Aihe: Suuri säröpedaalikeskustelu
1 2 3 4 525 26 27 28 2979 80 81 82 83
Gabe
22.06.2013 11:35:07
Laulava Kylätohtori: Samaa mieltä, kaappi on tärkeämpi kuin kitara. Jos nyt pitää (ei pidä, mutta laitetaan silti) järjestykseen laittaa, niin IMO tärkein on vahvistin ja toisena tulee kaappi. Hyvä kaappi ei pelasta huonoa vahvaria, mutta huonolla kaapilla saa hyvän vahvarin soundin pilattua. Hyvällä vahvarilla "kaikki" pedaalit kuulostaa hyvältä, mutta hyvällä pedaalilla ei pelasteta huonoa vahvaria.

Myös kitara on tärkeä, mutta hyvällä vahvarilla vähän halvempikin kitara soi hyvin. Varsinkin, jos kitarassa on hyvät mikit (mitenkään aliarvioimatta puita, mutta kuitenkin, ei ne puut nyt niiiiin tärkeät ole ref. vahvari ym
... Toki kitara (tai mikit) on siinä mielessä tärkeitä, että 'sinkuista' ei saa humpparia ja vise versa..

Itse olen sijoittanut eniten vahvariin ja kaappiin, toisena tulee kitarat ja kolmantena pedaalit. Nämä siis vain omia mielipiteitä, en yritä väittää, että näissä kuvitelmissa asuisi totuus... ;)

Samaa mieltä edellisten kanssa. Esimerkiksi viidellä sadalla löytää jo kitaran millä tulisi helposti toimeen, mutta samalla summalla on vähän nihkeää löytää todella hyvää vahvistinta. Itselläni tuo sama jako menee tällä hetkellä vähän hassusti kitarat-pedaalit-vahvistin, tulee kuitenkin kiepsahtamaan kitarat-vahvistimet-pedaalit.
Laulava Kylätohtori
02.07.2013 21:19:08
No niin, tänään tuli aito Rockettin Blue Note ja onhan se hyvä. Kerrassaan loistava, kuten tuo kloonikin. Aika samanlaisia ovat aito ja klooni, mutta kyllä pieniä erojakin löytyy. Ja osa johtuu jo siitä, että klooni toimii 18 voltilla. Molemmat ovat loistavia, enkä osaa päättää kumman myisin...

Jos olet jo lähes kaikki tubescreamerit kokeillut, eikä se SHOD:kaan oikein sytyttänyt, niin suosittelen kokeilemaan tätä...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
petrip
02.07.2013 23:03:19
On tullut testailtua monenlaisia säröpedaaleja vuosien varrella. Viimeisempiä mm. Suhr, Wampler, BearfootFX, Kingsley, Xotic, Dual-Drive, T-Rex, Mad Professor, Paul Cochrane, Barber, Jetter, Mojo Hand FX, Lovepedal, Radial, Rockett Pedals, TC Electronic, Mooer, Vox erottelematta sen tarkemmin mitä malleja. Tällä hetkellä laudassa on kaksi OKKO:n pedaalia ja melkoisen hyvä fiilis. Diablon löysin Gregor Hilldenin tekemistä kitaroiden myyntivideoista. Melkoisen ahkera kaveri, ladannut jo yli 4000 pätkää Youtubeen!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/27256993/Nano1.jpg

Mukavaa kesää palstalaisille!
penatuna
03.07.2013 07:58:22 (muokattu 03.07.2013 07:59:32)
Laulava Kylätohtori: No niin, tänään tuli aito Rockettin Blue Note ja onhan se hyvä. Kerrassaan loistava, kuten tuo kloonikin. Aika samanlaisia ovat aito ja klooni, mutta kyllä pieniä erojakin löytyy. Ja osa johtuu jo siitä, että klooni toimii 18 voltilla. Molemmat ovat loistavia, enkä osaa päättää kumman myisin...

Jos olet jo lähes kaikki tubescreamerit kokeillut, eikä se SHOD:kaan oikein sytyttänyt, niin suosittelen kokeilemaan tätä...

Juu, tuo Blue Note on kyllä tosi hyvä ja läpinäkyvä overdrive. Ostin pari viikkoa sitten sen kaveriksi vielä MI Audion Super Crunch Boxin, jolla lähtee jo aika uskottavat Marshall-räyhätkin omasta Bluetone Deluxe Reverbistä. Nyt on pitkästä aikaa sellainen tunne, ettei ainakaan ihan heti tarvitse purkkeja vaihtaa.
Gabe
03.07.2013 09:00:25
Laulava Kylätohtori: No niin, tänään tuli aito Rockettin Blue Note ja onhan se hyvä. Kerrassaan loistava, kuten tuo kloonikin. Aika samanlaisia ovat aito ja klooni, mutta kyllä pieniä erojakin löytyy. Ja osa johtuu jo siitä, että klooni toimii 18 voltilla. Molemmat ovat loistavia, enkä osaa päättää kumman myisin...

Yhden OD:n olen ajatellut vielä itselleni sallia, tuo Blue Note vaikuttaisi juuri sopivasti erilaiselta kuin SHOD. Pistetäänpäs siis testauslistalle. :) Mistä ostit tuon? Muistelin että Custom Soundsilta noita olisi saanut, mutta eipäs niitä näyttänytkään olevan siellä. Puhti Fuzz GT404B köröttelee sieltä parhaillaan tänne päin, alkaa olla säröpuoli kunnossa.
Laulava Kylätohtori
03.07.2013 09:45:33
penatuna: Juu, tuo Blue Note on kyllä tosi hyvä ja läpinäkyvä overdrive. Ostin pari viikkoa sitten sen kaveriksi vielä MI Audion Super Crunch Boxin, jolla lähtee jo aika uskottavat Marshall-räyhätkin omasta Bluetone Deluxe Reverbistä. Nyt on pitkästä aikaa sellainen tunne, ettei ainakaan ihan heti tarvitse purkkeja vaihtaa.

Aitoa en vielä ole ehtinyt kuin kerran testaamaan, mutta tuosta kloonista saa säädöt siten, ettei sitä edes huomaa, kun efektin polkee päälle. Eihän tällä sinänsä itseisarvoa ole, mutta kertoo se sen verran, että eipä tuo pahemmin soundia värittele. Jos siis läpinäkyvää od:tä kaipailee. Ja onhan tuossa sitten se Hot-kytkin ja Fat/tone-säätö, jos soundiin väriä haluaa. Epäilemättä sama homma aidossa, ovat kuitenkin todella lähellä toisiaan...

Gabe: Yhden OD:n olen ajatellut vielä itselleni sallia, tuo Blue Note vaikuttaisi juuri sopivasti erilaiselta kuin SHOD. Pistetäänpäs siis testauslistalle. :) Mistä ostit tuon? Muistelin että Custom Soundsilta noita olisi saanut, mutta eipäs niitä näyttänytkään olevan siellä. Puhti Fuzz GT404B köröttelee sieltä parhaillaan tänne päin, alkaa olla säröpuoli kunnossa.

Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Itse löysin omani torilta, mutta todella vaikea noita on löytää. Alkuvuonna mulla oli ostoilmoitus (turhaan) ja Custom Sounds lupaili silloin uusia Rocketteja huhtikuussa, mutta ei ole vieläkään tullut. Lieköhän ongelmia Amerikan suunnalla tai jotain, koska ainakin silloin nuo olivat loppu lähes joka paikasta ulkomaita myöten...

Tuo Puhti on mielenkiintoinen, mutta kovasti kallis peli..
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
penatuna
03.07.2013 10:44:01
Itse ostin Blue Noten Saksasta. Alla linkki:
http://www.session.de/ROCKETT-PEDAL … =search&searchparam=blue%20note

ps. Sivut näyttävät nykyään olevan vain saksaksi. Suomeen postikulut joka tapauksessa 12€.
RKoo
03.07.2013 18:52:05
Blue Note ja Animal ovat olleet omaan käyttööni täydelliset overdrivet -

ei ole tullut mieleenkään vaihtaa niistä kumpaakaan, ovat olleet boardissa jo pitkälti toista vuotta ja vieläkin olen täysin tyytyväinen, lisäksi ovat toimineet hienosti kaikkien vahvistimien kanssa mitä olen tähän asti niiden kanssa kokeillut. Harvinaista.

Rocketteista myös Chicken Soup on oikein hyvä, vähän piikikkäämpi kuin Blue Note mutta oikealla kitara- vahvistinyhdistelmällä aivan loistava.

Flex Driveäkin kokeilin aikoinaan mutta siitä en pitänyt, nuo yllämainitut olivat transparenttiudessaan / särön luonteessaan enemmän sitä mikä omien vahvistimieni kanssa toimii.
JeKo
03.07.2013 21:52:34

RKoo: Blue Note ja Animal ovat olleet omaan käyttööni täydelliset overdrivet

Onko tuo Animal sun mielestä kuinka hurina-altis? Väittävät, että kun iskee sen snarl-kytkimen päälle ja vääntää gainia yli klo 12, niin tuppaa olemaan aika äänekäs.
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco
Kitaramusaa
Jii-Gee
03.07.2013 22:57:52

Jii-Gee: Colorsound Overdriveria tekis mieli..ainakin kokeilla, mut eipä noita pahemmin missään näy.
Onk mtn hyvii vinkkei, clooneja tai jtn reissue purkkei, meneeks diy -hommiks.. hä ??

Nonni, tuli sit tollanen kähmittyä pois torilta kuleksimasta:

http://www.vintagefx.com/products-page/standard-pedals/colordrive2

http://www.vintagefx.com/wp-content/uploads/cd2-1024x852.jpg

En mä ny toki muuten, mutta ku toi fontti on sama ku meidän bändin nimilogossa jullarissa..

Vkonloppuna sit A vs B vs C -kisa teemalla old school röpöpurkit.
Lähtöruudukkoon asettuu wanha TS ja Hot Cake (klooni) ja toi Colordrive 2, kahtotaas ny et mites mahtaa käydä ku täys kisamatka menty ja ruutulippu heilahtaa.. (??). Place your bets, ladies and gentlemen !
Gabe
04.07.2013 23:59:49
Laulava Kylätohtori: Aitoa en vielä ole ehtinyt kuin kerran testaamaan, mutta tuosta kloonista saa säädöt siten, ettei sitä edes huomaa, kun efektin polkee päälle. Eihän tällä sinänsä itseisarvoa ole, mutta kertoo se sen verran, että eipä tuo pahemmin soundia värittele. Jos siis läpinäkyvää od:tä kaipailee. Ja onhan tuossa sitten se Hot-kytkin ja Fat/tone-säätö, jos soundiin väriä haluaa. Epäilemättä sama homma aidossa, ovat kuitenkin todella lähellä toisiaan...

Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Itse löysin omani torilta, mutta todella vaikea noita on löytää. Alkuvuonna mulla oli ostoilmoitus (turhaan) ja Custom Sounds lupaili silloin uusia Rocketteja huhtikuussa, mutta ei ole vieläkään tullut. Lieköhän ongelmia Amerikan suunnalla tai jotain, koska ainakin silloin nuo olivat loppu lähes joka paikasta ulkomaita myöten...

Tuo Puhti on mielenkiintoinen, mutta kovasti kallis peli..

Tämä ei varsinaisesti auttanut orastavaan gasitteluun, ei auta kuin kyttäillä toria. Toinen OD ei ole kuitenkaan ihan hankintalistan kärkipäässä. :) Tuo puhti on kyllä muikea, tuo GT404B minkä hankin taisi olla joku rajoitettu erä. Se tavallinenkin versio on hyvä.
sarkain
05.07.2013 08:22:47

Tästäkin on varmaan paljon keskusteltu täällä ja muualla, mutta kysytään nyt kuitenkin. Eroaako Joyon Vintage Overdrive paljonkin esikuvastaan Ibanez/Maxon 808:sta? Soundin ja toiminnan osalta siis. Ilmeisesti ns. klooni kyseessä, mutta ainahan näissä kamoissa jotakin eroa on. Kestävyys ja luotettavuus on ilmeisesti myös kohdillaan? Tätä on tullut harkittua uudeksi säröpurkiksi. 808:n soundi miellyttää, mutta välttämättä ei kiinnostaisi kalliimpaa hintaa maksaa.
Tami
05.07.2013 10:23:24

penatuna: ...Ostin pari viikkoa sitten sen kaveriksi vielä MI Audion Super Crunch Boxin, jolla lähtee jo aika uskottavat Marshall-räyhätkin omasta Bluetone Deluxe Reverbistä.

Hep. Mistäs nää tuon Super-mallin sait ostettua?

Itse investoin Joyon US Dreamiin. Aikasen hyvä suristin. Pitäisi piruuttaan ostaa suhrin Riot ja tehdä vertailua ihan omilla korvilla. Kuitenkin hyvä rankempi särö hintaisekseen.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
elon arska
05.07.2013 10:36:35
Meikäläisen eka Mad Professor saapui taloon, Stone Grey Distortion. Kotosalla soundas kivalle, en malta odottaa treenejä. Sit näkee jääkö lautaan.
Haista jätkä vittu ja mee veivaa Volgaas.
JeKo
05.07.2013 11:19:12 (muokattu 05.07.2013 11:19:39)

Tekeekö Mad Professor mitään Marshall-tyyppistä särötintä?
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco
Kitaramusaa
gemisti
05.07.2013 22:05:03
JeKo: Tekeekö Mad Professor mitään Marshall-tyyppistä särötintä?

Ainakin Mighty Red Distortion taitaa olla sellainen JCM800-kikkelihevimeininkiä tavoitteleva.
she sounds like a bag of cats Purple Reckoning
Stalkah
05.07.2013 22:51:46

Eissss nyt kaasuttelee aika runsain mitoin toi Mad Professor Sweet Honey od. Kiitos m.net, se on sitte senkin vajaan 300e sijoittaminen aika lailla lukkoon löyty.

No, mitäs tässä nyt mitää räkää ostamaan ku voi kerrasta ostaa täydellisen purkin.
"Mikään ei ole käytännöllisempää kuin hyvä teoria. Mikään ei myöskään ole teoreettisempaa kuin hyvä käytäntö."
Gabe
05.07.2013 22:53:28 (muokattu 05.07.2013 23:08:53)
JeKo: Tekeekö Mad Professor mitään Marshall-tyyppistä särötintä?

Testaa Mighty Red Distortionia, en usko että menee pahasti metsään.

Stalkah: Eissss nyt kaasuttelee aika runsain mitoin toi Mad Professor Sweet Honey od. Kiitos m.net, se on sitte senkin vajaan 300e sijoittaminen aika lailla lukkoon löyty.

No, mitäs tässä nyt mitää räkää ostamaan ku voi kerrasta ostaa täydellisen purkin.

Lyödään nyt vielä vähän vettä myllyyn. Kyllä tuo SHOD tuntuu minulle olevan se sopivin OD, alkuhuuma ei vain laannu eikä toiset purkit tunnu miltään. ;) Käytettynä jos maltat metsästää niin saatat säästää muutaman kympin. Kyllä nuo toisaalta kestävätkin, eli ei siinä raha hukkaan mene.
Stalkah
05.07.2013 23:38:22

Gabe: Lyödään nyt vielä vähän vettä myllyyn. Kyllä tuo SHOD tuntuu minulle olevan se sopivin OD, alkuhuuma ei vain laannu eikä toiset purkit tunnu miltään. ;) Käytettynä jos maltat metsästää niin saatat säästää muutaman kympin. Kyllä nuo toisaalta kestävätkin, eli ei siinä raha hukkaan mene.

Uskon nuo täysin. Oon kuunnellu varmaan kaikki mahdolliset samplet läpi sataan kertaan ja himotus senkun kasvaa. Spedusta ei löydy äkkiseltään mitään pahaa sanottavaa hinnan lisäksi, mutta sekin korjaantuu kunhan kattoo vähän et mistä ostaa. Laatuunhan se menee tosin sekin, noi poljin kestää varmaan käyttöä vasaranakin. Käsityönä kasatun version meinasin, koska en mitään printtipiiristä Taiwan-versiota halua, sillä totta kai tähän purnukkaan mieltymisessä painaa myös tuo MIF-leima. Se on erittäin hieno ja knallinnoston arvonen asia, että Suomessa osataan ja sitten vielä tehdäänkin tällasia ihan olan takaa.

Näytteiden ja arvostelujen kahlaaminen jatkukoot.
"Mikään ei ole käytännöllisempää kuin hyvä teoria. Mikään ei myöskään ole teoreettisempaa kuin hyvä käytäntö."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)