuvat taustalla. Yritä siinä sitten kysellä tavaran kunnosta kun vastapäästä kuuluu jotain "joo, tonepotikat on vaihdettu...Aliisa, älä syö sitä kissan hiekkaa...juum mitä mä olin sanomas...ä-lä syö Rontin hiekkaa...".p Se vaan tarjoaa myös plussana sen vaihtoehdon, että mutkasta voi poistua tyylikkäässä hallitussa luisussa, jos haluaa. -AWKM |
Gabe 30.06.2013 19:10:13 | |
---|
IntriguingMan: Monesti kun tulee soiteltua on käynyt niin että lapset riehuvat taustalla. Yritä siinä sitten kysellä tavaran kunnosta kun vastapäästä kuuluu jotain "joo, tonepotikat on vaihdettu...Aliisa, älä syö sitä kissan hiekkaa...juum mitä mä olin sanomas...ä-lä syö Rontin hiekkaa...".p Tämä oli juuri pointtini. :D |
Sjömanni 01.07.2013 14:50:59 | |
---|
"Onko niin että vain Heinz ketsuppi, Lipton ja Madonna selviävät vuosikymmenestä toiseen?" nimim. Vihdoinkin, IL |
Laulava Kylätohtori 01.07.2013 15:11:16 | |
---|
IntriguingMan: Monesti kun tulee soiteltua on käynyt niin että lapset riehuvat taustalla. Yritä siinä sitten kysellä tavaran kunnosta kun vastapäästä kuuluu jotain "joo, tonepotikat on vaihdettu...Aliisa, älä syö sitä kissan hiekkaa...juum mitä mä olin sanomas...ä-lä syö Rontin hiekkaa...".p Ei se kyllä ole mukavaa siellä langan toisessakaan päässä. ;) Eikä siitä keskustelusta tule mitään, jos lapset riehuu taustalla. Ja helposti ne alkavat riehua, kun isi on puhelimessa, vaikka muuten olisivatkin kiltisti. Huomionhakuisuutta se on. Ja usein ne alkavat tappelemaan juuri ennen kuin puhelin soi aivan kuin ne vaistoaisivat tulevan puhelun... Kyllähän pedaalikaupat ym. on helppo hoitaa pikaviestein, juuri em. syistä, mutta mielestäni hyvät yhteystiedot tuovat luotettavuutta ja läpinykyvyyttä kaupankäyntiin. Ei se numero ilmoituksessa tarkoita, että olisi pakko soittaa. Itse soitan yleensä silloin, kun on hyvää tavaraa halvalla, enkä halua odotella ja arpoa, miten monta ostajaa on pikaviestijonossa ennen minua... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Sjömanni 07.07.2013 23:10:55 (muokattu 07.07.2013 23:13:32) | |
---|
Tällaista kirjoitellaan toisaalla: "Liityin palstalle vain kirjoittaakseni tämän viestin. Voitteko levittää tätä myös muille foorumeille? Sami Sinisalo on vapaalla jalalla, hän on nimittäin karannut vankilasta. Ei mikään elokuvatyylinen lakanan kanssa kalteriden välistä, vaan oli saanut jonkun lomapäivän tjsp ja eikä palannut. Tunnen kyseisen kaverin ystävien kautta, joilta hän on myöskin kusettanut rahaa, ihan face-to-face tyyliin. Kellään ei siis ole mitään tietoa, missä hän majailee tällä hetkellä, oli ilmoittanut muijalleen, että Salossa(?), eli tod.näk kusettaa. Nyt kukaan ei saa mennä tämän kaverin retkuun. Jos voitte selvittää, että kenen tilinumerolle niitä rahoja koitetaan saada, niin se helpottaisi jo huomattavasti. Luulisin, että viimeistään tämän episodin kaveria ei enää avovankilaan pistetä, _kunhan_ hänet saadaan kiinni. HUOM! TE, joilta hän koittaa kusettaa, ilmoittakaa poliisille, oikeasti. Kyseessä on tällä hetkellä ihka oikea vankikarkuri ja levittäkää viestiä eteenpäin. Minä en enää uhraa tähän kaveriin ajatustakaan, mutta ajattelin antaa vinkin, joka ehkä edesauttaisi hänen kiinnisaamistaan." http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php? … id=9ccd7636fa7606e37cc1f75ea91fb9e1"Onko niin että vain Heinz ketsuppi, Lipton ja Madonna selviävät vuosikymmenestä toiseen?" nimim. Vihdoinkin, IL |
AngieRainbow 08.07.2013 00:08:52 (muokattu 08.07.2013 00:13:47) | |
---|
Miksi noissa torin myynti-ilmoituksissa on monesti sähköpostiosoiteessa "poistatämä@..."? Mitä se "poistatämä" -juttu meinaa? Tai mitä se auttaa? Siinähän on se sähköpostiosoite näkyvissä kuitenkin. Ja miksi on näitä "puh. numero näkyy kirjautuneille"? Tännehän on todella helppo kirjautua. Tai joku voi selailla toria ostoaikeissa, vaikka ei ole kirjautunut. Suojeleeko tälläinen toiminta joltakin??? What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Tympee Huttunen 08.07.2013 00:12:01 | |
---|
AngieRainbow: Miksi noissa torin myynti-ilmoituksissa on monesti sähköpostiosoiteessa "poistatämä@..."? Mitä se "poistatämä" -juttu meinaa? Tai mitä se auttaa? Siinähän on se sähköpostiosoite näkyvissä kuitenkin. Ja miksi on näitä "puh. numero näkyy kirjautuneille"? Suojeleeko tälläinen toiminta joltakin??? Botit voi napata noita maileja @-merkin perusteella ja mailiboxi täyttyy "get bigger penis now"-jutuilla tai kenties nigerialaiskirjeillä. |
Gabe 08.07.2013 00:32:34 | |
---|
AngieRainbow: Miksi noissa torin myynti-ilmoituksissa on monesti sähköpostiosoiteessa "poistatämä@..."? Mitä se "poistatämä" -juttu meinaa? Tai mitä se auttaa? Siinähän on se sähköpostiosoite näkyvissä kuitenkin. Ja miksi on näitä "puh. numero näkyy kirjautuneille"? Tännehän on todella helppo kirjautua. Tai joku voi selailla toria ostoaikeissa, vaikka ei ole kirjautunut. Suojeleeko tälläinen toiminta joltakin??? Ei ainakaan minulle ole tullut mitään ihmeellisyyksiä vaikka se soite näkyykin kaikille. |
AngieRainbow 08.07.2013 00:43:10 | |
---|
Gabe: Ei ainakaan minulle ole tullut mitään ihmeellisyyksiä vaikka se soite näkyykin kaikille. Mulla näkyy kans aina sposti ja puh.nro kaikille. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Räbbänä 08.07.2013 01:01:20 | |
---|
AngieRainbow: Mulla näkyy kans aina sposti ja puh.nro kaikille. Puhelinnumeroa alan yleensä luovuttamaan kaupan toiselle osapuolelle vasta siinä vaiheessa, kun kaupat on jo aika lailla valmiiksi taputeltu. Ilmoituksiin en missään nimessä laita, kun sieltä alkaa kaikki Rauno 57wee tulemaan linjoja pitkin ja parhaimmillaan puheluita tullut arkisinkin puolen yön aikoihin. Monesti siellä on jo joku käpy eksynyt aunukseen ja palko sieraimeen ennen kuin on edes kerennyt nimeään sanoa vastatessani ja ollaan niin saatanan tuohtunutta, jos ei suostukaan sitä ruoskaa tuomaan omin kuluin maanantaina 19:00 aikoihin Oulusta Simpeleelle puoleen myyntihinnasta. Pikaviesteistä ja sähköposteista jää sentään selkeämpää faktaa kaupankäynnin etenemisestä sekä tietysti mahdolliset yksityiskohdatkin saa samalla talteen, joita on hyvä mainita joskus tavaraa kiertoon laittaessa. ↑↑↓↓←→←→BA |
AngieRainbow 08.07.2013 09:46:38 (muokattu 08.07.2013 09:47:32) | |
---|
Räbbänä: Puhelinnumeroa alan yleensä luovuttamaan kaupan toiselle osapuolelle vasta siinä vaiheessa, kun kaupat on jo aika lailla valmiiksi taputeltu. Ilmoituksiin en missään nimessä laita, kun sieltä alkaa kaikki Rauno 57wee tulemaan linjoja pitkin ja parhaimmillaan puheluita tullut arkisinkin puolen yön aikoihin. Monesti siellä on jo joku käpy eksynyt aunukseen ja palko sieraimeen ennen kuin on edes kerennyt nimeään sanoa vastatessani ja ollaan niin saatanan tuohtunutta, jos ei suostukaan sitä ruoskaa tuomaan omin kuluin maanantaina 19:00 aikoihin Oulusta Simpeleelle puoleen myyntihinnasta. Pikaviesteistä ja sähköposteista jää sentään selkeämpää faktaa kaupankäynnin etenemisestä sekä tietysti mahdolliset yksityiskohdatkin saa samalla talteen, joita on hyvä mainita joskus tavaraa kiertoon laittaessa. No tämä... Kyllä itsekin olen törmännyt aika rasittaviin tapauksiin. Itse asiassa pyrin nykyään miettimään aika tarkkaan, mitä ostan, koska torilla myyminen on välillä niin rasittavaa hommaa. Ennen ostelin vähän lepsummin kaiken laista ja myin sitten sopivalla tappiolla eteen päin, kun kyllästyin. Kamarallissa rahallista tappiotakin vittumaisempaa on juurikin suomalaiset juntit, joita ei meinaa jaksaa sitten milllään. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Vladi 08.07.2013 10:06:54 | |
---|
AngieRainbow: No tämä... Kyllä itsekin olen törmännyt aika rasittaviin tapauksiin. Itse asiassa pyrin nykyään miettimään aika tarkkaan, mitä ostan, koska torilla myyminen on välillä niin rasittavaa hommaa. Ennen ostelin vähän lepsummin kaiken laista ja myin sitten sopivalla tappiolla eteen päin, kun kyllästyin. Kamarallissa rahallista tappiotakin vittumaisempaa on juurikin suomalaiset juntit, joita ei meinaa jaksaa sitten milllään. Kyllä minä m.nettiä silti lähestulkoon lintukodoksi kutsuisin vaikkapa Hopeiseen omenaan verrattuna. Olen koittanut muutaman viikon ajan kaupata siellä yhtä konetta ja voi jestas se on turhauttavaa touhua. Ilmoituksessa lukee selkeästi erittäin kohtuullinen hintapyyntö ja että vaihdan vain juuri tiettyyn läppärimalliin, muuten kaupat tehdään rahana. Tähän mennessä vaihdossa on tarjottu puhelimia, PC-läppäri, tallentava digiboxi, Xbox 360 ja mitä kaikkea. Viime päivien suosikkeja on 300e ostotarjous ja vaihtoehdotus samanmalliseen, mutta 2010-vuoden koneeseen (myymäni on uusin malli). Lisäksi kaupankävijöillä ei tunnu olevaan minkäänlaisia normaaliin ihmiskommunikaatioon vaadittavia käytöstapoja. Viesteihin ei vastata, vaikka itse olisivat keskustelun aloittaneet. Yksi kaveri ehdotti jo vaihtoa haluamaani koneeseen ja kysyi, että onnistuuko kaupat seuraavana päivänä. Vastasin, että onnistuu, kunhan välirahaa tarkistetaan hieman. Tähän ei tullut mitään vastausta ja seuraavana päivänä tyypistä ei kuulunut mitään. Illalla sain vastauksen, että häiskä olikin lähtenyt heti aamusta reissuun ja palailee parin päivän päästä. Sen jälkeen ei tyypistä ole kuulunut mitään, vaikka laitoin viestiä perään. Tuolla näkyy myös paljon m.nettiä enemmän "ostaja katosi, joten uudelleen myyntiin"-kirjoituksia. Ilmeisesti omppulaitteet kiinnostaa, mutta isolla osalla käyttäjistä ei oikeasti edes ole rahoja moisiin, kunhan huutelevat tarjouksia ja sitten tulee hätä, kun myyjä suostuukin tekemään kaupat. Mulla on tainnut mennä sadan kaupan raja M.netissä rikki ja touhu on ollut paria sankaritapausta lukuunottamatta erittäin asiallista ja toimivaa. Tuo toinen palsta tuntuu olevan kärsimättömien kakaroiden leikkikenttä... |
klobasa 08.07.2013 10:36:47 | |
---|
Vladi: Kyllä minä m.nettiä silti lähestulkoon lintukodoksi kutsuisin vaikkapa Hopeiseen omenaan verrattuna. K.o. foorumin ylläpito ansaitsee kyllä myös pointsit... Maailman tarkinta pilkunrakastelua yhdistettynä joustamattomaan asenteeseen. Myynti-ilmon tekeminen on melkoisen tarkka prosessi ja ylläpito kyttää ja muokkaa kirjoittajien viestejä kysymättä. Jos otsikko ei ole aivan täydellinen, niin voit olla varma, että ylläpito käy muokkaamassa sen mieleisekseen. Ehdottomasti ärsyttävin foorumi kaupantekoa varten mihin itse olen koskaan tutustunut. |
klobasa 08.07.2013 10:48:01 | |
---|
klobasa: ilmoituskset.... ylläpito käy muokkaamassa sen mieleisekseen. Ehdottomasti ärsyttävin foorumi kaupantekoa varten mihin itse olen koskaan tutustunut. Hah, itsellä on tuolla nyt jotain tavaraa kaupan. Kävin tsekkaamassa tosi huolella tekemäni ilmoituksen ja *yllätys yllätys* ylläpito oli muokannut sitä ihan omatoimisesti. |
klobasa: Hah, itsellä on tuolla nyt jotain tavaraa kaupan. Kävin tsekkaamassa tosi huolella tekemäni ilmoituksen ja *yllätys yllätys* ylläpito oli muokannut sitä ihan omatoimisesti. Joo en ymmärrä tuota pakottavaa tarvetta muokata, varsinkin kun esim. mulla on laitettu lähinnä jotain välilyöntiä sun muuta jonnekin päin. Turhaa touhua. Sen nyt kyllä ymmärrän, että ilmoituksiin vaaditaan tietoja kuten sijainti tai kauppatapa. |
moikki 08.07.2013 12:51:19 | |
---|
Mulla oli joskus torilla myynnissä jcm800 2204, johon oli modattu efektilenkki(vahvarikellarin merkinnät löyty). Joku soitti ja halus ostaa sen mutta ei ollut rahaa riittämiin(yritti siis tinkiä), hänellä itsellä oli samanlainen 2204 jo ennestään. Minä sitten ehdotin että vaihdetaan koneet että minä en tarttee efektilenkkiä mihinkään ja jos kerran hänellä on tarvis. No ei siinä, ukko suuttu jostain ja alko että minä yritän jotenkin häntä huijata, ja että kuvista vielä näkee että konkkia ymv vaihdettu joskus. No onhan niitä kun kone oli täysin huollettu. 10 minuuttia se jakso asiasta pitää hirmu meteliä ja minä sit sanoin vaan että eiköhän tämä homma ole tässä että pidä sinä omas vaan. Hyvää hyvyyttäni ehdotin vaihtoa niin jotenkin onnistu ukko kääntämään sen homman silleen että olisin kusettamassa häntä, outoa.. Noh kone vaihtokin sit omistajaa muutamaa päivää myöhemmin. Croowed - Savo Rock n roll |