Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyväksi havaitut haitarit hintaluokassa 1000-1500€?
1
BigAgib
23.06.2013 01:52:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
 
Joskus kauan sitten nuorempana aloittelin musahommia haitarinsoitolla, mutta se jäi teini-iässä sivuun ja haitari meni myyntiin.
Nyt olisi mielessä hanurin osto uudelleen
Aikaisemmin oli kultahäkki Casotto ja siitä on hyvät muistot, mutta varmaan muutakin hyvää on markkinoilla nykyään?
En kuitenkaan lämpene tuohon digihommaan..
 
Kriteerejä:
-näppäinhaitari
-1000-1500€
-viritys 440Hz ( varmaan voi kaikki tarvittaessa virittää tuohon?)
- musatyyliin sopiva (perinteinen tanssikama,pop,iskelmä, mikä vaan)
-mikitys? Mikä on hyvä?
 
Muita huomioita ja vinkkejä otetaan mielellään vastaan
 
pekkajau
23.06.2013 23:43:00 (muokattu 23.06.2013 23:52:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigAgib: Terve
 
Joskus kauan sitten nuorempana aloittelin musahommia haitarinsoitolla, mutta se jäi teini-iässä sivuun ja haitari meni myyntiin.
Nyt olisi mielessä hanurin osto uudelleen
Aikaisemmin oli kultahäkki Casotto ja siitä on hyvät muistot, mutta varmaan muutakin hyvää on markkinoilla nykyään?
En kuitenkaan lämpene tuohon digihommaan..
 
Kriteerejä:
-näppäinhaitari
-1000-1500€
-viritys 440Hz ( varmaan voi kaikki tarvittaessa virittää tuohon?)
- musatyyliin sopiva (perinteinen tanssikama,pop,iskelmä, mikä vaan)
-mikitys? Mikä on hyvä?
 
Muita huomioita ja vinkkejä otetaan mielellään vastaan

 
Kannattaa kokeilla kaikkia merkkejä jotka tulevat vastaan. Käsittääkseni Giulietit kestävät kovaa soittoa. Kouvolan pelit on joillekin must. Dega pysyy vireessä. Titano ei. Fantini on mestarien merkki. Exelssior on jatsia. Pihlajamaa on kevyt. Bugari on paras jne... Kokeilemalla se oma paras merkki ja mukavin "kahva" löytyy. Kansainvälisissä kehissä taitaa Hohner olla nyt kovin sana? Mulla on tällä hetkellä vanha Parrot merkkinen "made in China" pianohaitari ja olen tosi tyytyväinen.
 
Roweami
24.06.2013 02:21:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigAgib: Terve
 
Joskus kauan sitten nuorempana aloittelin musahommia haitarinsoitolla, mutta se jäi teini-iässä sivuun ja haitari meni myyntiin.
Nyt olisi mielessä hanurin osto uudelleen
Aikaisemmin oli kultahäkki Casotto ja siitä on hyvät muistot, mutta varmaan muutakin hyvää on markkinoilla nykyään?
En kuitenkaan lämpene tuohon digihommaan..
 
Kriteerejä:
-näppäinhaitari
-1000-1500€
-viritys 440Hz ( varmaan voi kaikki tarvittaessa virittää tuohon?)
- musatyyliin sopiva (perinteinen tanssikama,pop,iskelmä, mikä vaan)
-mikitys? Mikä on hyvä?
 
Muita huomioita ja vinkkejä otetaan mielellään vastaan

 
Multa sais pukarin kasoton tuohon hintaan, soi pienellä ilmalla.
Ei koskaan soitettu väärin.
Remelit pitäis uusia.
 
Qsine
25.06.2013 19:03:38 (muokattu 25.06.2013 19:04:13)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tartuin puolentoista tonnin tarjoukseen nyt keväällä ja tulin hankkineeksi kakkoshanuriksi (ei, älkää edes aloittako) La Melodiosa -casoton. Ilmeisesti ko. merkin kulta-aika on ollut joskus 1960-1970 -luvulla? Minulle annettiin ymmärtää, että yksilöiden laatu vaihtelee jonkin verran, mutta saamani harmonikka oli kyllä hienossa kunnossa. Ei Giulietin tahi Bugarin syvyyttä äänessä, mutta ehdottomasti tarpeeksi silti. Kynnyskysymykseksi voi toki joillain nousta se, että äänet soivat ylhäällä vain H:hon saakka.
 
Eli jos tulee vastaan, kannattaa testailla tovi ennen ostopäätöstä.
 
http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi https://twitter.com/janne6nen https://plus.google.com/111152890229847814584
Roweami
26.06.2013 01:03:17 (muokattu 26.06.2013 01:04:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Qsine: Ei Giulietin tahi Bugarin syvyyttä äänessä, mutta ehdottomasti tarpeeksi silti.
Eli jos tulee vastaan, kannattaa testailla tovi ennen ostopäätöstä.

 
Näin varmaan onkin asianlaita, painossakin säästää, vaikka joku paappa sanoikin, että soundi painaa.
 
pekkajau
26.06.2013 01:09:31 (muokattu 26.06.2013 01:11:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jälkeenpäin on harmittanut kun en aikoinaan ostanut 80-luvulla eräältä veteraanipapalta Kouvolan Maestro pianohaitaria. Se oli tosi hyvä ja kunnossa mutta silloin kun oli liian nuori ja rahaton... eikä ollut rohkeutta marssia pankinjohtajan puheille. Tämä pappa kertoi että itse Jaakko Salo olisi aikoinaan suositellut häntä hankkimaan kyseisen soittimen.
Se oli just tuommonen...
http://www.vapaalehdykka.net/index. … lters=&k=galleria&sivu=spgm&lang=fi
 
House Band
26.06.2013 09:49:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roweami: Näin varmaan onkin asianlaita, painossakin säästää, vaikka joku paappa sanoikin, että soundi painaa.
 
Soundi painaa,mutta haitari vain painaa.
Anteek.
 
Soittaja soittaa,haitaristi haittaa.
KoskPaavo
26.06.2013 10:38:15 (muokattu 26.06.2013 10:38:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

House Band: Soundi painaa,mutta haitari vain painaa.
Anteek.

 
Osaako Hra Ed. soittaa esim. 5-rivisellä pelillä minkäänlaista tunnistettavaa melotijanpätkää?
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
House Band
26.06.2013 21:30:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Osaako Hra Ed. soittaa esim. 5-rivisellä pelillä minkäänlaista tunnistettavaa melotijanpätkää?
 
Mää pyysin anteek...
 
Soittaja soittaa,haitaristi haittaa.
Roweami
28.06.2013 00:44:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Osaako Hra Ed. soittaa esim. 5-rivisellä pelillä minkäänlaista tunnistettavaa melotijanpätkää?
 
En tiedä osuiko tölväisy minuun, minua on käsitelty silkkihansikkain terävistä tanssimaailman turhamaisuuksita huolimatta, mutta en ota kantaa herran viisirivisen käyttöön kun en tunne, kuten en ketään teistä muutenkaan, tosin olen kaikki nähnyt tuhannenen tanssi-illan jäleen.
 
En osannut muuttaa näkemystänne, muutuin vain itse, kuilu on syvä minä olen vapaa-ajalla, te työssä.
 
Kiitos kun sain vierailla maailmassanne, näkemiin paljon.
 
Musiikin tuottamiseni on ohut ja sijoittuu kuuskymmentäluvun alkuvuosiin, ei ollut helppoa tuoda Beatlesia ja Soundsia kylälle, silti saimme kiitosta kylänmiehiltä.
 
Lead oli hallussa, komppi tuli myöhemmin, basso ei koskaan (mielinkiintoa riittää).
 
Äänentoisto oli silloin mitä oli, nykyään purdumme siihen, push-pull ei enää kelpaa,.
 
Pitkä vastakytkentä pitää katkaista ja korjata virheet suurilla jännitetasoilla, kuten Jalaasjävinen aikoinaan, nyt paljon helpommin, anteeksi.
 
jajuhani
30.06.2013 15:55:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikilla on mieleisensä. Mulla on ollut aluksi itäsaksalainen "Grandiosa" sitten tulivat Ramsekset ja Giulietti. Nykyisin tykkään Bugarista. Fiilispelinä on vanha antiikkipeli "Kouvolan Kravatti" vm. 1939! Ramseksista en tykännyt, Giulietti oli ok, mutta tuli halu vaihtaa, joten nykyinen Bugari Silver Plus vm. 2009 on tällä hetkellä "paras"!
 
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
Päivystäväbasisti
30.06.2013 20:31:56 (muokattu 30.06.2013 20:33:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haitari soi kuitenkin parhaiten viritettynä 442:teen. Kannattaa miettiä haitarin käyttöä myös. Itse en veisi 3000e (tai kalliimpaa) peliä keikoille missä lattiapöly, tms tunkeutuu hanurin sisälle, tai pahimmassa tapauksessa baarissa joku kaataa kaljat tauolla hanuriin.. Myöskin ilman laatu, pakkanen tms panee., ja kotonakin ainakin arvokkaampia haitareita kannattaa säilytellä tasaisissa ilma- olosuhteissa,,parhaiten laukussa. (jos ei ole sylissä)
 
Notta näin.
 
Roweami
03.07.2013 01:57:21 (muokattu 03.07.2013 02:12:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

geggo: Haitari soi kuitenkin parhaiten viritettynä 442:teen. Kannattaa miettiä haitarin käyttöä myös. Itse en veisi 3000e (tai kalliimpaa) peliä keikoille missä lattiapöly, tms tunkeutuu hanurin sisälle, tai pahimmassa tapauksessa baarissa joku kaataa kaljat tauolla hanuriin.. Myöskin ilman laatu, pakkanen tms panee., ja kotonakin ainakin arvokkaampia haitareita kannattaa säilytellä tasaisissa ilma- olosuhteissa,,parhaiten laukussa. (jos ei ole sylissä)
 
Notta näin.

 
Hanuri on hanurista, mitä sitä kiertelemään, ehkä helpoin soitin, ehkä vaikein (väärinpäin sylissä pitäen).
 
jajuhani
06.07.2013 21:36:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roweami: Hanuri on hanurista, mitä sitä kiertelemään, ehkä helpoin soitin, ehkä vaikein (väärinpäin sylissä pitäen).
 
Lienee vitsi!?!
 
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
Roweami
07.07.2013 01:42:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jajuhani: Lienee vitsi!?!
 
Emmä ny niin taitava oo.
 
kenonen
08.07.2013 15:42:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kelvollisen oloisesta ja käteen sopivasta koneesta saa remppaamalla oivan soittopelin. Alunalkaen paskasti tehdystä ei saa remppaamallakaan mitään.
 
Hohnerin -60 luvun peli on nuotiohaitarina, kunnostutin sen tikkiin ja on pelannut loistavasti. Kouvolalainen on ollut ainakin 5 vuotta laatikossa portaiden alla. En ole edes kaivanut esille.
 
Kokeilemalla ja tunnustelemalla se yksilö löytyy. Tarjontaa on kyllä yli tarpeen.
 
Digitaalipeli ei oikein tuollaiseen soitteleskenteluun ole se paras vaihtoehto. Tuntuma ja meisinki on eri kuin oikeassa. Keikalle en edelleenkään lähde enää millään muulla.
 
COVS no 8
humppahanuristi
08.07.2013 19:45:07 (muokattu 08.07.2013 19:50:34)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigAgib: Terve
 
Joskus kauan sitten nuorempana aloittelin musahommia haitarinsoitolla, mutta se jäi teini-iässä sivuun ja haitari meni myyntiin.
Nyt olisi mielessä hanurin osto uudelleen
Aikaisemmin oli kultahäkki Casotto ja siitä on hyvät muistot, mutta varmaan muutakin hyvää on markkinoilla nykyään?
En kuitenkaan lämpene tuohon digihommaan..
 
Kriteerejä:
-näppäinhaitari
-1000-1500€
-viritys 440Hz ( varmaan voi kaikki tarvittaessa virittää tuohon?)
- musatyyliin sopiva (perinteinen tanssikama,pop,iskelmä, mikä vaan)
-mikitys? Mikä on hyvä?
 
Muita huomioita ja vinkkejä otetaan mielellään vastaan

 
Käy koittamassa italiassa valmistettuja, niistä se löytyy. Merkillä ei hirveästi ole väliä, kun samoista osista ne siellä eri pajoilla niitä omille merkeilleen kasaa. No joillain voi olla omat rungot mutta kieliä ei monikaan paja valmista ja toisaalta tuntemattomassakin merkissä voi olla ne "bugarin kovalaattakielet".
YKsilöitä ne on koitettava mikä tuntuu omaan korvaan hyvältä. "asiantuntijat" sitten v-tuilee siitä valinnasta kuitenkin. Kouvolan pelit ei ole kovassa käytössä kestäviä vaikka soundinsa puolesta pääasiassa ovat huippuluokkaa, no ehkä nämä 60:t mutta hintakin on jotain muuta.
Viritys on haitareissa normaalisti 442 mutta saahan niitä viritettyä.
Laajinta genreä voi soitella normaalilla 4äk. casotolla.
 
Mikityksessä ulkopuolelle tulevat joutsenkaulakonkat. AKG:n c416 on soundillisesti hyvä, alkaa näkyä nyt pientä käyttöväsymystä rutinoiden, suhinoiden ym. paukkeen kera ja sitä ei enää edes valmisteta. C516 on nyky vastine.
Sisäiset on pääsääntöisesti sieltä ja syvältä, noi Mabel-merkkiset nyt hätäisesti menettelee. Sounder-merkkiset voi heittää elektroniikkajätteen keräykseen samantien.
 
EDIT: niin se vireessä pysyminen ei ole sinällään merkkikohtainen ilmiö vaan käytetyn kielisarjan laadusta riippuva. Ja sitä taas ei välttämättä päälle päin selvitä mistään.
 
Itse saattaisin nykypäivänä giuliettia ehkä etsiskellä edullisessa hintaluokassa.
Jos lottovoitto osuisi kohdalle ja ihan uutta siinä vaiheessa miettisi, niin Beltuna sitten.
 
Mutta minulla olisi muuten tuohon hintahaarukkaan sopiva Guerrini casotto jouten.
Ihan kauhea komootti mutta hyvää on se, että se pitäisi virittää joka tapauksessa, joten vireen pudottaminen 440Hz menisi samassa. :)
 
Humpasta rautalankaan...
Timi
08.07.2013 20:18:59 (muokattu 08.07.2013 20:26:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noin kertoo Mika.
Kun hän haki Hohnerin ja pöläytti tallissa testit.Tiesin jotta haitari saa hyvän kodin!
Hohnerin -60 luvun peli on nuotiohaitarina, kunnostutin sen tikkiin ja on pelannut loistavasti
Mun iskävainaan entinen peli.Sitä pitääkin soittaa pienessä hönössä.Jotta ei perinne katkea:)
 
Vaikea.Mutta varma!
EP
08.07.2013 21:55:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Noin kertoo Mika.
Kun hän haki Hohnerin ja pöläytti tallissa testit.Tiesin jotta haitari saa hyvän kodin!
Hohnerin -60 luvun peli on nuotiohaitarina, kunnostutin sen tikkiin ja on pelannut loistavasti
Mun iskävainaan entinen peli.Sitä pitääkin soittaa pienessä hönössä.Jotta ei perinne katkea:)

 
Heh, hauska juttu ja oikeeseen paikkaan tosiaan haitari sitten meni! : )
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «