Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keraaminen slide etsinnässä (pk-seutu)
1
efunkelist
24.06.2013 14:19:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tahtoisin sliden. Ensisijaisesti keraamista etsin, mutta mistä? Onko tietoa?
 
Mulla oli joskus messinkinen mutta mihin lie hukkunut, ei löydy mistään :(
Lasisia vois koittaa tehdä itse pullonkauloista.
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
gator
24.06.2013 15:14:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … &tuotekoodi=DU243&tuoteryhma_id=128
 
Google auttaa.
 
efunkelist
24.06.2013 20:02:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos! Täytyy käydä testaamassa nuita
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
gator
25.06.2013 14:32:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CustomSoundsissa on pronssisia ja lasisia BigHeartin slideja. Niitä varmaan kandee testata myös.
Levytukussa tais olla joskus aikaa sit keraamisia putkia, mut en ole varma tän hetken tilanteesta.
 
efunkelist
25.06.2013 23:29:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pronssinen vois olla komia ja kirkassoundinen, kiitos vinkistä!
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
sickboy
26.06.2013 00:34:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CustomSoundsissa on suurin valikoima kaikenlaisia slideja. Siel on esim. keraamisia, lasisia, pronssisia ja luisia. Sieltä mä oon ostanut muistaakseni kaikki mun slidet.
 
mpekkanen
26.06.2013 02:42:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen soitellut kaikenlaisilla slide putkilla ja keraamiset on omasta mielestä ainakin normaalissa slide käytössä ehdottamasti parhaita. Ne eivät paina niin paljoa kuin metalliset tai pronssiset ja kuitenkin niissä on hyvä soundi ja pitkä sustain. Ei ehkä ihan niin hyvä kuin pronssisessa ,mutta on sitten paljon kätevämpi käyttää kun painoa on ainakin puolet vähemmän.
Lasissa putkissakin on ihan hyvä soundi ,mutta monesti omaan makuun hieman kirskuva. Lasisia putkia jotka sopivat omiin sormiini on tullut aika vähän vastaan. Ihan kaikki pullot ja lasit eivät myöskään soi samalla lailla vaan sitä paksuutta ja massaa pitäisi olla.
Keraamiset putket ovat minusta kuin lasisten ja metallisten putkien parhaat ominaisuudet samassa.
 
kannattaa hommata sellainen putki joka ei liikaa hölsky sormessa,eli istuu hyvin. Näin se myös soundaa kaikista parhaimmalta. Toki jos ei ole sopivan kokoista ja sellaista ei pysty edes tilaamaan, jostain syystä, niin sinne sormen ja putken väliin voi laittaa jotakin mikä tukevoittaisi sitä. Pala kangasta vaikka sormen ympäri tai sideharsoa,kyllä sitä jotain aina keksii...
Itsellä vei jonkun aikaa joskus löytää sopivat putket kun käytän pikkurillissä ja sormet ovat aika ohkaiset niin monella valmistajalla on turhan suuria. Mudslide ja Big Hearth tekee ainakin aika pieniäkin malleja ja hyvä soundisia putkia muutenkin.
 
Keraamisia putkia saa kyllä lähes kaikista hyvin varustelluista soitinkaupoista nykyään ja kokojakin on yleensä ainakin muutamaa ja tilaamalla saa sitten kokojakin lisää.
 
Lap steel soitossa on sitten ihan umpirautaiset putket parhaita,mutta tämäkin on varmasti maku juttu ja muutenkin jo ihan eri tarina.
 
sickboy
26.06.2013 08:29:00 (muokattu 26.06.2013 08:29:34)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Lasisia putkia jotka sopivat omiin sormiini on tullut aika vähän vastaan. Ihan kaikki pullot ja lasit eivät myöskään soi samalla lailla vaan sitä paksuutta ja massaa pitäisi olla.
 
Toi putken massa ei automaattisesti kerro hyvin soivasta/soitettavasta slidesta. Mun käytössä nimenomaan lasiset slidet soi parhaiten ja nillä on helpoin soittaa. Seuraava suosikki on keraaminen, jossa melko samanlainen saundi.
 
Esim. lasisista se lääkepullomalli (todella ohutta lasia) näyttäisi olevan todella suosittu ammattimiesten piirissä (esim. Jarmo Hynnisen ja Timo Kämäräisen suosikki) ja itsekin ajauduin tuollaista koittamaan, pidin kovasti. Tuollaisella lasisella lääkepullolla (jota myydään kyllä CustomSoundsissa) soittaa myös muuan Dereck Trucks ja hyvältä saundaa.
 
Eri slidet toimii eri kitaroiden kanssa eri tavalla. Tuo lasipullo, joka on melko ohutta lasia tuntuu olevan hyvä nimenomaan sähkökitarassa, jossa kielet on säädetty normisoittoon. Sillä ainakin itse saan kitaran soimaan paremmin ilman nauhojen kolinaa. Akustisessa hieman raskaampi slide tuntuu antavan voimakkaamman soinnin helpommin.
 
mpekkanen
26.06.2013 10:02:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sickboy: Toi putken massa ei automaattisesti kerro hyvin soivasta/soitettavasta slidesta. Mun käytössä nimenomaan lasiset slidet soi parhaiten ja nillä on helpoin soittaa. Seuraava suosikki on keraaminen, jossa melko samanlainen saundi.
 
Esim. lasisista se lääkepullomalli (todella ohutta lasia) näyttäisi olevan todella suosittu ammattimiesten piirissä (esim. Jarmo Hynnisen ja Timo Kämäräisen suosikki) ja itsekin ajauduin tuollaista koittamaan, pidin kovasti. Tuollaisella lasisella lääkepullolla (jota myydään kyllä CustomSoundsissa) soittaa myös muuan Dereck Trucks ja hyvältä saundaa.
 
Eri slidet toimii eri kitaroiden kanssa eri tavalla. Tuo lasipullo, joka on melko ohutta lasia tuntuu olevan hyvä nimenomaan sähkökitarassa, jossa kielet on säädetty normisoittoon. Sillä ainakin itse saan kitaran soimaan paremmin ilman nauhojen kolinaa. Akustisessa hieman raskaampi slide tuntuu antavan voimakkaamman soinnin helpommin.

 
Itseltä löytyy myös tuollainen lasinen lääkepulloslide,mutta en juurikaan käytä sitä. Myös big hearthilta on ollut monenlaisia lasisia ja itse tykkään käyttää niin sähkö kuin akustisissa soittimissa keraamisia putkia.
Big Hearthin QueenBee on ollut jo lähes 10 vuotta suosikki ja myös tuota Mudslideä tulee jonkin verran käytettyä. Mulla on Big hearthilta sellainen keraaminen slide jota ei ole pinnoitettu ja sen pitäisi kuulostaa luulta,jota on kanssa joskus käytetty slide putkina (varmaan lap steel soitossa enemmän). Sitä kehuttiin jossain että siinä olisi hyvä soundi varsinkin nylonkielisten kanssa,mutta omasta mielestä siinä on todella rakeinen ja kirskuva soundi ihan kaikenlaisilla kielillä. Se ei siis ollut minun suosikkini. kyllä noita erilaisia putkia kannattaa kokeilla ja näin se oma suosikki myös joskus löytyy.
 
19691970
26.06.2013 10:37:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä:
 
http://www.thomann.de/fi/shubb_axys_large.htm
 
on ollut oma suosikki-slideni jo monta vuotta.
Pikaisella googletuksella tuota ei kyllä näkynyt myynnissä missään kotimaisissa kaupoissa.
 
Erilaiset pienet lasiset lääkepullot sit hyvinä kakkosina, varsinkin sellainen pieni ruskeata lasia oleva pullo, jossa apteekissa myytiin c-vitamiinia, en tiedä onko niitä enää apteekeissa kaupan.
 
efunkelist
26.06.2013 13:19:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shubb voisi olla hyvä perus-sähkökitaran kanssa, täytyy tuo tilata suorilta työkalupakkiin. Akkarille voisin etsiä sopivan keraamisen ja aloitan etsimisen customsilta. Ne pari kertaa kun joskus sinnepäin maailmaa kävin on ollut antoisia visiittejä. Hyvä putiikki, reilu meininki, toivottavasti eivät sen suhteen ole muuttuneet :)
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Joees
26.06.2013 13:41:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.jimdunlop.com/product/joe-perry-boneyard-slide
 
Kolean ulkonäkönsä lisäksi diggaan tuosta kovasti, vaikka moinen mulle vähän isohko onkin.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
sickboy
26.06.2013 14:24:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen, että kokeilet ihan ajan kanssa niitä siellä CustomSoundsilla. Ne on kaikki pakattu siten, että pääsee kokeilemaan. Ei se oma lemppari muuten selviä. Onneksi noi slidet on verrattain halpoja kapistuksia ni voi ostaa vaikka useamman.
 
McNulty
26.06.2013 15:34:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulisi että erilaisia slide-putkia löytyy Levytukusta, kun ovatten Jim Dunlopin maahantuoja. On lasia, keramiikkaa, messinkiä, nikkelöityä/kromattua putkiloa ja ties mitä suppiloa. Käy Levytukussa kurkkaamassa valikoima.
 
The world suffers a lot. Not because of the violence of bad men but because of the silence of good men.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «