Aihe: Fuzz
1 2 3 4 528 29 30 31 3296 97 98 99 100
Gabe
26.06.2013 00:16:47
Laulava Kylätohtori: Voi mälli sentään, mikä fuzz! Meinaan tuo tänään saapunut FuzzTool jr...

Tämä iski kyllä heti ja kovaa. Mahtava vehje, paras fuzz, mitä olen testannut. Onhan nuo Fulltonetkin hyviä, mutta tämä on ehkä vähän enemmän od-mainen, vaikkei sitten olekaan. Tuo T.M.F on aivan loistava säädin, sillä saa säädettyä, miten fuzzmainen tuo on, eli sillä saa kunnon paksua fuzz-jöötiä tai enemmän od:n suuntaan olevaa soundia. Soundi on potikan kaikissa asennoissa (äärilaidasta äärilaitaan) toimiva. Mitähän tuo itse asiassa tekee? Millään asetuksilla tämä ei mene sellaiseksi muhjuksi kuin muut fuzzit, vaikka tuo muhjuus taitaa olla eräs fuzzin perusolemuksista. Itse pidän silti vähemmän pörisevästä ja muhjuilevasta fuzz-soundista, sopii paremmin omiin tarpeisiin...

Mutta nytpä vasta tuo Custom Fuzztool kuumottaakin. Osaatko, Svilo, sanoa, että onko tuo nimikkopelisi enemmän perinteinen ja juuri tuollainen pörisevä fuzz, vai minkälainen? Vaikea tähän on tietysti mitään järkevää vastata, mutta kiitoksia vaan FuzzTool-vinkistä...

Tätä ei olisi kaivattu, tässä on jo kädet muutenkin täynnä (ja lompakko tyhjä)näiden FuzzToolien kanssa... ;)

Minulle pitäisi laittaa joku filtteri näihin kylätohtorin teksteihin, vaikuttaa oikein minunkin lautaani sopivalta purkilta... Yksi fuzzin kokoinen paikka siinä olisi vielä auki. Säätääkös tuo T.M.F. basson määrää vai mitä? Oletko kokeillut toimiiko tämä fuzz paremmin paristolla vai virtalähteellä? Jos et tykkää muhjuisista Fuzzeista ja lisää niitä halajat niin sitten kannattaa ehdottomasti kokeilla Fire Red Fuzzia.
Laulava Kylätohtori
26.06.2013 10:44:37 (muokattu 26.06.2013 10:48:41)
Svilo: ....

Ok, kiitoksia tiedosta. Kyllä tuo edelleen kuumottaa, katsotaan meneekö ennen kuin saan rahat kasaan...

Gabe: ...

Täältä voi saada ikäviä 'kimmokkeita' pedaalihankintoihin, olen huomannut saman... ;)

Mutta suosittelen ainakin kokeilemaan, kertakaikkisen hieno peli. Itse käytin Bluetonen särökanavan päälle miedolla säröllä. Ohjeissa neuvotaan käyttämään puhtaille soundeille ja välttämään kovia pohjasäröjä. Soundi miellytti jopa straton kaulamikillä, tone nollassa ja fuzzista reilusti hönkää...

Kaikki olisi hyvin fuzzien suhteen, jos tuo Mad Professor ei kummittelisi takaraivossa...

edit. tuosta T.M.F:stä en osaa sanoa mitä se tekee. Varmaan säätää bassojakin, mutta se ei missään tapauksessa ole pelkkä bassosäätö. Itse koen, että se vaikuttaa fuzzimaisuuteen ja "paksuuteen". TMF nollassa soundi on ohuempi (ei siis huonolla tavalla ohut), ehkä erottelevampi ja enemmän od:mainen. TMF täysillä soundi paksunee, sustain kasvaa ja soundi muuttuu todella 'fuzzmaiseksi' menemättä kuitenkaan muhjuiseksi tai epäselväksi.

Jos joku tietää, mitä tuo itse asiassa tekee, niin kuulisin selityksen mielelläni...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
svilo
26.06.2013 11:28:17
Laulava Kylätohtori:
edit. tuosta T.M.F:stä en osaa sanoa mitä se tekee.

Treble, Middle, Full

/s
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
johanssen
26.06.2013 13:05:42

Laulava Kylätohtori: Voi mälli sentään, mikä fuzz! Meinaan tuo tänään saapunut FuzzTool jr...

Voihan kähmy, nyt alko kiinnostaa vielä tällasen kokeileminen, juur ku luulin, että säätäminen loppuu...Onneks tän kuukauden budjetti on jo käytetty, ehkä?

Gabe: Minulle pitäisi laittaa joku filtteri näihin kylätohtorin teksteihin, vaikuttaa oikein minunkin lautaani sopivalta purkilta...

Mullekin sitte samanlainen filtteri, jos kunnollinen löytyy ;)
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Laiskiainen
27.06.2013 19:14:17
Oxfuzz hybrid paranee joka päivä, kohta ei enää kuuntele että minkälainen. Soittaa vaan :)
Simppeli ja hyvä peli.
- The late bird catches a nap -
jyrkalt
27.06.2013 19:35:16
Laiskiainen: kohta ei enää kuuntele että minkälainen. Soittaa vaan :)

Sitä pääsee siihen soittamisen nirvanaan. Hieno fiilis :)
When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass.
Laulava Kylätohtori
29.06.2013 10:44:29
Pitkin hampain ajattelin myydä (rahoittaakseni reverbin) tuon '70 fuzzin kuvitelmalla, että FuzzTool hoitaisi sen tontin, mutta ei... Ei taida pystyä. Miten nuo fuzzit kolahtivatkin eilen soitellessa todella kovaa, että luopuminen tuntuu mahdottomalta ajatukselta. Ja Soul-Benderilläkin tuli vaan fiilisteltyä (ref. kirjoitus yläpuolella)...

Hienoja pelejä nuo fuzzit kyllä....
jyrkalt
29.06.2013 13:12:04
Laulava Kylätohtori: Pitkin hampain ajattelin myydä (rahoittaakseni reverbin) tuon '70 fuzzin kuvitelmalla, että FuzzTool hoitaisi sen tontin, mutta ei... Ei taida pystyä. Miten nuo fuzzit kolahtivatkin eilen soitellessa todella kovaa, että luopuminen tuntuu mahdottomalta ajatukselta. Ja Soul-Benderilläkin tuli vaan fiilisteltyä (ref. kirjoitus yläpuolella)...

Hienoja pelejä nuo fuzzit kyllä....

Mä haaveilen treeniksen nurkkaan pintä arkkua johon alkais keräilemään fuzzpedaaleja. Nyt kuumottaa ihan vommatusti tällänen purkki. Perhanan kallis tosin.
http://www.thomann.de/fi/rotosound_fuzz_pedal_rfb1.htm
http://www.youtube.com/watch?v=6xTRQ-uYVn0
When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass.
Laulava Kylätohtori
29.06.2013 19:52:10
Olen taas sen verran tohkeissani näistä fuzzeista, että tohdinpa kuin tohdinkin laittaa pari luikautusta tänne. Nauhoitus (Zoom H2) on taas, mitä on kuten soitto ja kaikki muukin, mutta jos tuosta saisi edes jonkun näköisen käsityksen soundin mahtavuudesta...

http://maihinnousu.net/s/20127
http://maihinnousu.net/s/20128

Kuvittelin, että hommaisi hyvän "jokapaikan" fuzzin, mutta eihän sellaista (tietenkään) ole edes olemassa. Kaikilla on omat maukkaat vivahteensa, eikä kaikkea hyvää voi mitenkään saada yhteen fuzziin, joten pakkohan niitä on olla enemmän kuin yksi...
mopar
29.06.2013 21:58:13

Laulava Kylätohtori: Olen taas sen verran tohkeissani näistä fuzzeista, että tohdinpa kuin tohdinkin laittaa pari luikautusta tänne. Nauhoitus (Zoom H2) on taas, mitä on kuten soitto ja kaikki muukin, mutta jos tuosta saisi edes jonkun näköisen käsityksen soundin mahtavuudesta...

http://maihinnousu.net/s/20127
http://maihinnousu.net/s/20128

...

Hyvältähän nuo kuulostaa. Toi eka näyte oli ehkä enempi mun makuun. Minkä verran sulla on pohjasäröä vahvistimesta? Ja mites nämä futsit ylipäätään toimii ihan kliinin saundin päälle? Minä kun en vahvistimesta oikeen säröjä saa...
http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg
250768
29.06.2013 22:11:33
jyrkalt: Sitä pääsee siihen soittamisen nirvanaan. Hieno fiilis :)

Mulla on nyt uusi tulokas Cusack V2 ja oon viikon jo ollu nirvanassa.Ois kai aika herätä ,hylätä hyvä olo ja painua töihin.
Onhan noita. Kamat vaihtuu ja vain harvat jää.
Laulava Kylätohtori
29.06.2013 22:23:44
mopar: Hyvältähän nuo kuulostaa. Toi eka näyte oli ehkä enempi mun makuun. Minkä verran sulla on pohjasäröä vahvistimesta? Ja mites nämä futsit ylipäätään toimii ihan kliinin saundin päälle? Minä kun en vahvistimesta oikeen säröjä saa...

Eka oli Soul-Benderillä (volume klo 2, Tone klo 10, Dirt klo 11) ja pohjasäröä oli Dusty Roadista gain klo 1 ja 2 välillä ilman boostia, eli ei kovin paljon. Särökanavan päälle toimii imo selkeästi paremmin kuin ihan puhtaalle. Jos ei vahvarista lähde säröjä, niin kokeile od:ta fuzzin ja vahvistimen väliin. Ei tarvitse olla edes isolla säröllä, mutta auttaa todella paljon...
PLO
30.06.2013 00:27:07
mopar: Hyvältähän nuo kuulostaa. Toi eka näyte oli ehkä enempi mun makuun. Minkä verran sulla on pohjasäröä vahvistimesta? Ja mites nämä futsit ylipäätään toimii ihan kliinin saundin päälle? Minä kun en vahvistimesta oikeen säröjä saa...

Onko sinulla käytössä tuo profiilikuvassasi näkyvä Pro Reverb? Mulla on -69 vuoden SF Vibrolux Reverb ja käytännössä aina puhtailla ja edessä pelkkä fuzz. Kaikki tähän mennessä kokeilemani fuzzit on ainakin toimineet tuon kanssa aivan loistavasti. Pro lie kytkennältään sama kuin Vibrolux, tietysti vuosimalli huomioiden.

- Pauli -
McNulty
30.06.2013 01:35:44
Mie ajattelin hankkia tällaisen...
http://carolineguitar.com/products/wave_cannon/
The world suffers a lot. Not because of the violence of bad men but because of the silence of good men.
the-Antero
30.06.2013 07:29:13

Mulle toi posteljooni ovelle perjantai aamuna Roger Mayerin Classic fuzzin. Mustaloota ja Mayerin nimmari persiiasä. Kylläpä sai hymyn huulille kun tyrkkäsin vahvariin kiinni. Tältä sen fuzzin pitää kuulostaa... Pörisee ja rutisee juuri oikealla tavalla :)
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
mopar
30.06.2013 13:01:49

PLO: Onko sinulla käytössä tuo profiilikuvassasi näkyvä Pro Reverb? Mulla on -69 vuoden SF Vibrolux Reverb ja käytännössä aina puhtailla ja edessä pelkkä fuzz. Kaikki tähän mennessä kokeilemani fuzzit on ainakin toimineet tuon kanssa aivan loistavasti. Pro lie kytkennältään sama kuin Vibrolux, tietysti vuosimalli huomioiden.

- Pauli -

Juu, pro reverbillä soittelen. Tää on vuodelta 79, eli 70 wattinen. Tekis mieli lähteä tähän futsirumbaan, mut en oikeen tiä mistä aloittais... Hendrixit ja Neil Youngit kiinnostais tais mut purkista pitäis tarvittaessa saada ulos vähän sivistyneempääkin pörinää. Ts. tarttis olla suht monipuolinen futsi. Mikäköhän se olis...?
http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg
RrRailo
02.07.2013 11:26:14 (muokattu 02.07.2013 11:27:14)

Hankin Skreddy Lunar Module Deluxe -kloonin. Ai että, vihdoin fuzz, joka sopii omaan arsenaaliin! Jonkinasteinen Fuzz Face -johdannainenhan(pii-versio) tuo ilmeisesti on mutta hemmetin monipuolinen ja toimii humbuckereilla ja muiden pedaalien kanssa kuin unelma. OD:ta, rähinää, runnomista, boostia. Tykkäilen kovasti.

Voisin suositella Moparillekin^.
Kuolo korjaa. Kuka Randalliin luottaa, se Randallin kestäköön.
Tola
02.07.2013 13:28:24

Itse tilasin viimeviikon perjantaina Black Tone Artsin Pharaoh futsin. Ei malttais ootaa kyllä yhtään, et tullista/postin tätiltä tulis viestiä :)

Tällä hetkellä oon soitellu T-exin tonebug fuzzilla, ja en ite oo ihan älyttömän tyytyväinen ollu siihen. Soundi on hirmu repivä, vaikka ruuvaa tonet melkein kokonaan nollaan. On sitä huonompiakin pöristimiä testattu, mutta jotenkin petyin tuohon kyllä iha täysin.
johjeli
03.07.2013 22:47:43
Aiemmin ketjussa keskusteltu tuosta tonebenderistä.

Abaut pari viikkoo sitten tuttavalta sain lainaan tuon sola soundin tonebenderin. Siinä on oikea fuzzi.. Ei taida tämän jälkeen muut kelvata, Vielä kun lotossa voittaisi.

Kertakaikkisen herkullinen boxi.. Laulaa ja on hunajaa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)