Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jakcson RR24XT
1 2
Shredder96
28.06.2013 17:08:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuh elikkäs olin katellu tämmöstä kitaraa nytte, en jaksa floikan kanssa pelleillä enää :P Mikit (Duncan Designed) on mulle ainaki aivan oudot, en oo koskaan kuullukkaan tuommosista.. Ja muutenki että onko tuohon hintaan (noin 500e) miten hyvälaatunen kitara?
 
Ja niille jotka tähän mennessä on aatellu että "käy vittu testaamassa" nii ei, se ei oikeen onnistu koska nuita ei oikeen ole missään liikkeessä.. helsingissä taitaa olla lähimmät ja sinnekki on 8h ajomatka, ei oikeen innosta tämmönen :D
 
Joten jos jollaki sattuu olemaan kokemuksia tällasesta kitarasta nii voi sanoa risut ja ruusut :D Jacksoneita oon hieman soitellu ja ne tuntuu sopivan käteen aivan hyvin, joten siitä ei oo kyse tosiaankaan, vaan pelkästään kitaran laadusta
 
JaaGeRMaisTeR
28.06.2013 17:24:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No toiset tykkää ja toiset ei.. olipa tuosta ennenkin juttua.. varmasti löytyy haulla :)
 
V
Decadetroll
28.06.2013 17:59:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mikithän nyt menis ainakin mulla heti vaihtoon. Duncan Designed on Seymour Duncanin halpismerkki, valmistettu ties missä. En ole yhteenkään hyvään sellaiseen vielä törmännyt :) Laatu lienee sellaista, mitä voi odottaakkin halvalta kitaralta. Voi olla hyvä, voi olla huono, riippuu yksilöstä.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
sarkain
28.06.2013 21:17:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

X-sarjaa valmistetaan tällä hetkellä Intiassa. Laatu on varmaankin aivan kohtuullisen hyvä. Nettiä selailemalla ei löydy kovinkaan paljon negatiivista mielipidettä viimeistelystä tai laadusta.
 
Speksit tässä sarjassa ovat myöskin hintaan nähden aivan hyvät. Halvoista mikeistä huolimatta x-sarjalaisissa on neck through-rakenne. Tämä tarkoittaa sitä, että kitaran kaula menee läpi rungon perään asti. Rungon palat ja mikit liitetään täten kaulapuuhun. Monien mielestä tämä rakenne parantaa kitaran sointia ja helpottaa soitettavuutta ylemmillä nauhoilla.
 
Metalliosat, kuten virittimet ja talla eivät ole välttämättä parhaimmasta päästä. Myöskin satula voi olla keskinkertainen. Tällaiset osat eivät silti ole hirveän kalliita uusia. Vaikka testaamatta mitään ei voi vannoakkaan, uskoisin itse RR24XT:n olevan keskihintaiseksi/halvemmaksi kitaraksi aivan kelvollinen.
 
Shredder96
29.06.2013 01:33:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo tosiaan budjetti nyt on vähä mitä on eli tää ois vielä ostettavissa oleva :D ja no tosiaan kriteereitä mulla on vaan että sopii budjettiin, ei floikkaa ja jos vaan mahollista nii V malli :D
 
Ja koitin kyllä haulla katella juttua tästä mutta en löytäny aikasempia, ainakaan Jackson RR24XT hakusanalla :)
 
Speksit tässä sarjassa ovat myöskin hintaan nähden aivan hyvät. Halvoista mikeistä huolimatta x-sarjalaisissa on neck through-rakenne. Tämä tarkoittaa sitä, että kitaran kaula menee läpi rungon perään asti.
 
Joo speksejä oon itekkin kattonu että vaikuttaa kyllä hintaan nähen aika laadukkaalta kepiltä :P Neck thrusta tulee paljo plussaa
 
Metalliosat, kuten virittimet ja talla eivät ole välttämättä parhaimmasta päästä. Myöskin satula voi olla keskinkertainen. Tällaiset osat eivät silti ole hirveän kalliita uusia.
 
Nuo tosiaan voi joutua vaihtoon mutta sitäkään ei tosiaan osaa sanoa ku testaamalla :) Esim. mun 450e Tokai pysyy aivan mahtavasti vireessä, ikää kitaralla on nyt noin 2 vuotta
 
No mikithän nyt menis ainakin mulla heti vaihtoon. Duncan Designed on Seymour Duncanin halpismerkki, valmistettu ties missä. En ole yhteenkään hyvään sellaiseen vielä törmännyt :)
 
Tääki voi olla vähä makuasia :) toiset tykkää toisenlaisesta, mutta en väitä etteikö tässä olis perää :D Halvat mikit joten niitten soundista ei voi olla ihan varma..
 
JaaGeRMaisTeR
29.06.2013 01:49:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta multa jsrr pois.. ja lopuilla sitten jotain kivaa se on V ja ei ole floikkaa
 
V
zedder
29.06.2013 01:54:43 (muokattu 29.06.2013 01:55:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JS -sarjan Jaskat ovat selvästi pask.. ikävämpia soittaa kuin X-sarjan neck-thru -mallit. Muuten en mistään mitään tiedä.
 
Eikö juuri hiljattain olut ketju jossa kyseltiin saman mallisen soittimen kelvollisuudesta?
 
JaaGeRMaisTeR
29.06.2013 01:58:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: JS -sarjan Jaskat ovat selvästi pask.. ikävämpia soittaa kuin X-sarjan neck-thru -mallit. Muuten en mistään mitään tiedä.
 
Eikö juuri hiljattain olut ketju jossa kyseltiin saman mallisen soittimen kelvollisuudesta?

 
Ite en allekirjoita väittämää :)
 
Xt:stä oli jokuaika sitten juttua jossain.
 
V
Vetehinen
29.06.2013 05:46:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piristävää vaihtelua että muitakin kitaramerkkejä kuin Schecteriä kirjoitetaan miten sattuu.
 
"Once you free your mind about a concept of harmony and music being correct, you can do whatever you want." (Daft Punk)
ancci
29.06.2013 09:13:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: Piristävää vaihtelua että muitakin kitaramerkkejä kuin Schecteriä kirjoitetaan miten sattuu.
 
Kappas. Ihme kun ei alottaja haulla mitään löytänyt. Just viikko sitten joku kaipasi vinkkejä myös Jaksonin ostoon.
 
Jeszse
29.06.2013 11:52:23 (muokattu 29.06.2013 11:53:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos mä vaikka tuun kertoon jotain ihan kokemuspohjalta. Mulla oli åviime talvena RR24xt kolmisen viikkoo. Vaihdoin pois ainoostaan siks ku en osannu toimia sen tallan kans floikkaan tottuneena.
 
Ihan oli hyvä kitara muuten. Viimeistely ei juuri japseille häviä, soittotuntuma oli toimiva eikä ne mikitkään nyt paskinta paskaa ollu.
 
Mut ton viidensadan budjetin kyl laittaisin silti käytettyyn japanin jacksoniin...
 
Vittu mitä paskaa pistetään sleijeriä. » The Jasser Arafats «
Shredder96
29.06.2013 12:51:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mut ton viidensadan budjetin kyl laittaisin silti käytettyyn japanin jacksoniin...
 
Joo tämmöstä oon harkinnu kyllä myös, mutta näitä v-mallisia floikattomia ku ei oikeen paljo ole :D ja unohdin ekalla kerralla mainita myös että 24 nauhaa on ihan hyvä olla.. :D eli periaatteessa tää RR24XT vastaa kaikkia valintakriteereitä, mutta laadusta kyselinkin tässä juuri siksi että en ite pääse livenä arvioimaan tuota kitaraa..
 
Jeszse
29.06.2013 12:54:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredder96: Joo tämmöstä oon harkinnu kyllä myös, mutta näitä v-mallisia floikattomia ku ei oikeen paljo ole :D ja unohdin ekalla kerralla mainita myös että 24 nauhaa on ihan hyvä olla.. :D eli periaatteessa tää RR24XT vastaa kaikkia valintakriteereitä, mutta laadusta kyselinkin tässä juuri siksi että en ite pääse livenä arvioimaan tuota kitaraa..
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=770884
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=763999
 
Toi jälkimmäinen taitaapi olla se mun vanha.
 
Vittu mitä paskaa pistetään sleijeriä. » The Jasser Arafats «
JaaGeRMaisTeR
29.06.2013 13:53:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=770884
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=763999
 
Toi jälkimmäinen taitaapi olla se mun vanha.

 
Tuo ylempi ei koijaa.. nuo intian ihmepoppelitkitarat on kyllä kevyitä...:D
 
V
Jeszse
29.06.2013 13:54:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Tuo ylempi ei koijaa.. nuo intian ihmepoppelitkitarat on kyllä kevyitä...:D
 
Muistaakseni se mun oli tasan kolme kiloo.
 
Vittu mitä paskaa pistetään sleijeriä. » The Jasser Arafats «
JaaGeRMaisTeR
29.06.2013 14:08:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Muistaakseni se mun oli tasan kolme kiloo.
 
Jotain sellasta nuo painaa :D aina se keveys järkyttää :D
 
Ihmepoppeli= lehmus
 
V
zedder
29.06.2013 18:09:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma "ihmepoppelinen" RRXMG:ni painaa noin 3,2 kg, mutta siinä onkin "floikka". Tuli joskus jossakin kaupassa soiteltua RR24XT:llä ja aika sama tuntuma siinäkin oli. Jos tarvitsisin kiinteätallaista niin vosin hyvinkin harkita semmoista. Voisi vaan olla yhtä hassua soittaa tremolottomalla kitaralla kuin ajaa automaattivaihteisella autolla, jotakin puuttuu...
 
Jos japanilainen kiinteätallainen RR pitäisi saada, niin ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin RR5 ja sen kanssa on tyydyttävä siihen että nauhoja on sitten vain 22 kpl.
 
Ainakaan niissä Jacksonin X-sarjaa edustavissa kitarayksilöissä joiden kanssa olen itse joutunut tekemisiin ei ole ollut pahoja laatuongelmia. Yksi tosin oli säädöiltään aivan päin p:tä eli kaula kaarella, mutta oletan että senkään kohdalla tilanne ei olisi ollut toivoton.
 
Jeszse
29.06.2013 18:24:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RR3 painaa näköjään myös 3,2kg.
 
Vittu mitä paskaa pistetään sleijeriä. » The Jasser Arafats «
Shredder96
01.07.2013 01:49:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo keveys ei ainakaan ole ongelma :D Eipähän väsy soittaessa. Ja kyllä mulla tuo kiinteätallanen soi siinä missä floikka, tokain kanssa tottunu floikattomaan.
 
Taidanpa "ottaa riskin" ja hankkia tän jaskan. Saas nähä miten sitte käy, tuleeko mun tuurilla se maanantaikappale sieltä :)
 
Ihmettelin muuten moneen otteeseen miten kukaan ei alkanu valittamaan otsikon kirjoitusvirheestä :D
 
JaaGeRMaisTeR
01.07.2013 06:08:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredder96: Joo keveys ei ainakaan ole ongelma :D Eipähän väsy soittaessa. Ja kyllä mulla tuo kiinteätallanen soi siinä missä floikka, tokain kanssa tottunu floikattomaan.
 
Taidanpa "ottaa riskin" ja hankkia tän jaskan. Saas nähä miten sitte käy, tuleeko mun tuurilla se maanantaikappale sieltä :)
 
Ihmettelin muuten moneen otteeseen miten kukaan ei alkanu valittamaan otsikon kirjoitusvirheestä :D

 
Ei ketään huomannutta ole kiinnostanut valittaa :D ite huomasin ku menit mainittemaan. Jaskoissa on yks huono puoli... hankit yhden, niin täytyy hankkia toinenkin. :D jos tulee maanantaikappale vaihda se.. tai ostat multa js:n pois :D
 
Lupasin kyllä vetää jack daniels paita päällä, rööki huulessa paratiisia häissä tuon kans :/
 
V
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «