Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: bassokaapin elementin ostaminen erikseen
1
julmuriruhtinas
27.06.2013 01:18:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla olisi tarvetta erilliselle bassokaapin elementille. En vain tiedä mistä niitä voi ostaa. Olen etsinyt googlesta mitä mielikuvituksellisimmin hakusanoin, mutta tähän asti se ei ole tuottanut tulosta. Osaisiko kukaan kertoa mistä sellaisia saa?
Kiitos!
 
hollstro
27.06.2013 06:42:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa pari ylieisintä valmistajaa. Niiden sivuilta voit aloittaa ja kun "bass speaker"-malli on selvä niin haet vaikka verkkokaupuoista tai uraltone.fi jne sen mikä parhalta maistuu.
 
http://celestion.com/
http://www.eminence.com/guitar-bass/
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
M.Hanski
27.06.2013 07:15:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voit myös laittaa yksityiskohtaisempaa tietoa tapauksestasi, jolloin täällä kirjottelevat pystyvät neuvomaan paremmin.
 
- Tuleeko elementti olemassa olevaan koteloon vai suunnitteletko uutta koteloa? Jos jälkimmäinen, pistätkö mittoja?
- Onko yksielementtinen kaappi mykistynyt vai yksi elementti monesta?
- Soundimieltymys
- Kaipaatko painonvähennystä?
 
juici
27.06.2013 14:03:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.uraltone.com/kauppa/
 
Tilaa tai käy myymälässä. Paikan päällä saat varmasti opastusta ongelmaasi.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
pehko
27.06.2013 23:14:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Tuossa pari ylieisintä valmistajaa. Niiden sivuilta voit aloittaa ja kun "bass speaker"-malli on selvä niin haet vaikka verkkokaupuoista tai uraltone.fi jne sen mikä parhalta maistuu.
 
http://celestion.com/
http://www.eminence.com/guitar-bass/

 
jos ei ole mitään muuta hajua noista elementiestä muuta kun niistä mitkä nyt omasa Hartkessa on kiinni, niin mistä sen tietää mitkä natsaa parhaiten? tuskin noiden testaus nyt onnistuu liikkeissä?
Supercolio
27.06.2013 23:18:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pehko: jos ei ole mitään muuta hajua noista elementiestä muuta kun niistä mitkä nyt omasa Hartkessa on kiinni, niin mistä sen tietää mitkä natsaa parhaiten? tuskin noiden testaus nyt onnistuu liikkeissä?
 
Hartkessasi taitaa olla kiinni valmistajan omat merkittömät / designed by -elementit. Mikä kaappi on kyseessä, 4x10, 2x10? Minkä hintaluokan kaappi? Itse en alkaisi ostamaan uutta elementtiä halvemman sorttiseen kaappiin, vaan pistäisin koko paketin vaihtoon. Mutta sehän on minun mielipiteeni.
 
pehko
28.06.2013 00:01:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Supercolio: Hartkessasi taitaa olla kiinni valmistajan omat merkittömät / designed by -elementit. Mikä kaappi on kyseessä, 4x10, 2x10? Minkä hintaluokan kaappi? Itse en alkaisi ostamaan uutta elementtiä halvemman sorttiseen kaappiin, vaan pistäisin koko paketin vaihtoon. Mutta sehän on minun mielipiteeni.
 
niin tosiaan, en ole itse vaihtamassa, mutta oon vaan miettiny tätä asiaa joskus.
Dropped C
28.06.2013 01:51:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottakai sen halvemmankin pömpelin saundi paranee, jos siihen paremman ämyrin tai ämyrit vaihtaa. Jälleenmyyntiarvo tosin ei nouse juurikaan, jos sitä ajattelee...
 
MPU
28.06.2013 09:12:42 (muokattu 28.06.2013 09:13:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Tottakai sen halvemmankin pömpelin saundi paranee, jos siihen paremman ämyrin tai ämyrit.
 
No ei välttämättä. Jos kaapin mitoitus on tehty vain pienimmän mahdollisen levynhukan mukaan saattaa tilavuus olla kaikkea muuta kuin sopiva niille paremmille ämyreille. Eminencen Beta-sarjaa parempaa löytyy harvemmista kaapeista. Ne harvat on sit oikeasti jo mitoitettu niissä käytetyille elementeille. Ja se taas näkyy hinnassa.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
julmuriruhtinas
28.06.2013 16:44:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

unskelotti: Voit myös laittaa yksityiskohtaisempaa tietoa tapauksestasi, jolloin täällä kirjottelevat pystyvät neuvomaan paremmin.
 
- Tuleeko elementti olemassa olevaan koteloon vai suunnitteletko uutta koteloa? Jos jälkimmäinen, pistätkö mittoja?
- Onko yksielementtinen kaappi mykistynyt vai yksi elementti monesta?
- Soundimieltymys
- Kaipaatko painonvähennystä?
 
Niin siis oman kaapin ainokainen 15" elementti on revennyt. Se on Peavey:n halvinta laatua ja on ollut huollossa jo useamman kerran aikaisemminkin, joten en raaski viedä huollettavaksi nyt kun takuukaan ei enää ole voimassa. Soundimieltymyksestä sen verran, että kunhan ei tapa basson tai nupin omaa soundia, koska tapaan soitella vähän kaikenlaista death metalista smooth jazziin ja peruspoppiin. Perusoletuksena kuitenkin on, että siitä lähtee jytinää.
 
Supercolio
30.06.2013 12:46:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pehko: niin tosiaan, en ole itse vaihtamassa, mutta oon vaan miettiny tätä asiaa joskus.
 
Hups, vastasin väärälle :D OP:n viestiin piti vastaamani.
 
J.Nikkanen
30.06.2013 12:50:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

julmuriruhtinas: Niin siis oman kaapin ainokainen 15" elementti on revennyt. Se on Peavey:n halvinta laatua ja on ollut huollossa jo useamman kerran aikaisemminkin, joten en raaski viedä huollettavaksi nyt kun takuukaan ei enää ole voimassa. Soundimieltymyksestä sen verran, että kunhan ei tapa basson tai nupin omaa soundia, koska tapaan soitella vähän kaikenlaista death metalista smooth jazziin ja peruspoppiin. Perusoletuksena kuitenkin on, että siitä lähtee jytinää.
 
No mutta laitappa tuon kaapin mitat niin pystyy laskemaan suurinpiirtein litratilavuuden ja sitä myötä voi miettiä että mikä elementti olisi se "jokapaikanhöylä" juuri tuohon kaappiin. Niin ja jos on rakenteeltaan bassorefleksi, niin refleksiaukkojen mitat ja pituudet myös.
 
...ja Persnikkanen hoitaa.
Supercolio
30.06.2013 12:51:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

julmuriruhtinas:
Niin siis oman kaapin ainokainen 15" elementti on revennyt. Se on Peavey:n halvinta laatua ja on ollut huollossa jo useamman kerran aikaisemminkin, joten en raaski viedä huollettavaksi nyt kun takuukaan ei enää ole voimassa. Soundimieltymyksestä sen verran, että kunhan ei tapa basson tai nupin omaa soundia, koska tapaan soitella vähän kaikenlaista death metalista smooth jazziin ja peruspoppiin. Perusoletuksena kuitenkin on, että siitä lähtee jytinää.

 
Jos kaappi on Peaveyn halvin, niin silloin kaappi itse on luultavasti lastulevyä. Hyvän 15" elementin hinnalla saisi varmaan ihan uuden kaapin.
 
http://www.eminence.com/guitar-bass/bass-guitar/?size=15#speakers
http://celestion.com/category/10/bass/size/2/15%22/
 
Siinä olisi Eminencen ja Celestionin 15" elementtitarjonta. Tsekkasin ja uraltone.fi myy ainakin yhtä Emin 15" elemettiä. Google kuumaksi vain!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «