Aihe: Haloo Helsinki!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
ekikoo
02.07.2013 21:01:55
Oon aina tuominnut taustanauhojen överikäytön, paskoin perustein tottakai. Tottahan se on taloudellisempaa soittaa orkesterit nauhalta kuin roudaa sellainen mukana, mutta eihän nyt herranjumala tällainen perusrokkipoppoo niitä tarvitse. Joskus qstok-keikka oli hyvin hohhoijaa, nauhoilla oli suuri osuus tähän. Onhan se perseestä kun maailmantoisellapuolen-introkin tulee nauhalta.
Do we need harmonics in the range above 8 kHz? Are a lot of dogs going to listen to your solos? - J. Johansson
Epämuusikko
02.07.2013 21:07:51
kasvistako: Ongelma on jo siinä, että edes taustanauhaa tarvitaan. Jos bändi ei pysty antamaan antiaan suoraan livenä, niin se ei edes ansaitse olla lavalla. Kopiotuotteet voi aina dumpata suoraan roskikseen. vot ö fak!

Ongelma on se että sinulla on bannit näihin kekkereihin.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
MV
02.07.2013 23:42:43 (muokattu 02.07.2013 23:43:05)
En tiedä bändistä muuten, mutta Maailma on tehty meitä varten-biisi on jotenkin vitun kova. Varsinkin sanat. Toimii ehkä paremmin tuo riisuttu nova-liven versio kuin levyveto.
Jeszse
03.07.2013 08:07:01
MV: En tiedä bändistä muuten, mutta Maailma on tehty meitä varten-biisi on jotenkin vitun kova. Varsinkin sanat. Toimii ehkä paremmin tuo riisuttu nova-liven versio kuin levyveto.

Juu tuota.

Mun on tosi hankala myöntää tää mut tuota, niin, juum hehheh, täähän on oikein hyvä biisi. Muutenki tän bändin kanssa on tullu semmonen juttu et ku tätä on töissä kuullu radiosta vähän väliä, ni on alkanu vähän tajuaan et mikä näitten juttu on. Ekoilla kuunteluilla ja ekoilla radiohiteillä tää tuntu ihan samalta geneeriseltä paskapopilta ku kaikki muukin, mut nykyään on vähä mielipide muuttunu.

Bändin nimi on edelleen ihan perseestä mun mielestä.
Vittu mitä paskaa pistetään sleijeriä. » The Jasser Arafats «
kasvistako
03.07.2013 17:33:57
Epämuusikko: Ongelma on se että sinulla on bannit näihin kekkereihin.

No mä olen vittumainen aina välillä, mutta silti jos rahkeet ei riitä aitoon live-soittoon niin kikkailuutkaan sitä paranna. Mä vaan olen niin vitun kyllästynyt tähän muoviseen, tikitaaliseen hömppämusaan, että haluaisin juottaa kaikille wannabeeleille vähän digitaaliksella terästettyä teetä. Eiköhän sykkeet nousee sillä.
Wradlin
03.07.2013 17:39:43 (muokattu 03.07.2013 17:40:39)
kasvistako: No mä olen vittumainen aina välillä, mutta silti jos rahkeet ei riitä aitoon live-soittoon niin kikkailuutkaan sitä paranna. Mä vaan olen niin vitun kyllästynyt tähän muoviseen, tikitaaliseen hömppämusaan, että haluaisin juottaa kaikille wannabeeleille vähän digitaaliksella terästettyä teetä. Eiköhän sykkeet nousee sillä.

Ole hyvä ja mene tuonne aiemmin kerrottuun ketjuun joka on kuin sinua varten tehty.

Haloo Helsingillä riittää rahkeet oikeaan livekeikkailuun joten nuo sinun ajatuksesi eivät kuulu vitunkaan vertaa tänne.
locoloco
04.07.2013 21:04:58
Kiinnostaa varmaan porukkaa täällä että onko täällä tulossa taustanauhoja;).

http://www.iltalehti.fi/popstars/2013070417227919_ps.shtml
Smoked
15.07.2013 15:03:44 (muokattu 15.07.2013 15:04:20)
Bändillä on tarttuvia biisejä joita ihan mielellään radiosta kuuntelee ja mikään niissä ei tunnu ärsyttävän. Myöskään taustanauhojen käyttöä en yleisesti tuomitse, mutta petyin kyllä todella pahasti kun bändin Ilosaaressa katsastin. Tuntui erittäin typerältä katsoa kun basisti-laulaja heiluu lavalla ilman bassoaan ja kitaristi soittaa koskettimia jotka kuitenkin jatkavat kuulumista vaikka soittaja vaihtaa kitaraan. Enkä kyllä loppuun asti kestänytkään katsoa, vaikka olisin halunnut. Jotenkin koko yleisvaikutelma jäi valitettavan teennäiseksi.
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
PJS
15.07.2013 15:24:39

Smoked: Bändillä on tarttuvia biisejä joita ihan mielellään radiosta kuuntelee ja mikään niissä ei tunnu ärsyttävän. Myöskään taustanauhojen käyttöä en yleisesti tuomitse, mutta petyin kyllä todella pahasti kun bändin Ilosaaressa katsastin. Tuntui erittäin typerältä katsoa kun basisti-laulaja heiluu lavalla ilman bassoaan ja kitaristi soittaa koskettimia jotka kuitenkin jatkavat kuulumista vaikka soittaja vaihtaa kitaraan. Enkä kyllä loppuun asti kestänytkään katsoa, vaikka olisin halunnut. Jotenkin koko yleisvaikutelma jäi valitettavan teennäiseksi.

Mä oon mielestäni tsekkaillut et noi on toteuttanut just ton tyyppisii soittimenvaihtoja ihan live-looping pohjilta. et sinne taustalle soitetaan lennossa luupit ja soitin vaihdetaan...
Peace!
Smoked
15.07.2013 15:35:45
PJS: Mä oon mielestäni tsekkaillut et noi on toteuttanut just ton tyyppisii soittimenvaihtoja ihan live-looping pohjilta. et sinne taustalle soitetaan lennossa luupit ja soitin vaihdetaan...

Okei no se muuttaiskin asiaa jonkin verran! En vaan itse huomannut tuota niin siksi tämmöset fiilikset jäi.. :)

Sitä jäin vielä miettimään että onko tuolle jotain perustetta miksi Elli laittoi basson parin biisin jälkeen sivuun? Tai siis lähinnä että erosiko ne biisit jotenkin sitten muista?
PJS
15.07.2013 15:47:43

Smoked: Okei no se muuttaiskin asiaa jonkin verran! En vaan itse huomannut tuota niin siksi tämmöset fiilikset jäi.. :)

Sitä jäin vielä miettimään että onko tuolle jotain perustetta miksi Elli laittoi basson parin biisin jälkeen sivuun? Tai siis lähinnä että erosiko ne biisit jotenkin sitten muista?

Oho. Saatans. Luulin et puhuttiin Sigur Ros;ista. Emmä tie onko Haloo Helsingillä mitään liveluuppeja. Tuskin on. Zorbas...
Peace!
Smoked
15.07.2013 18:32:01
PJS: Oho. Saatans. Luulin et puhuttiin Sigur Ros;ista. Emmä tie onko Haloo Helsingillä mitään liveluuppeja. Tuskin on. Zorbas...

Nonii joo Sigur Rossilla nuo kyllä huomasin.. :)
Wradlin
15.07.2013 19:34:55
Smoked: Sitä jäin vielä miettimään että onko tuolle jotain perustetta miksi Elli laittoi basson parin biisin jälkeen sivuun? Tai siis lähinnä että erosiko ne biisit jotenkin sitten muista?

Minä oon käsittänyt että se johtuisi vaan halusta laulaa ne biisit ilman bassoa rajoittamassa esiintymistä tjsp, ei siihen taida sen kummempaa syytä olla. Jos joku tietää niin kertokoot.
töpöttäjä
15.07.2013 23:01:14
Wradlin: Minä oon käsittänyt että se johtuisi vaan halusta laulaa ne biisit ilman bassoa rajoittamassa esiintymistä tjsp, ei siihen taida sen kummempaa syytä olla. Jos joku tietää niin kertokoot.

Ja taitaap olla ainakin suurin osa näistä biiseistä semmosia, joissa on selkeät synabassosoundit. Ja yhtye nähtävästi haluaa vetää ne niillä soundeilla, joten Elli laulaa ja läppäri komppaa. IMO tuo on ihan hyvä systeemi jos synasoundinen basso on tärkeessä roolissa biisissä, silloin tällöin näkee niitäkin orkestereita joiden hyvinkin makea ja tuhti konepohja jää mitättömäksi livenä. Tosin sitten tullaan kysymykseen, että onko liven olla pakko samankuuloinen ja mitä näitä on, mutta mielipidekysymyksiähän nämä varsinkin nykyaikana, kun tekniikalla voidaan toteuttaa melkeimpä mitä vain halutaan. Tosin kuuta eivät oo vielä tiputtaneet. (Suokaa anteeksi lauseen mittainen rölöofftopic.)
MrJuha82
14.11.2013 11:41:30
Osa biiseistä toimii, osa ei.
Kaikki pop-biisit ei miellytä korvaani jos musa on liian popmaista tai heavymetallia.
Biisissä pitää olla syvyyttäkin.
Yksi biisi on kyllä mieleeni eli Vapaus käteen jää.
Se on KOVAA kamaa.
J-Makinen
13.07.2014 02:54:50
Jeszse: Bändin nimi on edelleen ihan perseestä mun mielestä.

Bändin nimestähän haluttiin "ärsyttävä", jotta jää hyvin mieleen.

Mutta joo, pari ekaa albumia iskee itselleni parhaiten. Biiseistä suosikkina tällä hetkellä Yksi Ilta Unohdusta, kuunnellut levyt niin monesti läpi. Kerran keikalla kävin ja varmasti menen uudestaan. Hyvä meininki oli ja onhan se Elli vaan loistava.

Vitos levyä odotellessa, loppu vuodesta julkaistaan.
Tympee Huttunen
13.07.2014 08:54:19
Katoin bändin Ruisrock-vedon ja soundit hämmensi. Oliko se täysin singback-keikka?
Jaa
13.07.2014 21:29:04
kasvistako: No mä olen vittumainen aina välillä, mutta silti jos rahkeet ei riitä aitoon live-soittoon niin kikkailuutkaan sitä paranna. Mä vaan olen niin vitun kyllästynyt tähän muoviseen, tikitaaliseen hömppämusaan, että haluaisin juottaa kaikille wannabeeleille vähän digitaaliksella terästettyä teetä. Eiköhän sykkeet nousee sillä.

Digitalis laskee sykettä. Kannattaa tarkistaa lääkkeet.
järjestyssäännöt
14.07.2014 21:37:56
Solisti tavallaa aika höpsön söpö ne muut melko hassuja muista syistä :)

Huudan huudan joskus kuulin ratiosta, ihan kiva biisi :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)