ekikoo 09.06.2013 15:23:59 | |
---|
Vieläkö tää mies osaa murista Do we need harmonics in the range above 8 kHz? Are a lot of dogs going to listen to your solos? - J. Johansson |
vt1100 09.06.2013 15:32:50 | |
---|
Ainakin Saunan keikka meni sillä osastolla varsin mallikkaasti. |
Hetfield 11.06.2013 21:33:24 | |
---|
I quit the band... Now I just play with myself. |
pehko 11.06.2013 22:06:48 | |
---|
|
silhouette 07.07.2013 18:19:24 (muokattu 07.07.2013 18:20:03) | |
---|
Tajuan kyllä Opethin arvon musiikillisesti ja Heritage-levyllä on jopa erittäin hienoja musiikillisia ideoita/kohtia/melodioita/riffejä jne. ja arvostan sitä, mutta silti tekee välillä häijyä kuunnella näin melankolista ja surullista musiikkia. Mielummin laitan kyllä CD-soittimeen jotain vähän myönteisempää progea silloin kun ylipäänsä haluan kuunnella musiikkia. Mutta, jokainen makunsa mukaan yhtään ketään tai kenenkään mieltymyksiä väheksymättä =) Aina voi yrittää. |
Kampela77 07.07.2013 19:44:18 | |
---|
silhouette: Tajuan kyllä Opethin arvon musiikillisesti ja Heritage-levyllä on jopa erittäin hienoja musiikillisia ideoita/kohtia/melodioita/riffejä jne. ja arvostan sitä, mutta silti tekee välillä häijyä kuunnella näin melankolista ja surullista musiikkia. Mielummin laitan kyllä CD-soittimeen jotain vähän myönteisempää progea silloin kun ylipäänsä haluan kuunnella musiikkia. Mutta, jokainen makunsa mukaan yhtään ketään tai kenenkään mieltymyksiä väheksymättä =) Mun elämä on jo valmiiksi liian myönteistä, joten jos musiikkia kuuntelen, niin kyllä sen pitää nimenomaan olla melankolista. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
silhouette 07.07.2013 19:51:41 (muokattu 07.07.2013 19:52:46) | |
---|
Kampela77: Mun elämä on jo valmiiksi liian myönteistä, joten jos musiikkia kuuntelen, niin kyllä sen pitää nimenomaan olla melankolista. Aijaa, mulla on sitten varmaan homma toisinpäin, elämä mahdollisimman vaikeata ja ahdistavaa, niin tarvitsen positiivista musiikkia parantaakseni sen laatua mahdollisimman paljon. Se on sitten varmaan jing & jang ja hyvä niin =) Aina voi yrittää. |
silhouette: Aijaa, mulla on sitten varmaan homma toisinpäin, elämä mahdollisimman vaikeata ja ahdistavaa, niin tarvitsen positiivista musiikkia parantaakseni sen laatua mahdollisimman paljon. Se on sitten varmaan jing & jang ja hyvä niin =) Itsellä taas menee niin, että kun vituttaa, kuuntelen ahdistavaa ja vaikeaa musiikkia, niin fiilis taas paranee :D Diatonic is a low calorie Schweppes. |
silhouette 07.07.2013 23:06:24 | |
---|
BobHope: Itsellä taas menee niin, että kun vituttaa, kuuntelen ahdistavaa ja vaikeaa musiikkia, niin fiilis taas paranee :D Olen minä kyllä kuullut joitain erittäin harvinaisia tapauksia, että voi se olla noinkin päin. Eli, älä huolestu, aika normaaliuuden rajoissa mennään vielä :D Aina voi yrittää. |
Kampela77 07.07.2013 23:50:37 | |
---|
No jos ihan vakavissaan puhun, niin elämä on aika balanssissa ja musiikkia tykkään kuunnella tunnetiloiltaan ainakin laidasta laitaan. En mä leffojakaan katso pelkästään komedioita tai kauhuleffoja. Katson kaikkea laidasta laitaan, mutta aika pitkälti fiiliksen mukaan. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Credence 08.07.2013 00:47:01 | |
---|
Eräs tutkimus väitti että masentuneet ihmiset yleensä välttävät metallit ja molli musiikit ja pitäytyvät popissa. Trust me, I know what Im doing. |
Ziggy Bubba 08.07.2013 01:21:20 (muokattu 08.07.2013 01:22:30) | |
---|
silhouette: Tajuan kyllä Opethin arvon musiikillisesti ja Heritage-levyllä on jopa erittäin hienoja musiikillisia ideoita/kohtia/melodioita/riffejä jne. ja arvostan sitä, mutta silti tekee välillä häijyä kuunnella näin melankolista ja surullista musiikkia. Mielummin laitan kyllä CD-soittimeen jotain vähän myönteisempää progea silloin kun ylipäänsä haluan kuunnella musiikkia. Mutta, jokainen makunsa mukaan yhtään ketään tai kenenkään mieltymyksiä väheksymättä =) Heritage ei vaan ainakaan omasta mielesta edusta läheskään parhaiten bändiä. Aika keskinkertainen levy on tuo, suorastaan. Yritys tehdä 70-luvun progea luomuilla soundeilla on kunnioitettava, sääli että ne biisit eivät loista. Hienot mollimelodiat bändi (tai siis Micke) on osannut aina, mutta Ghost Reveriesillä tuore proge-rytmi kuului lopulta myös kunnolla. Tämän päälle vielä yhtye teki ehkä vahvimmat biisinsä urallaan. Klassikko-kamaa jos mikä. |
Hamsteri Kukkonen 08.07.2013 01:23:27 | |
---|
Ziggy Bubba: Heritage ei vaan ainakaan omasta mielesta edusta läheskään parhaiten bändiä. Aika keskinkertainen levy on tuo, suorastaan. Hienot mollimelodiat bändi (tai siis Micke) on osannut aina, mutta Ghost Reveriesillä tuore proge-rytmi kuului lopulta myös kunnolla. Tämän päälle vielä yhtye teki ehkä vahvimmat biisinsä urallaan. Klassikko-kamaa jos mikä. Juurikin näin. Omasta mielestäni GR:llä kuullaan myös Åkerfeldtin paras vokaalisuoritus kaiken kaikkiaan. Sounditkin on ihan eri luokkaa kuin muilla julkaisulla, ennen tai jälkeen. Parturiin en mene ja töitä en hanki. |
Ziggy Bubba 08.07.2013 01:33:00 | |
---|
HulluNieminen: Juurikin näin. Omasta mielestäni GR:llä kuullaan myös Åkerfeldtin paras vokaalisuoritus kaiken kaikkiaan. Sounditkin on ihan eri luokkaa kuin muilla julkaisulla, ennen tai jälkeen. GR jos mikä on hienoa kuultavaa hyvillä kuulokkeilla tai skobeilla. Tuotanto on ns. kohillaan. Jens Bogren on tuottanut tosi monta Katatonian & Opethin levyä. Tossa kohtaa se aika kliininen tyyli toimi kunnolla. |
sarkain 08.07.2013 09:11:48 | |
---|
HulluNieminen: Juurikin näin. Omasta mielestäni GR:llä kuullaan myös Åkerfeldtin paras vokaalisuoritus kaiken kaikkiaan. Sounditkin on ihan eri luokkaa kuin muilla julkaisulla, ennen tai jälkeen. GR:llä Opeth oli jossain määrin myös äkäisimmillään. Täältä ääni myös Reveriesin parhaudelle. Toivottavasti seuraava levy on taas hieman raskassointisempaa kamaa. Täytyy sanoa, että olisin itse hyvin pettynyt jos Opeth ei tee enää koskaan metallisempaa levyä. |
crestfall 08.07.2013 15:45:51 | |
---|
Kyllä, täälläkin GR:lle ääni. Erityisplussaa biisien sävellyksistä ja Ååkken lauluista. "Tuntuu siltä, että oli aiheena vaikka pyöräkuormaajat niin pian tulee crestfall ja kertoo, että pyöräkuormaajalla ajelu on mukavaa, mutta ei millään bulkkivolvolla vaan kyllä Komatsulla nousee hiekan kuskailukin ihan uusiin sfääreihin." -Quru |
silhouette 08.07.2013 15:47:54 (muokattu 08.07.2013 15:50:00) | |
---|
sarkain: GR:llä Opeth oli jossain määrin myös äkäisimmillään. Täältä ääni myös Reveriesin parhaudelle. Toivottavasti seuraava levy on taas hieman raskassointisempaa kamaa. Täytyy sanoa, että olisin itse hyvin pettynyt jos Opeth ei tee enää koskaan metallisempaa levyä. Niin kuin minun aikaisemmasta viestistä voi varmaan päätellä, niin itse tykkäisin kyllä, että bändin tulevat levyt jatkaisivat enemmän Heritagen tyylillä. Ja, siitäkin voisi vielä karsia pois King Grimson-vaikutteita ja tehdä mielummin mielialaa kohottavaa kuin alentavaa musiikkia. Tietty määrä "mystiikkaa" musiikissa on ihan jees, mutta rajansa sillekin. Aina voi yrittää. |
laakeri 08.07.2013 15:50:03 | |
---|
GR:ltä löytyy kyllä joitakin bändin uran parhaista biiseistä, mutta kokonaisuutta hieman laimentaa muutama huonohko kappale. En ole jostain syystä koskaan oikein tykännyt levyn kevyemmistä kappaleista Isolation Yearsia lukuun ottamatta, enkä myöskään ihmettele miksi Beneath the Mireä ei koskaan soiteta livenä. Mutta ne parhaat biisit ovatkin sitten todella kovia. Osa kiitoksesta menee Per Wibergille, jonka liittyminen Opethiin on mielestäni yksi parhaista asioista mitä bändille on koskaan tapahtunut. Olin ennen bändiin tutustumista vielä sitä mieltä että kosketinsoittimet eivät sovi metalliin, mutta Opeth on kyllä onnistunut sulauttamaan soittimen hienosti osaksi soundiaan. |
EvilDead 08.07.2013 15:50:53 | |
---|
Se on fakta, että Ghost Reveries on hienoimpia levyjä, mutta taas tuun huuteleen Morningrisen nimeen. Oha se melko rosone levy, mutta sopii siihen täydellisesti. Sitä kauniimpaa ja melankolisempaa levyä saakin hakea. Åken akustisen näppäilyt saivat minutkin akustiseen tarttumaan aikoinaan. There's nothing glorious in dying. Anyone can do it. |
Milkop 08.07.2013 15:57:47 | |
---|
GR on viimeinen kuunneltava Opeth -levy, mutta faktahan on että ne parhaat ovat Still Life ja Blackwater Park. Joka muuta väittää lienee hukassa elämänsä kanssa ja on varmasti myös läski sekä tyhmä :) Watershed oli aika ala-arvoinen esitys eikä Heritagea jaksanut parin pyöräytyksen jälkeen enää kuunnella. Aikansa kutakin. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |