jhlamm 19.06.2013 12:36:18 | |
---|
SossunRahoil: Itsellä on tän 4 vuoden soittamisen ajan ollut tähän asti käytössä ensimmäinen vahvistin, joku staggin halpa aloittelija vehje, joka oli osa settiä johon siis kuului kitara, hihna, vahvistin ja jotain pientä välinettä. Tämän koko setin sain siis hintaan 150€, eli mitään huippukamoja eivät ole. No, uuden kitaran ostin tossa puoli vuotta sitten. Mikään hirvittävän hyvä soittaja en mielestäni vielä ole, joten ostin 190€ Cortin. Eihän sitä tässä vaiheessa viitsi paljoa tohon kuluttaa. Ja sitten asiaan. Olen siis ostamassa uutta vahvistinta ja haen apua valintaan. Soundin haluaisin mahdollisimman täyteläiseksi ja jämäkäksi, vähän Metallican Hetfieldin tyyliin. Hetfieldhän käyttää mesa/boogieta, jonka hintaluokka on aika kaukana. Eli mahdollisimman täyteläisen äänen aikaansaava vahvistin halvalla, max. 300€? Ei tämä varmaan paljoa aiheesta poikennut, toivottavasti oli oikea paikka kysyä. Eikös tämä oikea paikka ole jos soundia haetaan :D Mielestäni mallintava lienee paras ratkaisu tuossa hintaluokassa ja vielä 12" elementillä niin tulee hieman jämäkkyyttä soundiin. Omana ehdotuksena peaveyn vypyr 30W ja tompalta saa melko huokeaan hintaan http://www.thomann.de/fi/peavey_vypyr_30.htm siitä jää vielä muutama euro jos haluaa upgradata kitaraan esim emg aktiivia. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
tepeh 24.06.2013 23:24:47 | |
---|
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin. |
aristoteles666 25.06.2013 00:28:49 | |
---|
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Mr. Speed 25.06.2013 11:39:57 | |
---|
En pääse vielä itse hakemaan soundia, mutta jotain osviittaa olisi kiva saada :) Miten saan lhyellä skaalalla (24,75") olevalla lankkukitaralla jäljiteltyä länkkärien spaghetti-soundia? http://www.sieni.us/?id=38 |
Ziggy Bubba 25.06.2013 12:09:15 | |
---|
Mr. Speed: En pääse vielä itse hakemaan soundia, mutta jotain osviittaa olisi kiva saada :) Miten saan lhyellä skaalalla (24,75") olevalla lankkukitaralla jäljiteltyä länkkärien spaghetti-soundia? Jaa tommosta surf-henkistä kolinaa mitä on Morriconella? Sinkku-mikkiä ehkä eniten huutaisi se. Jousikaikua tietty myös. |
Painajaismainen 25.06.2013 12:12:21 | |
---|
Ziggy Bubba: Jaa tommosta surf-henkistä kolinaa mitä on Morriconella? Sinkku-mikkiä ehkä eniten huutaisi se. Jousikaikua tietty myös. Jousikaikua, sinkkumikkiä, mahdollisesti trebleboostia ja kammettava talla. |
Exhausted 25.06.2013 13:25:41 | |
---|
Tykkään yhdistää tuollaiseen saundiin tumman etumikin ja jonkun trebleboosterin, jolloin saundista tulee jotenkin täyteläinen, mutta terävä. Paksut kielet auttaa myös tähän saundiin. |
TMik 25.06.2013 23:10:14 (muokattu 25.06.2013 23:18:23) | |
---|
Onkos kellään hajua mitä kaikkea tolla Samboralla on ollu ton straton lisäksi tuon alla olevan linkin soolossa? Jotenkin tykkään tosta soolosta ku hullu puurosta, kaikki palaset kohdillaan. Se on jo paljon se kun en normaalisti oikeen välitä Fender-osastosta. 3min20s -> http://m.youtube.com/watch?v=5ykXMaxOreE Ja asiaa vielä sivuten, suurin osa fendereistä tuntuu kovin pliisuilta. Onko niillä jotain mallia millä irtoo tukka päästä ja lahkeet lepattaa. Dregenhän soittelee ilmeisesti jollain fenderin vahvareilla (en kyllä tiiä millä) ja sillä on mun mielestä aika cool tone. Edit. joku kuitenkin vetää tosta ylläolevasta herneet niin täsmennetään nyt vielä etten ole mitenkään älyttömästi muutenkaan tutustunut noihin F-tuotteisiin jotta varmasti on aukko yleissivistyksessä tämän asian suhteen. |
Jucciz 25.06.2013 23:16:08 | |
---|
TMik: Onko niillä jotain mallia millä irtoo tukka päästä ja lahkeet lepattaa. Dregenhän soittelee ilmeisesti jollain fenderin vahvareilla (en kyllä tiiä millä) ja sillä on mun mielestä aika cool tone. 6G3 Brown Deluxe: http://www.youtube.com/watch?v=-u9vMo4bEFw Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
TMik 25.06.2013 23:34:05 | |
---|
|
Estranged 25.06.2013 23:35:07 | |
---|
TMik: Dregenhän soittelee ilmeisesti jollain fenderin vahvareilla (en kyllä tiiä millä) ja sillä on mun mielestä aika cool tone. Ilmeisesti modatuilla Bassmaneilla, en tosin tiedä mitä niistä on modattu. Nykysellään vetelee ainakin livenä ilmeisesti Fenderin Super-Soniceilla. ✡ "Vittu sinä oot huono ihminen ollaksesi kuitenkin niin paska jätkä." -Painajaismainen | "Vielä ku Esso ois kaunis. Ja nainen. Kun nyt se on komea. Ja mies. Junou. Melkeen sama mutta enempi munaa suussa." -Kitaravirtuaali |
Jucciz 26.06.2013 14:34:12 | |
---|
TMik: Tuo on joo vähän enemmän siihen suuntaan. Mun mielestä liian pyöree/pehmee soundi mutta tota varmaan saa ruuvattua vahvaristakin. Mikityksellä ja miksauksella voi tehdä monenmoista, mutta kyllä tuo aika rouhea ja tykki soundi on. Mun korvaan se ainakin pesee munakkuudellaan ja "injoorfeissiydellään" kaiken maailman nykyhevisurinat. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
ReBeat 26.06.2013 16:01:00 | |
---|
Ihan hirvee ringmodulator-paskamössö & les pauli epävireessä. Ei jatkoon. |
ReBeat: Ihan hirvee ringmodulator-paskamössö & les pauli epävireessä. Ei jatkoon. Tota ZZ Toppiako meinaat? Mun mielestä mainio saundi. Noi moduloivat jututkin on ihan ok tuolla välissä. |
Lancelot 26.06.2013 21:38:07 | |
---|
ReBeat: Ihan hirvee ringmodulator-paskamössö & les pauli epävireessä. Ei jatkoon. Kaikella kunnioituksella, mut tämä mullakin tuli ekana mieleen. |
vänkylä 27.06.2013 16:01:22 (muokattu 27.06.2013 16:01:57) | |
---|
ReBeat: Ihan hirvee ringmodulator-paskamössö & les pauli epävireessä. Ei jatkoon. Toihan oli oikeasti laadukas G pajan LesPaul kun ton alun vajaat parikin minuuttia pysyi suht vireessä. |
BigPapa 27.06.2013 18:34:43 | |
---|
|
aristoteles666 27.06.2013 18:46:06 | |
---|
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
AngieRainbow 02.07.2013 15:38:46 | |
---|
AngieRainbow: Mulla olisi tyhmä kysymys tuosta middlestä. Miksi sitä leikataan tai mitä tarkoittaa middle scoop? Rock-Marsu saundissa tykkään eniten juurikin tuosta middlestä. Sitä on JMP:n eq:sta mulla aina eniten. Jos haetaan metallisaundia, niin miksi sitä otetaan pois? Tossa aiemmin linkitetyssä pedaalissa on oikein sitä varten säädin. http://www.mesaboogie.com/Product_Info/pedals/throttlebox-pedal.html Huomion arvoista lienee, että demovideossa on käytetty Fenderin Deluxe Reverbiä eikä mitään JMP Marsua: http://www.youtube.com/watch?v=jCNcANobQQ4 No niin, Eilen sain tämän pedaalin torilta ja jumantsuikka, että on kova peli. JMP cleanille ja tämä päälle, niin Master of Puppets on siinä. Lisäksi pedaali on muutenkin todella hyvä ja siitä saa käänneltyä monen moista. Jää ehdottomasti lautaan. Kaikki säätimet toimivat todella mukavasti ja vaikuttavat todella selkeästi saundiin (toisin kuin jossain halvemmissa romuissa). Mulla ei ole ikinä ollut yhtään Mesan vahvistinta, joten en osaa niistä sanoa, mutta tykkään tästä pedaalista kyllä paljon. Sellasta klassista rock-saundia siitä ei oikein saa, mutta metallisaundit ja modernimpi rock on kyllä kohdallaan. Kiitän ja lähden jatkamaan Orionin treenaamista :) P.S. Olen nähnyt nykyisen Metallican pari kertaa livenä ja on se Robert vaan kova basisti. http://www.youtube.com/watch?v=KfAtqCTs39A What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
TheMusiikkmies 02.07.2013 19:46:14 | |
---|
Ei paljoo estele jotkut nuhaset mnetin kielipoliisit. -Entropia666 |