Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Multiefektit
1 2 3
KitaraBoika
23.06.2013 14:17:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista on alkanut tehdä mieli jotain kitara härpäkettä ja silmät osuivat multiefekti osastolle. En juurikaan tiedä niistä mitään joten onko ne yhtään käyttökelpoisia ja onko ne paljonkin surkeampia, kuin yksittäiset pedaalit? Olen katsonut multiefektejä hintaluokasta 0-300e. Silmäni ehkä olen kiinnittänyt Boss ME-70 pedaaliin, mutta en tiedä onko se lopulta juurikaan hyvä.
 
Kertokaa te mielipiteitänne multiefekteistä.
 
Soitan, koska soitattaa
Jeszse
23.06.2013 14:26:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

23.06.2013 14:25 Hakusanaa multiefektit haettu otsikoista, alueelta Kitarat: kitarakamat uusin ensin (16 tulosta)
 
Vittu mitä paskaa pistetään sleijeriä. » The Jasser Arafats «
ReBeat
23.06.2013 14:29:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa ostaa multa TC G-Major halpaan hintaan. Siinä on monenlaiset perusefektit.
 
Gabe
23.06.2013 15:18:48 (muokattu 23.06.2013 15:54:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KitaraBoika: Tässä kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista on alkanut tehdä mieli jotain kitara härpäkettä ja silmät osuivat multiefekti osastolle. En juurikaan tiedä niistä mitään joten onko ne yhtään käyttökelpoisia ja onko ne paljonkin surkeampia, kuin yksittäiset pedaalit? Olen katsonut multiefektejä hintaluokasta 0-300e. Silmäni ehkä olen kiinnittänyt Boss ME-70 pedaaliin, mutta en tiedä onko se lopulta juurikaan hyvä.
 
Kertokaa te mielipiteitänne multiefekteistä.

 
Itse en multiefekteistä oikein välitä, en ole tavannut yhtään sellaista missä jokainen pala olisi loksahtanut kohdalleen. Toimivampi kokonaisuus on helpompi rakentaa purkki kerrallaan. Kannattaa kuitenkin kokeilla itse, voit olla ihan eri mieltä. Boss-ME-70 on ihan käyttökelpoinen, kyllä 300e saa käytettyä paljon huonomminkin. Se on edullinen, helppokäyttöinen, jämäkkä ja sounditkin pääosin ihan ok. Säröt, Tremolo ja Delay (osin) olivat mielestäni aika heikot mutta muuten tuon efektit ovat minusta ihan peruslaatutasoa.
KitaraBoika
23.06.2013 16:17:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: 23.06.2013 14:25 Hakusanaa multiefektit haettu otsikoista, alueelta Kitarat: kitarakamat uusin ensin (16 tulosta)
 
NO WAY!!!!! En olis ikinään uskonu että niinkin harvinaisista laitteista kuikn multiefekteistä löytyy muitankin keskusteluja.
 
Soitan, koska soitattaa
Mandarax
23.06.2013 16:27:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KitaraBoika: Silmäni ehkä olen kiinnittänyt Boss ME-70 pedaaliin, mutta en tiedä onko se lopulta juurikaan hyvä.
 
Tuollainen ME-50 oli aikanaan mulla aika ahkerassakin käytössä, tälläiset perus reverb/chorus/delay -osastot toimi mielestäni oikein hyvin sooloja sun muita maustamaan, säröosastolta en juuri mitään järkevää kyllä saanut aikaiseksi - enkä kyllä juuri kaivannutkaan noita säröjä multsarista.
 
Tämä nyt on taas sitä samaa wanhaa "testaa ite" -osastoa, toisille multsarit toimii aivan passelisti, toiset manaa alimpaan helvettiin. En tiä miten sun mielestä.. Ehdottaisin ostamaan tuolta torilta sen ME-70:n 150€ hintaan ja jos ei oikein maistu niin takaisin myyntiin/kiertoon samaan rahaan.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Gabe
23.06.2013 16:42:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: Ehdottaisin ostamaan tuolta torilta sen ME-70:n 150€ hintaan ja jos ei oikein maistu niin takaisin myyntiin/kiertoon samaan rahaan.
 
Tämä on oikein hyväksi havaittu tapa testata purkkeja muutenkin, ei tule takkiin ja saa rauhassa omien kamojen kanssa kokeilla.
KitaraBoika
23.06.2013 17:03:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä kun olen päivän aikana tarkastellu lisää niin onko kellään kokemuksia tällätteistä laitteista kuin :
Boss GT-100
Digitech RP500
Line6 Pod HD500
Zoom G5
 
Jos olisi niin kiittäisin jos kertoisi hieman.
 
Soitan, koska soitattaa
Jeszse
23.06.2013 17:42:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KitaraBoika: NO WAY!!!!! En olis ikinään uskonu että niinkin harvinaisista laitteista kuikn multiefekteistä löytyy muitankin keskusteluja.
 
Hoho. Olet varmaan myös tutustunut palstan sääntöihin, ja osaat tulkita kohdan 9 oikein?
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/rules.php#rules
 
Vittu mitä paskaa pistetään sleijeriä. » The Jasser Arafats «
KitaraBoika
23.06.2013 17:51:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Hoho. Olet varmaan myös tutustunut palstan sääntöihin, ja osaat tulkita kohdan 9 oikein?
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/rules.php#rules

 
Tulkinnassani mennään rajaa hipoen :)) eli sallittu
 
Soitan, koska soitattaa
TTV
23.06.2013 17:58:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KitaraBoika: Tässä kun olen päivän aikana tarkastellu lisää niin onko kellään kokemuksia tällätteistä laitteista kuin :
Boss GT-100
Digitech RP500
Line6 Pod HD500
Zoom G5
 
Jos olisi niin kiittäisin jos kertoisi hieman.

 
Tarkasteluissasi ei sitten vissiin internetin syövereistä löytyny mitään hyödyllistä noista laitteista? Tälläkin kitarakamapalstalla on noista jokaisesta keskustelua, eli hieman järjenkäyttöä ja aktiivisuutta kehiin, vaikkakin on juhannus ja vaikka mitä. . . Jos oot multiefektiä oikeasti vailla, niin eihän tuossa listassa ole kuin BOSS, joka ajaa sen tontin kunnialla (oma mielipiteeni, koska sellaista pyysit). POD HD on enemmänkin vahvistin/kaappimallinnosten asialla, joskaan ei niissäkään edes hyvä. Digitechin käyttöliittymä ja ulkoinen olemus huokuvat lelumaisuutta, eikä saundien muovisuudestakaan pisteitä heru. Zoomia en oo testannu, joten olkoon haukkumatta.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Confidentum
23.06.2013 18:25:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KitaraBoika:
Kertokaa te mielipiteitänne multiefekteistä.

 
Mielipiteeni on, että en tykkää
 
I started out with nothing and I still got most of it left
DooMTroopeR
23.06.2013 18:55:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelisin Boss GT-8.Omassa käytössäni osoittautui ihan toimivaksi,säätömahdollisuuksia on lähes loputtomasti,löytyy efektilenkki sekä tukeva metallikotelo,joka kestää varmasti keikkailunkin.Sijoittuu 200 euron hintaluokkaan ja on oikeasti loistava peli,joka riittää joka lähtöön.
http://www.youtube.com/watch?v=obfu5DQGtAE
 
Aina parhaat välineet eivät takaa parasta lopputulosta.
JaaGeRMaisTeR
23.06.2013 18:58:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä nuo bossin me:t hyviä laitoksia on.. mitä niitä nyt on tullut nähtyä ja kuultua :)
 
V
LaMotta
23.06.2013 19:02:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyseisellä budjetilla saattaisi ehkä saada käytettynä carl martin quattron.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Vilpur1
23.06.2013 19:07:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin ite joskus pari vuotta sitten multiefektin kun halusin tutustua erilaisiin kitaralla tuotettaviin ääniin :). Katselin jotain paria mallia mutta lopulta lähti aikamoisena heräteostoksena asiaa sen koommin tutkimatta joku Zoomin laitos (ulkomuistista G2.1u) jossa oli keinulautapoljin.
 
Tutustuin erilaisiin äänimaailmoihin ja totesin etten tarvitse pedaaleja :D Wahia taisin wenkuttaa sillä hetken mutta siellä se on nyt kaapinpäällä lähes käyttämättömänä. Liikaa mahdollisuuksia ettei jaksa alkuhekuman jälkeen nappeja ruuvata.
 
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
RaskasMielinen
23.06.2013 19:45:53 (muokattu 23.06.2013 19:48:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse aloitin tarkemman tutustumisen efekteihin juurikin tuolla ME-70:llä. Aikani sitä räplättyäni totesin, että käytän eniten säröä, overdrivea, delayta ja octaveria. Niitä olen sitten hankkinut erillispurkkeina, kohta läjäpäin. ME-70:n efektit eivät ole ehkä kovin kummoisia erillispurkkeihin verrattuna mutta jos/kun koen tarvetta tutustua taas uusiin efekteihin, niin kaivan ME-70:n esille. Jos taas tykästyn johonkin uuteen efektiin, niin hankin sen varmaankin taas (muutamana...) erillispurkkina:) ME-70 on monipuolinen, tukevarakenteinen ja ennen kaikkea helppo- ja selkeäkäyttöinen. Jos saat käytettynä 150 €:lla, niin osta pois. Saat aina omasi takaisin.
 
Tsugu Way
23.06.2013 20:38:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen aina inhonnut multiefektejä, joita käyttääkseen täytyy ohjelmoida muistipaikkoja, selata presettejä tai polkea kahtaa poljinta edestakas, jotta saa vaihdettua (esiohjelmoituja hirvitys) soundeja.
 
Sitten löysin Boss ME50-laudan. Soundit ovat aivan kelpo tasoa. Käytettävyys todella mukavaa ja helppoa - ikäänkuin lattialla olis neljä-viisi erillispedaalia, jotka toimivat kuten erillispedaalit tapaavat toimia. Ei etukäteisohjelmointia tai presettisteppailua..
 
Sittemmin olen hankkinut viiskymppiselle kaveriksi myös ME70-laudan. Näitä käytän (fiiliksen mukaan jompaa kumpaa) keikoilla, treeniksellä ja kotona. Suosittelen!
 
Blues is allright!
uusiipe
24.06.2013 08:54:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä lähtee ääni VOX Tonelab SE:lle. Jo kohta kymmenen vuotta ollut päätyökaluni ja palvellut sadoilla keikoilla. Voi ajaa sekä presettien kautta että erillispedaaleina. Molempia tapoja käytän. Vahvistin- ja kaappimallinnoksia käytän vain kuulokkeilla treenatessa.
 
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
jyrkalt
24.06.2013 09:24:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Kyseisellä budjetilla saattaisi ehkä saada käytettynä carl martin quattron.
 
Tässäpä!
On omallakin ostoslistalla.
 
When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «